ДБН А.2.2-3:2014 Блок №4. Заміна віконних блоків при поточному ремонті турбінного та деаераторного відділень машзалу
Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками-резидентами України, викладаються українською мовою. При цьому, проектна, технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською або російською мовами. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному або російськомовному тексту. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник.
Завершена
2 661 976.67UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження:09.04.2021 16:48 - 02.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога Замовнику
Номер:4140ee87c54b4f078df68d58472f5711
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-09-005347-c.a2
Назва:Вимога Замовнику
Вимога:
Пунктом 5.2.1. Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі надають документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (кваліфікаційному критерію), встановлених замовником відповідно до статті 16 Закону № 922, а саме:
5.2.1. документ (документи), про досвід виконання аналогічних робіт на підприємствах енергетичної (промислової) галузі..
Вважаємо дану умову такою неправомірною, такою що містить дискримінаційні положення, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Встановлення у тендерній документації неправомірних, дискримінаційних вимог має наслідком обмеження конкуренції та дискримінацію учасників. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційної умови Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Враховуючи вищезазначене, просимо виключити зі складу тендерної документації наступну вимогу: «документ (документи), про досвід виконання аналогічних робіт на підприємствах енергетичної (промислової) галузі». На нашу думку, зазначена вимога жодним чином не стосується предмета закупівлі, та не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вищезазначена вимога може призвести до неоднакової оцінки тендерних пропозицій різних учасників, надання необгрунтованих переваг при оцінці тендерних пропозицій одному із учасників. Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо визнання аналогічними договорами лише тих договорів, що укладені із замовниками (контрагентами), що є підприємствами енергетичними (промисловими) галузі, обмежує конкуренцію серед учасників та є дискримінацією, а також порушує наше право на участь у даній публічній закупівлі. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення даних вимог в Документації.
Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує поняття «аналогічний договір» лише договорами (документами), які були укладені з підприємствами певної сфери промисловості. Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників. Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вирішення:Умова про надання документального підтвердження про досвід виконання аналогічних робіт на підприємствах енергетичної (промислової) галузі не є дискримінаційною або такою, що обмежує права учасників і необхідна для підтвердження спроможності виконання послуг учасником закупівлі. Зміни в тендерну документацію вноситись не будуть.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
Вимога Замовнику
Номер:737348843b6649eba5c5b1555942f404
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-09-005347-c.b1
Назва:Вимога Замовнику
Вимога:
Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-04-09-005347-c оприлюднене 09 квітня 2021 року, кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 26 квітня 2021 року.
Пунктом 5.1.2. Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі надають документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (кваліфікаційному критерію), встановлених замовником відповідно до статті 16 Закону № 922, а саме: інформацію щодо наявності у персоналу учасника допуску до особливих робіт згідно вимог постанови КМУ №1471 від 25.12.1997 та вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» від 08.02.1995 № 39/95-ВР.
Згідно п. 6 «Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерела ми іонізуючого випромінювання», затвердженого Постановою КМ України №1471 від 25.12.1997 р. (далі - Порядок). керівникам підприємств приватної форми власності, що провадять свою діяльність на умовах найму згідно з договорами про виконання особливих робіт, допуск може надаватися відповідно до наказів керівників підприємств, з якими укладаються такі договори. Копії наказів надсилаються до Держатомрегулювання. Документи для проведення спеціальної перевірки оформляються керівниками підприємств приватної форми власності.
Відповідно до п. 22 Порядку, спеціальна перевірка незалежно від категорії особливих робіт і допуску повинна проводитися не довше ніж два місяці від дня надходження запиту.
Згідно п. 21 Порядку, наказ про надання допуску видається не пізніше ніж через 14 робочих днів після надходження позитивного висновку за результатами спеціальної перевірки.
Враховуючи наведене, просимо пояснити, як учасник торгів, який на момент оприлюднення оголошення про закупівлю не має оформленого допуску персоналу до виконання особливих робіт, може встигнути оформити такий допуск з урахуванням строків, передбачених пунктами 21 та 22 Порядку.
Просимо врахувати, що процедура отримання допусків до особливих робіт займає тривалий термін (не менше 3-х місяців), який з огляду на обмеження введені карантинними заходами, може бути ще більшим.
З огляду на терміни проведення закупівлі: з 09.04.2021 р. (дата оприлюднення) по 26.04.2021 р. (кінцевий строк подання тендерних пропозицій) вимога про надання у складі тендерної пропозиції інформації щодо наявності у персоналу учасника допуску до особливих робіт є дискримінаційною.
З метою усунення дискримінаційних умов, просимо виключити із Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції пункт 5.1.2., що вимагає наявності у персоналу учасника допуску до особливих робіт.
Як альтернативний варіант, пропонуємо Замовнику змінити вказаний пункт тендерної документації щодо того, що інформація про наявність у персоналу учасника допуску до особливих робіт надається переможцем торгів безпосередньо перед початком виконання робіт (що підтверджується гарантійним листом учасника, наданим у складі тендерної пропозиції).
Наголошуємо, що на нашу думку, вимога про допуск осіб до роботи на території ВП АЕС лише при наявності в них допуску до виконання особливих робіт згідно із вимогами Закону не є дискримінаційною, а є нормою спеціального Закону.
Дискримінаційною умовою, вважаємо вимогу щодо необхідності надання учасником закупівлі інформації про наявність у персоналу допуску до особливих робіт саме (вже) на етапі подання тендерних пропозицій.
Вирішення:Всі учасники процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати документально підтверджену інформацію: щодо наявності у персоналу учасника допуску до особливих робіт згідно вимог постанови КМУ №1471 від 25.12.1997 та вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» від 08.02.1995 № 39/95-ВР.
Дана вимога на етапі подання пропозиції не є дискримінаційної, оскільки отримання допуску до особливих робіт має досить тривалі часові межі та взагалі є ймовірність його не отримання потенційним учасником, що поставить під загрозу не надання послуги згідно предмету закупівлі.