-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів
Завершена
212 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 062.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 062.00 UAH
Період оскарження:
05.04.2021 17:51 - 17.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено
незаконне відхилення учасніка ТОВ Лайф Кар
Номер:
ba19914a25b24ab6aa5a747fda50b060
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-007271-a.a1
Назва:
незаконне відхилення учасніка ТОВ Лайф Кар
Скарга:
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА
Замовником – Головного управління ДПС у Київській області 05.04.2021 року було оголошено закупівлю UA-2021-04-05-007271-a ID: 0f3e43c4e734445d84bdd575adc992b8 код ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.
За результатом аукціону від 21.04.2021 року ТОВ «ЛАЙФ КАР» (Учасник) відповідно до діючого законодавства України та п. 1 розділу V тендерної документації – єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є “Ціна” (питома вага критерію – 100%), запропонував найнижчу ціну, після аномально низької ціни учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТО СТУДІО ДОБЕРМАН" (код ЄДРПОУ 43236044), щодо вищезазначеної закупівлі, разом з ціновою пропозицією Учасник ТОВ «ЛАЙФ КАР» надав весь пакет документів, які вимагав Замовник у тендерній документації відповідно до переліку визначеному у Додатках до тендерної документації.
Проте, на підставі ПРОТОКОЛУ № 74 від 28 квітня 2021 року засідання тендерного комітету Замовника з організації і здійснення закупівель товарів, робіт і послуг загального призначення щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЛАЙФ КАР» на підставі п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» - учасник не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону (Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації), а саме:
- у порушення вимог п.5 Додатку 1.2 до тендерної документації учасником надано довідку, яка не відповідає п. 5 Додатку 1.2 до тендерної документації та ст.. 17 Закону;
- у порушення вимог п. 2.6 Додатку 4 до тендерної документації послуги СТО учасника повинні бути сертифіковані Державною системою сертифікації, у складі пропозиції учасником не надано копії сертифікату відповідності додаткам;
- у порушення вимог п. 2.7 Додатку 4 до тендерної документації вимірювальні можливості СТО повинні відповідати встановленим стандартам та нормам допуску, що діють в Україні (надати копії сертифікату про визнання вимірювальних можливостей СТО виданого ДП Укрметртестстандарт, учасником не надано відповідного сертифікату;
- у порушення вимог п. 2.9 Додатку 4 до тендерної документації у складі пропозиції учасником не надано свідоцтво або сертифікат уповноваженої установи, організації, підприємства, що підтверджує, що СТО має певний статус (офіційний дилер, авторизований дилер, авторизована станція;
- у порушення вимог п. 2.10 Додатку 4 до тендерної документації у складі пропозиції учасником не надано копії свідоцтва калібрування бо повірок вимірювальних засобів, виданих організацією яка акредитована відповідно до вимог стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025 на наступне обладнання:
- манометр;
- тахометр;
- ключ моментний;
- люфтомір-динамометр;
- стенд регулювання розвалу-сходження автомобілів;
- стенд для балансування коліс;
- стенд для перевірки та регулювання світла фар.
У порушення вимог п. 1 та п. 4 Додатку 4 до тендерної документації у складі пропозиції учасником не надано довідку в довільній формі, скріплену підписом уповноваженої посадової особи з зазначення дати, завірена печаткою учасника та копію документа що підтверджує здійснення утилізації відходів.
ТОВ «ЛАЙФ КАР» (надалі – Скаржник) не погоджується з прийнятим Замовником, на підставі ПРОТОКОЛУ № 74 від 28 квітня 2021 року, рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» з наступних підстав:
Відповідно до ч. 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (після оцінки пропозицій Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. У статті 1 Закону визначено, що тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає Замовникові відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до Тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати документи у сканованому вигляді (у форматі PDF). Учасники повинні подати документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону, а саме:
- довідка про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та технологій;
- довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, в довільній формі. У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників, такий учасник під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону всіх учасників, які входять безпосередньо до об’єднання учасників в довільній формі.
Вимоги, встановлені статтею 17 Закону зазначені у Додатку до тендерної документації. Інформація про спосіб підтвердження відповідності учасника встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством зазначено у Додатку до тендерної документації.
Також, учасникам пропонується завантажити на електронному майданчику (у форматі PDF) документи, які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12, 13 (щодо п. 13, у разі наявності в учасника процедури закупівлі заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), надати підтвердження заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника) частини першої та частиною другою (у разі, якщо до учасника процедури закупівлі не застосовується частина друга статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, такий учасник не надає підтверджуючі документи про, що інформує замовника, шляхом надання довідки або іншої інформації.) статті 17 Закону, одночасно з поданням тендерної пропозиції, що подається у строк, визначений тендерною документацією.
Відповідно до Додатку Тендерної документації пункту 5 Учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в довільній формі.
ТОВ «ЛАЙФ КАР» під час подання тендерної пропозиції було надано Довідку про відсутність причин відмови № 08 від 19.04.2021 року в якій зазначено, що ТОВ «ЛАЙФ КАР» підтверджує та гарантує відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». В даній довідці, яка була складена у запропонованій Замовником формі – «довільній», ТОВ «ЛАЙФ КАР» у стислій-довільній формі надало гарантії та підтвердження, без відокремлення пунктів 5,6,12 і 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», у загальному понятті запропонованої норми статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначених частин цієї норми. Відповідно до наданої Учасником Довідки про відсутність причин відмови № 08 від 19.04.2021 року, якщо її розглядати в контексті запропонованої довільної форми Замовником у Тендерній документації щодо даної закупівлі, містить підтвердження та гарантії дотримання такої норми Закону України «Про публічні закупівлі», як частина 1 та частина 2 статті 17 цього закону. Дана довідка також, містить в собі інформацію щодо визначеного права Замовника перевірити будь-яку зазначену інформацію у Тендерній пропозиції Учасника.
Якщо брати до уваги саме довільну форму складання Довідки і наявній в ній інформації, то на думку ТОВ «ЛАЙФ КАР» надана Довідка містить усю необхідну підтверджуючу інформацію та гарантії щодо відповідності усім критеріям ч. 1 та ч. 2 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а не виключно запропонованим Замовником пунктам 5, 6, 12 і 13 ч. 1 та ч. 2 ст. 17. І посилання Замовника у Протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙФ КАР» щодо не розкриття зазначених пунктів є абсурдним.
Замовником у Протоколі про відхилення тендерної пропозиції не визначено, яким саме вимогам щодо предмету закупівлі не відповідає Учасник, бо вимога щодо розкриття визначених пунктів у довідці, яка надається за вимогою Замовника у довільній формі суперечать одна одній.
Також, у п. 5 Додатку 1.2 до тендерної документації мова йдеться про учасника – фізичну особу, проте Замовник не враховує факту, що учасником є юридична особа, а відомості щодо уповноваженої посадової особи юридичної особи-учасника ТОВ «ЛАЙФ КАР» було надано у довільній формі у повному обсязі.
Учасник ТОВ «ЛАЙФ КАР» надав у запропонованій довільній формі підтвердження на відповідність і дотримання усіх вимог визначених ч. 1 та ч. 2 статті 17 Закону України, а не виключних, зазначених Замовником пунктів.
Щодо порушень вимог п. 2.6, п. 2.7, п. 2.9 та п. 2.10 Додатку 4 до тендерної документації слід зазначити наступне.
Скаржником у складі тендерної пропозиції було надано сертифікат ISO, сертифікат ВАІД та інші сертифікати на товар (запасні частини). Також, було надано довідку № 25 від 19.04.2021 р. про ненадання вищевказаних сертифікатів, в зв’язку з тим, що вимога щодо обов’язкової сертифікації послуг СТО та СТО суперечить нормам і вимогам діючого законодавства України.
Так, відповідно до абзацу 4 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в Тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Як визначено ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З аналізу змісту цієї правової норми можна дійти висновку, що включення Замовником до Тендерної документації іншої інформації, крім тої, що передбачена Законом України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року, є правом Замовника, проте необхідність такої інформації має бути обов'язково передбачена законом. Правові, економічні основи систем стандартизації та сертифікації, встановлення організаційних форм їх функціонування на території України до 01 січня 2018 року регулювалося Декретом Кабінету Міністрів "Про стандартизацію та сертифікацію", проте відповідно до статті 27 Декрету втратив чинність з 01 січня 2018 року. Відтак, з цієї дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягає обов’язковій сертифікації.
З огляду на зазначене вище, надання сертифікатів та свідоцтв у складі тендерної пропозиції є правом, а не зобов’язанням Учасника тендерної закупівлі.
Відповідно до вищезазначеного, ТОВ «ЛАЙФ КАР» не зобов’язане надавати у складі тендерної пропозиції вищевказані сертифікати та свідоцтва.
Щодо не надання довідки та підтверджуючих документів щодо п. 1 та п. 4 Додатку 4 до тендерної документації яка б підтверджувала здійснення утилізації відходів слід зазначити наступне.
Скаржником було надано довідку № 22 від 19.04.2021 року в якій зазначалась інформація що ТОВ «ЛАЙФ КАР» бере на себе зобов’язання дотримуватись усіх необхідних заходів для захисту довкілля.
ТОВ «ЛАЙФ КАР» виконує всі необхідні вимоги, які передбачені Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища».
ТОВ «ЛАЙФ КАР» утилізує усі відходи, які погрожують навколишньому середовищу.
На запит Замовника, ТОВ «ЛАЙФ КАР» може надати усі необхідні для підтвердження документи.
Отже, Скаржником було надано усі документи, які підтверджують необхідну та достатню інформацію для перевірки Замовником відповідності Учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Скаржник також, дослідив додані тендерні пропозиції інших учасників даної тендерної закупівлі і визначив, що відповідно до п. 5 Додатку 3 до Тендерної документації додані довідки у довільній формі усіма учасниками є різними, і містять за думкою, та зазначають одну й ту саму інформацію, проте викладена вона у різний спосіб та по різному.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник порушив головні принципи здійснення закупівель встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність і пропорційність, та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Бажаємо бути присутніми на засіданні щодо розгляду даної скарги, про час та місце проведення засідання просимо повідомити заздалегідь за телефоном 067 231 97 90 контактна особа Кучеренко Федір Олександрович.
На підставі вищезазначеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.docx 08.05.2021 16:57
- рішення від 12.05.2021 № 10419 від 12.05.2021 + лист замовнику.pdf 12.05.2021 22:06
- інформація про перенесення розгляду скарги від 21.05.2021 № 9046.pdf 24.05.2021 13:55
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.06.2021 № 10404.pdf 04.06.2021 21:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.06.2021 № 12749.pdf 08.06.2021 16:53
- рішення від 07.06.2021 №12749.pdf 10.06.2021 20:56
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ АМКУ 17.05.2021 15:02
- ЛИСТ-ПОЯСНЕННЯ АМКУ 17.05.2021 15:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2021 17:01
Дата розгляду скарги:
21.05.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2021 22:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.06.2021 20:56