-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння у приміщенні (спортивний корпус) Тернопільської спеціальної школи Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Л. Українки, 9а
Торги відмінено
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2021 12:33 - 17.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
cb5f163bf79440a591d0fda4b36ab1a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-005096-b.b2
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
ПП «Цілковита безпека» має намір взяти участь у процедурі закупівлі «ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи» Встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння у приміщенні (спортивний корпус) Тернопільської спеціальної школи Тернопільської обласної ради за адресою: м. Тернопіль, вул. Л. Українки, 9а за оголошенням № UA-2021-04-08-005096-b (надалі – Процедура закупівлі), що здійснюється Замовником. При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель), норми частини третьої статті 5 Закону та положення частини четвертої статті 22 Закону, а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства.
ПП «Цілковита безпека» вважає, що дискримінаційними (по відношенню до суб'єкта оскарження) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають суб'єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є наступні умови тендерної документації (надалі – Документація).
1.Відповідно до п. 6.4. Розділу 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації учасник у складі пропозиції обов’язково надає сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Відповідно до п.13 Розділу 1 Таблиці 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції надає документальне підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії та сертифікат або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додаток до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей).
Відповідно до п. 5 Технічного завдання (додаток 2 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Відповідно до п.6 Технічного завдання (додаток 2 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування, виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством акредитації України.
Відповідно до п. 1.8. «Інші документи, що вимагаються замовником» (Додаток 3 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», видані органом сертифікації акредитованим Національним Агентством акредитації України.
Щодо вищезазначених сертифікатів, звіту про аудит варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації.
Таким чином, у суб'єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено.
Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів та звіту про аудит порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме:
• рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014 (http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=102688&schema=main);
• рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6915c7d4b28.pdf);
• рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691458baae7.pdf);
• рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-21-001496-c).
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо його надання є неправомірною. Варто зазначити і те, що виготовлення даних документів потребує часових ресурсів, оскільки вони видаються після проходження аудиту, що займає більше місяця. Тому учасники, у яких відсутні зазначені сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
З огляду на це просимо зобов’язати замовника внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації сертифікату та звіту про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; сертифікату або свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додатку до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей); сертифікату та звіту про аудит, що підтверджує що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»; сертифікату та звіту про аудит, що підтверджує що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління».
2. У тендерній документації встановлена вимога щодо наявності в учасника власної чи орендованої електротехнічної лабораторії та надання документального підтвердження її наявності (накладна, договір оренди тощо), яка є необгрунтованою та безпідставною вимогою з огляду на наступне.
Вимоги щодо матеріально-технічної бази у суб'єктів господарювання, що надають послуги, виконуюють роботи протипожежного призначення визначені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. У даному переліку відсутня вимога щодо наявності власної чи орендованої електротехнічної лабораторії.
Також замовником визначений код класифікатора закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи. На підставі даного класифікатору і предмету закупівлі, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності електротехнічної лабораторії, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг. Вимога із наявності електротехнічної лабораторії стосується іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, нгаприклад: 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовуваня.
Електротехнічні лабораторії атестуються згідно з Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та можуть надавати наступні послуги у сфері поширення державного метрологічного нагляду:
- вимірювання значення опору заземлювального пристрою, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралів;
- вимірювання значення опору ізоляції, випробування підвищеною напругою чистоти 50 Гц, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралю;
- визначення відсутності обривів оболонок жил кабелів та фазування кабельних ліній, вимірювання значення опору ізоляції, перевірка чутливості захисту ліній напругою до 1000 В із заземленою нейтралю;
- наявність кіл між заземлювачами й елементам, що заземлюются тощо.
Крім того, даний вид послуг регулюється ще й правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258. Тому електротехнічна лабораторія здійснює іншу господарську діяльність, ніж передбачено тендерною документацію, та жодного відношення до предмету даної закупівлі не має. Аналізуючи предмет проекту договору також можна прийти до висновку, що для виконання зобов’язань за договором наявність електротехнічної лабораторії не є необхідною.
Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримання) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. На законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим більше, ще й такі, що жодного відношення до послуг із встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння не мають.
Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішенням № 5370-р/пк-пз від 05.06.2018 за скаргою UA-2018-04-19-001720-c.b1(посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-19-001720-c), рішенням 12121-р/пк-пз від 30.08.2019 за скаргою UA-2019-07-31-000004-b.a3 (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-31-000004-b).
Вимога щодо надання документів, які підтверджують наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників, а також не відповідає чинному законодавству України.
З огляду на це зобов’язати замовника внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії.
3. Відповідно до п.23 Таблиці 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції надає копії посвідчень про допуск до робіт в електроустановках напругою до 1000 В не нижче 3-ї групи електробезпеки для електромонтера та налагоджувальника КВПіА та не нижче 4-ї групи електробезпеки для керівника робіт та ПТЕЕС. Дані вимоги є необґрунтованими з огляду на наступне.
Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, зокрема і щодо кадрових вимог. Зокрема, відповідно до Ліцензійних умов керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинні відповідати таким вимогам:
1) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння:
електрозварник ручного зварювання (газозварник) - не нижче 4-го розряду;
монтажник санітарно-технічного устатковання (монтажник санітарно-технічних систем і устатковання) - не нижче 4-го розряду;
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
2) аерозольних систем пожежогасіння:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння повинна становити не менше чотирьох осіб, а аерозольних систем пожежогасіння - не менше дво
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга амку.doc 15.04.2021 11:52
- документальне підтвердження.doc 22.04.2021 16:08
- рішення від 19.02.2016.pdf 22.04.2021 16:08
- рішення № 241 від 26.02.2014.pdf 22.04.2021 16:08
- рішення від від 03.04.2015.pdf 22.04.2021 16:08
- рішення від 30.08.2019 № 12121.pdf 22.04.2021 16:08
- Рішення від 05.06.2018 № 5370.pdf 22.04.2021 16:08
- рішення від 14.09.2020 № 17230.pdf 22.04.2021 16:08
- документальне підтвердження.doc 22.04.2021 16:31
- рішення від 20.04.2021 №8381+ лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 21.04.2021 12:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.04.2021 №9526.pdf 30.04.2021 15:44
- рішення від 29.04.2021 №9526.pdf 06.05.2021 20:13
- Відповідь АМКУ 26.04.2021 12:05
- Відповідь АМКУ 26.04.2021 12:05
- Додаток1 26.04.2021 12:05
- Додаток2 26.04.2021 12:05
- Дати 26.04.2021 12:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2021 11:02
Дата розгляду скарги:
29.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2021 12:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.05.2021 20:13
Дата виконання рішення Замовником:
13.05.2021 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано. Внесено зміни в закупівлю.
Вимога
Залишено без розгляду
внесення змін до тендерної документації щодо дискримінаційних вимог
Номер:
084473c8a1204ee1ac712d3ab24f78b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-005096-b.a1
Назва:
внесення змін до тендерної документації щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією закупівлі UA-2021-04-08-005096-b зазначаємо наступне.
Відповідно до п. 6.4. Розділу 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації учасник у складі пропозиції обов’язково надає сертифікат та звіт про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Відповідно до п.13 Розділу 1 Таблиці 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції надає документальне підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії та сертифікат або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додаток до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей).
Відповідно до п. 5 Технічного завдання (додаток 2 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Відповідно до п.6 Технічного завдання (додаток 2 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система управління гігієною та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування, виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством акредитації України.
Відповідно до п. 1.8. «Інші документи, що вимагаються замовником» (Додаток 3 до ТД) учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат та звіт про аудит, що підтверджує що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», видані органом сертифікації акредитованим Національним Агентством акредитації України.
Щодо вищезазначених сертифікатів, звіту про аудит повідомляємо, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації.
Таким чином, у суб'єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено.
Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів та звіту про аудит порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме:
• рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014 (http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=102688&schema=main);
• рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6915c7d4b28.pdf);
• рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691458baae7.pdf);
• рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-21-001496-c).
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо його надання є неправомірною
З огляду на це просимо внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації сертифікату та звіту про аудит, який підтверджує, що система управління гігієною та безпекою праці учасника відповідає вимогам сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; сертифікату або свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та додатку до сертифікату (перелік вимірювальних можливостей); сертифікату та звіту про аудит, що підтверджує що система управління якістю Учасника відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»; сертифікату та звіту про аудит, що підтверджує що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015«Системи екологічного управління» або зазначити у тендерній документації, що у разі відсутності зазначених документів учасник надає довідку-роз’яснення із зазначенням підстав відсутності даних документів.
Крім цього, вимога щодо наявності в учасника власної чи орендованої електротехнічної лабораторії є необгрунтованою та безпідставною вимогою з огляду на наступне.
Вимоги щодо матеріально-технічної бази у суб'єктів господарювання, що надають послуги, виконуюють роботи протипожежного призначення визначені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. У даному переліку відсутня вимога щодо наявності власної чи орендованої електротехнічної лабораторії.
Також замовником визначений код класифікатора закупівлі: ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи. На підставі даного класифікатору і предмету закупівлі, Замовник може прописувати лише ті вимоги, що безпосередньо стосуються цього предмету закупівлі та вказаних видів послуг. Замовником же прописана вимога щодо наявності електротехнічної лабораторії, яка взагалі не стосується даного предмету закупівлі і ніяким чином не відноситься до вказаних послуг. Вимога із наявності електротехнічної лабораторії стосується іншого виду послуг та мають свій код класифікатора для проведення процедур закупівель, нгаприклад: 71630000-3 – Послуги з технічного огляду та випробовуваня.
Електротехнічні лабораторії атестуються згідно з Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та можуть надавати наступні послуги у сфері поширення державного метрологічного нагляду:
- вимірювання значення опору заземлювального пристрою, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралів;
- вимірювання значення опору ізоляції, випробування підвищеною напругою чистоти 50 Гц, перевірка спрацювань захисту в електроустановках із заземленою нейтралю;
- визначення відсутності обривів оболонок жил кабелів та фазування кабельних ліній, вимірювання значення опору ізоляції, перевірка чутливості захисту ліній напругою до 1000 В із заземленою нейтралю;
- наявність кіл між заземлювачами й елементам, що заземлюются тощо.
Крім того, даний вид послуг регулюється ще й правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими Наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258. Тому електротехнічна лабораторія здійснює іншу господарську діяльність, ніж передбачено тендерною документацію, та жодного відношення до предмету даної закупівлі не має. Аналізуючи предмет проекту договору також можна прийти до висновку, що для виконання зобов’язань за договором наявність електротехнічної лабораторії не є необхідною.
Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Тобто учасники можуть і повинні надавати вказані у даній процедурі закупівлі послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримання) на законодавчому рівні для учасників не встановлено. На законодавчому рівні не встановлено для учасників обов'язку отримувати будь-які інші (додаткові) документи, а тим більше, ще й такі, що жодного відношення до послуг із встановлення системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та автоматичного пожежогасіння не мають.
Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішенням № 5370-р/пк-пз від 05.06.2018 за скаргою UA-2018-04-19-001720-c.b1(посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-04-19-001720-c), рішенням 12121-р/пк-пз від 30.08.2019 за скаргою UA-2019-07-31-000004-b.a3 (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-31-000004-b).
Вимога щодо надання документів, які підтверджують наявність власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників, а також не відповідає чинному законодавству України.
З огляду на це просимо внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації вимогу щодо документального підтвердження (накладна, договір оренди тощо) наявності власної (або орендованої) електротехнічної лабораторії.
Відповідно до п.23 Таблиці 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції надає копії посвідчень про допуск до робіт в електроустановках напругою до 1000 В не нижче 3-ї групи електробезпеки для електромонтера та налагоджувальника КВПіА та не нижче 4-ї групи електробезпеки для керівника робіт та ПТЕЕС. Дані вимоги є необґрунтованими з огляду на наступне.
Послуги, які є предметом цієї закупівлі надаються суб'єктами господарювання на підставі отриманої Ліцензії ДСНС України на право виконання робіт протипожежного призначення. Виконання робіт з протипожежного призначення регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов'язкових для виконання ліцензіатом, зокрема і щодо кадрових вимог. Зокрема, відповідно до Ліцензійних умов керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних) повинні відповідати таким вимогам:
1) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння:
електрозварник ручного зварювання (газозварник) - не нижче 4-го розряду;
монтажник санітарно-технічного устатковання (монтажник санітарно-технічних систем і устатковання) - не нижче 4-го розряду;
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду;
2) аерозольних систем пожежогасіння:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) водяних, пінних, газових, порошкових систем пожежогасіння повинна становити не менше чотирьох осіб, а аерозольних систем пожежогасіння - не менше двох осіб.
Тому зазначених у тендерній документації вимог вказані Ліцензійні умови не містять. Крім цього, відповідно до п.3.2.7. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.98 N 4 керівник робіт повинен мати групу з електробезпеки IV під час виконання робіт в електроустановках понад 1000 В і групу III - в електроустановках до 1000 В. Тому зазначена Вами вимога є дискримінаційною, необґрунтованими та такими, що не відповідають чинному законодавству України.
З огляду на це просимо внести зміни у тендерну документацію щодо виключення з переліку документів, які має надати учасник у складі своєї тендерної документації вимогу щодо надання копії посвідчень про допуск до робіт в електроустановках напругою до 1000 В не нижче 3-ї групи електробезпеки для електромонтера та налагоджувальника КВПіА та не нижче 4-ї групи електробезпеки для керівника робіт та ПТЕЕС.
У разі невнесення відповідних змін у тендерну документацію ми будемо змушені подати скаргу до Антимонопольного комітету України щодо вирішення зазначених питань.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.04.2021 10:07
Вирішення:
В чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови оголошення про закупівлю з метою отримання якісних послуг. Всі зазначені і оголошенні документи, має можливість отримати будь-який Учасник – суб’єкт господарювання.
Тернопільська спеціальна школа Тернопільської обласної ради – це школа для дітей зі зниженим слухом. Основна частина школярів – діти з вадами слуху. Тому замовник зобов’язаний врахувати, що під час пожеж у загальноосвітньому навчальному закладі можливі:
- наявність категорії людей з непередбачуваною поведінкою (малі діти);
- виникнення паніки;
- наявність великої кількості дітей різного віку;
- особливий (складний) план приміщень;
- розвинута система вентиляції та кондиціювання повітря;
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація є ключовим документом, який готує замовник під час проведення процедури закупівлі. Основні вимоги щодо змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону про публічні закупівлі, відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, вимога до Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність Замовника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів або обмеженням конкуренції. Міжнародні стандарти серії ISO 9001 містять мінімальні вимоги, яким повинна відповідати організація робіт із забезпечення гарантії якості незалежно від того, яку саме продукцію випускає підприємство або які послуги воно надає. Відповідність стандарту ДСТУ ISO 9001 це, перш за все, "візитна картка компанії", яка гарантує, що всі процеси, що функціонують у компанії, керовані і перебувають під контролем керівництва компанії – свідчення надійності та добротності компанії. Це ж саме відноситься і до решти сертифікатів ISO, зазначених у закупівлі. Вимоги щодо сертифікації послуг висуваються до всіх учасників торгів, а не вибірково. Тому вимога щодо сертифікатів не є дискримінаційною, такі сертифікати може отримати за бажанням будь-яке підприємство.
Згідно проектної документації, (п.10), монтажна організація надає перелік документів для введення СПЗ в експлуатацію, сюди входить - Акт про проведення вимірювання опору ізоляції. Згідно п. 4.3 Тендерної документації з метою визначення обсягів робіт згідно цієї тендерної документації, а також, щоб отримати інформацію, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції та укладання договору Учасник може звернутись, безпосередньо, до Замовника по телефону чи електронній пошті та отримати необхідну інформацію у електронному вигляді
Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Разом із тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону про публічні закупівлі, та з дотриманням законодавства в цілому.
Замовник не бачить підстав для внесення змін до оголошення по даному пункту.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.05.2021 00:00