• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

«Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва»

Обсяг виконання робіт, надання послуг, поставки товарів зазначено в Технічному завданні до закупівлі, код ЄДРПОУ 34966254, місце знаходження Замовника: вул. Білоруська, 1, м.Київ, 04050, І категорія Пропозиція має бути подана Українською мовою

Торги не відбулися

3 873 503.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 735.03 UAH
Період оскарження: 08.04.2021 16:11 - 06.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: 7171716752a34d349d6398d5272830f8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-005766-a.a2
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на вимоги тендерної документації Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою) код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6. 13 травня 2021 р. 2021 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕА ОДС», (надалі – Скаржник або ТОВ «СЕА ОДС») подало скаргу на вимоги тендерної документації. 24 травня 2021 р. Рішенням Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, надалі – Колегія, № 11332-р/пк-пз скарга була задоволена, та зобов’язано Замовника Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-08-005766-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. В мотивувальній частині були зазначені наступні вимоги, які Замовника зобов’язано виключити з тендерної документації: 1. Копії документів про взаємодію з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва про обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності. 2. Довідку в довільній формі про наявність доступу до автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва. 3. Документальне підтвердження доступу до відповідної автоматизованої системи (Копія договору між учасником та власником автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва). 02 червня 2021 року Замовником в електронній системі закупівель був розміщений коментар замовника щодо усунення порушення: Відповідно до Рішення АМКУ № 11332 від 24.05.2021 Замовником внесено зміни до тендерної документації та оприлюдненно на веб-порталі "Прозорро" та розміщена тендерна документації з внесеними змінами. Однак, з тендерної документації виключено лише дві вимоги, а одну, яку за рішенням Колегії Замовник зобов’язаний був виключити, Замовник залишив. Так, Замовником залишена вимога надати: Копії документів про взаємодію з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва про обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Скаржник вважає дану вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, порушує законодавство та перешкоджає Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками виходячи з наступного: По-перше. 07 травня 2021 року ТОВ «СЕА ОДС» надало до ПрАТ «АК «Київводоканал» лист відповідно до якого просило повідомити про змогу укласти договір за наступним предметом: обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності, для можливості надати документи про взаємодію з вашою організацією для участі у процедурі закупівлі, предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6. Проте, станом на 04 червня 2021 р. відповіді від ПрАТ «АК «Київводоканал» так і не отримано ні на електронну пошту, ні за адресою свого місцезнаходження. 04 червня 2021 р. ТОВ «СЕА ОДС» повторно звернулось до ПрАТ «АК «Київводоканал» з проханням розглянути можливість укласти договір за наступним предметом: обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності, для можливості надати документи про взаємодію з вашою організацією для участі у процедурі закупівлі, предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6. У Скаржника є сумніви, що на дату подання даної скарги, як і на дату подання тендерної пропозиції, відповідь Скаржник отримає. На неодноразові телефонні звернення до ПрАТ «АК «Київводоканал» щодо укладення необхідного для участі в закупівлі договору, була відповідь: «Звертайтесь з офіційним письмовим запитом, ми його розглянемо та надамо відповідь». Враховуючи зазначене вище, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які вже мають підписаний договір з ПрАТ «АК «Київводоканал». По-друге. Обмін інформацією з ПрАТ «АК «Київводоканал» з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності є можливим тільки після підписання договору з Замовником по оскаржуваній процедурі Закупівлі. Тобто, саме договір укладений з Замовником стане приводом для укладання договірних або інших відносин з ПрАТ «АК «Київводоканал». При цьому саме Замовник є отримувачем послуг, зазначених у предметі закупівлі, а ПрАТ «АК «Київводоканал» лише одним з багатьох отримувачів оперативної інформації. Крім того, зазначений протокол обміну інформацією законодавчо не регламентований. Тобто, немає жодного нормативно-правового документу, який би встановлював, що обмін інформацією між диспетчерською службою та іншими підприємствами/спеціалізованими організаціями комунальної сфери має відбуватись тільки за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи. При цьому використання саме такого формату обміну інформацією не заборонено та цілком можливе, але договірні відносини з ПрАТ «АК «Київводоканал» не можуть бути гарантованим доведенням використання такої технології. Таким чином, вимога дострокового укладання договірних відносин з можливим стороннім отримувачем інформації є безумовним та яскравим фактом встановлення дискримінаційних вимог. Можливість участі у оскаржуваній процедурі закупівлі штучно та навмисно обмежена до кола учасників, які заздалегідь уклали договір з ПрАТ «АК «Київводоканал», який при цьому не є обов’язковим з точки зору чинного законодавства України, а також не є підтвердженням наявності технологій в частині кваліфікації учасників. Враховуючи викладене вище, зазначені вимоги тендерної документації не дають можливості, як ТОВ «СЕА ОДС», так і іншим підприємствам, установам, організаціям, потенційним учасникам, взяти участь у даній процедурі закупівлі, чим обмежують їх право на участь у даній процедурі закупівлі та порушують норми чинного законодавства України. За таких обставин, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам (вимогам) тендерної документації. Крім того, взагалі не зрозуміло, чому Замовником не внесені зміни до тендерної документації, як це зобов’язала його зробити Колегія у своєму рішенні. Таким чином, маємо тверду впевненість, що згадані вимоги є дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та були включені до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Закон України «Про публічні закупівлі» не дозволяє замовникам встановлювати на власний розсуд вимоги, що є вищими порівняно з вимогами, що ставляться самим Законом. Усвідомлюємо, що відповідно до п. 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством України та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, але вимоги Замовника, що зазначена вище, повністю суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі», визначеним в ст. 5 Закону. Відповідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів. Одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених ст.5 Закону є принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі. Європейський суд з прав людини надає визначення дискримінації: Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об`єктивного і розумного виправдання. Отже, відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не переслідує законної мети або ж відсутня розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети. Для дотримання принципу недискримінації учасників під час проведення процедур закупівель замовник повинен, зокрема: забезпечити рівні умови для участі у процедурах закупівель вітчизняним та іноземним учасникам; перевірити, аби його тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимоги, що обмежують конкуренцію в технічній специфікації. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень у вимогах тендерної документації до закупівлі UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6 код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва) 4. Зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання: - Копії документів про взаємодію з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва про обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності.
Дата розгляду скарги: 17.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2021 11:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.06.2021 19:14
Автор: ТОВ СЕА ОДС, Морозова Марина Михайлівна +380673256188 finance@seaods.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на вимоги ТД

Номер: 5499ff30effb418fb5c6b8b1e0ddd9bf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-005766-a.a1
Назва: Скарга на вимоги ТД
Скарга:
СКАРГА на вимоги тендерної документації Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою) код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕА ОДС», (надалі – Скаржник або ТОВ «СЕА ОДС»), планує прийняти участь у даній процедурі закупівлі. При детальному вивченні тендерної документації, а точніше змін до тендерної документації від 06 травня 2021 року було виявлено ряд вимог, які суперечать принципам, викладеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», (надалі - Закон). Так, згідно внесених змін (пункт 4 у Переліку змін), учасники повинні надати: 1. Копії документів про взаємодію з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва про обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності. 2. Довідку в довільній формі про наявність доступу до автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва. 3. Документальне підтвердження доступу до відповідної автоматизованої системи (Копія договору між учасником та власником автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва). Скаржник вважає дані вимоги тендерної документації дискримінаційними (по відношенню до Скаржника) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками виходячи з наступного: По-перше, тендерна документація даними вимогами була доповнена (внесені зміни) 06 травня 2021 року, строк подання тендерних пропозицій – 14 травня 2021 року. Виходить, що строк на перемовини, та в результаті досягнення домовленосте на укладення відповідних договорів з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва, власником автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва, становить лише 4 робочі дня. Враховуючи ситуацію, що на даний час на території України оголошений карантин і всі державні органи не приймають особисто, а спілкування з ними здійснюється виключно через листування, то і, зрозуміло, що за 4 робочі дня це просто неможливо зробити. І, як наслідок, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які вже мають підписані договори з відповідними підприємствами. А тому, зазначені вимоги тендерної документації не дають можливості, як ТОВ «СЕА ОДС», так і іншим підприємствам, установам, організаціям, потенційним учасника, взяти участь у даній процедурі закупівлі, чим обмежують їх право на участь у даній процедурі закупівлі та порушують норми чинного законодавства України. За таких обставин, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам (вимогам) тендерної документації. По-друге, Замовник вимагає від учасників надати документальне підтвердження доступу до відповідної автоматизованої системи (Копія договору між учасником та власником автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва). При цьому, навмисно не зазначаючи власника даної системи. У відкритих джерелах дана інформація не відсутнч. Строк для звернення за роз’ясненнями у Скаржника відсутній (в електронній системі зазначений строк - до 04 травня 2021 00:00, а зміни були внесені - 06 травня 2021 16:14), а тому скористатись законним правом на роз’яснення вимог тендерної пропозиції Скаржник не може. А тому, знову ж взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які володіють даною інформацією та/або вже мають підписаний договорів з власником відповідної автоматизованої системи. Таким чином, маємо тверду впевненість, що згадані вимоги є дискримінаційними, штучно обмежують конкуренцію та були включені до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Закон України «Про публічні закупівлі» не дозволяє замовникам встановлювати на власний розсуд вимоги, що є вищими порівняно з вимогами, що ставляться самим Законом. Усвідомлюємо, що відповідно до п. 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством України та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, але вимоги Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», визначеним в ст. 5 Закону. Відповідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів. Одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених ст.5 Закону є принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі. Європейський суд з прав людини надає визначення дискримінації: Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об`єктивного і розумного виправдання. Отже, відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не переслідує законної мети або ж відсутня розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети. Для дотримання принципу недискримінації учасників під час проведення процедур закупівель замовник повинен, зокрема: забезпечити рівні умови для участі у процедурах закупівель вітчизняним та іноземним учасникам; перевірити, аби його тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимоги, що обмежують конкуренцію в технічній специфікації. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень у вимогах тендерної документації до закупівлі UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6 код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва) 4. Зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимоги щодо надання: - Копії документів про взаємодію з ПрАТ «АК «Київводоканал» та/або іншими спеціалізованими організаціями м. Києва про обмін інформацією за допомогою програмних комплексів CRM з використанням протоколу «АРІ» та програмного забезпечення, що інтегроване в CRM системи з приводу аварійних ситуацій на мережах водопостачання та водовідведення з визначенням місця аварії і визначенням зони балансової належності. - Довідки в довільній формі про наявність доступу до автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва. - Документального підтвердження доступу до відповідної автоматизованої системи (Копія договору між учасником та власником автоматизованої системи «Нормативно-довідкова інформація» в частині функціонального компонента «Модуль консолідації адрес об’єктів нерухомості міста Києва» по Шевченківському районі міста Києва, яка належить територіальній громаді м. Києва).
Дата розгляду скарги: 24.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2021 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2021 18:39
Дата виконання рішення Замовником: 02.06.2021 09:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення АМКУ № 11332 від 24.05.2021 Замовником внесено зміни до тендерної документації та оприлюдненно на веб-порталі "Прозорро".
Автор: ТОВ СЕА ОДС, Морозова Марина Михайлівна +380673256188 finance@seaods.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 8903584486644d80923143e2947bcc59
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-005766-a.a3
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» викладеного у протоколі засідання тендерного комітету з конкурсних торгів № 74/21 від 06.07.2021 року та Протоколі розгляду тендерних пропозицій Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою) код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва), номер закупівлі: UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6. Тендерні пропозиції до участі у закупівлі подали наступні учасники: 1 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОДС ПЛЮС» надалі – Учасник 1 або ТОВ «ОДС ПЛЮС» 2 ТОВ СЕА ОДС надалі – Скаржник 3 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМФОРТ ОДС» надалі – Учасник 3 або ТОВ «КОМФОРТ ОДС» 4 ТОВ «ДЕЛЬ ПАК СІСТЕМС УКРАЇНА» надалі – Учасник 4 Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій, пропозиції Учасника 1 та Учасника 3 були допущені до аукціону, пропозиції Скаржника та Учасника 4 було відхилені як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації. Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника, та повідомляє наступне: І. Стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника. У опублікованому Протоколі розгляду тендерних пропозицій, в підставах відхилення пропозиції Скаржника зазначене наступне: «Не відповідає вимогам тендерної документації … ТОВ «СЕА ОДС» не підтвердив повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції відповідно до вимог п. 1 Розділу 3 ТД, інформація про що відсутня у поданому ним протоколі № 73 від 19.04.2021. ТОВ «СЕА ОДС» не надав завірену копію 4-6 сторінок паспорту уповноваженої (уповноважених) особи (осіб), на підписання документів пропозиції та/або договору, відповідно до вимог п.1 Розділу 3 ТД. ТОВ «СЕА ОДС» не наклав кваліфікований електронний підпис на тендерну пропозицію, згідно вимог п. 1 Розділу 3 ТД. ТОВ «СЕА ОДС» не підтвердив можливості користування приміщенням цілодобово (включаючи вихідні та святкові дні) згідно вимог п.п. 2 пункту 1 Додатку 1 до ТД, інформація про що відсутня у поданому договорі про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду № 1197 від 05.06.2020. Враховуючи викладене тендерна пропозиція ТОВ «СЕА ОДС» не відповідає вимогам тендерної документації. …» 1. Щодо твердження Замовника, що «ТОВ «СЕА ОДС» не підтвердив повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції відповідно до вимог п. 1 Розділу 3 ТД, інформація про що відсутня у поданому ним протоколі № 73 від 19.04.2021». Пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що підтвердження повноважень щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника та/або договору за результатами проведення процедури закупівлі підтверджується: випискою з протоколу засновників або копією наказу про призначення, або довіреністю або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової (посадових) особи (осіб) учасника на підписання документів пропозиції та/або договору. На виконання вимог тендерної документації про повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору Скаржник додав наступні документи:  Завірена копія Протоколу № 52 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «СЕА ОДС» від 31.08.2020 року, згідно якого директором товариства було призначено Морозову М.М.;  Завірена копія Наказу № 8-к від 31.08.2020 року «Про призначення директора»;  Завірена копія Протоколу № 73 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «СЕА ОДС» від 19.04.2021 року, згідно якого учасники товариства прийняли рішення про участь у процедурі закупівлі UA-2021-04-08-005766-a та уповноважили директора на підписання договору по результатам закупівлі. Таким чином, вимоги тендерної документації у цієї частині Скаржником виконано у поновному обсязі. Крім того, згідно з пунктом 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Але Замовник не розмістив такого повідомлення, чим порушив згадану норму Закону. 2. Щодо твердження Замовника, що «ТОВ «СЕА ОДС» не надав завірену копію 4-6 сторінок паспорту уповноваженої (уповноважених) особи (осіб), на підписання документів пропозиції та/або договору, відповідно до вимог п.1 Розділу 3 ТД». Пунктом 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено, що учасником надається завірена копія сторінок паспорту уповноваженої (уповноважених) особи (осіб), на підписання документів пропозиції та/або договору(а саме сторінки 1-6 та місце проживання) або копія іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492­VI, зі змінами. На виконання цієї вимоги тендерної документації Скаржник надав завірену копію паспорта директора, а саме сторінки 1, 2, 3, 10, 11, 12 та 13, тобто всі заповнені сторінки документу. Враховуючи той факт, що директору не виповнилось 45 років, сторінки 4 та 5 не заповнені, тому й не булі відскановані та додані до тендерної пропозиції. Тому вимоги тендерної документації у цієї частині Скаржником виконано. Крім того, згідно з пунктом 16 статті 29 Закону, Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Але Замовник не розмістив такого повідомлення, чим порушив згадану норму Закону. 3. Щодо твердження Замовника, що «ТОВ «СЕА ОДС» не наклав кваліфікований електронний підпис на тендерну пропозицію, згідно вимог п. 1 Розділу 3 ТД». Скаржник не погоджується з таким твердженням Замовника, та повідомляє наступне: На тендерну пропозицію ТОВ «СЕА ОДС» відповідно до вимог тендерної документації був накладений кваліфікований електронний підпис. Про що є відповідна позначка на авторизованих електронних майданчиках та на веб-порталі Уповноваженого органу. В складі тендерної пропозиції ТОВ «СЕА ОДС» міститься файл, завантажений 09.06.2021 року об 23:27, що в електронній системі закупівель PROZORRO відображається як «Електронний підпис». Справжність і достовірність цього кваліфікованого електронного підпису можна перевірити, зокрема, на державному онлайн сервісі створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису за посиланням: https://acskidd.gov.ua/verify. Копія такого протоколу створення та перевірки підпису, яким підписано тендерну пропозицію ТОВ «СЕА ОДС», додається. Таким чином, вимоги тендерної документації у цієї частині Скаржником виконано у поновному обсязі. 4. Щодо твердження Замовника, що «ТОВ «СЕА ОДС» не підтвердив можливості користування приміщенням цілодобово (включаючи вихідні та святкові дні) згідно вимог п.п. 2 пункту 1 Додатку 1 до ТД, інформація про що відсутня у поданому договорі про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду № 1197 від 05.06.2020». Пунктом 1.2 Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» встановлено, що для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям закріплених ч. 2 ст. 16 Закону, учасник процедури закупівлі надає Довідку про наявність у учасника майданчика (приміщення) на території м. Києва, де розміщено об’єднана диспетчерська служба (зазначити адресу приміщення, власне чи орендоване, надати копії документів, які підтверджують право власності або користування майданчиком (приміщенням), яка має цілодобово (включаючи вихідні та святкові дні) надавати послуги. На виконання цієї вимоги тендерної документації Скаржником було надано наступні документи:  Довідка № 2 від 23.04.2021 року про наявність приміщення;  Завірену копію Договору № 1197 про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду від 05.06.2020 року з Додатками. У Довідці № 2 від 23.04.2021 року зазначено, що розташована у орендованому приміщенні диспетчерська служба надає послуги цілодобово (включаючи вихідні та святкові дні). Таким чином, вимоги тендерної документації у цієї частині Скаржником виконано у поновному обсязі. Крім того, згідно з пунктом 16 статті 29 Закону, Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Але Замовник не розмістив такого повідомлення, чим порушив згадану норму Закону. ІІ. Стосовно допущення до аукціону тендерної пропозиції Учасника 3 (ТОВ «КОМФОРТ ОДС»). Пунктом 1 Розділу 3 Тендерної документації встановлена вимога про надання згод на обробку персональних даних щодо всіх осіб, чиї персональні дані розкриваються. У складі тендерної пропозиції ТОВ «КОМФОРТ ОДС» міститься файл «Документи повноваження на право підпису.pdf», який, у свою чергу, містить документ Акт приймання-передачі частки в статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОВЕРІКС ДРАЙВ» від 10.12.2020 року. Згаданий документ розкриває персональні данні Секо Сергія Олександровича, а саме:  Прізвище, ім’я та по-батькові;  Рік та дату народження;  Серію та номер паспорту, а також назву установи що його видала;  Адресу реєстрації;  Реєстраційний номер облікової картки платника податків. Згідно зі статтею 2 Закону України «Про захист персональних даних», персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Згаданої вище сукупності відомостей про Секо Сергія Олександровича цілком достатньо для його конкретної ідентифікації, але у складі документів тендерної пропозиції ТОВ «КОМФОРТ ОДС» згода на обробку персональних даних від Секо Сергія Олександровича відсутня. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «КОМФОРТ ОДС» не відповідає вимозі пункту 1 Розділу 3 тендерної документації щодо надання згод на обробку персональних даних всіх осіб, чиї персональні дані розкриваються, а тому повинна бути відхилена. Враховуючи вищенаведене, вважаємо що твердження та рішення Замовника викладені у Протоколі розгляду тендерних пропозицій та Протоколі № 71/21 засідання тендерного комітету комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» від 06.07.2021 року порушують права Скаржника та основні принципи здійснення закупівель викладені у статті 5 Закону. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень підчас здійснення процедури закупівлі UA-2021-04-08-005766-a ● c7f87ddfeacb4365a9fd9bae8ac9a1a6 код за ДК 021:2015: 79510000-2 — Послуги з приймання телефонних дзвінків (Послуги операційно-диспетчерського обслуговування особових рахунків об’єднаних диспетчерських систем будинків Шевченківського району м. Києва). 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СЕА ОДС». 5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «КОМФОРТ ОДС». 6. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КОМФОРТ ОДС» як таку що не відповідає вимогам тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 19.07.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.07.2021 19:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2021 20:09
Дата виконання рішення Замовником: 27.07.2021 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ № 16472-р/пк-пз від 19.07.2021 КП "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва" скасовано рішення про допущення ТОВ "Комфорт ОДС" до аукціону
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ СЕА ОДС, Морозова Марина Михайлівна +380673256188 finance@seaods.com.ua