-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Годинники для нагородження з логотипом (жіночі та чоловічі) у подарунковому футлярі
сувенірна нагородна продукція
Завершена
195 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 953.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 953.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2021 16:06 - 14.04.2021 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
Просимо внести зміни до «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Номер:
82990cce49c7403f881ee5ccbfa3384d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-003129-c.a1
Назва:
Просимо внести зміни до «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги
Вимога:
Шановні Панове!
Даним листом висловлюємо Вам свою повагу та просимо привести тендерну документацію на закупівлю персональних хронометрів у відповідність до чинного законодавства, оскільки вона зараз прописана ВИКЛЮЧНО під конкретну торгову марку та моделі годинників “KLEYNOD” конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод» та через це дискримінаційне обмеження виключає участь у торгах інших учасників!
Управління господарсько-технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації завжди викликало повагу тим, що прозоро проводило торги на годинники
Тому тепер викликає величезне занепокоєння, що у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу, та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України щодо максимального ефективного та економного використання бюджетних коштів, Управління господарсько-технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації НЕ проводить відкриті торги з метою стимулювання конкуренції, залучення всіх потенційних учасників та отримання в процесі аукціону найбільш економічно вигідної пропозиції. Замість цього, Управління господарсько-технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації (надалі – Замовник) вдається до обмеження конкуренції через спрощену процедуру закупівлі за завищеною ціною у одного конкретного постачальника - ТОВ «Київський годинниковий завод», оскільки надання еквівалентів бажаної торгової марки “KLEYNOD” Замовник в документації навіть не передбачає!
«ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (Додаток 1 до Оголошення) прописаний Замовником виключно в інтересах ТОВ «Київський годинниковий завод» та під його годинники “Клейнод” (KLEYNOD) конкретних моделей викладених нижче:
- годинник наручний чоловічий «KLEYNOD» K 114-513 (30 шт.)
- годинник наручний жіночий «KLEYNOD» K134-523 (10 шт.)
БЕЗ можливості надання еквівалентів!!!
Це повністю підтверджують наступні факти
1.Замовник, порушуючи чинне законодавство та обмежуючи конкуренцію ПРОТИПРАВНО ВИМАГАЄ конкретну марку годинника KLEYNOD та конкретні моделі зазначеної марки, а саме годинник наручний чоловічий KLEYNOD модель K 114-513 та годинник наручний жіночий KLEYNOD модель K 134-523
Замовник планує закупити всього 40 годинників на загальну суму 195 300 гривень, що складає, в середньому, близько 5 000 грн. (!) за ОДИН годинник посередньої комплектації з найпростішим механізмом Ronda, без жодних додаткових властивостей! Зазначена сума як мінімум ВДВІЧІ перевищує існуючі на ринку пропозиції на еквівалентні годинники інших торгових марок (навіть швейцарського виробництва!), з заявленими Замовником характеристиками!
Таким чином, більш конкурентні пропозиції інших постачальників будуть протиправно відхилені Замовником лише на тій підставі, що їх продукція не є годинниками ТМ «KLEYNOD» ТОВ «Київський годинниковий завод»
Крім того, потрібно відмітити, що заявлена торгова марка годинників KLEYNOD взагалі для Замовника не має жодного значення, оскільки Замовник вимагає постачання годинників ЗІ СВОЄЮ ВЛАСНОЮ СИМВОЛІКОЮ. Таким чином ТМ KLEYNOD відповідно до вимог Замовника взагалі не присутня на годинниках, отже її вимога виглядає ще більш дискримінаційною по відношенню до інших учасників!
Через подібні дії Замовника, в зазначеній процедурі закупівлі зможе взяти участь лише продукція одного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод» - через зазначене підприємство або його представників, що є абсолютно ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ по відношенню до інших учасників ринку, закладає в бюджет явно завищену ціну та суперечить викладеним нижче положенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідно до п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, які Замовник також грубо порушує, вимагаючи годинники конкретної торгової марки конкретних моделей конкретного постачальника
Важливо зазначити, що відповідно до рішень Державної аудиторської служби, Замовник зобов’язаний обов’язково зазначати можливість надання еквівалентів у всіх випадках, коли він посилається на будь-які торгові марки, а ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», може застосовуватися лише у випадку, якщо вона узгоджується з п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якого оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників!
Таким чином, Замовник має обов’язково вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників, оскільки інакше – він грубо порушує п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та інші наведені у нашій скарзі норми чинного законодавства, т.я. відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель
2. Замовник вводить ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ, властиві виключно зазначеним моделям годинників «KLEYNOD» K 114-513 та K134-523 ТОВ «Київський годинниковий завод», зокрема щодо конкретних конструкцій та розмірів корпусів, розмірів ременів, підлаштованих під параметри конкретних конструкції корпусів, обмеження щодо конкретної ТМ механізму - Ronda, обмеження щодо специфічного «гільошированого» циферблату чоловічого годинника, ЯКИЙ ВІДСУТНІЙ у заявленій моделі K 114-513, а також обмеження щодо конструкції та інших параметрів подарункових футлярів для чоловічих та жіночих годинників
Так, для чоловічого годинника Замовник встановлює обмеження до ММ діаметру корпусу годинника - 42 мм та конструкції годинника, зокрема відстані між вушками, які відповідають ширині ременя конкретної модної K 114-513 – 22 мм, а також вимагає так званий «гільоширований» циферблат, який у заявленій моделі K 114-513 відсутній!
Для жіночого годинника, Замовник встановлює обмеження до ММ діаметру корпусу годинника - 36 мм та конструкції годинника, зокрема відстані між вушками, які відповідають ширині ременя конкретної моделі K134-523 – 18 мм
Підлаштовуючи предмет закупівлі під зазначені годинники «Клейнод», Замовник вимагає комплектацію КОНКРЕТНИМИ МЕХАНІЗМАМИ Ronda, чиї параметри розраховані на відповідну конструкцію корпусів, при тому, що існує широкий вибір різноманітних механізмів аналогічної якості та характеристик, відмінність яких залежить від пристосування під певну специфіку конструкції корпусу, у тому числі велика кількість брендів кращої якості ніж Ronda
Замовник також до ММ встановлює протиправні обмеження матеріалу та розмірів подарункових футлярів (для чоловічих годинників: ширина - 127 мм, довжина - 127 мм, висота - 71 мм; для жіночих годинників: ширина - 116 мм, довжина - 116 мм, висота - 67 мм), кольору футлярів (поєднання темно-синього та світлого), матеріалу футлярів (деревина, картон, внутрішнє оздоблення та валик - штучна шкіра світлого кольору)
Вимога так званого «гільошированого» циферблату, як мінімум, викликає величезний подив, оскільки «гільоширований» циферблат* в моделі “Клейнод” К 114-513, яку вимагає Замовник, ВІДСУТНІЙ - це чітко видно з наведеного Замовником у Додатку 1 до Оголошення зображання.
(*Довідка: «гільоширований» циферблат – це циферблат виконаний з використанням мистецтва «гільоше» (з фр. quilloche – візерунок ліній, які переплітаються) - декоративної обробки поверхні циферблата, корпуса, інших деталей шляхом вирізання на них складних візерунків. Методом гільошировання за допомогою спеціального обладнання (як правило зробленого на початку XXст.) на циферблат, корпус або частини годинникового механізму наноситься орнамент, який візуально здається динамічним: метал немов оживає на очах, пропонуючи чарівну гру тіней та об’ємів. Це витончена ювелірна робота - товщина ліній становить не більше десятої частини міліметра, переплітаючись між собою, вони складають дивовижний візерунок – «гравюру». Для вирізки одного циферблата методом гільошировання необхідно декілька днів. Зазначений метод притаманний переважно швейцарським годинникам «Breguet», який використовується у самих дорогих ювелірних годинниках цього бренду, виконаних з золота та срібла»)
Виникає питання, чому шляхом подібної вимоги Замовник намагається обмежити конкуренцію для інших учасників і на якій підставі розміщує у якості предмета закупівлі модель “Клейнод” К 114-513,яка НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам до предмета закупівлі через відсутність «гільошированого» циферблату?
Додатково просимо звернути увагу, що моделі «KLEYNOD» K 114-513 та K134-523 також НЕ відповідають встановленим вимогам Замовника до шкіри ремінців (цільна, не пресована), у чому можна легко пересвідчитися здійснив розріз відповідного ременя.
Встановлюючи протиправні та маніпулятивні обмеження щодо властивим лише конкретним моделям «KLEYNOD» K 114-513 та K134-523 ТОВ «Київський годинниковий завод» параметрам, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет явно завищену ціну, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію.
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної торгової марки, моделі та конструкції годинника, у тому числі встановлення дискримінаційних обмежень щодо розмірів та конструкції корпусів, механізму конкретного виробника (Ronda), підлаштованого під зазначений корпус, вимоги щодо так званого «гільошированого» циферблату, який відсітній у заявленій моделі K 114-513, а також обмеження щодо конструкції та інших параметрів подарункових футлярів для чоловічих та жіночих годинників
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання та конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» відповідно до якого оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів здійснення державних закупівель та недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Крім того, Замовник має забезпечити максимальну економію державних коштів, недискримінацію учасників, запобігти корупційним діям та зловживанням, що у даному випадку свідчить про повне ігнорування Замовником зазначених вимог. Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності
Звертаємо увагу, що відповідно до ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», даний Закон застосовуються і до замовників, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель
Таким чином, посилання на конкретну торгову марку “KLEYNOD” та зазначені моделі даної торгової марки (тим більш, БЕЗ МОЖЛИВОСТІ НАДАННЯ ЕКВІВАЛЕНТІВ!) абсолютно нічим необґрунтоване та протирічить вимогам чинного законодавства, так само як і протиправне обмеження Замовником характеристик предмета закупівлі специфічними параметрами, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі, але властиве конкретним моделям годинників “KLEYNOD”
Більш того, незрозуміло чому Львівська обласна державна адміністрація, яка має захищати національні інтереси на регіональному рівні під час війни з Росією, цілеспрямовано хоче скористатися послугами підприємства ТОВ «Київський годинниковий завод», ЗАСНОВАНЕ ОСОБАМИ З КРАЇНИ-АГРЕСОРА, які до недавнього часу перебували у складі його засновників і вихід яких може мати формальні кон’юктурні ознаки!
Таким чином через протиправні та маніпулятивні обмеження, закладені у «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення), участь у зазначених торгах зможе взяти лише ТОВ «Київський годинниковий завод», під товар якого прописаний предмет закупівлі та який продасть свій товар за явно завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, Замовник має забезпечити максимальну економію державних коштів, недискримінацію учасників, запобігти корупційним діям та зловживанням, ПРОСИМО задовольнити вимоги, викладені у нашій скарзі.
Просимо внести зміни до «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Прибрати протиправне посилання на ТМ «KLEYNOD» та моделі K 114-513 та K 134-523, які належать ТОВ «Київський годинниковий завод» або прописати можливість надання еквівалентів ТМ «KLEYNOD» та моделям K 114-513 та K 134-523
2. Прибрати протиправну вимогу щодо будь-яких конкретних конструкцій та розмірів корпусів, розмірів ременів, підлаштованих під параметри конкретних конструкції корпусів, властивих моделям «KLEYNOD», які належать ТОВ «Київський годинниковий завод»
3. Прибрати протиправне обмеження щодо конкретної ТМ механізму – Ronda або прописати можливість надання еквівалентів
4. Прибрати протиправне обмеження щодо специфічного «гільошированого» циферблату чоловічого годинника, ЯКИЙ ВІДСУТНІЙ у моделі K 114-513,
5. Прибрати протиправне обмеження щодо конструкції, конкретних розмірів та інших параметрів подарункових футлярів для чоловічих та жіночих годинників
6. В подальшому не допускати встановлення дискримінаційних вимог до учасників, керуватися основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
Також просимо Вас надати наступні РОЗ’ЯСНЕННЯ:
1. На якій підставі прийнято рішення проводити спрощену процедуру закупівлі та чим обґрунтована відмова від проведення відкритих торгів?
2. Надати обґрунтування закупівлі годинників саме торгової марки «Клейнод» - годинник наручний чоловічий KLEYNOD модель K 114-513 та годинник наручний жіночий KLEYNOD модель K 134-523 у ТОВ «Київський годинниковий завод»?
3. Надати обґрунтування встановлення вимог до діаметру чоловічого годинника саме 42 мм та жіночого - 36мм
4. Надати обґрунтування встановлення вимог до відстані між вушками чоловічого годинника саме 22 мм та жіночого - 18мм
5. Надати обґрунтування вимоги механізму саме торгової марки Ronda
6. Надати обґрунтування вимоги «гільошированого» циферблату для чоловічого годинника
7. Надати відповідь на запитання, чому Замовник намагається обмежити конкуренцію для інших учасників, при тому що розміщує у якості предмета закупівлі модель “Клейнод” К 114-513, яка НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам до предмета закупівлі через відсутність «гільошированого» циферблату?
8. Надати економічне обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 195 300 грн. за 40 годинників та порядку її формування
9. Керуючись якими нормами чинного законодавства, Замовник не передбачає надання еквівалентів заявлених моделей торгової марки «Клейнод» - годинник наручний чоловічий KLEYNOD модель K 114-513 та годинник наручний жіночий KLEYNOD модель K 134-523
10. На якій підставі Замовник всупереч п. 5 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, у вимогах до предмета закупівлі розмістив зазначені у нашій скарзі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
11. Чому Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», у т.ч. для «спрощеної» процедури закупівлі, вимагаючи годинники конкретної торгової марки KLEYNOD, конкретних моделей K 114-513 та K 134-523, конкретного постачальника ТОВ «Київський годинниковий завод»
12. Чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних пандемією короновірусу та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за значно завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами у Додатку 1 до Оголошення про закупівлю
Заздалегідь вдячні за об’єктивний та всебічний розгляд й задоволення нашої скарги у повному обсязі, а також на надання детальних роз’яснень по кожному пункту окремо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2021 18:06
Вирішення:
Розглянувши Ваше звернення, у відповідь інформуємо.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Закупівля UA-2021-04-08-003129-c, оголошена Замовником - Управлінням господарсько-технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації, під час проведення якої подано Ваше звернення, проводиться шляхом проведення спрощеної закупівлі на підставі статей 3, 4, 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
Звертаємо Вашу увагу, що згадана закупівля є спрощеною закупівлею, а не тендерною закупівлею шляхом проведення процедури відкритих торгів, оскільки очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Згідно з частиною 1 статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону. Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може («може», а не зобов’язаний) вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Аналогічний висновок простежується і в Таблиці 2 до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 05.05.2020 р. № 3304-04/28729-06.
Рішення про проведення спрощеної процедури прийнято відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №708 від 15.04.2020 року та ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дана продукція закуповується, як сувенірна, з метою відзначення (нагородження) окремих громадян, які досягли високого професіоналізму і значних успіхів, внесли вагомий внесок у створення матеріальних і духовних цінностей, мають заслуги перед Львівщиною та Україною.
Керуючись вимогами до якості та довговічності сувенірної продукції, що закуповується, моделі годинників, зазначені в Додатку 1, зарекомендували себе на практиці з найкращої сторони .Стосовно вимог Замовника щодо стилістики, розмірів та діаметра годинників, то їх підібрано з урахуванням максимальної універсальності розмірів (для чоловічої та жіночої моделей).
Закуповуються не самі годинники, а годинники з логотипом, будь який учасник може закупити вказану модель годинників, зробити нанесення вказаної символіки та прийняти таким чином участь у спрощеній закупівлі, тому обмеження конкуренції немає, принципів визначено в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» дотримано.
Окрім того, Замовник Управління господарсько-технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації не здійснює закупівлю товару у Учасника, який не гарантує відсутність застосування щодо нього обмежень, встановлених ст.5 Закону України «Про санкції» та Указом Президента України від 14 травня 2020 року №184/2020.
Враховуючи викладене, вважаємо, що згадана спрощена закупівля, у тому числі відповідні документи, що підготовлені для її проведення, повністю відповідають вимогам Закону.
Зміни до «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (Додаток 1 до Оголошення) Замовником вноситися не будуть.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.04.2021 18:00
Задовільнена:
Ні