-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин марки А-92, бензин марки А-95 та дизельне паливо для Віньковецького РЕМ
Торги не відбулися
1 056 372.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
Період оскарження:
07.04.2021 09:47 - 19.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
0f64fe86b1c241a588d091b39c185f23
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-07-001574-a.c1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно пункту 1 додатку 5 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої обов’язкова наявність власних або орендованих АЗС в наступних населених пунктах: смт. Віньківці та/або Віньковецький район Хмельницької області.
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають власних АЗС, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо обов’язкової наявності власних або орендованих АЗС в вищезазначених населених пунктах, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: викласти пункт 1 додатку 5 до тендерної документації в наступній редакції: «1. Наявність власних або орендованих або партнерських АЗС в наступних населених пунктах: смт. Віньківці та/або Віньковецький район Хмельницької області.».
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.04.2021 16:43
Вирішення:
В тендерну документацію будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Задоволено