-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Покіс газонів та посадка квітів
Послуги надаються з урахуванням охоплення території Центрального району м. Миколаєва Миколаївської області.
Торги не відбулися
701 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2021 16:25 - 03.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації Замовника
Номер:
2ecbc8b3a98f4ca9b1d6001b36904ca0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-006140-a.c3
Назва:
Скарга на умови тендерної документації Замовника
Скарга:
19 квітня 2021 р. Вих. № 640
Уповноважений орган оскарження:
Постійно діюча адміністративна колегія
Антимонопольного комітету України з розгляду
скарг про порушення законодавства у сфері
публічних закупівель,
03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита
В. Липківського, 45, тел.: (044) 594-64-12,
www.amcu.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 00032767
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТРАЛЬНИЙ 1»,
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв,
вул. Шнеєрсона, 4/4,
тел.: (0512) 59-27-50,
E-mail: kontora44@meta.ua,
код ЄДРПОУ: 34889374
Замовник: Адміністрація Центрального району Миколаївської міської ради,
54001, Україна, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Інженерна, 1,
тел.: (0512) 37-56-48,
E-mail: centender@ukr.net
код ЄДРПОУ: 05410576
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-08-006140-a
СКАРГА
на умови тендерної документації
Адміністрацією Центрального району Миколаївської міської ради (далі – Замовник) через процедуру відкритих торгів оголошена закупівля послуг ДК 021:2015: 77310000-6 - Послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (покіс газонів та посадка квітів).
Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2021-04-08-006140-a.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Центральний 1» (далі – ТОВ «ЦЕНТРАЛЬНИЙ 1», Скаржник), яке має необхідне обладнання і достатній досвід виконання аналогічних догорів, було прийнято рішення на участь в оголошеній закупівлі і розпочато вивчення тендерної документації, складеної Замовником, з якої стало зрозуміло наступне:
- в Специфікації на сторінці оголошеної закупівлі Замовником передбачена закупівля двох видів робіт, він вказав їх конкретні назви і обсяг кожної:
1) Покіс газонів - класифікація за ДК 021:2015: 77314000-4 - Послуги з утримання територій,
687470 метри квадратні;
2) Посадка квітів та догляд за ними - класифікація за ДК 021:2015: 77311000-3 - Послуги з утримання декоративних садів і парків відпочинку, 227.715 метри квадратні.
- в «Кількісних характеристиках» додатку 2 до тендерної документації по першому виду робіт (Покіс газонів) Замовник зазначив лише «Покіс газонів з прибиранням з газонів зеленої маси, її навантаженням та вивезенням» (прибирання скошеної трави з тротуарної частини не зазначене).
В «Технічних та якісних характеристиках» цього ж додатку Замовник зобов’язує Виконавця надавати послуги з покосу газонів з прибиранням з газонів, навантаженням та вивезенням зеленої маси і прибирати скошену траву з тротуарної частини, технічної смуги та проїжджої частини доріг. Тротуарна частина парків, скверів (де дозволяє ширина тротуару) та по проспекту Героїв України повинна прибиратися від скошеної трави механізованим способом. Послуги з очищення тротуарів від скошеної трави механізованим способом повинні надаватись з використанням техніки: колісного трактору з навісною щіткою. Трактор повинен бути вагою не більше 2000 кг з шириною колії по заднім колесам не більше 1600 мм.
- Крім того, наявність у учасника не менше 1 колісного трактору з навісною щіткою, який повинен бути вагою не більше 2000 кг з шириною колії по заднім колесам не більше 1600 мм, визначена Замовником, як один з кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст.16 Закону.
В технічному завданні Замовник не надав необхідну інформацію про протяжність тротуарів, де ширина дозволяє прибирати частинки скошеної трави механізованим способом, і про протяжність тротуарів, які прийдеться прибирати від них ручним способом. Інформація потрібна для розрахунку собівартості виконання робіт.
На прохання ТОВ «Центральний 1» надати ці необхідні дані, Замовник відповів, що вони залежать від погодних умов, тому не можливо визначити загальні площі та періодичність прибирання тротуарної частини парків, скверів. Яке відношення мають погодні умови до протяжності тротуарів (постійна величина) – не зрозуміло.
На вимогу ТОВ «Центральний 1» обгрунтувати вимогу технічної спеціфікації щодо прибирання розширених тротуарних частин парків, скверів лише механізованим способом, Замовник надав відповідь, що «вважає за необхідне застосовувати механізоване прибирання для пришвидшення прибирання тротуарної частини парків, скверів (де дозволяє ширина тротуару) та проспекту Героїв України з метою безперешкодного пересування жителів міста під час надання послуг».
На нашу думку, трактор, навпаки, буде лише заважати пересуванню жителів по тротуарам, піднімати пил і розкидати залишки трави на більшу площу.
Документально, з конкретними поясненнями, даними про протяжність розширених тротуарів, Замовник своє обґрунтування не підтвердив.
Проаналізувавши вимоги тендерної документації Замовника, його відповіді на запитання і вимоги, ТОВ «Центральний 1» зробив висновок, що Замовник в своїй тендерній документації встановив декілька дискримінаційних та надмірних вимог, які ніяк не впливають на якість надання послуг, деякі зовсім не мають відношення до них, є такі, що порушують конкретні вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
По-перше, Замовник в технічній специфікації вимагає прибирати розширені тротуарні частини парків, скверів лише механізованим способом, порушуючи вимоги ч.4 ст. 23 Закону, де визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретний процес чи спосіб виробництва. «У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Виконуючи послугу з покосу газонів, учасники можуть застосовувати не лише мотокоси і тримери, від яких, дійсно, скошена трава може відлетіти і потрапити на тротуар, а і газонокосарки з накопичувачами для трави або з функцією мульчування (ТОВ «Центральний 1» має таке обладнання, наприклад – газонокосарки Viking MB2R).
При використанні газонокосарок потреба в прибиранні скошеної трави з тротуарної частини зовсім відпадає, адже проводиться процедура закупівлі послуги з покосу газонів, а не підмітання територій і проїжджих частин доріг.
Вимагаючи очищення розширених тротуарних частини парків і скверів лише механізованим способом з використанням колісного трактору з навісною щіткою, Замовник дискримінує учасників, які не мають такого трактору, але мають можливість якісно надати послуги з покосу з застосуванням сучасного обладнання з функціями накопичування скошеної трави та мульчування.
В-друге, Замовник вимагає від учасників наявність не менше 1 колісного трактору з навісною щіткою, вагою не більше 2000 кг, з шириною колії по заднім колесам не більше 1600 мм, для підтвердження кваліфікаційного критерію.
Ця вимога визначена умисно, під певного учасника, який матиме договір оренди з власником такого агрегату - КП «ЕЛУ Автодоріг» (до речі, останнє було притягнуте Антимонопольним комітетом України до відповідальності за анти конкурентну узгоджену поведінку – рішення №40-ріш від 26.12.2019 р.), що має необхідний трактор - BELARUS-320.4 з вказаними Замовником характеристиками (маса експлуатаційна, кг - 1680/1770; колія, мм: по переднім колесам - 1260; 1410, по заднім колесам - 1250; 1400).
Конкретно вимагаючи від учасників наявність колісного трактору з навісною щіткою за вказаними характеристиками, Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель - дискримінує інших учасників, які не мають такого трактора, і сприяє корупційним і узгодженим діям та зловживанням.
Враховуючи вище зазначене, вважаємо, що:
- Замовником порушені принципи проведення закупівель, визначені ст.5 Закону: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
- Тендерна документація по оголошеній закупівлі містить надумані, необґрунтовані, дискримінаційні і заборонені Законом вимоги, що сприяють зловживанням і узгодженим діям.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарг Орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - Адміністрацію Центрального району Миколаївської міської ради внести зміни до тендерної документації і привести її у відповідність з Законом «Про публічні закупівлі», виключивши з неї дискримінаційні і сприяючі узгодженим діям та зловживанням вимоги.
Додаток:
1) Копія довідки ТОВ «ЕКСРОУ ПЛЮС» - 2 арк.
2) Копія свідоцтва на трактор – 1 арк.
Генеральний директор ТОВ «Центральний 1»
Герасименко С.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Вих.640 19.04.2021 16:12
- Скарга_Вих.640_текст 19.04.2021 16:12
- Рішення від 21.04.2021 № 8596 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 22.04.2021 11:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.04.2021 № 9621.pdf 05.05.2021 17:17
- Рішення від 30.04.2021 № 9621 .pdf 07.05.2021 20:49
- Заперечення на скаргу Покіс газонів UA-2021-04-08-006140-a.docx 27.04.2021 16:45
- Заперечення на скаргу Покіс газонів UA-2021-04-08-006140-a.PDF 27.04.2021 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.04.2021 16:19
Дата розгляду скарги:
30.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.04.2021 11:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.05.2021 20:49
Дата виконання рішення Замовником:
28.05.2021 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни в тендерну документацію, вказані в рішенні Колегії АМКУ по скарзі.
Вимога
Відхилено
Про приведення технічної специфікації у відповідність з вимогами Закону
Номер:
8e20fbec333e4e31a44e1095512ff4ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-006140-a.a2
Назва:
Про приведення технічної специфікації у відповідність з вимогами Закону
Вимога:
Про приведення технічної специфікації у відповідність з вимогами Закону
Спеціфікація оголошеної закупівлі передбачає закупівлю двох послуг:
1) Покіс газонів - класифікація за ДК 021:2015: 77314000-4 - Послуги з утримання територій
2) Посадка квітів та догляд за ними - класифікація за ДК 021:2015: 77311000-3 - Послуги з утримання декоративних садів і парків відпочинку.
В тендерній документації (в технічній специфікації, технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі), відсутня інформація, яка повинна буди згідно з Законом щодо предметів закупівлі.
По-перше, не конкретизовано, що включають в себе «послуги з покосу газонів з прибиранням з газонів зеленої маси, її навантаження та вивезення» - відсутній перелік робіт, такий, як в «Посадці квітів та догляді за ними».
Замість конкретного переліку робіт, з описом усіх необхідних характеристик, наявні лише зобов’язання Учасника-Виконавця та вимоги до нього.
В-друге, в додатку 2 тендерної документації передбачено очищення тротуарів від скошеної трави. Площа прибирання не вказана, не поділена на частини, які прибираються ручним способом (де ширина тротуару не дозволяє пройти трактору) і механізованим способом, характеристики вказаних частин тротуарів (довжина, ширина) відсутні. Не вказані конкретно місця, де мають виконуватись роботи з механізованого очищення тротуарів.
В-третє, не вказано місце, до якого виконавець повинен вивозити зелену масу.
В-четверте, в технічній специфікації вказано, що послуги повинні надаватись в повному обсязі, відповідно до затверджених Замовником графіків. Але в ній відсутня інформація про строки і періодичність надання послуг, об’єми надання послуг з покосу трави різної висоти.
Для покосу трави різної висоти (до 5 см, від 5 до 10 см, понад 10 см) чинним Наказом №27 Державного комітету України з питань ЖКГ від 05.02.2004 р."Про затвердження збірника “Норми часу (виробітку) на роботи з озеленення” встановлені різні норми виробітку.
Ці норми можуть різнитись в півтора рази і виконавець, повинен планувати свої витрати і навантаження на робітників, агрегати, а також враховувати норми при розрахунку їхньої заробітної плати.
Наприклад, в другій половині травня, а, може і в червні, замовник надасть завдання - покости траву, висота якої вже - 20-30 см. Норми виробітку будуть значно меншими, ніж на цій самій площі покосу при виконанні робіт на початку травня, коли висота трави була 5-10 см, навантаження на працівників і на обладнання, як і витрати будуть значно вищими.
Замовник повинен в технічній специфікації визначити обсяги і періодичність покосу, враховуючи висоту трави, керуючись нормами, затвердженими Наказом №27.
В-п´яте, в тендерній документації не вказано місце (місця) посадки квітів. Одне діло, коли виконавця зобов’яжуть посадити їх на вул. Інженерній, а друге діло – в Варварівці, чи – в Матвіївці. Також не вказана їх кількість.
Ця інформація повинна бути відображена в тендерній документації, щоб учасник зміг скласти кошторис і розрахувати собівартість послуг.
Наявність такої інформації передбачена ст.23 Закону «Про публічні закупівлі»:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, передбачені … національними стандартами, нормами та правилами …
З метою уникнення непорозумінь між Замовником і Учасником-Виконавцем в процесі надання послуг, вимагаємо внести необхідні зміни до тендерної документації і привести її у відповідність до положень Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2021 15:07
Вирішення:
В тендерній документації замовника наявні всі необхідні кількісні, технічні та якісні характеристики послуг та посилання на діючі нормативні документи, що стосуються порядку надання цих послуг. Вважаємо наведену в тендерній документаціїї замовника інформацію достатньою для прийняття участі в цьому тендері. Вашу вимогу вважаємо документально необґрунтованою та безпідставною. Вносити зміни в тендерну документацію тендерний комітет не планує.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Прибирання тротуарної частини механізованим способом
Номер:
3b60a2276ed44f40a9db623de34c9166
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-006140-a.b1
Назва:
Прибирання тротуарної частини механізованим способом
Вимога:
Просимо обгрунтувати вимогу технічної спеціфікації (Додаток 2 тендерної документаціїЇ) щодо прибирання тротуарної частини парків, скверів механізованим способом.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.04.2021 15:01
Вирішення:
На ваше прохання надаємо таке обгрунтування. Замовник вважає за необхідне застосовувати механізоване прибирання для пришвидшення прибирання тротуарної частини парків, скверів (де дозволяє ширина тротуару) та проспекту Героїв України з метою безперешкодного пересування жителів міста під час надання послуг.
Статус вимоги:
Задоволено