• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливні брикети з твердих порід деревини

Завершена

810 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 09.04.2021 17:06 - 29.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю Паливні брикети з твердих порід деревини (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)

Номер: 19166b3defe0428196d9e14dbc814e11
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-005388-c.b5
Назва: СКАРГА про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю Паливні брикети з твердих порід деревини (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)
Скарга:
На нашу думку, умови, викладені у змінах до тендерній документації від «17» травня 2021 року, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 02.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.05.2021 11:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.06.2021 18:10
Дата виконання рішення Замовником: 28.06.2021 11:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Органу оскарження Замовником виконано
Автор: ПрАТ "Вінницяоблпаливо", Ярослав Крентовський +380987268046 vinoblpal@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю Паливні брикети з твердих порід деревини (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)

Номер: 039134ba178c4089bffaae6cbbdd01d0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-005388-c.c4
Назва: СКАРГА про порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації на закупівлю Паливні брикети з твердих порід деревини (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)
Скарга:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, затвердженої рішенням тендерного комітету від «09» квітня 2021 року, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 06.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.04.2021 13:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.05.2021 19:08
Дата виконання рішення Замовником: 17.05.2021 17:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження замовником виконано.
Автор: ПрАТ "Вінницяоблпаливо", Павло +380674302889 kilimnyuk.pavel@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги замовника

Номер: cbb0b2425d6d4614b02fc5194410f3b3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-005388-c.c3
Назва: Дискримінаційні вимоги замовника
Вимога:
Згідно вимог замовника При поданні тендерної пропозиції учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію. Шановний Замовнику згідно Постанови абз. 2 п. 1 постанови № 193, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний сектор господарювання (фізичні та юридичні особи) мають право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, тобто дана Ваша вимога є дискримінаційна та не прийнятна. Вами як замовником порушений закон України "Про електронні документи та електронний документообіг". Наполягаємо на внесені змін по даному питанні.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Замовник проводить процедури закупівель керуючись Законом України "Про публічні закупівлі" (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-IX) (далі - Закон). Згідно статті 22 Закону - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Відповідно до пункту 1 Розділу III тендерної документації - «Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа)».Накладання кваліфікованого електронного підпису є вимога тендерної документація, яка не порушує вимог ст. 22 Закону. Також повідомляємо, що в Україні декілька десятків установ які виробляють кваліфіковані електронні підписи, виготовлення яких не займає багато часу.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимога ТУ

Номер: 980e67d3c6a848cd9ce571f9e664e576
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-005388-c.a2
Назва: вимога ТУ
Вимога:
Додатком 3 ТД встановлено, що Учасник надає технічні умови виробника товару що складає предмет закупівлі (діючих), внесених до бази даних «Технічні умови України» та завірених підписом і печаткою виробника. Повідомляємо Вас про те, що у виробників паливних брикетів, може взагалі не бути ТУ на вироблений ними товар, оскільки цей товар може виготовлятися відповідно до вимог державних або галузевих стандартів, які знаходяться в загальному доступі. Так, паливні брикети виробляється на підставі Національного стандарту України ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови", у якому міститься інформація щодо технічних характеристик паливних брикетів, методів контролю, правил приймання, зберігання, транспортування, маркування, пакування, гарантії виробника. Питання щодо надання копії ТУ виробника вже неодноразово було предметом розгляду Органу оскарження, який в свою чергу визнавав цю вимогу дискримінаційною і зобов'язував Замовників торгів внести відповідні зміни до ТД. Таким чином, Замовник має усунути дискримінаційні вимоги до учасників та привести ТД у відповідність шляхом внесення змін.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Замовник проводить процедури закупівель керуючись Законом України "Про публічні закупівлі" (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-IX) (далі - Закон), та відповідними нормативно-правовими актами чинного законодавства України. Щодо питання про надання учасниками закупівлі копій технічних умов на паливні гранули. Наразі на ринку України, зокрема твердого палива, присутнє певне коло недобросовісних суб’єктів господарювання, що пропонують неякісну (з фіктивними показниками) продукцію, котра йде в розріз з реальною потребою замовників. Поряд з тим, відповідно до положень частини 3 статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відображення процесу виробництва продукції, що являє собою предмет закупівлі є надзвичайно важливим фактором, враховуючи те, що Замовник має отримати якісну продукцію, котра відповідає його потребі, а потенційний учасник повинен усвідомлювати чи відповідає його продукція заявленим вимогам та правильно сформувати цінову пропозицію. Технічні умови (далі -ТУ) являють собою нормативний документ, що встановлює внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі відповідні вимоги по конкретному ДСТУ. Оскільки, власне згаданий Вами ДСТУ 8358:2015 встановлює лише загальні технічні характеристики паливних брикетів, методів контролю, правил приймання, зберігання, транспортування, маркування, пакування, гарантії виробника. А технічні умови, в свою чергу, встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного виробництва (постачання, виконання, надавання) та регулюють відносини між виробником (постачальником) та споживачем (користувачем). Технічні умови є документом, який розробляється за рішенням виробника або на вимогу замовника (споживача) продукції. Вони є невід'ємною частиною комплекту конструкторської або іншої технічної документації на продукцію, а за відсутності документації повинні містити повний комплекс вимог до продукції, її виготовлення, контролю і приймання. Чинний Господарський кодекс України (ст. 268) чітко визначає: «Якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів». Разом з тим, частина 11 статті 26 Закону, встановлює, що відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Тому, Замовник рекомендує детальніше дослідити законодавство України, чи насправді у виробника такої продукції, як паливні брикети, відсутня можливість виготовити технічні умови.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.07.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Сертифікат відповідності та орган з сертифікації

Номер: 786417acb0cb45bea122a86df598412e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-005388-c.a1
Назва: Сертифікат відповідності та орган з сертифікації
Вимога:
Учасник надає копію сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015, із зазначенням відповідності вимогам щодо класифікації згідно пп.4.1. ДСТУ 8358:2015, розмірів згідно пп.5.1.1 ДСТУ 8358:2015, та якості згідно пп.6.1(Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015 ряд. 1,3,4,5,6,7,8,9) виданий на ім’я виробника паливних брикетів з деревини твердих порід,чинного на момент розкриття тендерних пропозиції. Якщо учасник не являється власником сертифікату відповідності, такий учасник повинен додатково надати документальне підтвердження наявності договірних відносин з виробником (власником сертифікату) у вигляді відповідного договору. Разом з сертифікатом відповідності надається копія атестату акредитації органу з сертифікації та сфера, копія договору виробника з органом з сертифікації. Питання наступне: Орган з сертифікації який видав сертифікат відповідності повинен обов'язково мати сферу акредитації відповідно до Атестату про акредитацію щодо предмету закупівлі, а саме: тверде паливо чи паливні брикети, брикети з деревини? Якщо Учасником буде надано сертифікат відповідності виданий Органом з сертифікації, який відповідно до Атестату не має в наявності передбаченої сфери акредитації: тверде паливо чи паливні брикети, брикети з деревини, такого Учасника буде відхилено? Якщо обов'язкова наявність сфери акредитації, просимо внести в ТД зміни (уточнення) в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Замовник проводить процедуру закупівель керуючись Законом України "Про публічні закупівлі" (в редакції Закону України від 19.09.2019 № 114-IX) (далі - Закон), та відповідними нормативно-правовими актами чинного законодавства України. Щодо згаданої Вами вимоги згідно пункту 8 Додатку №3 до тендерної документації, а саме: «8. Учасник надає копію сертифікату відповідності ДСТУ 8358:2015, із зазначенням відповідності вимогам щодо класифікації згідно пп.4.1. ДСТУ 8358:2015, розмірів згідно пп.5.1.1 ДСТУ 8358:2015, та якості згідно пп.6.1(Таблиці 1 ДСТУ 8358:2015 ряд. 1,3,4,5,6,7,8,9) виданий на ім’я виробника паливних брикетів з деревини твердих порід, чинного на момент розкриття тендерних пропозиції. Якщо учасник не являється власником сертифікату відповідності, такий учасник повинен додатково надати документальне підтвердження наявності договірних відносин з виробником (власником сертифікату) у вигляді відповідного договору. Разом з сертифікатом відповідності надається копія атестату акредитації органу з сертифікації та сфера, копія договору виробника з органом з сертифікації. Учасник повинен надати оригінал довідки (або оригінал листа на ім’я Учасника) видану(ий) органом сертифікації, про те що сертифікат відповідності є дійсним і надана в ньому інформація є достовірною.». Замовник однозначно може стверджувати, що дана вимога не містить конкретизації, стосовно наявних сфер акредитації органу з оцінки відповідності. Поряд з тим, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що «Оцінка відповідності» - процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані; «сертифікація» - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Так, згідно статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. А частина 4 статті 25 того ж Закону визначає, що для виконання завдань з оцінки відповідності можуть бути залучені такі органи з оцінки відповідності: - призначені органи; - визнані незалежні організації; - акредитовані внутрішні органи з оцінки відповідності виробників. Відтак, наочно можливо встановити, що здаля доведення оцінки відповідності та проходження добровільної сертифікації може бути задіяно декілька органів з оцінки відповідності, а відтак Замовник не має належних на те підстав, щоб задовольнити Вашу вимогу та деталізувати сферу акредитації ООВ, котрий видав відповідний сертифікат, шляхом внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.07.2021 00:00