• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільний автобус

Завершена

1 970 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 700.00 UAH
Період оскарження: 13.04.2021 08:47 - 25.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 4d88029a2e8240298e6f439c13b8eaaa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-13-000199-b.b1
Назва: Вимога
Вимога:
В тендерній документації наявні дискримінаційні положення, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують права інших учасників на участь в даних торгах згідно з встановленим Законом порядку. Технічними вимогами до предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, а саме: у Додатку 2 до тендерної документації, що має назву «УМОВИ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» та визначає технічні вимоги до шкільного автобуса, що є предметом закупівлі, в п. 9. зазначено: Колісна база – не менше 4300 мм. Просимо Вас усунути дане порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказаний вище пункт технічних вимог без дискримінаційних положень в наступній редакції: Колісна база – не менше 4200 мм, або взагалі прибрати дану вимогу. У разі незадоволення даної Вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Статтею 22 Закону,обов’язок щодо формування тендерної документації та встановлення технічних вимог до предмета закупівлі покладено на Замовника торгів. Так пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язанні з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбаченні існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «абоеквівалент». Враховуючи зазначене, тендерна документація закупівлі не містить обмежень щодо надання учасником торгів пропозиції з еквівалентом товару (не гіршого), що зазначений в технічних умовах, отже всі потенційні учасники торгів, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята й розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Закупівля (в тому числі й зазначені в тендерній документації технічні, якісні та кількісні характеристики) створена на підставі потреби Замовника. Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на вибір замовником торгів виду предмета закупівлі чи його обґрунтування. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Технічне завдання Тендерної документації розроблене самостійно Замовником з урахуванням вимог ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» та законодавства України.Крім того, дані вимоги щодо шкільного автобуса не обмежують коло Учасників. Вказане свідчить про наявність конкуренції між виробниками та їх дилерами. Ви не об’єктивно проаналізували ринок шкільних автобусів та не виявили достатньої кількості можливих виробників та їх представників, які можуть створити конкуренцію в торгах. Ви навмисно формуєте обґрунтування своєї позиції, про нібито наявність дискримінації, задля отримання вигідного для себе результату – встановлення необхідних вам технічних характеристик автобусу. Неспроможність учасника запропонувати необхідний товар, не повинно створювати обмежень щодо потреби Замовника. Таким чином, підстав для задоволення Вашої вимоги в правовому полі не встановлено. При цьому повідомляємо, що наявність або відсутність порушень Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» вирішує, виключно, постійна діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, а не однин з потенційних учасників закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено