-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Обробка дерев’яних конструкцій дахових приміщень закладів освіти вогнетривким розчином
Завершена
263 437.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 317.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 317.19 UAH
Період оскарження:
13.04.2021 10:31 - 25.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга: зобов'язати замовника скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Вест Сервіс» переможцем процедури закупівлі
Номер:
52a1ed409dcf4a48b0cd52a4ee519077
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-13-001246-b.b2
Назва:
Скарга: зобов'язати замовника скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Вест Сервіс» переможцем процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі в Процедурі закупівлі подали наступні учасники: 1) Колективне підприємство «Харківспецпром» (надалі Скаржник), 2) Товариство з обмеженою відповідальністю «Роял Вест Сервіс» (надалі ТОВ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 29 квітня 2021 о 15:01.
Переможцем Процедури закупівлі визначено ТОВ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС.
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 12.05.2021.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ТОВ РОЯЛ ВЕСТ СЕРВІС Переможцем Процедури враховуючи наступне.
Відповідно до пункту 3.1 розділу v Документації торгів учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій кошторисну документацію.
Так, пунктом 1.2 Розділу «Сфера застосування» Національного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено: «Цей стандарт носить обов'язковий характер при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії».
Відповідно до п. 1.2. ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування" ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи є обов’язковими при визначенні вартості ремонту, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів під державні гарантії. При визначенні вартості ремонту за рахунок інших джерел фінансування їх застосування обумовлюється договором.
Закупівля Послуг з обробки дерев’яних конструкцій вогнетривким розчином, а саме - дахових приміщень закладів освіти Індустріального району м. Харків (надалі – Роботи), згідно з передбаченими обсягами здійснюється у відповідності до вимог «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 № 1417 (із змінами, в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ від 31.07.2017 № 657), до «Правил з вогнезахисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26.12.2018 № 1064 для будівель закладів освіти Індустріального району, які були введені в експлуатацію (п. 4.2.3. Договору) та в даний час експлуатуються.
Роботи з вогнезахисту дерев’яних конструкцій будівель закладів освіти вже виконувались при здачі в експлуатацію новобудов та ще кілька разів після вичерпання гарантійного терміну експлуатації вогнезахисту обробленої деревини.
Тобто Замовником здійснюється закупівля окремого виду ремонтно-будівельних робіт, а не комплексу робіт з нового будівництва.
Таким чином, при складанні кошторису обов’язковим є використання Ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, які встановлені ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012.
У складі Пропозиції Переможця містяться, зокрема (файл "25. Кошторисна документація.pdf”) з аналізу цього документу вбачається, що Розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкова відомість ресурсів), виконуються відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінка 1).
Тобто, при складанні кошторису протиправно не використанні ресурсні елементно кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи, які встановлені ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012.
В свою чергу, відповідно до п 4.4 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 «Окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКН на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за нормами ДСТУ Б Д.2.2-46 та норм 9-70-1 – 9-75-2 ДСТУ Б Д.2.2-9 без застосування зазначеного коефіцієнта».
Тобто у пункті 4.4 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 чітко визначено, що якщо збірником РЕКНр роботи охоплені, то саме вони повинні застосовуватися.
З наведеного вбачається, що Переможець використав при розрахунку договірної ціни ДСТУ Б Д.2.2-13:2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Захист будівельних конструкцій та устаткування від корозії (Збірник 13) для нового будівництва замість ДСТУ Б Д.2.4-20:2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Інші ремонтно-будівельні роботи (Збірник 20) для будівель закладів освіти, які були введені в експлуатацію та в даний час експлуатуються.
В той же час в кошторисі учасника ТОВ „Роял вест сервіс” були застосовані показники прибутку в розмірі 6,8 грн./люд.год. та адміністративних витрат в розмірі 1,23 грн./люд.год., які затверджені в змінах №2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (додаток Е та додаток Д) саме для робіт „ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою”, а для нового будівництва будуть вищими. Якщо учасник застосовує Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи для нового будівництва, то і показники прибутку та адміністративних витрат він повинен був застосувати для нового будівництва: прибутку - 7,40 (для об’єктів СС1), 16,10 (для об’єктів СС2) або 20,00 (для об’єктів СС3) грн./люд.год.; адміністративних витрат – 1,38 (для об’єктів СС1), 1,60 (для об’єктів СС2) або 1,79 (для об’єктів СС3) грн./люд.год.. Це не відповідає вимогам ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013.
Тобто, кошторисна документація складена з порушенням встановлених норм.
Крім того, збірник РЕКНр містить обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) РН20-21-3 („Вогнезахист дерев'яних конструкцiй лат пiд покрiвлю, покриттiв та настилiв по фермах”), які відповідають предмету закупівлі ДК 021:2015: 45340000-2 Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (обробка дерев’яних конструкцій дахових приміщень закладів освіти вогнетривким розчином). Даний вид обгрунтування робіт містить наступний склад робіт:
• Приготування вогнезахисної сумiшi.
• Поверхнева дворазова обробка деревини амонiйними сумiшами
Також можливе застосування обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) РН20-21-3 („Вогнезахист дерев'яних конструкцiй лат пiд покрiвлю, покриттiв та настилiв по фермах”) та РН20-19-3 („Антисептування водними сумiшами покриттiв по фермах”), коли просочення антипіренами та антисептиком здійснюється окремо, коли постачання антипірену і антисептику здійснюється виробником окремо та регламентом передбачене окреме нанесення в два етапи.
В свою чергу, відповідно до додатку 2 Тендерної документації послуги з обробки дерев’яних конструкцій вогнетривким розчином, а саме - дахових приміщень закладів освіти Індустріального району м. Харків, необхідно надати згідно з передбаченими обсягами у відповідності до вимог «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 № 1417 (із змінами, в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ від 31.07.2017 № 657), до «Правил з вогнезахисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26.12.2018 № 1064, ТУ У 24.6-32528450-001-2003.
Відповідно до Правил пожежної безпеки в Україні Заміна та повторне вогнезахисне обробляння здійснюються в порядку, визначеному для виконання робіт з вогнезахисного обробляння.
За п. 1 розд. 2 Правил з вогнезахисту роботи з вогнезахисту (обробляння) здійснюються такими способами:
вогнезахисне просочування (глибоке чи поверхневе);
вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицьовування);
вогнезахисне заповнення.
Спосіб робіт з вогнезахисту визначається залежно від властивостей вогнезахисного засобу, об’єкта вогнезахисту та умов його експлуатації.
Для розрахунку вартості пропозиції торгів учасником ТОВ „Роял вест сервіс” у „Локальному кошторисі на будівельні роботи 2-1-1” Форма 1 застосуванні обгрунтування Е13-71-1 („Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття ФАЕР-off на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій”) та Е13-71-3 („На кожний наступний шар нанесення вогнезахисного покриття ФАЕР-off додавати до норми 13-71-1”) (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінки 7 – 12, позиції 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 16, 17) та ресурс С1113-299 ”Просочувальна вогнебіозахисна речовина для деревини ФАЕР-off” (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінки 7 – 12, позиції 3, 6, 9, 12, 15, 18).
При цьому застосування учасником ТОВ „Роял вест сервіс” обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) Е13-71-1 („Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття ФАЕР-off на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій”) містить наступний склад робіт:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу.
3.Очищення поверхні, що обробляється.
4.Нанесення вогнезахисного покриття.
Крім того застосування обгрунтування учасником ТОВ „Роял вест сервіс” (шифр і № позиції нормативу) Е13-71-3 („На кожний наступний шар нанесення вогнезахисного покриття ФАЕР-off додавати до норми 13-71-1”) містить наступний склад робіт:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу.
3.Очищення поверхні, що обробляється.
4.Нанесення вогнезахисного покриття.
Переможець застосував при обгрунтуванні Е13-71-1 та Е13-71-3 на нанесення вогнезахисного покриття замість вогнезахисного поверхневого просочування.
В свою чергу, відповідно до нормативних документів покриття утворюється на поверхні деревини, а просочування проникає всередину деревини на три міліметри, це різні види ліцензійної діяльності, та нормуються різними кошторисними розцінками з різними трудовитратами, в той час як речовина ФАЕР-off є саме просочувальною, про що зазначено в сертифікаті відповідності, наданому учасником (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „7. Документи на розчин.pdf”, сторінка 1): „Просочувальна вогнебіозахисна речовина для деревини та целюлозовмісних матеріалів „ФАЄР-off” – Сертифікат відповідності DCS.0001012-20).
Тобто, Переможець при складанні кошторисної документації не дотримався п. 1 розд. 2 Правил з вогнезахисту, ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 обравши невірний спосіб робіт з вогнезахисту.
Крім того, кошторисна документація містить дублювання частини робіт зі складу робіт, які враховані у трудовитратах в обгрунтуваннях кошторисних розцінок Е13-71-1 та Е13-71-3, що призводить до помилкового завищення трудовитрат та кошторисної вартості пропозиції учасника, а саме:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця.
2.Приготування робочого складу.
3.Очищення поверхні, що обробляється.
Застосування розцінок Е13-71-1 та Е13-71-3 відповідає нанесенню покриття „ФАЄР-off” при механізованому способі за два рази згідно Регламенту, але ці роботи (1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу. 3.Очищення поверхні, що обробляється.) не передбачені між разами (етапами нанесення), які відповідають розцінкам Е13-71-1 (перший етап нанесення) та Е13-71-3 (другий етап нанесення) в Регламенті (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „7. Документи на розчин.pdf”, сторінка 8-10 розділ 4. „Порядок застосування вогнезахисного засобу”). Тобто учасник ТОВ „Роял вест сервіс” помилково включив в кошторис роботи, які не передбачені затвердженим Регламентом засобу „ФАЄР-off”.
Все це призводить до того, що з кошторисної документації учасника, яка розрахована з суттєвими помилками, неможливо визначити фактичну вартість його тендерної пропозиції, та вона не відповідає ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012, Правилам пожежної безпеки в Україні, Правилам з вогнезахисту.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації, Пропозиція Переможця не є найбільш економічно вигідною для Замовника через помилково розраховану кошторисну документацію.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 2 частини першої статті 31 Закону.
Тобто, не відхилення пропозиції Переможця є порушенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів ефективності; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Що призвело до порушення прав інших учасників закупівлі.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право:
прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Управління освіти адміністрації Індустріального району Харківської міської ради скасувати рішення, яке оприлюднене 12.05.2021, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Вест Сервіс» переможцем процедури закупівлі — " обробка дерев’яних конструкцій дахових приміщень закладів освіти вогнетривким розчином, код національного класифікатора України ДК 021:2015: 45340000-2 Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2021-04-13-001246- b.
Додатки:
1. Підтвердження плати за подання скарги, платіжне доручення
Директор Колективного підприємства «Харківспецпром» Л.В.Ушаков
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-04-13-001246- b.PDF.p7s 20.05.2021 10:54
- Скарга UA-2021-04-13-001246- b.PDF 20.05.2021 10:54
- платіжне доручення від 20.05.21р. №280.PDF 20.05.2021 13:58
- Скарга.UA-2021-04-13-001246-b.PDF.p7s 20.05.2021 13:58
- Скарга.UA-2021-04-13-001246-b.PDF 20.05.2021 13:58
- платіжне доручення від 20.05.21р. №280.PDF.p7s 20.05.2021 13:58
- рішення від 24.05.2021 №11252+ лист Замовнику.pdf 24.05.2021 17:32
- Інформація про перенесення розгляду скарг від 02.06.2021 №10200.pdf 03.06.2021 17:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.06.2021 №13371.pdf 15.06.2021 18:43
- рішення від 14.06.2021 №13371.pdf 17.06.2021 17:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.05.2021 12:05
Дата розгляду скарги:
02.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.05.2021 17:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.06.2021 17:22
Вимога
Є відповідь
Вимагаємо переглянути рішення Замовника та дискваліфікувати пропозицію ТОВ „Роял вест сервіс”
Номер:
74f792c8457140d6a31868c98ceb631e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-13-001246-b.c1
Назва:
Вимагаємо переглянути рішення Замовника та дискваліфікувати пропозицію ТОВ „Роял вест сервіс”
Вимога:
Щодо закупівлі UA-2021-04-13-001246-b повідомляємо наступне.
Згідно документації торгів учасник разом з тендерною пропозицією повинен надати кошторисну документацію.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Документації торгів учасники процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій кошторисну документацію.
Розрахунок ціни пропозиції учасника при визначенні вартості, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, виконується відповідно до затверджених національних стандартів України. Розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкова відомість ресурсів), виконуються відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", про що зазначено у Договірній ціні учасника ТОВ „Роял вест сервіс”: „Визначена згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013”, вид договірної ціни: тверда (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінка 1).
Закупівля Послуг з обробки дерев’яних конструкцій вогнетривким розчином, а саме - дахових приміщень закладів освіти Індустріального району м. Харків (надалі – Роботи), згідно з передбаченими обсягами здійснюється у відповідності до вимог «Правил пожежної безпеки в Україні», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ від 30.12.2014 № 1417 (із змінами, в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ від 31.07.2017 № 657), до «Правил з вогнезахисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26.12.2018 № 1064 для будівель закладів освіти Індустріального району, яки були введені в експлуатацію багато років назад та в даний час експлуатуються, будівлі закладів освіти не будуються як новобудови в розумінні в рамках цієї закупівлі. Роботи з вогнезахисту дерев’яних конструкцій будівель закладів освіти вже виконувались при здачі в експлуатацію новобудов та ще кілька разів після вичерпання гарантійного терміну експлуатації вогнезахисту обробленої деревини. Тобто Замовником здійснюється закупівля окремого виду ремонтно-будівельних робіт, а не комплексу робіт з нового будівництва.
Для розрахунків кошторисів ремонтно-будівельних робіт застосовуються відповідні ДСТУ, які містять відповідні Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Згідно Наказу КМУ 28.12.2012 року № Про прийняття національних стандартів було затверджено ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 "Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування", розроблений на заміну ДБН Д. 1.1-4-2000 "Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи", з наданням чинності з 1 січня 2014 року. У даному стандарті містяться наступні пункти:
1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
1.1 Цей стандарт містить вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи (РЕКНр) для визначення вартості ремонтно-будівельних робіт при здійсненні ремонту житла, об’єктів соціальної сфери і комунального призначення та благоустрою.
1.2 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи є обов’язковими при визначенні вартості ремонту, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів під державні гарантії. При визначенні вартості ремонту за рахунок інших джерел фінансування їх застосування обумовлюється договором.
4.4 Окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКН на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за нормами ДСТУ Б Д.2.2-46 та норм 9-70-1 – 9-75-2 ДСТУ Б Д.2.2-9 без застосування зазначеного коефіцієнта.
Тобто у пункті 4.4 ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012 чітко визначено, що якщо збірником РЕКНр роботи охоплені, то саме вони повинні застосовуватися. Збірник РЕКНр містить обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) РН20-21-3 („Вогнезахист дерев'яних конструкцiй лат пiд покрiвлю, покриттiв та настилiв по фермах”), які відповідають предмету закупівлі ДК 021:2015: 45340000-2 Зведення огорож, монтаж поручнів і захисних засобів (обробка дерев’яних конструкцій дахових приміщень закладів освіти вогнетривким розчином). Даний вид обгрунтування робіт містить наступний склад робіт:
Приготування вогнезахисної сумiшi. Поверхнева дворазова обробка деревини амонiйними сумiшами
Також можливе застосування обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) РН20-21-3 („Вогнезахист дерев'яних конструкцiй лат пiд покрiвлю, покриттiв та настилiв по фермах”) та РН20-19-3 („Антисептування водними сумiшами покриттiв по фермах”), коли просочення антипіренами та антисептиком здійснюється окремо, коли постачання антипірену і антисептику здійснюється виробником окремо та регламентом передбачене окреме нанесення в два етапи.
Для розрахунку вартості пропозиції торгів учасником ТОВ „Роял вест сервіс” у „Локальному кошторисі на будівельні роботи 2-1-1” Форма 1 застосуванні обгрунтування Е13-71-1 („Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття ФАЕР-off на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій”) та Е13-71-3 („На кожний наступний шар нанесення вогнезахисного покриття ФАЕР-off додавати до норми 13-71-1”) (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінки 7 – 12, позиції 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 16, 17) та ресурс С1113-299 ”Просочувальна вогнебіозахисна речовина для деревини ФАЕР-off” (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „25. Кошторисна документація.pdf”, сторінки 7 – 12, позиції 3, 6, 9, 12, 15, 18).
При цьому застосування учасником ТОВ „Роял вест сервіс” обгрунтування (шифр і № позиції нормативу) Е13-71-1 („Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття ФАЕР-off на горизонтальні і вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій”) містить наступний склад робіт:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу. 3.Очищення поверхні, що обробляється. 4.Нанесення вогнезахисного покриття.
Крім того застосування обгрунтування учасником ТОВ „Роял вест сервіс” (шифр і № позиції нормативу) Е13-71-3 („На кожний наступний шар нанесення вогнезахисного покриття ФАЕР-off додавати до норми 13-71-1”) містить наступний склад робіт:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу. 3.Очищення поверхні, що обробляється. 4.Нанесення вогнезахисного покриття.
Таким чином, застосування обгрунтування Е13-71-1 та Е13-71-3 в кошторисній документації учасника ТОВ „Роял вест сервіс” містить такі порушення:
1). використання ДСТУ Б Д.2.2-13:2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Захист будівельних конструкцій та устаткування від корозії (Збірник 13) для нового будівництва замість ДСТУ Б Д.2.4-20:2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Інші ремонтно-будівельні роботи (Збірник 20) для будівель закладів освіти, яки були введені в експлуатацію багато років назад та в даний час експлуатуються, будівлі закладів освіти не будуються як новобудови в розумінні в рамках цієї закупівлі, а даний вид робіт вже раніше виконувався, але термін їх експлуатації сплив; в той же час в кошторисі учасника ТОВ „Роял вест сервіс” були застосовані показники прибутку в розмірі 6,8 грн./люд.год. та адміністративних витрат в розмірі 1,23 грн./люд.год., які затверджені в змінах №2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (додаток Е та додаток Д) саме для робіт „ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою”, а для нового будівництва будуть вищими. Якщо учасник застосовує Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи для нового будівництва, то і показники прибутку та адміністративних витрат він повинен був застосувати для нового будівництва: прибутку - 7,40 (для об’єктів СС1), 16,10 (для об’єктів СС2) або 20,00 (для об’єктів СС3) грн./люд.год.; адміністративних витрат – 1,38 (для об’єктів СС1), 1,60 (для об’єктів СС2) або 1,79 (для об’єктів СС3) грн./люд.год.. Це не відповідає вимогам ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013.
2). застосування обгрунтування Е13-71-1 та Е13-71-3 на нанесення вогнезахисного покриття замість вогнезахисного поверхневого просочування – покриття утворюється на поверхні деревини, а просочування проникає всередину деревини на три міліметри, це різні види ліцензійної діяльності, які зазначені в ліцензії, та нормуються різними кошторисними розцінками з різними трудовитратами, в той час як речовина ФАЕР-off є саме просочувальною, про що зазначено в сертифікаті відповідності, наданому учасником (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „7. Документи на розчин.pdf”, сторінка 1): „Просочувальна вогнебіозахисна речовина для деревини та целюлозовмісних матеріалів „ФАЄР-off” – Сертифікат відповідності DCS.0001012-20;
3). дублювання частини робіт зі складу робіт, які враховані у трудовитратах в обгрунтуваннях кошторисних розцінок Е13-71-1 та Е13-71-3, що призводить до помилкового завищення трудовитрат та кошторисної вартості пропозиції учасника, а саме:
1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу. 3.Очищення поверхні, що обробляється.
Застосування розцінок Е13-71-1 та Е13-71-3 відповідає нанесенню покриття „ФАЄР-off” при механізованому способі за два рази згідно Регламенту, але ці роботи (1.Розвантаження матеріалів з транспортних засобів і подача їх до робочого місця. 2.Приготування робочого складу. 3.Очищення поверхні, що обробляється.) не передбачені між разами (етапами нанесення), які відповідають розцінкам Е13-71-1 (перший етап нанесення) та Е13-71-3 (другий етап нанесення) в Регламенті (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-13-001246-b , файл „7. Документи на розчин.pdf”, сторінка 8-10 розділ 4. „Порядок застосування вогнезахисного засобу”). Тобто учасник ТОВ „Роял вест сервіс” помилково включив в кошторис роботи, які не передбачені затвердженим Регламентом засобу „ФАЄР-off”.
Все це призводить до того, що з кошторисної документації учасника, яка розрахована з суттєвими помилками, неможливо визначити фактичну вартість його тендерної пропозиції.
Крім того, згідно рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1041-р/пк-пз від 21.01.2021 р. , кошторисна документація учасника, яка не відповідає вимогам ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 – так само не відповідає умовам тендерної документації закупівлі (у якій вимагається надати кошторисну документацію), та Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає тендерної документації, а саме кошторисна документація учасника не відповідає державним стандартам її складання.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції переможця, визначені пунктом 2 частини першої статті 31 Закону та скасування визнання переможцем ТОВ „Роял вест сервіс”.
Вимагаємо переглянути рішення Замовника та дискваліфікувати пропозицію ТОВ „Роял вест сервіс”.
В разі якщо замовник не задовольнить нашу вимогу, залишаємо за собою право звернутися для відстоювання наших прав та законних інтересів зі скаргами до:
- Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
- Держаудитслужби, в тому числі, після публікації звіту замовника про акт виконаних робіт (послуг), підписаного з ТОВ „Роял вест сервіс”, на веб-порталі „Єдиний веб-портал використання публічних коштів” з метою перевірки правильності складання договірної ціни, кошторису та акту виконаних робіт, їх відповідності вимогам ДСТУ Б Д. 1. 1-1:2013 та інших стандартів, а також щодо співпадіння чи розбіжності Ресурсних елементних кошторисних норм, застосованих ТОВ „Роял вест сервіс” в кошторисі тендерної пропозиції, договору та акту виконаних робіт. Заміна Ресурсних елементних кошторисних норм для нового будівництва в твердій договірній ціні, кошторисі до договору на Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи в акті виконаних робіт кб-2в не входить до переліку дозволених згідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 –VIII (далі – Закон) та Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. N 668.
Директор Колективного підприємства «Харківспецпром» Л.В.Ушаков
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2021-04-13-001246-b.PDF.p7s 14.05.2021 14:03
- Вимога UA-2021-04-13-001246-b.PDF 14.05.2021 14:03
Дата подачі:
14.05.2021 14:03
Вирішення:
Доброго дня!
1.При визначені вартості робіт з обробки дерев’яних конструкцій дахових приміщень закладів освіти вогнетривким розчином (ДК021:2015 45340000-2) застосовані саме кошторисні норми Е13-71-1 та Е13-71-3 збірника ДСТУ Б Д.2.2-13:2012 в зв'язку з тим, що технологія виконання робіт з обробки дерев’яних конструкцій вогнетривким розчином повністю відповідає складу робіт та сучасній технології виконання робіт з застосуванням вогнезахисної суміші «ФАЄР-off» згідно регламенту робіт з вогнезахисту.
2. Дублювання частини складу робіт, які враховані у трудовитратах кошторисних норм Е13-71-1 та Е13-71-3 відсутнє, оскільки кожний етап надання послуги вогнезахисної обробки передбачає використання частини вогнезахисного засобу. Крім того наступний етап виконується лише після повного висихання засобу, нанесеного в першому етапі, що передбачено регламентом робіт з вогнезахисту просочувальної вогнебіозахисної речовини для деревини та целюлозовмісних матеріалів «Фаєр-off».
3.При застосуванні кошторисних норм ДСТУ Б Д.2.2-13:2012 коефіцієнт 1,15 до трудовитрат робітників та часу експлуатації машин і механізмів є рекомендованим, але не обов’язковим.
4.Виходячи з вище викладеного застосування кошторисних норм Е 13-71-1 та Е13-71-3 є правильним та обґрунтованим.
5. Під час визначення переможця серед учасників процедури закупівлі замовник керується основними принципами здійснення публічних закупівель, зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Статус вимоги:
Відхилено