-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 "33750000-2 Засоби для догляду за малюками" (35008 - Дитячий підгузник, 35008 - Дитячий підгузник, 35008 - Дитячий підгузник, 35008 - Дитячий підгузник, 11239 - Підгузник для дорослих, 11239 - Підгузник для дорослих, 11239 - Підгузник для дорослих, 11239 - Підгузник для дорослих)
закупівля відповідно до постанови КМУ від 03.12.2009 р. №1301 «Про затвердження Порядку забезпечення інвалідів і дітей-інвалідів технічними та іншими засобами»
Торги не відбулися
356 667.94
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 783.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 783.34 UAH
Період оскарження:
09.04.2021 16:52 - 28.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
20807da17b5b4766bdc1c703285ebab1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-09-007879-a.a3
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга щодо встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Наказ Кулішов О.О..pdf 22.04.2021 18:05
- СКАРГА.pdf 22.04.2021 18:05
- Рішення №16 Б-777 26.05.2020 Кулішов директор.pdf 22.04.2021 18:05
- Карта технічних даних підгузників для дорослих Seni.pdf 22.04.2021 18:05
- Пояснення.pdf 03.05.2021 13:03
- Пояснення.docx 03.05.2021 13:03
- рішення від 26.04.2021№9017+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 27.04.2021 13:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 07.05.2021 №10140.pdf 11.05.2021 17:46
- рішення від 07.05.2021№10140.pdf 13.05.2021 17:42
- пояснювальна по Скарги.doc 30.04.2021 15:55
- Пояснювальна на Скаргу.PDF 30.04.2021 15:55
- протокол.PDF 14.05.2021 15:28
- протокол.PDF 24.05.2021 17:47
- протокол.PDF 24.05.2021 17:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.04.2021 18:27
Дата розгляду скарги:
07.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.04.2021 13:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.05.2021 17:42
Дата виконання рішення Замовником:
24.05.2021 17:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до пункту 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», «замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації». У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
До вищевказаної тендерної документації вносяться зміни в додаток №2 тендерної документації та пункт 1. Кінцевий строк подання тендерної пропозиції Розділу IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції.
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
e7a4ba108cab48c3a64fa8ce83271fa7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-09-007879-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Вами у Додатку 2 до тендерної документації "ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі" вказано технічний опис предмету закупівлі, зокрема:
Підгузки для дорослих small (маленький) (S) розмір №1* - Гумки в поясі спереду і ззаду підгузка. Обхват талії/стегон – 55-80 см
Підгузки для дорослих medium (середній) (M) розмір №2* - Обхват талії/стегон – 75-110 см
Підгузки для дорослих large (великий) (L) розмір №3* - Обхват талії/стегон – 100-150 см
Підгузки- трусики для дорослих medium (середній) (M) розмір №2* - Обхват талії/стегон – 80-110 см
Встановлені Вами вимоги є дискримінаційними з наступних підстав:
Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що більшість підгузників відповідають зазначеним вимогам Замовника. Але враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості. Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару.
Тому, вказана вимога щодо наявності «еластичної вставки на поясі спереду та ззаду підгузка», а також конкретні дані щодо обхвату талії і є тією «особливою», але не вирішальною якістю товару, яка притаманна лише підгузникам для дорослих торгової марки «SENI».
Так, у Додатку 1 Вами не вказано конкретної назви торгової марки та/або виробника підгузників, проте такий критерій як «еластична вставка на поясі спереду та ззаду підгузка» позиціонується як перевага в підгузниках для дорослих саме торгової марки «SENI».
Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Вами порушено право учасників, бо суттєво зменшує можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому, встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників.
Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, Вами порушено законодавство у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в тендерній документації вимог, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації для потенційних учасників процедури закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, зауважимо, що технічні вимоги, викладені Вами в додатку 1, розроблені під одного виробника, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів.
Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
З огляду на вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
Внести зміни до додатку 1 тендерної документації щодо закупівлі товарів через систему електронних закупівель PROZORRO та усунути вимоги, які є дискримінаційними та не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі, а саме зазначити Стандартні значення розмірної лінійки – S, M, L,В іншому випадку, ми змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2021 16:05
Вирішення:
На обліку у нашому КНП знаходяться діти з інвалідністю з тяжкою патологією, для яких дуже важливо забезпечити належний догляд з використанням якісних засобів гігієни. На протязі кількох років були закуплені підгузки різних торгових марок з різними технічними характеристиками для цієї категорії населення. У тісній взаємодії з батьками чи опікунами цих дітей були підібрані підгузки з такими параметрами, які максимально задовольняють потреби дітей з інвалідністю у належному догляді, а також на якість яких не було скарг (технічні характеристики відображені в Додатку 2). Технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Розміри підгузок визначалися під конкретних пацієнтів та є необхідними для забезпечення потреб людей з інвалідністю, які підлягають під індивідуальну програму реабілітації та медичних висновків ЛКК. Разом з тим в ТД Замовник конкретизував технічні характеристики предмета закупівлі, зазначивши мінімальні та максимальні показники розмірів, в межах яких Учасники можуть надавати тендерні пропозиції. Відповідно ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі", «У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Таким чином на підставі вищенаведеного та керуючись ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” медичний заклад жодними чином не порушує вимоги Закону, а працює виключно в його межах, в інтересах важкохворих пацієнтів для яких зайві незручності можуть спричинити дискомфорт. Щодо визначення рівня поглинання підгузників, учасник може застосовувати іншу систему вимірювання, при цьому перевести одну одиницю вимірювання в іншу. Також потрібно враховувати, що відповідно до Постанови КМУ від 03.12.2009 р. № 1301 "Про порядок забезпечення інвалідів і дітей-інвалідів технічними та іншими засобами", Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» № 2961, Положення про індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю №757 та з урахуванням потреб згідно форми індивідуальної програми реабілітації інваліда, що видається медико-соціальними комісіями Затвердженої Наказом МОЗ 08.10.2007 №623, нами були прописані дані вимоги. На підставі вищенаведеного та керуючись ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” наше підприємство жодним чином не порушує вимоги Закону, а працює виключно в його межах, в інтересах важкохворих пацієнтів, для яких зайві незручності можуть спричинити дискомфорт. Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників процедури та не призводить до дискримінації учасників або до порушення інших принципів здійснення публічних закупівель, оскільки предмет закупівлі не містить умов, які могли б сприяти дискримінації потенційних учасників процедури або спотворенню конкурентного середовища під час проведення процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги у ТД
Номер:
217ea43edff94048b84369bfdbff775e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-09-007879-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги у ТД
Вимога:
Доброго дня!
Вами у Додатку 2 до тендерної документації "ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі" вказано технічний опис предмету закупівлі, зокрема:
підгузок дитячий №3 вага 5-9 кг* - Ретенція(г) не менше ніж – 270г
Підгузок дитячий розмір №4 вага 8-18 кг* - Ретенція(г) не менше ніж – 340г
Підгузок дитячий розмір №5 вага 12-25 кг* - Ретенція(г) не менше ніж – 370г
Підгузок дитячий розмір №6 вага 16 кг* - Ретенція(г) не менше ніж – 460г
Підгузки для дорослих medium (середній) (M) розмір №2* - Ретенція(г) не менше ніж – 650г
Підгузки для дорослих large (великий) (L) розмір №3* - Ретенція(г) не менше ніж – 700г
Підгузки- трусики для дорослих medium (середній) (M) розмір №2* - Ретенція(г) не менше ніж – 375г.
Звертаємо Вашу увагу, що поглинання вологи вимірюється в мілілітрах (літрах), а не в грамах (кілограмах)!!
Ваші Вимоги "ретенцію (утримання вологи в підгузниках) – ***г" та "EDS" прописані під конкретну торгову марку Сені, і використовуються тільки цим виробником. "ретенція" - являється загальноприйнятим і зрозумілим способом вимірювання.
Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином Вами порушено ЗУ «Про публічні закупівлі».
Тому вимагаємо привести документацію до відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі» та надати учасникам з другими торговими марками, крім Сені брати участь в закупівлі, а саме:
1. Видалити дискримінаційні вимоги.
В іншому випадку будемо звертатись до відповідних органів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2021 15:23
Вирішення:
На обліку у нашому КНП знаходяться діти з інвалідністю з тяжкою патологією, для яких дуже важливо забезпечити належний догляд з використанням якісних засобів гігієни. На протязі кількох років були закуплені підгузки різних торгових марок з різними технічними характеристиками для цієї категорії населення. У тісній взаємодії з батьками чи опікунами цих дітей були підібрані підгузки з такими параметрами, які максимально задовольняють потреби дітей з інвалідністю у належному догляді, а також на якість яких не було скарг (технічні характеристики відображені в Додатку 2). Технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Розміри підгузок визначалися під конкретних пацієнтів та є необхідними для забезпечення потреб людей з інвалідністю, які підлягають під індивідуальну програму реабілітації та медичних висновків ЛКК. Разом з тим в ТД Замовник конкретизував технічні характеристики предмета закупівлі, зазначивши мінімальні та максимальні показники розмірів, в межах яких Учасники можуть надавати тендерні пропозиції. Відповідно ст. 23 Закону України “Про публічні закупівлі", «У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Таким чином на підставі вищенаведеного та керуючись ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” медичний заклад жодними чином не порушує вимоги Закону, а працює виключно в його межах, в інтересах важкохворих пацієнтів для яких зайві незручності можуть спричинити дискомфорт. Щодо визначення рівня поглинання підгузників, учасник може застосовувати іншу систему вимірювання, при цьому перевести одну одиницю вимірювання в іншу. Також потрібно враховувати, що відповідно до Постанови КМУ від 03.12.2009 р. № 1301 "Про порядок забезпечення інвалідів і дітей-інвалідів технічними та іншими засобами", Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» № 2961, Положення про індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю №757 та з урахуванням потреб згідно форми індивідуальної програми реабілітації інваліда, що видається медико-соціальними комісіями Затвердженої Наказом МОЗ 08.10.2007 №623, нами були прописані дані вимоги. На підставі вищенаведеного та керуючись ст.23 Закону України “Про публічні закупівлі” наше підприємство жодним чином не порушує вимоги Закону, а працює виключно в його межах, в інтересах важкохворих пацієнтів, для яких зайві незручності можуть спричинити дискомфорт. Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників процедури та не призводить до дискримінації учасників або до порушення інших принципів здійснення публічних закупівель, оскільки предмет закупівлі не містить умов, які могли б сприяти дискримінації потенційних учасників процедури або спотворенню конкурентного середовища під час проведення процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено