-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Неетильований бензин марки А-95, А-92, дизпаливо (Талони)
Торги не відбулися
55 492.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 278.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 278.00 UAH
Період оскарження:
12.04.2021 12:13 - 16.04.2021 08:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
1cbeaa32afd641beb66d9f20c3c2e62c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-12-001142-c.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога на усунення дискримінаційних умов.
Прошу усунити дискримінаційні вимоги в тендерній документації, а саме: «Строк дії талонів/скретч-карток на зазначене пальне – не менше трьох років з дня їх фактичного отримання Замовником» та вказати термін и значно лояльніші, адже переважна більшість постачальників надають талони/ скретч-картки терміном дії до року, далі можлива пролонгація.
Наразі ваші умови перешкоджають іншим учасникам брати участь у процедурах закупівлі, та суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права інших учасників та їх законні інтереси. Тобто замовник безпідставно звузив коло учасників, вказавши срок дії талонів 3 роки та більше, що дискримінує інших потенційних учасників процедури закупівлі.
Таким чином, допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлені Замовником у ТД дискримінаційні вимоги, що перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі, обмежують конкуренцію та призводять до дискриминації учасників, суперечать принципам здійснення закупівель, закріпленним статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі- Закон), та вимогам частини четвертої статті 22 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2021 17:06
Вирішення:
Детально ознайомившись із змістом Вимоги повідомляємо наступне:
Відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником, обов’язково зазначаються інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Замовником з метою раціонального та ефективного використання коштів, виконання принципу закупівлі «максимальна економія та ефективність», відповідно до власного досвіду укладання договорів на закупівлю пального, встановлена вимога щодо строку дії талонів/скретч-карток на пальне – не менше трьох років з дня їх фактичного отримання.
Дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки кожна мережа АЗС випускає талони самостійно та не обмежена у виборі строку їх дії, так як відповідно до п. 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №281/171/578/155 від 20.05.2008 р., Талон – це спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. При визначені технічних та якісних характеристик предмету закупівлі в частині встановлення строку дії (використання) талонів (скретч-карток), Замовник керувався виробничою потребою у надійному, стабільному, зручному та прогнозованому постачанні палива та економічними інтересами в частині фіксації ціни на ПММ на момент здійснення оплати та визначення максимального терміну, під час якого ВЖЕ оплачене паливо може бути отримано замовником. Водночас, встановлення такого терміну використання талонів з дати їх отримання дозволяє конкретизувати обсяг закупівлі з урахуванням фактичних витрат палива та потреби на наступні періоди. Таким чином, встановлення строку дії талонів, не може вважатися дискримінаційною вимогою, оскільки талон - це документ, який підтверджує право покупця на отримання ВЖЕ оплаченого палива, що зберігається на АЗС на умовах узгоджених між замовником та постачальником. Враховуючи викладене, дії замовника не порушують вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема порядку проведення спрощених закупівель, а Ваша вимога до Замовника носить виключно суб’єктивний оціночний характер, та не може бути задоволена.
Додатково, звертаємо Вашу увагу, що стаття 22 Закону «Про публічні закупівлі», на яку Ви посилаєтеся, та яка, на Вашу думку, порушена Замовником, регулює порядок формування та розміщення Тендерної документації, яка розробляється Замовником при проведенні відкритих торгів та не має відношення до спрощених закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.04.2021 13:08
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
6be9931f48ac4b9aa632f18b4465fa3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-12-001142-c.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
З метою приведення умов тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства України (в тому числі у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України), керуючись умовами ЗУ «Про публічні закупівлі» просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та проект договору щодо наступного:
1.1. По поліпшенню якості Товару:
Згідно п. 5. ,ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перерахованих п. 5. ,ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», в тому числі :
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Просимо Вас додати вказаний пункт до проекту договору.
Якість предмету закупівлі відповідає вимогам, які встановлені в даному Договорі, відповідає вимогам ДСТУ, ГСТУ та інших нормативних документів.
Зазначені зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в Договорі.
1.2. Зміни ціни на товар згідно умов, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Також просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та проект договору про зміну ціни на предмет закупівлі (товар), згідно п. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
- збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
- зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
1.3. Зміна розміру відповідальності Постачальника/Учасника (відповідає умовам чинного законодавства, ст. 231 Господарського кодексу України):
Керуючись нормами ст. 231 Господарського кодексу України просимо внести зміни в тендерну документацію та проект договору в частині зменшення розміру відповідальності Постачальника/Учасника, та передбачити на Постачальника/Учасника наступні умови по відповідальності:
У разі порушення строків поставки товару при закупівлі товару за бюджетні кошти, Постачальник/Учасник сплачує Покупцю/Замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленого (несвоєчасно поставленого) товару, за кожний день затримки, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вказаної вартості.
У разі поставки неякісного товару, Постачальник/Учасник сплачує на користь Покупця/Замовника штраф у розмірі 20% вартості неякісного товару.
1.4. Зміна істотних умов договору:
Керуючись специфікою діяльності з реалізації нафтопродуктів з використанням талонів (карток на пальне) просимо внести зміни в тендерну документацію та проект договору та передбачити наступні істотні умови за договором:
Талони / скретч-картки / картки на пальне (штрих-картки) / бланки-дозволи - документи внутрішнього обігу на отримання Товару відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 р. Талони / скретч-картки / картки на пальне (штрих-картки) / бланки-дозволи - є товарно-розпорядчими документами на Товар, на підставі яких здійснюється видача Товару за місцем знаходження Товару (АЗС) та не є розрахунковим чи платіжним засобом.
та/або
Право власності на Товар переходить до Покупця/Замовника з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар.
та/або
Розрахунки за Товар (партію Товару) Покупець/Замовник здійснює протягом _______(______________) банківських днів з дати підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2021 16:41
Вирішення:
Замовником розглянуто Вашу вимогу.
Детально ознайомившись із її змістом, а саме, п.1.1 та 1.2, повідомляємо наступне:
Частиною 4 (Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю) розділу VІ (Результати закупівлі та укладання договору) Документації до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Документація) передбачено випадки відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», за наявності яких можливо внести зміни до істотних умов договору. Дане положення Документації передбачає весь перелік випадків для внесення змін до договору, який Ви пропонуєте долучити до Документації відповідно до надісланої вимоги. Також аналогічні підстави для внесення змін до істотних умов договору, зазначені у п. 11.4 Проекту Договору, який міститься у Додатку 4 до Документації. Окрім того, відповідно до Частини 3 (Проект договору про закупівлю) розділу VІ (Результати закупівлі та укладання договору) Документації, передбачено наступне «Проект договору про закупівлю наведений у Додатку 4 до цієї документації. Даний проект Договору не є остаточною редакцією та може бути змінений (скоригований) сторонами». Враховуючи вищевказане, вважаємо за недоцільне вносити зміни до Документації та проекту договору у цій частині Вашої вимоги, та рекомендуємо Учаснику УВАЖНІШЕ вивчати відповідну документацію до оголошення про проведення спрощених закупівель.
Детально ознайомившись із змістом п.1.3 Вимоги, повідомляємо наступне:
Відповідно до Розділу 7 (ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН) проекту Договору, який міститься у Додатку 4 до Документації, визначено розмір відповідальності Учасника/Постачальника у разі неналежного виконання умов Договору відповідно до вимог чинного законодавства. Будь-які порушення або обмеження при визначенні Замовником/Покупцем розміру відповідальності для Учасника/Постачальника – відсутні. Зазначені умови відповідальності встановлені Замовником є необхідними та достатніми з метою стимулювання контрагента належним чином виконувати взяті на себе зобов’язання і не допускати порушення, а якщо порушення все ж таки будуть допущені, то максимально швидко їх припинити. Окрім того, відповідно до Частини 3 (Проект договору про закупівлю) розділу VІ (Результати закупівлі та укладання договору) Документації, передбачено наступне «Проект договору про закупівлю наведений у Додатку 4 до цієї документації. Даний проект Договору не є остаточною редакцією та може бути змінений (скоригований) сторонами». Враховуючи вищевказане, вважаємо за недоцільне вносити зміни проекту договору у цій частині Вашої вимоги.
Детально ознайомившись із змістом п.1.4 Вимоги, повідомляємо наступне:
Документація та Проект Договору, який міститься у Додатку 4 до Документації, складені відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 р. та передбачають всі запропоновані Вами умови. Окрім того, відповідно до Частини 3 (Проект договору про закупівлю) розділу VІ (Результати закупівлі та укладання договору) Документації, передбачено наступне «Проект договору про закупівлю наведений у Додатку 4 до цієї документації. Даний проект Договору не є остаточною редакцією та може бути змінений (скоригований) сторонами». Враховуючи вищевказане, вважаємо за недоцільне вносити зміни проекту договору у цій частині Вашої вимоги, та рекомендуємо Учаснику УВАЖНІШЕ вивчати відповідну документацію до оголошення про проведення спрощених закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Так