Медичні матеріали (Класифікатор медичних виробів НК 024:2019: 11305 - Дренажна трубка для закритої рани; 14191 - Трубка, дренаж; 14202 - Шлунково-кишкова трубка; 14227 - Ректальна трубка; 17180 - Голка для підшкірних ін'єкцій / інфузій; 34926 - Катетер сечовідний загального призначення; 35356 - Канюля аспіраційна, одноразового застосування; 35416 - Трубка стравохідна; 35645 - Сечовідний стент; 35824 - Набір для дренування закритої рани; 35847 - Система лапароскопічна, відновлена; 38566 - Лист дренажний гофрований; 44810 -Аспіраційна система для промивання ран, ручна; 45603 - Уретральний катетер для разового дренування; 46864 - Підключичний катетер; 47053 - Набір для встановлення сечовідного стента). Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
722 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 220.00 UAH
Період оскарження:06.04.2021 13:07 - 01.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Приведення Документації тендерних закупівель у відповідність до норм чинного законодавства України
Номер:b6eae40b6dbf4831a6aaa05645bf59d0
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-04-06-001951-b.b1
Назва:Приведення Документації тендерних закупівель у відповідність до норм чинного законодавства України
Вимога:
Шановний Замовнику!
Технічні вимоги повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання.
Враховуючи зазначене та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі під час визначення медико-технічних вимог та термінів поставки необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального звуження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Отже, просимо виділити наступні пункти закупівлі в окремий лот, а також внести зміни в медико-технічні вимоги (таблиця МТВ зі змінами додається окремим файлом):
46. 47053 - Набір для встановлення сечовідного стента
54. 35645 - Сечовідний стент
55. 35645 - Сечовідний стент
Об’єднання усіх позицій в один єдиний лот може бути розцінене як неправомірне сприяння та надання переваги певним суб’єктам господарювання при закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти та дискримінація учасників.
Вирішення:Доводимо до Вашого відома, що згідно наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020р. №708, із змінами «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі», предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, згідно наказу Мінекономрозвитку від 07.05.2019 № 790 «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі», яким, зокрема, внесено зміни до Порядку в частині визначення предмета закупівлі медичних виробів.
Згідно з пунктом 1 Порядку під час здійснення закупівлі медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» (далі - НК 024:2019), затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року №159.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої - восьмої цифр «Єдиного закупівельного словника», а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг». Згідно законодавства Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Насамперед, розподіл на значну кількість лотів (по найменуваннях) призведе до додаткових ризиків, що окремі лоти (позиції) не відбудуться в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань медичних матеріалів призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Хочемо зазначити, що КНП «Одеський обласний онкологічний диспансер» Одеської обласної Ради» є багатопрофільним лікувальним закладом, який надає високоспеціалізовану медичну допомогу третинного рівня (проводить значну кількість планових та ургентних оперативних втручань). Рішення про групування медичних матеріалів в єдиній закупівлі було прийнято виходячи з економічної доцільності, зумовлене їх функціональним призначенням.
Поділення на лоти створює додатковий ризик, що, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками. Отже закупівлю цих медичних матеріалів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини. Окрім того, розподіл закупівлі на лоти (за кожним найменуванням окремо) може бути підставою для відміни Процедури закупівлі частково (за лотами) відповідно до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо до участі буде запропоновано менше двох тендерних пропозицій, що, в свою чергу, призведе до загрози порушення чи призупинення лікувального процесу в повному обсязі. Принципом здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Доводимо до вашого відома, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно (відповідно до своїх потреб), а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на уповноважену особу вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта. Оскільки:
1. жодним нормативним документом не встановлено обмежень щодо внесення замовником в один перелік декількох медичних виробів;
2. Уповноваженою особою жодним чином не обмежено коло потенційних учасників в закупівлі, зазначивши лише міжнародну назву лікарського засобу (немає жодного посилання на торгову марку, конкретного виробника, тощо), що надає можливість усім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі.
Виходячи із вищенаведеного, поділ їх на окремі лоти є недоцільним.