-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
бензин А-92, дизельне паливо
Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою.
Торги відмінено
13 009 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 27 287.50 UAH
мін. крок: 0.2% або 27 287.50 UAH
Період оскарження:
05.04.2021 16:02 - 02.05.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації
Номер:
d8cd5581d6824648a61aa1e4be141e16
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.c7
Назва:
СКАРГА
щодо встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації
Скарга:
Прошу зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікаторомUA-2021-04-05-005898-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, зокрема:
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників офіційного представництва Хмельницькій області;
- Привести у відповідність тендерну документації щодо зазначення кількості вимагаємих АЗС;
- Вилучити вимогу щодо наявності у учасників щонайменше 20 працівників;
- Вилучити вимогу щодо наявності у учасника спеціалізованого паливного складу в сукупності з наданням підтверджуючих документів про наявність на ньому 50 % обсягу товару.
- Вилучити вимогу щодо наявності у учансиків можливості здійснювати поставку талонів номіналом 15 літрів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 29.04.2021 12:48
- Скарга в текстовому форматі.docx 29.04.2021 12:48
- Укранафта_Постач_Договір_+_АЗС_.pdf 16.05.2021 21:51
- дод.матеріали.pdf 16.05.2021 21:51
- дод.матеріали.docx 16.05.2021 21:51
- ДОВІДКИ.pdf 16.05.2021 21:51
- Договір_партнер_Белнафтогаз_БРСМ.pdf 16.05.2021 21:51
- ДОРОВІР ОРЕНДИ ОФІСУ.pdf 16.05.2021 21:51
- рішення від 05.05.2021 №9782+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 06.05.2021 12:45
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 18.05.2021 №8709.pdf 19.05.2021 18:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.06.2021 №12207.pdf 02.06.2021 21:07
- рішення від 01.06.2021 №12207.pdf 04.06.2021 22:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.04.2021 13:47
Дата розгляду скарги:
18.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2021 12:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.06.2021 22:08
Дата виконання рішення Замовником:
14.06.2021 16:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (РІШЕННЯ № 12207-р/пк-пз від 01.06.2021) Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Хмельницької обласної ради виконує внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі – "бензин А-92, дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-04-05-005898-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Скарга
Скасована
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації.
Номер:
b273cca159524332a54630745298a32b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.c6
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації.
Скарга:
Прошу зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікаторомUA-2021-04-05-005898-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, зокрема:
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників офіційного представництва Хмельницькій області;
- Привести у відповідність тендерну документації щодо зазначення кількості вимагаємих АЗС;
- Вилучити вимогу щодо наявності у учасників щонайменше 20 працівників;
- Вилучити вимогу щодо наявності у учасника спеціалізованого паливного складу в сукупності з наданням підтверджуючих документів про наявність на ньому 50 % обсягу товару.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в текстовому форматі.docx 29.04.2021 12:36
- Скарга.pdf 29.04.2021 12:36
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
29.04.2021 12:38
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
1d9ba130e68e40e3b0c2104549236b41
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.b5
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник має підтвердити знаходження не менше однієї власної АЗС (або партнерської) біля місць дислокації транспорту Замовника на відстані не більше 17 км.
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які мають АЗС на більшій відстані.
Чинним законодавством України не встановлено жодних вимог щодо нормування відстані до АЗС від місць дислокації транспорту Замовника.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06 визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель.
Більш того, як свідчить практика попередніх торгів на закупівлю код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», проведених Замовником протягом 2020-2021 років (UA-2021-01-13-006370-a, UA-2020-11-16-001142-b, UA-2020-10-30-002106-a, UA-2020-04-09-002200-a) Замовника задовольняла відстань до АЗС не більше 20 км. Проте, в межах цих торгів Замовник зменшив максимальну відстань до АЗС до 17 км, чим звузив коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: збільшити максимальну відстань від місць дислокації транспорту Замовника до АЗС до 20 км.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2021 22:59
Вирішення:
Щодо відстані до АЗС не більше 17 км".
До однієї із основних функцій КНП "ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ відноситься своєчасне за опреративне надання екстреної медичної допомоги населенню при надзвичайних ситуаціях та в особливий період. Не виконання або неналежне виконання умов договору поставки пального може призвести до не виконання або невчасного виконання поставлених перед замовником завдань та створення надзвичайних ситуацій, що може загрожувати життю та здоров’ю людей. Таким чином, наявність розгалуженої мережі АЗС, яка знаходиться на невеликій відстані від точок дислокації транспорту Замовника мінімізує ризик не виконання або ж несвоєчасного виконанння своїх безпосередніх обов’язків.
Не може погодитися Замовник і з трактуванням вимоги. Поняття «дискримінації». Згідно усталеної практики Органу оскарження вказане поняття повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу Тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі. Дана вимога встановлена замовником з метою відбору надійного постачальника товару в якого є вся необхідна матеріально-технічна база, що знаходиться на невеликій відстані від точок дислокації транспорту Замовника.
Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині відсутні.
Враховуючи зазначене вище у тендерного комітету відсутні підстави для внесення змін у тендерну документацію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 16:47
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
f2df6a6c0d2e446aaf3f2c2f0db2f79c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.b4
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно підпункту 3.6.8 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території Хмельницької області та міста Хмельницького бензин А-92 та дизельного палива не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників, які на дату подання пропозиції не мають в наявності на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території Хмельницької області та міста Хмельницького бензин А-92 та дизельного палива не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, а планує їх придбати у разі перемоги в торгах та укладання договору за результатами цих торгів.
Дискримінаційний характер вимоги щодо наявності на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території Хмельницької області та міста Хмельницького бензин А-92 та дизельного палива не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (рішення АМКУ додається до вимоги).
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: виключити з тендерної документації підпункт 3.6.8 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, згідно якого учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території Хмельницької області та міста Хмельницького бензин А-92 та дизельного палива не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції). підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимоги щодо надання копії звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 25.09.2018 № 9891 .pdf 09.04.2021 21:18
Дата подачі:
09.04.2021 21:18
Вирішення:
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» не надає вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись замовником.
Відповідно до пункту п.п.3.6.8. п.6 Розділу ІІІ тендерної документації, Учасник повинен здійснювати відпуск товарів на вказаних автозаправних станціях виключно по паливних картках та / або талонах (на підтвердження способу відпуску товару Учасник надає пояснювальну записку та фото – зразок паливної картки та/або талонів) про що учасником в складі тендерної пропозиції надається лист погодження з цим. Право вибору належить замовнику.
Також, учасник має підтвердити наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника на території Хмельницької області та міста Хмельницького бензин А-92 та дизельного палива не менше 50 % від кількості, яка закуповується за цими торгами, що має бути підтверджена залізничними та/або товаротранспортними накладними, тощо (завірені копії надаються у складі тендерної пропозиції).
Тендерним комітетом додану вказану умову для забезпечення участі в процедурі закупівлі потенційно надійних Постачальників, які мають у наявності необхідну кількість товару, що закуповується, враховуючи специфіку діяльності Замовника, адже згідно зі специфіки діяльності Замовника, існує потреба у щоденному виїзді великої кількості транспорту Замовника.
Окрім того, зауважуємо, що вказана вимога жодним чином не дискримінує потенційних учасників, оскільки наявність на спеціалізованому паливному складі та/або на АЗС на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів замовника пального, що закуповується за цими торгами може бути підтверджена будь-ким із потенційних учасників, що знаходяться на даному ринку.
Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 16:47
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
d934d76283c34d91ab49229349f2861a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.a3
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої для підтвердження інформації про наявність достатньої кількості працівників Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року.
Так, відповідно до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, звіт 1 ДФ за IV квартал 2020 року підтверджує кількість працівників станом на 31.12.2020. Проте, кінцевою датою подання тендерної пропозиції згідно оголошення про проведення відкритих торгів є 06.05.2021. Таким чином, звіт 1 ДФ за IV квартал 2020 року жодним чином не може підтвердити кількість працівників станом на дату подання пропозиції.
Тобто, якщо учасник станом на 31.12.2020 мав 15 працівників, та протягом 4 місяців 2021 року найняв ще 7 працівників, то поданням в складі тендерної пропозиції копії звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року учасник не зможе підтвердити фактичну наявність у нього 22 працівників.
Отже, вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників, які станом на 31.12.2020 мали менше 20-ти працівників.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: виключити з підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимоги щодо надання копії звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 12.03.2021 №4883.pdf 09.04.2021 16:40
- рішення від 12.03.2021 № 4882.pdf 09.04.2021 16:40
- рішення від 22.03.2021 № 5639.pdf 09.04.2021 16:40
- рішення від 29.12.2020 № 24071.pdf 09.04.2021 16:40
Дата подачі:
09.04.2021 16:41
Вирішення:
Форму № 1ДФ податкові агенти подають щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного кварталу (п. 2.1 Порядку № 4). Якщо гранична дата подання звіту — вихідний або святковий день, останнім днем подання буде наступний після нього робочий день. Так, за І квартал 2021 року треба відзвітувати до 10 травня 2021 року, включно.
У зв’язку із з тим, що процедура закупівлі розпочата 05.04.2021 року, не усі податкові агенти можуть мати у наявності звіт 1ДФ за І квартал 2021 року, то з метою не дискримінації потенційних Учаників, Замовником прийнято рішення про вимогу щодо надання у складі пропозицій Учасників звіту 1 ДФ саме за IV квартал 2020 року (станом на 31.12.2020 року).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 16:47
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
80f301c1f1174577b8e57b05635a4295
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.a2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої для підтвердження інформації про наявність достатньої кількості працівників Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року.
Так, відповідно до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, звіт 1 ДФ за IV квартал 2020 року підтверджує кількість працівників станом на 31.12.2020. Проте, кінцевою датою подання тендерної пропозиції згідно оголошення про проведення відкритих торгів є 06.05.2021. Таким чином, звіт 1 ДФ за IV квартал 2020 року жодним чином не може підтвердити кількість працівників станом на дату подання пропозиції.
Тобто, якщо учасник станом на 31.12.2020 мав 15 працівників, та протягом 4 місяців 2021 року найняв ще 7 працівників, то поданням в складі тендерної пропозиції копії звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року учасник не зможе підтвердити фактичну наявність у нього 22 працівників.
Отже, вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників, які станом на 31.12.2020 мали менше 20-ти працівників.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: виключити з підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимоги щодо надання копії звіту 1 ДФ за IV квартал 2020 року.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.04.2021 16:39
Вирішення:
Форму № 1ДФ податкові агенти подають щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного кварталу (п. 2.1 Порядку № 4). Якщо гранична дата подання звіту — вихідний або святковий день, останнім днем подання буде наступний після нього робочий день. Так, за І квартал 2021 року треба відзвітувати до 10 травня 2021 року, включно.
У зв’язку із з тим, що процедура закупівлі розпочата 05.04.2021 року, не усі податкові агенти можуть мати у наявності звіт 1ДФ за І квартал 2021 року, то з метою не дискримінації потенційних Учаників, Замовником прийнято рішення про вимогу щодо надання у складі пропозицій Учасників звіту 1 ДФ саме за IV квартал 2020 року (станом на 31.12.2020 року).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 16:47
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
cc39e4225609406382b92047480ee187
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-05-005898-a.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник повинене надати інформаційну довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, їх чисельність (НЕ МЕНШЕ 20-ти).
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які мають менше 20-ти працівників.
Чинним законодавством України не встановлено жодних вимог щодо кількості працівників на підприємством, які є операторами паливного ринку та здійснюють реалізацію нафтопродуктів через мережу партнерських АЗС. А Замовник, який не є органом законодавчої ініціативи, не може встановлювати для учасників мінімальну кількість працівників. Більше того, учасники, як суб'єкти господарювання, що організовують свою діяльність у відповідності до своїх власних потреб, не зобов'язані мати в штаті таку кількість працівників на етапі тендеру, але можуть забезпечити їх наявність на дату укладання договору з замовником.
Крім того, як зазначає Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне через залучення необхідної кількості третіх осіб – підприємств.
Таким чином, здійснюючи відпуск пального на підставі партнерських договорів, учасники фактично використовують працівників інших суб’єктів господарювання – партнерів.
Більш того, як свідчить практика попередніх торгів на закупівлю код ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», проведених Замовником протягом 2020-2021 років, учасники не мали працівників в кількості 20-ти одиниць і більше. А отже, встановивши в тендерній документації дискримінаційну вимогу щодо кількості працівників не менше 20-ти, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору меншою кількістю працівників, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Дискримінаційний характер вимоги щодо кількості працівників у учасника підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (рішення АМКУ додаються до вимоги).
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: виключити з підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимоги щодо чисельності працівників.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
У разі незадоволення цієї вимоги та з метою усунення вищевказаних невідповідностей будемо звертатися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 21.11.2018 №11920.pdf 09.04.2021 16:31
- рішення від 07.10.2019 № 14379.pdf 09.04.2021 16:31
Дата подачі:
09.04.2021 16:31
Вирішення:
Пунктом 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Абзацом 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Потрібно зауважити, що наявність такої кількості працівників (не менше 20-ти) зумовлено специфікою діяльності Замовника, адже заправка автотраспорту Замовника має здійснюватись безпосередньо на території усієї області, що потребує наявності розгалуженої системи АЗС та наявності відповідної кількості працівників.
Окрім того, у Законі України «Про публічні закупівлі» не встановлено заборону вимагати від учасника наявності мінімальної кількості працівників.
Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинно бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює мінімальну кількість працівників, що повинен мати Учасник.
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи вищевказане, тендерний комітет не вбачає порушення чинного законодавства, у тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 16:47