• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм.

Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.

Торги не відбулися

3 262 450.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 624.50 UAH
Період оскарження: 09.04.2021 09:45 - 07.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2a1e1128ad5545e888c013ae58337659
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-09-000337-b.c1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
09.04.2021 р. ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" (далі – Замовник) оголосив процедуру закупівлі відкриті торги через електронну систему закупівель за предметом закупівлі: Апаратура для передавання радіосигналу з приймальним пристроєм. Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену Рішенням тендерного комітету ПАТ «Черкасиобленерго», Протокол ТД № 09-04-21 від 09 квітня 2021 р. (далі – Тендерна документація). Керуючись абзацом 1 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «Група Компаній Техбезпека» реалізує своє право на подання скарги. 1. Відповідно до п.3.6 Розділу 3 Додатку 2 тендерної документації вимагається надати: лист-гарантію, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі: 1. Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014р. № 1702-VII; 2. Постанови Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. №595 "Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей"; 3. Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію»; 4. Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015р. № 1147 "Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації". Встановлена вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки містить положення, які втратили чинність, тому ставить учасників у нерівне становище. Зокрема Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 14.10.2014р. № 1702-VII було визнано таким, що втратив чинність відповідно до п. 2 Розділу Х Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 6 грудня 2019 року № 361-IX. Ми, як учасник, не можемо гарантувати дотримуватись норм законодавства, яке втратило чинність. Отже, враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник повинен внести зміни до тендерної документації в цьому підпункті, шляхом викладання в новій редакції з відповідністю до чинного законодавства України. 2. Відповідно до п. 1.1 Розділу 1 Додатку 2 тендерної документації вимагається надати: довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою*, що підтверджує наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше трьох аналогічних** за предметом закупівлі договорів, з інформацією про постачання товарів аналогічного виду***, згідно додатку 5 Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому Закон України «Про публічні закупівлі» не містить інформації про мінімально необхідну кількість аналогічних договорів, наявність яких підтверджує відповідність встановленому кваліфікаційному критерію. При цьому навіть один аналогічний за предметом закупівлі договір є достатнім підтвердженням виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а отже, і достатнім підтвердженням відповідності учасника даному кваліфікаційному критерію. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки лише учасники, які можуть підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів, зможуть прийняти участь у закупівлі. Ми, як учасник, не повинні підтверджувати досвід виконання не менше трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, встановленому згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник повинен внести зміни до тендерної документації в цьому підпункті, шляхом викладання в новій редакції з відповідністю до чинного законодавства України. 3. Відповідно до Додатку 5 тендерної документації передбачено: Технічні характеристики, щодо кожної зазначеної у специфікації позиції, Замовник буде розглядати відповідно офіційного сайту виробника даного обладнання. Відповідно, технічні характеристики або показники обладнання, яке пропонує Учасник, повинні бути не гіршими, ніж зазначає Замовник у Додатку №5 до ТД. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Законом не встановлено можливість перевірки технічних характеристик щодо кожної зазначеної у специфікації позиції на офіційному сайті виробника даного обладнання. Окрім того, ряд обладнання може не містити детальний перелік технічних характеристик на офіційному сайті виробника, або містити його у скороченому вигляді. Дана вимога також не враховує ситуації, коли на офіційному сайті виробника зазначено найменування та технічні характеристики універсалізованого обладнання, але відсутня інформація про конкретне обладнання, створене на базі універсалізованого. Також тендерна документація не визначає поняття «офіційного сайту виробника», що може дозволити Замовнику здійснювати перевірку технічних характеристик обладнання на будь-якому сайті, який може містити неточну інформацію. Окрім того, в Додатку 5 тендерної документації надано обгрунтування необхідності посилання на конкретні марку чи виробника, де зазначено: «неможливо скласти вичерпний опис характеристик, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, технічними регламентами та іншими технічними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами». При цьому умовами тендерної документації передбачено, що технічні характеристики обладнання, яке пропонує Учасник, повинні бути не гіршими, ніж зазначає Замовник у Додатку №5 до ТД. У зв’язку з тим, що умови тендерної документації не містять чітких характеристик обладнання, незрозуміло які саме характеристики обладнання, яке пропонує Учасник, повинні бути не гіршими, ніж зазначає Замовник у Додатку №5 до ТД. Дана суперечність може бути довільно інтерпретована Замовником під час розгляду пропозицій учасників, що може спричинити неправомірне відхилення пропозицій. Усе вищезазначене може спотворити процес оцінки пропозиції учасників та надає Замовнику можливість порушення принципів здійснення закупівель, що дискримінує нас як учасника. Отже, враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цьому підпункті, вилучивши його. Встановивши дискримінаційні вимоги в тендерній документації, Замовник порушує наші права на участь у даній процедурі та претендувати на перемогу і підписання договору за її результатами. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Товариство з обмеженою відповідальністю «Група Компаній Техбезпека» - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобовʼязати ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО", з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, та оприлюдненої в ході проведення Процедури закупівлі, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Дата розгляду скарги: 11.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.04.2021 12:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2021 19:33
Дата виконання рішення Замовником: 02.06.2021 09:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: 02.05.2021 року - ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — " АПАРАТУРА ДЛЯ ПЕРЕДАВАННЯ РАДІОСИГНАЛУ З ПРИЙМАЛЬНИМ ПРИСТРОЄМ", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-09-000337-b, з метою усунення порушень на виконання рішення №11342-р/пк-пз від 24.05.2021 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Автор: ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ ТЕХБЕЗПЕКА", сергій непомнящий +380982756706 tex_bespeka@ukr.net