-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09110000-3 – Тверде паливо (вугілля кам'яне марок АМ (13-25), ДГКО (25-80))
Торги не відбулися
1 784 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 923.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 923.60 UAH
Період оскарження:
02.04.2021 16:05 - 29.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гусак Артем Олександрович
Номер:
4d381d170b2849788ab1773e7441c079
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-02-006870-b.b5
Назва:
СКАРГА
на рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ФОП Гусак Артем Олександрович
Скарга:
Відділом освіти, молоді та спорту «Тарутинської селищної ради» (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом «ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам'яне марок АМ (13-25), ДГКО (25-80))» за ідентифікатором закупівлі UA-2021-04-02-006870-b (далі – Закупівля). За результатом розгляду тендерних пропозицій, 06.07.2021 тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Гусака Артема Олександровича (ЄДРПОУ 3083713135) була визначена переможцем Закупівлі, а також 06.07.2021 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про визначення пропозиції ФОП Гусак Артем Олександрович переможцем Закупівлі з огляду на наступне.
1. Відповідно до п. 1.1. Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну (з урахуванням усіх податків і зборів), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів або копій документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме, зокрема, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам згідно Додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до таблиці 2 «Інші документи, які надаються учасником в складі тендерної пропозиції» Додатку 2 тендерної документації, учасниками в складі тендерної пропозиції повинні бути надані:
-копію довідки з всіх обслуговуючих банків, про наявність відкритих рахунків.
- копію довідки з обслуговуючих банків про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами.
Інформуємо, що ФОП Гусак Артем Олександрович у складі тендерної пропозиції не надав довідку про наявність відкритих рахунків, а також довідку про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами з одного з обслуговуючих банків, а саме - з акціонерного товариства «Український будівельно-інвестиційний банк».
Повідомляємо, що акціонерне товариство «Український будівельно-інвестиційний банк» є обслуговуючим банком ФОП Гусак Артем Олександрович, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ФОП Гусак Артем Олександрович надано забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії № BG/UА/03-2-07750, що видана АТ «Український будівельно-інвестиційний банк», також договір про надання гарантії № BG/UА/03-2-07750 від 01.07.2021 між ФОП Гусак Артем Олександрович та АТ «Український будівельно-інвестиційний банк».
Відповідно до п. 1.4. Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, яка затверджена Постановою Правління Нацбанку України №22 від 21.01.2004, обслуговуючий банк (банк, що обслуговує) - банк, у якому відкрито рахунок учаснику безготівкових розрахунків та/або який здійснює для нього на договірних умовах будь-яку з операцій чи послуг, передбачених Законом України "Про банки і банківську діяльність".
Відповідно до статті 49 ЗУ «Про банки і банківську діяльність», як кредитні в цій статті розглядаються операції, зазначені в пункті 3 частини третьої статті 47 цього Закону, а також:
1) здійснення операцій на ринках капіталу від свого імені;
2) надання гарантій і поручительств та інших зобов'язань від третіх осіб, які передбачають їх виконання у грошовій формі;
3) придбання права вимоги на виконання зобов'язань у грошовій формі за поставлені товари чи надані послуги, приймаючи на себе ризик виконання таких вимог та прийом платежів (факторинг);
4) лізинг.
Отже, акціонерне товариство «Український будівельно-інвестиційний банк» є обслуговуючим банком ФОП Гусак Артем Олександрович, однак, всупереч вимогам тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ФОП Гусак Артем Олександрович не надано довідку про наявність відкритих рахунків, а також довідку про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами з АТ «Український будівельно-інвестиційний банк».
2. Відповідно до п. 5.1. Додатку 4 тендерної документації, для підтвердження спроможності поставити товар учасник, який не є виробником товару повинен надати оригінал листа-гарантії від виробника вугілля кам’яного або його офіційного представника, дилера, дистриб’ютора чи покупця адресованого на замовника в якому зазначено що виробник, який надає лист-гарантію, в змозі поставити відповідну кількість вугілля кам’яного учаснику для потреб замовника. Лист повинен бути не більше 30 денної давнини відносно дати розкриття тендерних пропозицій.
На виконання зазначеної вимоги, ФОП Гусак Артем Олександрович у складі тендерної пропозиції надано довідку вих. № 4 від 07.04.2021 від ТОВ «Укркарбо», відповідно до якої зазначається, що ТОВ «Укркарбо» як виробник вугілля в змозі поставити відповідну кількість вугілля для потреб замовника.
Однак, всупереч тендерної документації, дана довідка видана більше 30 денної давнини відносно дати розкриття тендерних пропозицій, оскільки розкриття відбулося 05.07.2021.
3. Відповідно до поданих документів у складі тендерної пропозиції, зокрема «Лист-погодження учасника з умовами проекту договору», форми комерційної пропозиції, ФОП Гусак Артем Олександрович є платником єдиного податку.
Разом з цим, відповідно до пп. 5 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 295 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання (фізичні особи- підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. До Переліку корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 827, включено кам'яне вугілля. Отже, фізична особа-підприємець ФОП Гусак Артем Олександрович, який є платником єдиного податку, не має право здійснювати реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення (вугілля кам'яного).
Відповідно до частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Таким чином, Замовник, визначивши переможцем Закупівлі пропозицію ФОП Гусак Артем Олександрович, яка повинна бути відхиленою, порушив права Скаржника як учасника закупівлі та одні з основних принципів здійснення публічних закупівель, що передбачений статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем тендерної пропозиції ФОП Гусак Артем Олександрович та рішення про намір укласти договір про закупівлю з ФОП Гусак Артем Олександрович;
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга на переможця UA-2021-04-02-006870-b.pdf 16.07.2021 19:55
- скарга на переможця UA-2021-04-02-006870-b.docx 16.07.2021 19:55
- рішення від 21.07.2021 №16653.pdf 21.07.2021 21:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2021 №17552.pdf 02.08.2021 17:43
- рішення від 30.07.2021 №17552.pdf 04.08.2021 13:45
- Пояснення_щодо_скарги№_UA_2021_04_02_006870_b_b5.docx 26.07.2021 20:55
- АМКУ усунення порушень 12.08.doc 12.08.2021 10:31
- Протокол УО від 12.08.2021 рішення АМКУ та відхилення.docx 12.08.2021 10:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2021 20:09
Дата розгляду скарги:
30.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2021 21:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.08.2021 13:45
Дата виконання рішення Замовником:
12.08.2021 10:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення виправлені шляхом скаування свого рішення
Вимога
Без відповіді
Щодо визначення переможця
Номер:
8882be0848e744b0a3f7d202fd7adcd3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-02-006870-b.b4
Назва:
Щодо визначення переможця
Вимога:
Шановний Замонвику! Відповідно до Протоколу б/н від 08.02.2021, було прийняте рішення, зокрема: «Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів код за ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне марок АМ (13-25), ДГКО (25-80)) UА-2021-04-02-006870-Ь - ФОП "ГУСАК АРТЕМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ».
Щодо вищевказаного повідомляємо наступне: Відповідно до пп. 5 пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 295 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання (фізичні особи- підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.
До Переліку корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 827, включено кам'яне вугілля.
Отже, фізична особа-підприємець, яка є платником єдиного податку не має право здійснювати реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення (вугілля кам'яного)".
Відповідно до наданої інформації, а саме: «Лист – погодження Учасника з умовами проекту Договору(Додаток3 до Тендерної документації з додатками до нього) стор. 14. Файлу «ФОП Гусак.pdf», ФОП Гусак А.О. є платником єдиного податку(витяг платника єдиного податку № 155321040122 від 16.02.2021., а отже не має права здійснювати реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення (вугілля кам'яного).
Виходячи з вищенаведеного наполягаємо на відміні рішення щодо визначення переможцем ФОП Гусак А.О., в інакшому випадку наша компанія буде подавати скаргу до АМКУ та відповідні заяви у контролюючі органи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.07.2021 13:10
Скарга
Виконана замовником
скарга АМКУ
Номер:
3778583f759949e49d7e8a37667c23a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-02-006870-b.b3
Назва:
скарга АМКУ
Скарга:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ 25.05.2021 16:54
- Договір поставки 25.05.2021 16:54
- ТК 92 25.05.2021 16:54
- ТК92 25.05.2021 16:54
- Дозвіл держпраці 25.05.2021 16:54
- Рішення від 27.05.2021 № 11711 (+лист Замовнику).pdf 28.05.2021 19:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.06.2021 № 12780.pdf 08.06.2021 18:23
- Рішення від 07.06.2021 № 12780.pdf 10.06.2021 20:37
- Пояснення щодо скарги №UA-2021-04-02-006870-b.b3 ТРИЕНЕРДЖИ №3.doc 02.06.2021 18:55
- АМКУ усунення порушень 25.06.doc 25.06.2021 15:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.05.2021 16:59
Дата розгляду скарги:
07.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.05.2021 19:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2021 20:37
Дата виконання рішення Замовником:
25.06.2021 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунуті шляхом внесення відповіднх зміни у тендерну документацію закупівлі
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови Тендерної документації
Номер:
9890dd00e88f43e39c9071feaeef41c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-02-006870-b.c2
Назва:
Скарга на умови Тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Відділом освіти, молоді та спорту Тарутинської селищної ради (далі - Замовник) 02.04.2021 року було оголошено процедуру на закупівлю: ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам'яне марок АМ (13-25), ДГКО (25-80)).
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи, протокол № б\н від 02.04.2021 р., (далі — Тендерна документація), в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли висновку, що ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ", не має можливості прийняти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер, а саме:
1. Відповідно до п. 5.1 Тендерної документації встановлено вимоги до учасника торгів, який пропонує вугілля українського виробництва. Замовником вимагається, що з метою підтвердження якості запропонованого товару інформація, вказана в технічній специфікації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик на марки вугілля, що є предметом закупівлі. Сертифікат повинен зберігати чинність протягом строку дії договору, укладеного із переможцем закупівлі.
Вважаємо вимогу щодо строку дії сертифікату дискримінаційною по відношенню до Скаржника. ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ" не є виробником продукції, а закуповує її у інших суб’єктів господарювання, зокрема ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО», на чиє ім’я видано сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик вугілля марки ДГ 25-80. Строк дії даного сертифікату з серпня 2017 року по серпень 2021 року включно. Тобто сертифікат є чинний на момент подання тендерних пропозицій та буде чинний на момент укладання договору. Також, Скаржник в складі тендерної пропозиції надасть гарантійний лист від ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» про те, що по завершенню строку дії чинного сертифікату виробник вугільної продукції надасть Замовнику новий сертифікат, який буде чинний з серпня 2021 року.
Відповідно до вимог пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик передбачений для виробників вугільної продукції та видається строком на чотири роки. Жодним нормативним документом не визначено, вимоги про те, що сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик під час укладання договору повинен діяти на весь період дії договору поставки. Крім того законодавством не обмежена повторно звертатись за отриманням сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик у разі завершення строку дії наявного сертифікату. Таким чином, Замовник обмежує участь в закупівлі лише тими учасниками, які отримали сертифікати генетичних технологічних та якісних характеристик на пару місяців пізніше за ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО».
Крім того, звертаємо увагу, що закупівля оголошена 02.04.2021 року, а строк подання пропозицій встановлено до 18.04.2021. За такий короткий проміжок часу провести лабораторні дослідження та отримати новий сертифікат неможливо. Наше підприємство постійно приймає участь у торгах, що проводяться на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», але не має можливості та обов'язку постійно отримувати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик під кожного Замовника окремо з метою забезпечення своєї участі в торгах. Крім того за проведення якісних досліджень лабораторіями стягується відповідна плата, що покладає на учасників Процедури закупівлі додаткові матеріальні витрати, що може призвести до здороження предмета закупівлі, що є порушенням принципу здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність.
Тобто, станом на момент участі в торгах ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ" маючи дійсний сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на марки вугілля на вугілля марки ДГ 25-80, не має можливості прийняти участь в закупівлі. Таким чином прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають сертифікати зі строком дії на весь період дії договору.
За таких обставин Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до Документації, зокрема встановити вимогу наступного змісту: «У разі, якщо строк дії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля діє не на весь період дії договору, учасник повинен надати гарантійний лист »
2. Відповідно до п. 5.1 Тендерної документації технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Для підтвердження застосування заходів щодо безпеки та охорони довкілля, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати відповідний висновок з оцінки впливу на довкілля та/або висновок державної екологічної експертизи, якщо вугілля закуповується у виробника-видобувальника, або у переробника, у тому числі суб’єкта господарювання, який здійснює збагачення вугілля кам'яного чи його сортування, або ж сам учасник є виробником чи переробником чи особою, що здійснює збагачення вугілля, чи його сортування. Учасник повинен надати лист від власника такого висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи щодо надання учаснику можливості його використання у даній закупівлі, із посиланням на номер (ідентифікатор) закупівлі;
Вимога, щодо надання висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи є дискримінаційною щодо ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ". Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" друга категорія видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: видобувну промисловість, а саме:
- видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням;
- перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
Отже, ті виробники, які не належать до сфери видобувної промисловості та не здійснюють видобування корисних копалин та їх переробку (збагачення) не підпадають під дію Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", а постачальники тим більше не підпадають під дію вказаного Закону.
ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ" співпрацює з виробником вугільної продукції ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» (договір поставки вугільної продукції додається). Дане підприємство не займається видобуванням корисних копалин та їх переробленням, у тому числі збагаченням, а займається лише легальним виробництвом сортового вугілля шляхом лише сортування вже готової придбаної товарної продукції на певні розміри (фракції) (наприклад, з сортового вугілля ДГ (13-100) шляхом сортування отримується вугілля ДГ (13-25), ДГ (13-50), ДГ (25-50), ДГ (50-100)), що не є видобуванням або збагаченням вугілля, а тому вимога Закону № 2059-VIII не поширюється на його діяльність. Відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 № 2059-VIII цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності. Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом. Закон України "Про оцінку впливу на довкілля" є чинний з 18.06.2017 та введено його в дію з 18.12.2017. ТОВ «ОПТІМ-ПАЛИВО» почав свою діяльність ще до початку функціонування Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, а тому відповідно до приписів статті 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом. Таким чином виробники, які почали свою діяльність до моменту набрання чинності Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" не зможуть надати висновок, оприлюднений в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля.
Замовник не може встановлювати вимоги, які не передбачені чинним законодавством до учасників торгів та обмежують конкуренцію. За таких обставин Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до Документації.
3. Відповідно до п. 5.1 Тендерної документації на підтвердження країни походження вугілля, яке пропонується до постачання, у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати дійсний сертифікат про походження товару за формою передбаченою законодавством України (Форма У1) разом з висновком про походження товару.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ" з наступних підстав.
Сертифікат походження - це офіційний документ, що свідчить про країну походження товару та виданий органом держави - експортера, уповноваженим відповідно до національного законодавства. Отримання сертифікату походження товару передбачено Митним кодексом у випадках передбачених ст. 44 Митного кодексу України. України при здійсненні експорту чи імпорту товару. Сертифікат походження товару не є обов’язковим документом для суб’єктів господарювання, тому встановлення зазначеної вимоги, як обов’язкової до учасників процедури закупівлі є незаконною. Таким чином, участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті учасників, які отримали сертифікат походження товару відповідно до ст. 44 Митного кодексу України.
Замовник не може встановлювати вимоги, які не передбачені чинним законодавством до учасників торгів та обмежують конкуренцію. За таких обставин Замовник повинен усунути дискримінаційні вимоги та внести відповідні зміни до Документації.
Вважаємо, що тендерна документація є дискримінаційною та такою, що не забезпечує конкуренцію учасників, зважаючи на аналіз поняття конкуренції, що наведено в Законі України «Про захист економічної конкуренції» як змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Встановлення Замовником деталізованих характеристик товару конкретного виробника – не може тлумачитись як власне досягнення того чи іншого виробника, а отже на таких параметрах не можуть гуртуватись переваги.
Нормативно-правовим актом, який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, а також забезпечує ефективне та прозоре здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, є Закон України "Про публічні закупівлі".
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України "Про публічні закупівлі" під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» є принцип недискримінації учасників. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенціальних учасників закупівлі.
Європейський суд з прав людини надає визначення дискримінації: Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об`єктивного і розумного виправдання. Отже, відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не переслідує законної мети або ж відсутня розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети.
Для дотримання принципу недискримінації учасників під час проведення процедур закупівель замовник повинен, зокрема: забезпечити рівні умови для участі у процедурах закупівель вітчизняним та іноземним учасникам; перевірити, аби його тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимоги, що обмежують конкуренцію в технічній специфікації.
ТОВ "ТРИЕНЕРДЖІ" є учасником ринку твердого палива та має намір прийняти участь в оголошеній закупівлі, але через встановлені замовником дискримінаційні вимоги, не має можливості запропонувати продукцію.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Отже, Замовник для забезпечення рівних умов потенційних учасників повинен усунути незаконні, дискримінаційні вимоги шляхом внесення зміни до тендерної документації.
Разом з тим, порядок оскарження процедур закупівель визначений Законом, зокрема ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи зазначене та керуючись ст. 3,18 Закону України “Про публічні закупівлі”
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі;.
3. Зобов’язати Замовника - Відділ освіти, молоді та спорту Тарутинської селищної ради усунути порушення та дискримінаційні, незаконні вимоги зазначені вище, шляхом внесення змін до тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ 13.04.2021 16:49
- Додаток до скарги, додаткові підстави оскарження 13.04.2021 19:40
- ТК92 13.04.2021 19:40
- Договір ОптимПаливо 13.04.2021 19:40
- Копія договору_Інтеркоал_Коалтрейдіндастрі.pdf 13.04.2021 19:40
- Лист Оптим Паливо 13.04.2021 19:40
- ТК92 Ам 13.04.2021 19:40
- ТК92 Ам 13.04.2021 19:40
- Лист Укрдівуглезбагачення 14.04.2021 10:13
- Рішення від 15.04.2021 № 8024 (+лист Замовнику).pdf 16.04.2021 10:26
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.04.2021 № 7029.pdf 27.04.2021 09:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.05.2021 № 10324.pdf 12.05.2021 18:15
- Рішення від 11.05.2021 № 10324.pdf 14.05.2021 19:59
- Пояснення щодо скарги №UA-2021-04-02-006870-b.c2 ТРИЕНЕРДЖИ.doc 21.04.2021 16:55
- АМКУ усунення порушень 21.05.doc 21.05.2021 14:59
- Перелік змін, що вносяться до Тендерної документації 21.05.docx 21.05.2021 14:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.04.2021 16:58
Дата розгляду скарги:
26.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.04.2021 10:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.05.2021 19:59
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2021 14:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунено шляхом внесення змін до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
щодо дискриминаційних умов
Номер:
82b8f89c32f24087963b37dd0386f4df
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-02-006870-b.a1
Назва:
щодо дискриминаційних умов
Скарга:
у доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА-UA-2021-04-02-006870-b.pdf 13.04.2021 14:00
- ДСТУ 7146-2010 РОКУ.pdf 13.04.2021 14:00
- ДСТУ 3472.pdf 13.04.2021 14:00
- СКАРГА- UA-2021-04-02-006870-b.docx 13.04.2021 14:00
- рішення від 15.04.2021 №8020+лист замовнику+лист скаржнику.pdf 16.04.2021 09:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.04.2021 №9057.pdf 27.04.2021 19:23
- рішення від 26.04.2021 №9057.pdf 29.04.2021 21:33
- ГОСТ 19242-73.pdf 21.04.2021 16:56
- Пояснення щодо скарги №UA-2021-04-02-006870-b.a1 ТОПОБЛПАЛИВО.doc 21.04.2021 16:56
- PDF Scanner 21-04-21 11.11.02 (1).pdf 21.04.2021 23:40
- Перелік змін, що вносяться до Тендерної документації 21.05.docx 21.05.2021 15:00
- АМКУ усунення порушень 21.05.doc 21.05.2021 15:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.04.2021 15:40
Дата розгляду скарги:
26.04.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.04.2021 09:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.04.2021 21:33
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2021 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунуті шляхом внесення змін до тендерної документації