• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Виготовлення проектної документації та проходження експертизи об'єкта будівництва Капітальний ремонт фасаду та ганку адміністративної будівлі ГУ ДПС у Полтавській області, яка розташована за адресою м. Полтава, вул. Європейська, 4 (код ДК 021:2015-71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)

Адреса замовника - м. Полтава, вул. Європейська, 4. Категорія замовника - орган державної влади.

Торги відмінено

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2021 10:26 - 14.04.2021 00:00
Вимога
Без відповіді

Дискримінаційні вимоги

Номер: 5710c0823c604dd28bbab914bea1e005
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-001103-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
У відповідні на попередню вимогу Замовник надає наступну інформацію: «Визначення Замовником проведення попереднього обстеження має на меті лише отримання якісної послуги, за яку будуть сплачені кошти державного бюджету, і виходячи із загальної судової практики, норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та практики розгляду скарг уповноваженою колегією АМКУ щодо дискримінаційних вимог, тобто вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, жодним чином не може вважатися дискримінаційною вимогою. Запропонована Замовником ціна пропозиції дозволяє Учаснику прорахувати свої витрати на забезпечення участі в закупівлі.» Відповідно посилаючись на практику колегії АМКУ доводимо до відома Замовника, що вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, неодноразово була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 . У зв'язку з цим вимагаємо виключити дану вимогу з положень оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги

Номер: b2dc92e9489947e4ac87e2fafb130872
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-08-001103-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що для ознайомлення Учасником з попередніми об’ємами проектування необхідно скласти акт попереднього обстеження об’єкту. Даний акт оформляється належним чином Учасником спрощеної закупівлі та подається Учасником у складі пропозиції. Комісія має складатися не менше, ніж з трьох осіб, в тому числі інженера-проектувальника Учасника. Для участі представника Замовника у складі комісії Учаснику необхідно попередньо повідомити Замовника. Зазначена вимога є дискримінаційною, обмежує коло потенційних учасників. Тобто Замовник встановлює вимогу, що нівелює принципи здійснення закупівлі, Замовник матиме орієнтовний перелік учасників їх найменування, що мають намір прийняти участь в закупівлі. Відповідно проведення аукціону без розкриття найменування учасників є нікчемним. Окрім цього, учасники що перебувають в Полтавській області мають привілеї перед учасниками, що знаходяться в більш віддалених областях, оскільки такі учасники несуть більші незручності та фінансові витрати при виконання даної вимоги. Додатково зазначаємо, що відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Отже Замовник відповідно до закону має надати учасникам всю необхідну інформацію та опис усіх необхідних характеристик робіт виконання яких передбачено предметом закупівлі, відповідно при якісно підготовленому завданні на проектування учасник може отримати всю необхідну інформацію саме з нього. Виходячи з вищезазначеного, вимагаємо виключити вимогу, щодо огляду об’єкту Учасниками процедури закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу «Умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що для ознайомлення Учасником з попередніми об’ємами проектування необхідно скласти акт попереднього обстеження об’єкту. Даний акт оформляється належним чином Учасником спрощеної закупівлі та подається Учасником у складі пропозиції. Комісія має складатися не менше, ніж з трьох осіб, в тому числі інженера-проектувальника Учасника. Для участі представника Замовника у складі комісії Учаснику необхідно попередньо повідомити Замовника. Зазначена вимога є дискримінаційною, обмежує коло потенційних учасників. Тобто Замовник встановлює вимогу, що нівелює принципи здійснення закупівлі, Замовник матиме орієнтовний перелік учасників їх найменування, що мають намір прийняти участь в закупівлі. Відповідно проведення аукціону без розкриття найменування учасників є нікчемним. Окрім цього, учасники що перебувають в Полтавській області мають привілеї перед учасниками, що знаходяться в більш віддалених областях, оскільки такі учасники несуть більші незручності та фінансові витрати при виконання даної вимоги. Додатково зазначаємо, що відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Отже Замовник відповідно до закону має надати учасникам всю необхідну інформацію та опис усіх необхідних характеристик робіт виконання яких передбачено предметом закупівлі, відповідно при якісно підготовленому завданні на проектування учасник може отримати всю необхідну інформацію саме з нього. Виходячи з вищезазначеного, вимагаємо виключити вимогу, щодо огляду об’єкту Учасниками процедури закупівлі.» повідомляємо наступне. Стаття 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі Закон) стосується Розділу 4 «Відкриті торги», тобто процедур закупівель. Тоді як замовник проводить спрощену закупівлю з урахуванням вимог ст. 14 Закону, яка не є процедурою закупівлі, хоч і регулюється Законом. Під час проведення спрощених закупівель створення тендерної документації є необов’язковим. Крім цього, немає чітких вимог до документації, і Замовник сам вирішує, яку інформацію прикріпляти до оголошення. Враховуючи складну архітектурну форму будівлі, з метою уникнення випадків відмови переможця спрощеної закупівлі від виконання роботи, відповідно до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 №257, Замовником визначено проведення попереднього обстеження із залученням представника Учасника. Стосовно орієнтовного переліку учасників, що мають намір прийняти участь у закупівлі. Система робить всі пропозиції публічними для Замовника та Учасників лише після третього етапу ставок. І лише на цьому етапі Замовник буде оцінювати пропозиції. Вимоги Замовника в даному оголошенні встановлені з урахуванням принципів здійснення публічних закупівель, що містяться в статті 5 Закону, та жодним чином не містить дискримінаційного забарвлення. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Насамперед, необхідно розуміти, в чому полягає принцип недискримінації учасників, а також які умови можуть вважатися дискримінаційними. Європейський суд з прав людини визначає дискримінацію як відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації. Відповідні висновки суду можна знайти в рішенні суду у справі №42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 р. та рішенні у справі №13378/05 «Бьорден проти Сполученого Королівства» від 29.04.2008 р. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди. Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Визначення Замовником проведення попереднього обстеження має на меті лише отримання якісної послуги, за яку будуть сплачені кошти державного бюджету, і виходячи із загальної судової практики, норм чинного законодавства України у сфері публічних закупівель та практики розгляду скарг уповноваженою колегією АМКУ щодо дискримінаційних вимог, тобто вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, жодним чином не може вважатися дискримінаційною вимогою. Запропонована Замовником ціна пропозиції дозволяє Учаснику прорахувати свої витрати на забезпечення участі в закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено