• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти за кодом CPV за ДК 021:2015: 09130000-9 (бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо)

на 2021 рік

Торги не відбулися

875 942.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 759.42 UAH
Період оскарження: 02.04.2021 15:47 - 14.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена

ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників

Номер: 7ad6528e642f494babf7eeab78285892
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-02-002251-a.c1
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно підпункту 5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник повинене надати інформаційну довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. В довідці учасник обов’язково повинен вказати про наявність ВЛАСНОЇ або ОРЕНДОВАНОЇ АЗС із зазначенням її адреси на території смт.Біловодськ Луганської області, яка має цілодобовий режим роботи. Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбовляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають власних АЗС, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС. Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо надання у складі пропозиції інформаційної довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази з обов’язковим вказанням про наявність ВЛАСНОЇ або ОРЕНДОВАНОЇ АЗС, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо усунути допущені Замовником порушення Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: викласти підпункт 5.2 п.5 розділу ІІІ тендерної документації в наступній редакції: «5.2. Інформаційну довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою, про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. В довідці учасник обов’язково повинен вказати про наявність власної або орендованої або партнерської АЗС із зазначенням її адреси на території смт.Біловодськ Луганської області, яка має цілодобовий режим роботи.». Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: вимогу учасника задоволено, до тендерної документації внесено зміни
Статус вимоги: Задоволено