• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 15320000-7 - Фруктові та овочеві соки (сік яблучно-банановий)

Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону Код за ЄДРПОУ: 03327664 Місцезнаходження: 01015, м. Київ, вул. Лейпцизька, 1а Перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: єдиним критерієм оцінки є ціна (100%)

Завершена

655 578.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 555.78 UAH
Період оскарження: 08.04.2021 17:36 - 15.04.2021 11:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: f9fd961efcbd448d88013a40a642ce8a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-008803-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до ч. 5 статті 14 Закону України «Про Публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ознайомившись із ОГОЛОШЕННЯМ для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів Вами у Додатку 1 встановлено Технічні характеристики до товару, а саме: Сік яблучно-банановий, 200мл - Сік Агуша Slim яблуко-банан з м'якоттю; об’єм - 200мл; СКЛАД: Яблучний сік (47%), яблучне пюре (43%), бананове пюре (10%). Вид пакування - Tetra Pak. Не містить: Сахара, консервантів, барвників, штучних добавок. Термін придатності повинен складати на момент поставки не менше 80% до загального терміну придатності до споживання Також, в Додатку 1 Вами вказано, що всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело походження товарів або виробника, вважати у редакції з виразом «або еквівалент». Провівши порівняння технічних характеристик соків серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що соки відповідають зазначеним вимогам Замовника лише ТМ Агуша Slim, що в свою чергу порушує законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог. Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Вами порушено право учасників, бо суттєво зменшує можливість запропоновувати соки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому, встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, Вами порушено законодавство у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в Оголошенні та додатках до нього вимог, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації для потенційних учасників процедури закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, зауважимо, що технічні вимоги, викладені Вами в додатку 1, розроблені під одного виробника, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: Внести зміни до додатку 1 ОГОЛОШЕННЯ для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів щодо закупівлі товарів через систему електронних закупівель PROZORRO та усунути вимоги, які є дискримінаційними та не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі. В іншому випадку, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів , ми будемо змушені звернутися до органу, що здійснює контроль над Вами, або до суду, на підставі ч.20 ст. 14 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Так, статтею 14 Закону встановлені вимоги до інформування про проведення спрощеної закупівлі, зокрема оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинно містити наступну інформацію, а саме, крім іншого: кількість товарів та інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі. Крім того, на підставі статті 14 Закону у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовником для здійснення відповідної закупівлі встановлюються усі потрібні умови, які Замовник вважає за необхідне до неї включити, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Замовником в Технічних вимогах (Додаток 1) оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначено, що всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело походження товарів або виробника, вважати у редакції з виразом «або еквівалент». У разі, якщо дані Технічні вимоги містять посилання на конкретний ГОСТ, ДСТУ то вважається, що Технічні вимоги містять вираз «або еквівалент». У випадку якщо ГОСТ, ДСТУ втратив чинність, то якість продукції, запропонована учасниками, має бути не гірше ніж в зазначеному ГОСТі, ДСТУ. У місцях, де у технічних характеристиках предмета закупівлі містяться посилання на ТУ, допускається предмет закупівлі з технічними характеристиками не гіршими, ніж ті, які зазначені у таких ТУ. Так як, еквівалент - це товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату, то запропонований Учасником товар повинен бути не з гіршими технічними характеристиками ніж зазначені Замовником. Закупівля даної продукції здійснюється за кошти Товариства, отримані від господарської діяльності з дотриманням Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» для забезпечення продуктами харчування дітей, які перебуватимуть під час оздоровлення та відпочинку в дитячих таборах структурного підрозділу ПрАТ «АК «Київводоканал» санаторію-профілакторію «Хвиля». Ураховуючи викладене, оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблене Замовником з дотриманням порядку, установленого Законом, у тому числі принципів здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 5 Закону та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.04.2021 10:58