• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти)

Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти)

Завершена

264 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 321 000.00 UAH
Період оскарження: 13.04.2021 18:00 - 15.05.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога до замовника

Номер: e85ce2af0edc49a1861217bd34e6d104
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.b6
Назва: Вимога до замовника
Вимога:
Просимо надати роз`яснення щодо проекту договору поставки та усунути невідповідності 1) Чому пункт 1.5 містить не рівні умови для обміну кореспонденцією під час виконання договору, а саме Замовник може користуватися одним із трьох способів направлення документів в адресу Постачальника, а Постачальник лише за допомогою Сервісу ? 2) Пунктом 3 договору поставки визначено, що Замовник надає Постачальнику спочатку намір про рознарядку, потім на наступний робочий день Постачальник зобов`язаний сповістити про станцію відправлення товару та на наступний робочий день в обов`язковому порядку Постачальнику надається рознарядка. Також умовами цієї закупівлі визначено (у додатку 3 до ТД), що строк поставки товару не більше 5 календарних днів. Отже із вищезазначених умов випливає що загальний строк для виконання відвантаження скаладає 6 днів від заяви Замовника отримати конктретно вказаний обсяг у намірі. Таким чином із таких умов випливає, що Постачальник повинен мати у своєму вільному розпорядженні весь обсяг договору, причому рік, в очікуванні отримати Намір від Замовника, що не є ринковим механізмом під час здійснення продажу товару, що є предметом закупівлі цією процедури. Також, для того щоб товар з`явився на станції відправлення, необхідний проміжок часу, а не так як замовник заявив у договорі - Постачальник зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання від Замовника повідомлення про намір надати рознарядку повідомити Замовнику інформацію про станцію (станції) відправлення Товару. За один день Постачальник не зможе ні привезти ні придбати ні будь яким іншим способом отримати товар, крім чарівним))) для того щоб потім за 5 днів вивантажити. Крім того, щоб за 5 днів вивантажити дизельне паливо необхідно розуміти про який обсяг йде мова. Так договір на 10000 тон, якщо Замовник забажає у намірі отримати весь обсяг - Це також є не реальною умовою, так як ні одна станція не зможе забезпечити оборот товару більший ніж це можливо, тобто якщо наприклад необхідно здійснити налив у вагоно-цистерни, це займає окремий проміжок часу, а також подача, перевірка та відтягування вагонів, їх оформлення - це все час. Крім того, зобов`язання Замовника надати вагоно-цистерни для отримання товару не вбачається у договорі. Чи це значить що умови передбачають мати вже залиті вагоно-цистерни на якійсь станції та чекати наміру для відправлення, щоб встигнути оформити протягом 5 –ти днів, та і то 17 составів здійснити оформлення по якості та кількості товару також не можливо. Також необхідно нагадати замовнику, що для отримання вагонів для здійснення відвантаження після такого Наміру у визначені терміни саме 5 днів є також не реальним, так як відповідно до регламентного режиму АС «МЕСПЛАН» (місячного планування завантажень процесу узгодження замовлень на перевезення вантажів за кодами Замовника) після внесення інформації в базу, відповідь по надходженню вагонів та обробка даних відбувається не раніше ніж через добу після 17-00. Отже – день на внесення даних, день – на обробку інформації. Так залишається 3 днів для відвантаження і то із розрахунку, що вагоно-цистерни на цій станції є в наявності. Таким чином невідомо який об`єм необхідно буде відвантажити в нереальний термін, так як замовник не дає умовами договору здійснити підготовку до відвантаження і відповідних наявних об`ємів. Таким чином Замовник має привести умови проекту договору до реальних та передбачити регулювання саме Постачальником об`ємів відвантаження та дати, в межах строків виконання договору. 3) Пунктом 5 Договору передбачається умова по якості товару, але деякі умови цього пункту не відповідають один одному та в цілому договору. Так пунктом 3.1. передбачено передачу товару на станції відправлення, також таку умову заначено і в пункті 5.2. Та всупереч умова FCA, пунктом 5.4 визначено, що у разі невідповідності товару на станції призначення, Замовник повертає товар. Тобто, товар Замовник прийняв на станції відправлення, потім довіз його сам до станції призначення, а там може з`ясуватися. що після перевезення товару Замовником він вже не відповідає вимогам, після чого Замовник відправить товар Постачальнику і Постачальник повинен відшкодувати всі витрати. Такі умови в договорі є суперечливі та мають бути приведені у відповідність. Крім того такі умови можуть ще в більшій мір породити крадіжки та корупцію на Укрзалізниці, так як розв`язують руки до самоуправства посадових осіб. 4) Пунктом 6.6. передбачено що Постачальник зобов’язаний перерахувати грошові кошти, зайво отримані від Замовника, на поточний рахунок Замовника негайно, але не пізніше трьох банківських днів з моменту відповідної вимоги Замовника. Просимо пояснити що таке зайво і які випадки можуть бути для визначення цього терміну в договорі. 5) Пункт 9.16 необхідно прибрати, так як цей пункт несе відповідальність для Постачальника в розріз чинному законодавству та ринковим механізмам, а також надання інформації про станцію не дає 6) В пункті 14 - Постачальник приймає на себе ризик виконання умов Договору при істотній зміні обставин, якими керувались Сторони при укладанні Договору. Така вимога суперечить Господарським та цивільним зобов’язання, так як якщо відбулись події, що не дають можливості виконати зобов`язання з підстав істотних змін обставин, то підписавши таку умову у договорі Постачальник всеодно не зможе вплинути, крім слів «приймає на себе ризики». Предметом договору є здійснення закупівлі дизельного палива. Таку мету можливо здійснити тільки діями обох Сторін договору. Замовник не може залишатися обабіч, якщо наприклад він може впивати на ситуацію. Під час виконання договору обидві Сторони приймають на себе ризики, а отже таку трактовку необхідно виключити із договору.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник інформує: 1). Відповідно до Закону України про Публічні закупівлі право замовника визначати істотні умови договору поставки. 2). Відлік строку поставки починається з дати надання рознарядки, а не наміру про надання рознарядки. Разом з тим, переможець укладає договір про закупівлю протягом визначеного законом терміну з дати оприлюднення наміру про укладення договору про закупівлю. Отже, переможець має щонайменше 10 днів на підготовку Товару до відвантаження на станції передачі палива. 3). Перевірка якості товару врегульована іншими пунктами проєкту договору. 4). Замовником прийнято рішення залишити п. 6.6. проєкту договору без змін. 5). Замовником прийнято рішення залишити п 9.16 проєкту договору про закупівлю без змін. 6). Замовником прийнято рішення залишити п. 14 проєкту договору про закупівлю без змін.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.05.2021 10:02
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога до замовника

Номер: 035baa7b8fcf4a18b916c5fc1675271e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.b5
Назва: Вимога до замовника
Вимога:
Просимо надати роз`яснення щодо проекту договору поставки та усунути невідповідності 1) Чому пункт 1.5 містить не рівні умови для обміну кореспонденцією під час виконання договору, а саме Замовник може користуватися одним із трьох способів направлення документів в адресу Постачальника, а Постачальник лише за допомогою Сервісу ? 2) Пунктом 3 договору поставки визначено, що Замовник надає Постачальнику спочатку намір про рознарядку, потім на наступний робочий день Постачальник зобов`язаний сповістити про станцію відправлення товару та на наступний робочий день в обов`язковому порядку Постачальнику надається рознарядка. Також умовами цієї закупівлі визначено (у додатку 3 до ТД), що строк поставки товару не більше 5 календарних днів. Отже із вищезазначених умов випливає що загальний строк для виконання відвантаження скаладає 6 днів від заяви Замовника отримати конктретно вказаний обсяг у намірі. Таким чином із таких умов випливає, що Постачальник повинен мати у своєму вільному розпорядженні весь обсяг договору, причому рік, в очікуванні отримати Намір від Замовника, що не є ринковим механізмом під час здійснення продажу товару, що є предметом закупівлі цією процедури. Також, для того щоб товар з`явився на станції відправлення, необхідний проміжок часу, а не так як замовник заявив у договорі - Постачальник зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання від Замовника повідомлення про намір надати рознарядку повідомити Замовнику інформацію про станцію (станції) відправлення Товару. За один день Постачальник не зможе ні привезти ні придбати ні будь яким іншим способом отримати товар, крім чарівним))) для того щоб потім за 5 днів вивантажити. Крім того, щоб за 5 днів вивантажити дизельне паливо необхідно розуміти про який обсяг йде мова. Так договір на 10000 тон, якщо Замовник забажає у намірі отримати весь обсяг - Це також є не реальною умовою, так як ні одна станція не зможе забезпечити оборот товару більший ніж це можливо, тобто якщо наприклад необхідно здійснити налив у вагоно-цистерни, це займає окремий проміжок часу, а також подача, перевірка та відтягування вагонів, їх оформлення - це все час. Крім того, зобов`язання Замовника надати вагоно-цистерни для отримання товару не вбачається у договорі. Чи це значить що умови передбачають мати вже залиті вагоно-цистерни на якійсь станції та чекати наміру для відправлення, щоб встигнути оформити протягом 5 –ти днів, та і то 17 составів здійснити оформлення по якості та кількості товару також не можливо. Також необхідно нагадати замовнику, що для отримання вагонів для здійснення відвантаження після такого Наміру у визначені терміни саме 5 днів є також не реальним, так як відповідно до регламентного режиму АС «МЕСПЛАН» (місячного планування завантажень процесу узгодження замовлень на перевезення вантажів за кодами Замовника) після внесення інформації в базу, відповідь по надходженню вагонів та обробка даних відбувається не раніше ніж через добу після 17-00. Отже – день на внесення даних, день – на обробку інформації. Так залишається 3 днів для відвантаження і то із розрахунку, що вагоно-цистерни на цій станції є в наявності. Таким чином невідомо який об`єм необхідно буде відвантажити в нереальний термін, так як замовник не дає умовами договору здійснити підготовку до відвантаження і відповідних наявних об`ємів. Таким чином Замовник має привести умови проекту договору до реальних та передбачити регулювання саме Постачальником об`ємів відвантаження та дати, в межах строків виконання договору. 3) Пунктом 5 Договору передбачається умова по якості товару, але деякі умови цього пункту не відповідають один одному та в цілому договору. Так пунктом 3.1. передбачено передачу товару на станції відправлення, також таку умову заначено і в пункті 5.2. Та всупереч умова FCA, пунктом 5.4 визначено, що у разі невідповідності товару на станції призначення, Замовник повертає товар. Тобто, товар Замовник прийняв на станції відправлення, потім довіз його сам до станції призначення, а там може з`ясуватися. що після перевезення товару Замовником він вже не відповідає вимогам, після чого Замовник відправить товар Постачальнику і Постачальник повинен відшкодувати всі витрати. Такі умови в договорі є суперечливі та мають бути приведені у відповідність. Крім того такі умови можуть ще в більшій мір породити крадіжки та корупцію на Укрзалізниці, так як розв`язують руки до самоуправства посадових осіб. 4) Пунктом 6.6. передбачено що Постачальник зобов’язаний перерахувати грошові кошти, зайво отримані від Замовника, на поточний рахунок Замовника негайно, але не пізніше трьох банківських днів з моменту відповідної вимоги Замовника. Просимо пояснити що таке зайво і які випадки можуть бути для визначення цього терміну в договорі. 5) Пункт 9.16 необхідно прибрати, так як цей пункт несе відповідальність для Постачальника в розріз чинному законодавству та ринковим механізмам, а також надання інформації про станцію не дає 6) В пункті 14 - Постачальник приймає на себе ризик виконання умов Договору при істотній зміні обставин, якими керувались Сторони при укладанні Договору. Така вимога суперечить Господарським та цивільним зобов’язання, так як якщо відбулись події, що не дають можливості виконати зобов`язання з підстав істотних змін обставин, то підписавши таку умову у договорі Постачальник всеодно не зможе вплинути, крім слів «приймає на себе ризики». Предметом договору є здійснення закупівлі дизельного палива. Таку мету можливо здійснити тільки діями обох Сторін договору. Замовник не може залишатися обабіч, якщо наприклад він може впивати на ситуацію. Під час виконання договору обидві Сторони приймають на себе ризики, а отже таку трактовку необхідно виключити із договору.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, під час обговорення вашого звернення, враховуючи складну структуру АТ «Укрзалізниця» та процедуру одержання відповіді, філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (Замовник) пропонує Вам після одержання цієї відповіді повторно розмістити в електронній системі «Prozorro» Ваше звернення, на яке Замовником буде надано відповідь.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.05.2021 10:02
Вимога
Вирішена

усунення порушень!

Номер: a85260276cd145f3b091de13153f67ea
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.b4
Назва: усунення порушень!
Вимога:
Шановний Замовник! 1. Згідно умов тендерної документації, а саме додатку 2 (стр. 22) " Документи відповідно до пунктів 2, 3 та 4 цього Додатку надаються переможцем шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Додатково зазначені документи надаються у паперовому вигляді. Подання здійснюється особисто або поштою за адресою: 03049,м. Київ, Повітрофлотський пр-т 17Б. " Звертаємо Вашу увагу, що згідно ч.8 ст. 12 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. 2. Звертаємо Вашу увагу, що ринок нафти та нафтопродуктів має високу волатильність, як на внутрішньому ринку так і на міжнародних біржах. Згідно додатку 3 тендерної документації "Цінова Пропозиція" усі показники (показники Platts, офіційний курс української гривні до долару США та офіційний курс української гривні до євро) беруться учасником на дату аукціону, однак між кінцевою датою подання тендерної пропозиції та датою аукціону згідно чинного законодавства може бути до 39 днів (в даному тендері), тобто учасник на момент подачі своєї тендерної пропозиції може розраховувати одні показники, а на момент аукціону показники Platts та курс валюти будуть інші. Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Звертаємося до Вас з вимогою внести зміни до додатку 3 тендерної документації, а саме показники Platts, офіційний курс української гривні до долару США та офіційний курс української гривні до євро брати не на дату аукціону, а на дату публікації оголошення 14 квітня 2021 року. Таким чином, учасники зможуть без жодних ризиків зміни курсу валют або показників Platts брати участь в процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Стосовно Додатку №2 – Замовником внесено відповідні зміни до Додатку №2 тендерної документації. 2. Стосовно Додатку №3 – Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Відсутність додатку 1 до Договору поставки

Номер: 030a4b70fc7a4d5486d062f4191ac2b5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.c3
Назва: Відсутність додатку 1 до Договору поставки
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно п. 3.1 проекту Договору поставки (додатку 7 тендерної документації) станції призначення вказані в додатку 1 до Договору, однак в складі тендерної документації відсутній додаток 1 до Договору поставки. Просимо внести зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Внесення змін до розрахунку цінової пропозиції.

Номер: 5ec9e6a669e34c75a07fe647b558292d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.a2
Назва: Внесення змін до розрахунку цінової пропозиції.
Вимога:
Шановний замовник! Звертаємо Вашу увагу, що ринок нафти та нафтопродуктів має високу волатильність, як на внутрішньому ринку так і на міжнародних біржах. Згідно додатку 3 тендерної документації "Цінова Пропозиція" усі показники (показники Platts, офіційний курс української гривні до долару США та офіційний курс української гривні до євро) беруться учасником на дату аукціону, однак між кінцевою датою подання тендерної пропозиції та датою аукціону згідно чинного законодавства може бути до 39 днів (в даному тендері), тобто учасник на момент подачі своєї тендерної пропозиції може розраховувати одні показники, а на момент аукціону показники Platts та курс валюти будуть інші. Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Звертаємося до Вас з вимогою внести зміни до додатку 3 тендерної документації, а саме показники Platts, офіційний курс української гривні до долару США та офіційний курс української гривні до євро брати не на дату аукціону, а на дату публікації оголошення 14 квітня 2021 року. Таким чином, учасники зможуть без жодних ризиків зміни курсу валют або показників Platts брати участь в процедурі закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, під час обговорення вашого звернення, враховуючи складну структуру АТ «Укрзалізниця» та процедуру одержання відповіді, філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (Замовник) пропонує Вам після одержання цієї відповіді повторно розмістити в електронній системі «Prozorro» Ваше звернення, на яке Замовником буде надано відповідь.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.05.2021 10:02
Вимога
Залишено без розгляду

Усунення порушень!

Номер: cf50f2e4a2a2456f9a56e550de397f79
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.c1
Назва: Усунення порушень!
Вимога:
Шановний Замовник! 1. Звертаємо Вашу увагу,що в оголошенні щодо закупівлі дизельного палива опублікованого за № UA-2021-04-13-007553-b прикріплено дві тендерні документації. Просимо одну видалити. 2. Згідно умов тендерної документації, а саме додатку 2 (стр. 22) " Документи відповідно до пунктів 2, 3 та 4 цього Додатку надаються переможцем шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель торгів у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Додатково зазначені документи надаються у паперовому вигляді. Подання здійснюється особисто або поштою за адресою: 03049,м. Київ, Повітрофлотський пр-т 17Б. " Звертаємо Вашу увагу, що згідно ч.8 ст. 12 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, за інформацією адміністратора електронної системи закупівель «Prozorro» відбувся збій при завантаженні документів у зв’язку з оновленням функцій системи, що здійснювалось 13.04.2021 р. З огляду на викладене Замовником будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.05.2021 10:02
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АНВІТРЕЙД»

Номер: 0fe92a9349f54700914197a13dc876b4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-007553-b.b7
Назва: Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «АНВІТРЕЙД»
Скарга:
ФІЛІЄЮ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» на електронному майданчику https://prozorro.gov.ua/ опубліковано закупівлю UA-2021-04-13-007553-b. Свої пропозиції до даної закупівлі подали учасники: ТОВ «АНВІТРЕЙД», ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД», ПАТ «Укртатнафта», ТОВ «ТОРУМ», ТОВ «Торговий дім «Сокар Україна», ТОВ «ОІЛ-ТРЕЙД 2018», ПП «ОККО КОНТРАКТ». Згідно протоколу розгляду тендерних пропозицій UA-2021-04-13-007553-b, сформованого 20.05.2021 року замовником було прийнято рішення (надалі – Рішення), яким пропозицію ТОВ «АНВІТРЕЙД» було відхилено та допущено до аукціону пропозиції всіх інших учасників. Підставою для дискваліфікації, як зазначено в рішенні замовника є: «Не відповідає умовам тендерної документації. Учасник процедури закупівлі не надав інформацію щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», чим не виконав умови п.14 розділу 2 «Документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника вимогам визначеним в статті 17 Закону» Додатку № 2 тендерної документації. Тендерна пропозиція відхилена на підставі: - абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: тендерна пропозиція учасника не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства». ТОВ «АНВІТРЕЙД» не погоджується з Рішенням, оскільки вважає, що воно не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує права та законні інтереси ТОВ «АНВІТРЕЙД», а вказані у Рішенні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АНВІТРЕЙД» є необгрунтованими, не відповідають дійсності та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Так, частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умовами п.14 розділу 2 «Документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника вимогам визначеним в статті 17 Закону» Додатку № 2 тендерної документації встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Згідно абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; А згідно ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Таким чином, Замовник в силу ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», зобов’язаний був оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції із чітким зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність. Разом з тим, таку інформацію замовником не було оприлюднено. Було лише формально зазначено, що учасник процедури закупівлі не надав інформацію щодо відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Стосовно висновків Замовника, що учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, необхідно зазначити наступне. Так, ТОВ «АНВІТРЕЙД» зареєстровано як юридична особа 16.07.2015 (номер запису: 10741020000055013). Норма частини 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко встановлює вичерпний перелік умов, обов’язкова наявність сукупності яких надає замовнику право прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, а саме: якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Відтак, обов’язковою умовою для надання замовнику права прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника є дострокове розірвання раніше укладеного договору про закупівлю з цим самим замовником і застосування до учасника санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Необхідно зазначити, що за весь час існування Товариства не було жодного випадку невиконання з боку ТОВ «АНВІТРЕЙД» своїх зобов’язань за раніше укладеним (укладеними) договором (договорами) про закупівлю з ФІЛІЄЮ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ», який (які) би призвів до його (їх) дострокового розірвання, і до застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Навпаки, на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору з боку ТОВ «АНВІТРЕЙД» було надано довідку № 1 від 17.05.2021 року, якою ТОВ «АНВІТРЕЙД» підтвердило наявність досвіду поставки Замовнику дизельного палива в кількості 11 924,977 тон. Крім того, з боку ТОВ «АНВІТРЕЙД» разом з усіма іншими документами, було надано Інформацію у вигляді довідки (Вих. № 8 від 17.05.2021 року) про відсутність підстав відмови в участі ТОВ «АНВІТРЕЙД» у процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, вбачається, що Замовник, при оцінці та прийнятті рішення про недопущення тендерної пропозиції ТОВ «АНВІТРЕЙД» до аукціону за відсутності сукупності підстав, передбачених частиною 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.14 розділу 2 «Документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника вимогам визначеним в статті 17 Закону» Додатку № 2 тендерної документації, допустив порушення Закону України «Про публічні закупівлі», знехтував положеннями тендерної документації, порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до приписів ч. 5 ст. 17 Закону, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Інформація про укладення ТОВ «АНВІТРЕЙД» договорів про закупівлю з цим самим замовником (Філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця»), а також про стан їх виконання, є публічною інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель. При цьому звіти про виконання договорів про закупівлю, укладених з ТОВ «АНВІТРЕЙД», розміщувалися в електронній системі закупівель безпосередньо Замовником - Філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця». Роздруківки розміщених в електронній системі закупівель звітів про виконання договорів про закупівлю, укладених Філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» з ТОВ «АНВІТРЕЙД», підтверджують факт повного виконання сторонами цих договорів (роздруківки звітів про виконання договорів про закупівлю додаються). Також в якості належного виконання ТОВ «АНВІТРЕЙД» своїх зобов’язань по договорам із цим же Замовником та відсутності претензій у Замовника до ТОВ «АНВІТРЕЙД» надаємо акт прийому – передачі № АТ000001147 від 14.05.2021 року до Договору № ЦЗВ-14-01721-01 від 11.05.2021 року. Варто також звернути увагу на те, що з 19.04.2020р. почала діяти нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі» (на підставі Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення державних закупівель» від 19.09.2019р. № 114-ІХ). Метою внесення змін було удосконалення системи публічних закупівель, спрямованої на розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері закупівель в Україні. Зокрема, при розробці вказаного законопроекту законодавець констатував, що значна частина тендерних пропозицій, які є найбільш економічно вигідними за результатами електронного аукціону, відхиляється замовниками на підставі невідповідності умовам тендерної документації. При детальному аналізі було виявлено, що частина таких тендерних пропозицій містила незначні помилки (неточності), які не впливали на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі, та у випадку надання учаснику права на їх виправлення можливо було б зберегти найкращу ціну тендерної пропозиції, яка є найбільш економічно вигідною. У зв’язку з цим проектом Закону була передбачена можливість виправлення учасником невідповідності в інформації (документах), що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які були виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, протягоїй двадцяти чотирьох годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на вказане, положеннями ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (в новій редакції) законодавець встановив, що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Тобто, в разі, якщо Замовник (Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця») вбачав певні невідповідності б інформації та/або документах, що подані ТОВ «АНВІТРЕЙД» у своїй тендерній пропозиції; Замовник повинен був розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Незважаючи на це, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель такого повідомлення з вимогою про усунення певних невідповідностей та не надав ТОВ «АНВІТРЕЙД» можливості виправити такі невідповідності (у випадку їх наявності), в результаті чого Учасник був безпідставно позбавлений можливості брати участь у відкритих торгах на закупівлю нафти і дистилятів (дизельне паливо). Слід наголосити, що формальний підхід Замовника до оцінки документів тендерної пропозиції Учасника суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі», а також не сприяє створенню конкурентного середовища та розвитку добросовісної конкуренції. Такі дії Замовника порушують права ТОВ «АНВІТРЕЙД» на об’єктивну та неупереджену оцінку його тендерної пропозиції, недискримінацію, відкритість та прозорість на усіх стадіях закупівель, право бути визнаним переможцем процедури закупівлі та укласти договір із Замовником за результатами її проведення. Згідно абз. 3 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. Ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. З урахуванням викладеного, керуючись ст. 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення ФІЛІЄЮ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» законодавства при розгляді тендерних пропозицій до процедури закупівлі UA-2021-04-13-007553-b в частині відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АНВІТРЕЙД». 3. Зобов’язати ФІЛІЮ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» скасувати рішення, оформлене протоколом від 20.05.2021 року в частині відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АНВІТРЕЙД». 4. Зобов’язати ФІЛІЮ "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» допустити тендерну пропозицію учасника ТОВ «АНВІТРЕЙД» до аукціону. 5. Про розгляд скарги завчасно повідомити ТОВ «АНВІТРЕЙД». 6. Розгляд скарги здійснювати за обов’язкової участі представників ТОВ «АНВІТРЕЙД».
Дата розгляду скарги: 07.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2021 10:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.06.2021 19:12
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "АНВІТРЕЙД", Руслан Попович +380506542438 info@anvitrade.com