-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо
Торги відмінено
4 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 500.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2021 11:50 - 23.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
f3138f71148448dbb3beb62262acc687
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-002155-a.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Тендерною документацією встановлено, що учасник повинен надати Оригінал чинного сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує використання ним системи екологічного управління стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного). 2.8. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління якістю відповідно до зазначеного стандарту стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного). 2.9. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT) (або ISO 45001:2018, або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці відповідно до зазначеного стандарту. 2.10. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007, IDT), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи менеджменту безпеки ланцюга постачань відповідно до зазначеного стандарту.
Вищезазначені документи повинні бути видані на імя учасника. Дана вимога є дискримінаійною для нас осільки ми як потенційний учасник немаємо таких сертифікатів. Однак, Ми співпрацюємо і купуємо вугілля з виробником вугілля на договірних засадах, який є власником вищезазначених документів. Тому прошу усунути дискримінаційну вимогу і внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.04.2021 15:01
Вирішення:
Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
На сьогоднішній день отримати сертифікат про відповідність вимогам ISO ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання» може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Вищезазначені сертифікати мають бути видані на Учасника торгів. Так, як саме з Учасником торгів планується заключати договір, а не з виробником товару, та має бути доведена надійність та потенціал учасника,як майбутнього постачальника.
Дані вимоги встановлені в межах чинного законодавства. Позиція з аналогічного питання викладена в рішенні. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 33№ 10800-р/пк-пз від 01.06.2020 року по закупівлі UA-2020-05-07-002102-a , № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року по закупівлі UA-2021-02-05-012171-a, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів. Також, Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча суб’єктів господарювання, не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу торгів).
Вищезазначені сертифікати мають бути видані на Учасника торгів. Так, як саме з Учасником торгів планується заключати договір, а не з виробником товару, та має бути доведена надійність та потенціал учасника,як майбутнього постачальника.
Таким чином, слід відзначити, що встановлення Замовником, описаних за Вашим зверненням, вимог за тендерною документацією, жодним чином не дискримінує та не обмежує участь суб’єктів господарювання в даній процедурі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні умови
Номер:
053b777a3374419a8f6b1f34906ceda4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-08-002155-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією встановлено, що умови Документації порушують вимоги Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 19.04.2020 року №114-IX (далі – Закон) та наше право на участь у процедурі закупівлі, виходячи з наступного: І. Додатком 2 тендерної документації встановлено наступну вимогу до учасників: «Оригінал чинного сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує використання ним системи екологічного управління стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного).
2.8. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління якістю відповідно до зазначеного стандарту стосовно видів діяльності, необхідних для виконання умов договору поставки твердого палива (вугілля кам’яного).
2.9. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 45001:2018, IDT) (або ISO 45001:2018, або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці відповідно до зазначеного стандарту.
2.10. Оригінал чинного сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007, IDT), виданого на учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), що засвідчує запровадження ним системи менеджменту безпеки ланцюга постачань відповідно до зазначеного стандарту.». Зазначена у вказаній редакції вимога містить додаткові зобов’язання до учасника закупівлі, які не передбачені законодавством як обов’язкові для здійснення господарської діяльності із реалізації твердого палива. Вказані Сертифікати ISOне передбачені чинним законодавством як обов’язковий для суб’єктів господарювання при постачанні твердого палива, в тому числі пвугілля камяного. Більш того, отримання вказаного документу є дороговартісним та не швидким у отриманні. В будь-якому випадку отримати Сертифікати ISO за 15 днів, що передбачено як строк для подання пропозицій будь-якому учаснику неможливо. Вказана вимога обмежує участь у закупівлі тих учасників, які заздалегідь не отримали вказаний документ. Це в свою чергу наштовхує на думку про можливе зловживання Замовника та порушення принципів здійснення закупівель, за якими усі учасники повинні бути в рівних умовах. При цьому вимоги Замовника до учасника вчинити дії, які не є обов’язковими згідно законодавства в частині оформленні запитуваного сертифікату ISO не лежать правовій площині, а отже є незаконними. У відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині формування для них додаткових вимог. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості». В порушення Конституції України Замовник встановлює вимогу вчинити дії, які держава не вважає обов’язковими. З огляду на вказане, відповідна вимога за тендерною документацією підлягає виключенню як незаконна та дискримінаційна
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.04.2021 14:23
Вирішення:
Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Щодо сертифікату про відповідність системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці учасника вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007)
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату про відповідність системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці учасника вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007).
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії. Також умовами цього ж підпункту встановлено, що «для запобігання фіброгенному впливу вугільного пилу обслуговувальний персонал повинен бути забезпечений спецодягом та індивідуальними засобами захисту відкритих ділянок тіла та органів дихання згідно з чинними нормами в галузі за встановленим порядком.»
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
При цьому в першу чергу гігієнічна та екологічна безпека вугілля починається з постачальника. Згідно ДСТУ 7146:2010 постачальник повинен забезпечити на своєму підприємстві охорону здоров’я працівників та забезпечити безпечність їхньої праці. Забезпечивши охорону здоров’я своїх працівників та забезпечивши безпечність їхньої праці, учасник, який є постачальником, тим самим створює безпечні умови персоналу щодо постачання вугілля кам’яного. А це в свою чергу призводить до дотримання гігієни в закладах освіти до яких буде здійснюватися постачання вугілля кам’яного.
На сьогоднішній день отримати сертифікат про відповідність вимогам ISO 45001:2018 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007) може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цього стандарту, тобто Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Щодо сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015)
Відповідно до норм частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Наявність в учасника вказаного в тендерній документації сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для зберігання відповідності замовника Стандартам якості.
Наявність в учасника сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) свідчитиме про те, що на підприємстві правильно побудовані бізнес-процеси та приймаються найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливають на якісне виконання своїх зобов’язань щодо постачання вугілля кам’яного, в тому числі своєчасність його поставки.
Звертаємо увагу, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство (організація, установа), що організувало свою діяльність у відповідності до цього стандарту. Обов’язковою умовою для отримання зазначеного сертифікату суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для здійснення поставки вугілля матеріально-технічну базу. Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифікату про відповідність системи управління якістю учасника вимогам ISO 9001:2015 ( або ДСТУ ISO 9001:2015) є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статтями 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015)
Згідно з нормами частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Відповідно до підпункту 4.1. розділу 4 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля не є токсичним продуктом…». Однак згідно цього ж самого підпункту «За ступенем впливу на організм людини вугілля належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії...». Тобто вугілля кам’яне має вплив на організм людини і належить до малонебезпечних речовин III та IV класів небезпечності фіброгенної дії.
Враховуючи те, що вугілля буде використовуватися в закладах освіти, де одночасно тривалий час перебувають велика кількість учнів, педагогів та обслуговуючий персонал, постає питання гігієнічної та екологічної безпеки вугілля для учнів, педагогів та обслуговуючого персоналу (відсутність ускладнення з боку органів дихання, онкологічних наслідків, тощо).
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть вугілля кам’яне і під час постачання буде дотримуватися екологічна безпека та захист довкілля.
Нормами статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема:
- здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;
- вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;
- тощо.
За результатами проведення процедури закупівлі буде постачатися вугілля кам’яне. При цьому під час здійснення поставки будуть відбуватися незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, зокрема: вугільного пилу під час розвантаження вугілля кам’яного за місцем поставки, випаровування мастильних матеріалів, тощо. Тому, на думку замовника, під час здійснення поставки вугілля повинні дотримуватись зазначені вище норми статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Слід зазначити, що згідно пункту 0.2 стандарту ISO 14001 метою системи екологічного менеджменту є, зокрема:
- захист навколишнього середовища за рахунок запобігання або зниження негативного впливу на нього;
- покращення екологічних показників;
- зниження можливого негативного впливу екологічних умов на організацію;
- інше.
Впровадження системи екологічного менеджменту має забезпечити, зокрема, системний підхід до екологічного управління. При цьому згідно пункту 1 стандарту ISO 14001 стандарт ISO 14001 може бути застосований в любій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності.
Отримання сертифікату про відповідність ISO 14001 не є обов’язковим при здійсненні господарської діяльності суб’єктами господарювання, але його наявність дозволить переконатися, що учасником будуть дотримані положення статті 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Додатково слід зауважити, що вимога висувається саме до учасника через те, що саме учасник буде здійснювати постачання вугілля кам’яного та саме від нього вимагатиметься під час постачання дотримуватися екологічної безпеки та захисту довкілля.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання сертифікату про відповідність системи екологічного управління учасника вимогам ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015) встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Щодо сертифікату про відповідність системи менеджменту безпеки ланцюга постачань учасника вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007)
Керуючись нормами пункту 3 та пункту 4 частини 2 статті 22 та нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник включив до вимог тендерної документації необхідність надання учасниками в складі тендерних пропозицій сертифікату про відповідність системи менеджменту безпеки ланцюга постачань учасника вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007) в якості підтвердження того факту, що учасники постачатимуть вугілля кам’яне з дотриманням якісних, кількісних та технічних характеристик.
Замовник здійснює закупівлю вугілля кам’яного для забезпечення власних потреб в опалюванні приміщень навчальних закладів, що підпорядковані замовнику, та підтриманні в згаданих приміщеннях необхідного температурного режиму, який встановлений та передбачений санітарними нормами України. Збій в постачанні вугілля або постачання неякісного вугілля чи затримка постачання призведе до унеможливлювання підтримувати необхідний температурний режим в навчальних закладах і може призвести до виходу з ладу опалювального обладнання та системи опалення в цілому. Це в свою чергу може призвести до закриття навчального закладу або окремих його приміщень і призведе до збільшення соціальної напруги в суспільстві
На сьогоднішній день здійснення постачання вугілля кам’яного відбувається не напряму виробниками або їхніми дилерами, а зазвичай третіми чи навіть четвертими особами. Тобто утворюється досить великий ланцюг постачання, який проходить вугілля від виробника до кінцевого споживача. Збій на будь якому етапі цього ланцюга поставки може призвести до наслідків, які наведені вище.
Положення ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007) встановлюють вимоги до системи управління безпекою, зокрема стосовно аспектів, які є критичними щодо гарантування безпеки ланцюга постачання. Цей стандарт є стандартом, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання та мінімізувати ризики збою в постачанні.
Додатково слід зауважити, що вимога висувається саме до учасника через те, що саме учасник буде здійснювати постачання вугілля кам’яного та саме від нього вимагатиметься під час постачання гарантування якісних, кількісних та технічних характеристик вугілля, своєчасність його поставки.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання сертифікату про відповідність системи менеджменту безпеки ланцюга постачань учасника вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007) встановлена замовником, керуючись чинним законодавством України, і відповідає положенню частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дані вимоги встановлені в межах чинного законодавства. Позиція з аналогічного питання викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 33№ 10800-р/пк-пз від 01.06.2020 року по закупівлі UA-2020-05-07-002102-a , № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року по закупівлі UA-2021-02-05-012171-a, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції згаданих документів. Також, Колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду згідно з постановою від 24.06.2020 у справі № 826/15639/17 (далі — постанова № 826/15639/17) виклала позицію, що, хоча суб’єктів господарювання, не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу торгів).
Таким чином, слід відзначити, що встановлення Замовником, описаних за Вашим зверненням, вимог за тендерною документацією, жодним чином не дискримінує та не обмежує участь суб’єктів господарювання в даній процедурі.
Статус вимоги:
Не задоволено