• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по вул. Лермонтова в с. Любарці, Бориспільського району Київської області (коригування) ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021:2015 - 45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг)

категорія -Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади

Завершена

1 449 775.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 248.88 UAH
Період оскарження: 05.04.2021 15:39 - 09.04.2021 15:43
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення порушень

Номер: 48fea71be8b6486395eb16e8accf4094
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-05-005896-c.b1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Головне управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради вул. Київський Шлях, 72, м. Бориспіль, Київська обл., 08301 ВИМОГА (СКАРГА) Згідно протоколу уповноваженої особи головного управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради №40/2 від 26 квітня 2021 року, пропозицію учасника ТОВ «Агрошляхбуд» (ЄДРПОУ 03580647) для участі у спрощеній процедурі закупівлі Капітальний ремонт дороги по вул. Лермонтова в с. Любарці, Бориспільського району Київської області (коригування) ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021:2015 - 45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг), UA-2021-04-05-005896-c, було відхилено з наступних підстав: 1. Відсутня печатка інженера-проектувальника на договірній ціні; 2. Учасник не підтвердив свою фінансову спроможність, а саме – у звіті про сукупний дохід в учасника за звітний період наявні збитки. Ми вважаємо, що дане рішення є помилковим та таким, що прийняте з порушенням як власних вимог замовника, так і законодавства України з огляду на наступне: 1. Відсутність печатки інженера-проектувальника на договірній ціні (одному документі з усього розрахунку) не є суттєвою помилкою та ніяким чином не впливає на зміст пропозиції чи правильність розрахунків ціни, оскільки всі інші документи розрахунку договірної ціни, містять підписи та печатку інженера-проектувальника. 2. Відповідно до п. 18 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, замовником встановлено вимоги щодо кваліфікації учасників та способу їх підтвердження, зокрема – «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2020 рік, а саме: - баланс підприємства (Форма №1) та звіт про фінансові результати (Форма № 2) учасника з відміткою про прийняття або копія квитанції про підтвердження подачі звітності в електронному вигляді. Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав звітність відповідно до положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів та надає копії витребуваних документів бухгалтерського обліку та фінансової звітності за наявні в такого учасника останні звітні періоди, які передують розкриттю пропозицій)». Жодних інших вимог чи повідомлень щодо відхилення пропозиції учасника у разі наявності збитків в оголошенні не зазначено. Слід зазначити, що законодавством не визначено терміна «фінансова спроможність», та загалом – це забезпечення учасника достатньою кількістю грошових та інших майнових активів для повного покриття всіх можливих витрат, у т. ч. виконання своїх грошових та інших зобов’язань. Згідно з частиною 8 статті 19 Господарського кодексу України, усі суб’єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці), зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Правові засади складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) в розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Тобто, замовник встановлюючи кваліфікаційний критерій наявності фінансової спроможності має право вимагати та оцінювати лише обсяг річного доходу (виручки) в розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Аналогічна позиція викладена у роз’ясненнях Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (https://me.gov.ua/InfoRez/Print?id=ea696420-f3bf-4a18-bc0a-9a150e3d3d8b&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA) та на основі значної практики Антимонопольного комітету України при розгляді скарг на рішення замовників про відхилення пропозицій на підставі неприбутковості учасників відповідно до поданих документів фінансової звітності (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d69178ac6c63.pdf) (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691692900e8.pdf) З наведеного вище випливає, що уповноважена особа головного управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради відхилила нашу пропозицію з порушенням законодавства та принципу недискридитації учасників та рівне ставлення до них, що в свою чергу, може свідчити про порушення інших принципів проведення закупівель або ж не достатньою кваліфікацією уповноваженої особи. Ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи викладене, вимагаємо: 1. Скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Агрошляхбуд», оформлене відповідно до протоколу уповноваженої особи головного управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Бориспільської міської ради №40/2 від 26 квітня 2021 року. 2. Визначити переможцем процедури закупівлі Капітальний ремонт дороги по вул. Лермонтова в с. Любарці, Бориспільського району Київської області (коригування) ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021:2015 - 45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг), UA-2021-04-05-005896-c – учасника ТОВ «Агрошляхбуд». Директор О.М.Гончаренко
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1. Відповідно до пункту 21 Розділу II до оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції кошторисну документацію (повинна мати печатку інженера-проектувальника) у складі : • зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою; • договірна ціна; • локальний кошторис; • календарний графік виконаних робіт. 2) Пропозиція учасника містить документ, який за змістом відповідає вимогам документації, Замовник самостійно прийняв рішення про не відповідність учасника визначеному критерію, так як принципи здійснення публічних закупівель та специфіка закупівлі, передбачає, наряду з наявністю в учасника відповідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідних працівників, документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, можливість забезпечення учасника достатньою кількістю грошових активів для повного покриття всіх можливих витрат при виконанні робіт з капітального ремонту дороги по вул. Лермонтова в с. Любарці, Бориспільського району Київської області (коригування) ДСТУ Б.Д.1.1 - 1:2013, ГБН Г.1-218-182:2011 (ДК 021:2015 - 45233000-9 Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.05.2021 12:33