-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплекти навчального обладнання за ДК 021:2015 – 3916000-1 Шкільні меблі
Завершена
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження:
01.04.2021 16:09 - 15.04.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
3fb3b036211e48758d5da098d4953ca2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-01-005099-b.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога
щодо усунення порушень в тендерній документації
Шановний Замовнику!
Відділом освіти Покровської міської ради Донецької області (далі – Замовник) 1 квітня 2021 року була оголошена процедура відкритих торгів за предметом закупівлі: Комплекти навчального обладнання за ДК 021:2015 – 3916000-1 Шкільні меблі, ідентифікатор закупівлі - UA-2021-04-01-005099-b (далі – Закупівля).
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Вивчивши тендерну документацію по Закупівлі у редакції від 01.04.2021 року, затверджену рішенням уповноваженої особи №131 від 01.04.2021 року (далі – Тендерна документація), нами були виявлені невідповідності вимог, встановлених в тендерній документації, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) та в порядку статті 24 Закону, звертаємо вашу увагу на наступні невідповідності вимог, встановлених в тендерній документації, вимогам Закону (перелічені нижче), та просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, привівши її у відповідність до вимог Закону.
Звертаємо вашу увагу, що якісні технічні характеристики засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, чітко та деталізовано встановлені Типовим переліком засобів навчання та обладнання навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року №574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №410/34693 (далі-Типовий перелік), вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), якими комплектуються кабінети і STEM-лабораторії, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07 травня 2020р. за №55/31507 та роз’ясненнями Міністерства освіти і науки України, що надані листом від 14.08.2020 №1/9-441.
Пунктом 1 Типового переліку визначено: «Цей Типовий перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання.».
Відповідно до імперативного припису частини статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов’язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності.
Отже, дотримання чітко визначених якісних, кількісних та технічних до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми діями порушує та ігнорує норми законодавства України.
Аналогічної позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9- 3 441 (яке опубліковано на сайті МОН України: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: "Вимоги до комп’ютерного обладнання (у тому числі ноутбуків та персональних комп’ютерів), якими комплектуються навчальні кабінети STEMлабораторій визначаються відповідно до Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом МОН від 02 листопада 2017 року № 1440 (далі - Наказ № 1440), та не можуть відрізнятися від встановлених наказом якісні, кількісні характеристики комп’ютерного обладнання повинні відповідати оптимальним вимогам для програмного забезпечення та іншого цифрового обладнання такого навчального кабінету або приміщення. комп’ютерне обладнання повинно бути сумісним з іншим обладнанням.
1.Відповідно до Додатку №4 тендерної документації, замовник зазначив кількість одиниць товару, що не відповідає Типовому переліку, це вбачається в наступній позиції:
«Позиція 3 Додатку 4 ТД «Мікроскоп шкільний (з дзеркальною під світкою)» - 1 шт.».
Звертаємо вашу увагу, що в абзаці 4 п.3 Типового переліку, зазначається що оснащення повинно відповідати вимогам комплектності і модульності, що враховують реальні особливості закладів освіти та потреби учасників освітнього процесу.
Відповідно до п.Б Розділу VII. «Загальне обладнання для практичних робіт», Таблиці №3 Типового переліку зазначено що, кількість Мікроскопів шкільних (для здобувачів освіти) повинна бути від 2 до 15 - в залежності від середньої наповнюваності класів закладу загальної середньої освіти. Кількість одиниць у переліку зазначена з розрахунку на граничну наповнюваність класу відповідно до законодавства (30 учнів).
Шановний Замовнику просимо внести зміни до тендерної документації, а саме збільшити кількість одиниць найменування «Мікроскоп шкільний» від 2 одиниць –до 15, за для врахування реальних особливостей учасників освітнього процесу.
2.Проаналізувавши тендерні вимоги Замовника у відповідних технічних характеристиках щодо предмета закупівлі, що викладено у позиції 11 таблиці «Барельєфна модель "Будова спинного мозку людини» Додатку № 4 Документації технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, нами встановлено, що через їх надмірну деталізацію та специфічність, їхній сукупності відповідає лише певні моделі обладнання виробництва, а саме:
“Технічні характеристики. Застосування. Модель використовується в кабінеті біології загальноосвітнього навчального закладу під час вивчення розділу "Людина". Має демонструвати внутрішню анатомічну будову і структуру спинного мозку людини. Склад та загальні характеристики моделі. Обов'язкові вимоги:
Модель має бути виготовлена з листового пластику з висотою рельєфу не менше 3мм. Основні структури внутрішньої анатомічної будови мають бути виділені кольором та рельєфом. Габаритні розміри не менше 600х400х6мм. Вага моделі не менше 0,5кг. Гарантія не менше 24 місяців.”
Проте Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку, чим штучно встановлює інші технічні характеристики, які намагається необхідну сумісність у позиції 11 таблиці «Барельєфна модель "Будова спинного мозку людини», а саме:
- Модель має бути виготовлена з листового пластику з висотою рельєфу не менше 3мм. Основні структури внутрішньої анатомічної будови мають бути виділені кольором та рельєфом. Габаритні розміри не менше 600х400х6мм. Вага моделі не менше 0,5кг.
Звертаємо вашу увагу на лист Міністерства освіти і науки щодо здійснення централізованих закупівель обладнання для навчальних кабінетів та STEM-лабораторій від 30 вересня 2020 №1/9-551, в якому МОН наголошує: «Типовими переліками визначені технічні вимоги до деякого обладнання з фіксованими або мінімальними значеннями таких вимог та/або кількостями.
В разі, встановлення Типовими переліками фіксованих значень технічних вимог такі вимоги при оголошенні закупівель не повинні відрізнятись від встановлених Типовими переліками, про що зазначено у листі МОН від 14.08.2020 №1/9-441 «Щодо неухильного законодавства».
Відповідно до вимог барельєфних моделей розділу V. «Людина» засобів навчання і обладнання для кабінету біології згідно з підпунктом «Б» пункту (таблиця 3) зазначена технічна вимога: «Всі моделі з глибиною рельєфу від 0,1 до 3 см, а їх розміри повинні дозволяти розрізняти елементи моделей з відстані не менше 5 м.», що визначає, що така барельєфна модель не може мати глибину рельєфу, наприклад: 0,05 см або 3,1см.
Тобто технічна характеристика висоти рельєфу «не менше 3 см» – є необґрунтованою та неприпустимою, а також такою що обмежує конкуренцію і може призвести до надлишкових витрат і можливих витрат коштів державного бюджету України.».
Наголошуємо на тому, що процедура закупівлі повинна проводитись згідно з принципами недискримінації, рівного та неупередженого ставлення до учасників, максимальної економією.
Виходячи з зазначеної вище інформації Замовник не повинен відступати від фіксованої характеристики, що регламентується підпунктом «Б» розділу V. «Людина» (таблиці 3) Типового переліку, а саме глибини рельєфу, а саме: від 0,1 см до 3 см.
Вважаємо, що така прихована характеризація Барельєфної моделі та його складових Замовником прямо порушує імперативні приписи частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», де визначено, що технічні характеристики не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Зауважуємо, що хоча Замовником на виконання частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» формально зазначено у тендерній документації «або еквівалент», еквіваленту не існує з огляду на те що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника.
Виходячи з зазначеного вище, просимо привести у відповідність, шляхом внесення змін відповідно до Типового переліку - технічну характеристику в позиції 11 Додатку 4 ТД, замість «Модель має бути виготовлена з листового пластику з висотою рельєфу не менше 3мм.» змінити на «Модель має бути виготовлена з листового пластику з висотою рельєфу від 0,1 до 3 см.».
3.Відповідно до позицій№15 «інтерактивна дошка» таблиці «Комплект обладнання для кабінету біології», та позиції№5 «інтерактивна дошка» таблиці «Комплект обладнання для Кабінету української мови та літератури» Додатку №4 до тендерної документації, Замовник висунув наступну дискримінаційну вимогу:
«Для підтвердження якості і походження товару надати наступні документи у складі пропозиції: Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане уповноваженим органом Міністерства освіти і науки України».
Обґрунтуванням неможливості виконати даний пункт тендерної документації є відповідний лист від Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту Освіти» за № 22.1/10-1331від 30.06.2020 року (додається до скарги) в якому зокрема чітко зазначено, що одним з етапів процедури отримання такого свідоцтва є засідання комісії яка в термін протягом 2 місяців надає експертну оцінку.
Проте в тому ж листі зазначено, що такі засідання вирішено проводити раз на 2-3 місяці що вже є недостатнім для підготовки документів для участі у закупівлі, а наразі взагалі такі засідання НЕ ПРОВОДЯТЬСЯ з 19 лютого 2020 року оскільки триває процес оновлення нормативних документів і коли саме комісія розпочне знову приймати документи для отримання таких свідоцтв невідомо. З огляду на зазначене в цьому листі, вважаємо що виконати вимогу замовника неможливо тому просимо визнати її дискримінаційною і видалити з тендерної документації.
Окрім вищезазначеної інформації, слід звернути увагу на позицію Міністерства освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9- 3 441 (яке опубліковано на сайті МОН України: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає наступне: «Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» (далі – ДНУ ІМЗО) не здійснює видачу нових свідоцтв про визнання відповідності педагогічним вимогам, оскільки розподіл про «Комісія з засобів навчання та обладнання закладів освіти» наказу МОН від 25.11.2011 №1364 «Про Науково – методичну раду з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України» , «про внесення змін до наказів міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.11.2011 №1364 та МОН від 11.09.2015 №922». Саме на підставі відповідних позитивних висновків Науково-методичної комісії ради МОН ДНУ ІМЗО надавало свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам (далі –Свідоцтво).
Крім того, зазначено, що під час закупівлі засобів навчання та обладнання за кошти державного і місцевих бюджетів подання учасниками конкурсних торгів Свідоцтво не надає учасникам жодних конкурентних переваг та не повно вимагатися.
Шановний Замовнику просимо виключити вимогу з тендерної документації зазначену у позицій№15 таблиці «Комплект обладнання для кабінету біології», та позиції№5 таблиці «Комплект обладнання для Кабінету української мови та літератури» Додатку №4 , а саме «Для підтвердження якості і походження товару надати наступні документи у складі пропозиції: Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане уповноваженим органом Міністерства освіти і науки України». оскільки ця вимога порушує вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
4. З приводу вимоги про надання учасником-переможцем зразків у строк 5-ти робочих днів.
Відповідно до позицій: 17(парта шкільна (навчальні класи), 7(стіл вчительський), 14 (парта шкільна), Додатку 4, Замовник зазначив наступну дискримінаційну вимогу:
«Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в термін 5-ти робочих днів безкоштовно надати зразки товарів, які планують постачатись, про що у складі пропозиції надається підтвердження. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
Зазначена вимога не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», а також нормам Господарського та Цивільного кодексу України, що регулюють договірні відносини між контрагентами.
Так, відповідно до ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 2 ст. 41 Закону встановлено, що Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2)копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Частиною 4 ст. 41 цього Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Разом з тим, відповідно до ч. 8 ст. 12 Закону встановлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до ст. 29 Закону, оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Таким чином Законом не передбачено надання будь яких зразків, оскільки в електронному вигляді через електронну систему закупівель їх надати не можливо. Крім того, Закон передбачає здійснення Замовником оцінки товару, що пропонується учасниками торгів, виключно шляхом вивчення відповідних документів, поданих в тендерних пропозиціях.
У разі появи будь-яких сумнівів щодо документів, поданих учасником в його тендерній пропозиції, положенням ч. 15 ст. 29 Закону визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. А не встановлювати вимоги щодо надання зразків учасником, що не передбачено Законом.
Таким чином, таке формулювання тендерної вимоги, у редакції Замовника не відповідає закону і волі сторін у правочині. Виходячи з вищезазначеної інформації, просимо замовника видалити у позиціях 17(парта шкільна (навчальні класи), 7(стіл вчительський), 14 (парта шкільна), Додатку 4 дискримінаційну вимогу, щодо надання зразків, а саме: «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в термін 5-ти робочих днів безкоштовно надати зразки товарів, які планують постачатись, про що у складі пропозиції надається підтвердження. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
5. Стосовно копії листа від виробників
Відповідно до вимог Додатку 4 тендерної документації Замовник витребує від учасників відповідно до позицій:
«Тренажер серцево-легеневої реанімації (Реанімаційний торс дорослого/дитини, 2-х режимний Мікроскоп шкільний), (з дзеркальною під світкою), Мікроскоп біологічний, Багатофункціональний пристрій, Скелет людини 170см., на п'яти роликовій підставці, Модель "Органоїди клітини" (набір), Моделі "Квітки представників різних родин (яблуня, пшениця, картопля, горох)", Модель "Схема мітозу і мейозу" (набір), Модель "Структура ДНК", Барельєфна модель "Будова спинного мозку людини", Камера для мікроскопу (2,0MP), стінка для кабінету біології, Персональний комп’ютер форм фактор ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, парта шкільна (навчальні класи), цифрова лабораторія вчительська, Персональний комп’ютер форм фактор ноутбук, багатофункціональний пристрій, документ-камера, мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, інтерактивна дошка,…»
Надати в складі тендерної пропозиції:
«Авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва в Україні, що підтверджує партнерський статус учасника із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника).»
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки наше підприємство має намір запропонувати обладнання іноземного походження, яке не має офіційного представництва на території України. Постачання товару на територію України здійснюється офіційними дистриб’юторськими каналами, згідно договору про дистриб`юторство.
Окрім того, наше підприємство не має статусу «партнер виробника» по деяких з позицій, які ми маємо намір запропонувати, оскільки партнерський статус надається лише обмеженій кількості компаній (як правило, це ексклюзивні дилери виробників, які реалізовують продукцію одного бренду у великих кількостях). Оскільки предмет закупівлі складається з обладнання, яке виробляється різними виробниками, то вимога щодо статусу Учасника закупівлі рівня «партнер виробника» значно зменшує коло потенційних учасників Закупівлі, фактично обмежуючі його лише кількома найбільшими компаніями, які мають статус «партнер виробника» одночасно у виробників ноутбуків, проекторів, та інтерактивних дошок. Водночас, ми як учасник що має намір запропонувати власну тендерну пропозицію, хоча і маємо значний досвід постачання обладнання, що складає предмет Закупівлі, проте не маємо статусу «партнер виробника».
З огляду на вказане, з метою дотримання нашого законного відповідно до частини 4 Статті 5 Закону, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, шляхом скасування вимоги щодо статусу «партнер виробника» у листі від виробників для Учасників Закупівлі, та викласти вимогу щодо листів від виробників у наступній редакції :
Для підтвердження якості товару Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів:
- копію листа від виробників (їх офіційних представництв в Україні) або компаній-авторизованих дистриб’юторів на території України, або офіційних дистриб’юторів на запропонований Учасником товар, із зазначенням найменування Замовника, номера закупівлі (ідентифікатора закупівлі) в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як офіційного постачальника зазначеної продукції, чинний на дату подання тендерних пропозицій.
6. Відповідно до технічних вимог до позицій 5 та 15 (Інтерактивна дошка), викладених у Додатку№4 до тендерної документації Замовником вимагається наступне:
«Замовник повинен мати можливість завантаження пробної версії ПЗ для ознайомлення з функціоналом. Термін дії пробної версії – не менше 60 днів. Надати посилання на веб-сайт виробника для завантаження пробної версії у складі пропозиції.
- Наявність у вільному он-лайн доступі бібліотеки готових уроків (не менше 40000 готових уроків), створених за допомогою програмного забезпечення, що постачається в комплекті з панелю. Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на таку бібліотеку.
Наявність у вільному он-лайн доступі хмарного сервісу для дистанційної роботи з класом: швидкий доступ до початку роботи з головної сторінки сервіса: інтерактивна дошка; створення швидкого опитування; створення уроку; створення ігрового завдання; створення опитування чи тестування, наявність бібліотеки об’єктів (малюнки, відео, 3D об’єкти) та уроків для можливості їх сумісного використання в класі та вчителями. можливість створення класу для дистанційного підключення вчителя та учнів можливість реєстрації за допомогою облікових записів Google, Microsoft, окремої електронної пошти;
- інтегрований доступ до хмарних сервісів Dropbox, Google Drive, OneDrive, OneDrive для бізнесу; можливість створення інтерактивного опитування учнів з різними типами завдань: так чи ні / вибір з багатьох / вибір декількох варіантів відповідей / своя думка / коротка відповідь та інші; Можливість додавання зображень до запитання; для відповідей на питання учні можуть використовувати свої персональні мобільні пристрої (смартфони, планшетні ПК, ноутбуки);
Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на такий сервіс.»
Згідно частини першої Статті 26 Закону, тендерна пропозиція учасниками подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у тендерній документації.
Проте, Інтернет-посилання, себто адреси веб-сайтів (веб-ресурсів) в мереж Інтернет, на яких розташована певна інформація, не є документами, які Учасники можуть завантажити в електронну систему Закупівель, як частину своєї тендерної пропозиції. Більше того, Замовником, фактично встановлено вимоги до змісту веб-сайтів (ресурсів) інтернет-посилання на які вони вимагають надати від Учасників, хоча веб-сайти не є документами, які можливо завантажити в електронну систему закупівель в складі тендерної пропозиції.
Окрім цього, надання в тексті документів тендерної пропозиції посилання на інтернет-ресурс жодним чином не гарантує відповідність запропонованої Учасником продукції вимогам тендерної документації, оскільки Учасник не може жодним чином впливати на склад та інформацію, її незмінність, і взагалі гарантувати технічну можливість (стабільність роботи веб-ресурса, його доступність, незмінність адреси інтернет-посилання) перегляду інформації, яка наведена за наданим ним посиланням, протягом розгляду тендерної пропозиції.
Крім цього, згідно частини 7 статті 26 Закону тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. Водночас, Учасники не мають можливість виконати означену вимогу, бо не можуть гарантувати незмінність інформації на веб-ресурсах виробників (зокрема, виробників інтерактивної дошки, програмного забезпечення), та можливість її перегляду протягом усього строку дії тендерної пропозиції, оскільки адміністрування (керування) означеними веб-ресурсами не здійснюється Учасником та лежить поза межами його впливу.
Водночас, оскільки інформація, яка розміщена в мережі Інтернет за наданими Учасниками інтернет-посиланнями, може змінюватися поза їхньою волею та впливом, та навіть бути недоступною в період між поданням тендерної пропозиції та її розглядом Замовником, це унеможливлює виконання Замовником вимог статті 5 Закону щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, і таким чином порушує відповідні права Учасників, охоронювані означеною статтею 5 Закону.
Окрім цього, у випадку оскарження Учасником відхилення його тендерної пропозиції в порядку, визначеному статтею 18 Закону, орган оскарження не матиме змоги встановити обґрунтованість та правомірність такого рішення Замовника, через те, що інформація, що знаходилася за інтернет-посиланням, наданим Учасником в складі своєї тендерної пропозиції, може бути змінена без його відома та поза межами його впливу, в період між поданням ним тендерної пропозиції, її розглядом Замовником, та розглядом органом оскарження під час процедури оскарження рішення Замовника.
З огляду на вказане, з метою дотримання вимог статей 5, 26, Закону, та застереження охоронюваних статтею 5 Закону прав Учасників (і зокрема, нашого підприємства) просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, та видалити з тендерної документації вимоги щодо надання Учасниками в складі тендерної пропозиції посилань на хмарний сервіс, підтверджень інформації на сайтах виробників, та іншої інформації, яка не може бути подана та збережена Учасниками в незмінному вигляді в складі тендерної пропозиції протягом всього терміну її дії.
Обґрунтування наявності порушених прав
Шановний замовнику! Доводимо до вашого відома, наше підприємство являється потенційним учасником, який ознайомився через систему електронних закупівель про відповідні торги, проте ще не подав тендерну пропозицію, але має намір та спроможність виконати відповідну закупівлю.
Незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідних торгах, наше підприємство не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником.
Зазначаємо, що ми не маємо можливості прийняти участь у закупівлі, з огляду на те, що технічні характеристики обладнання, яке ми можемо запропонувати не відповідає усім вимогам тендерної документації з підстав, що викладені у вимозі, з огляду на їх дискримінаційність.
Вважаємо, що вимоги встановлені до тендерної документації, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають ст.-ст.: 5, ч. 4 ст. 22, ч. 4 ст. 23, 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з вищезазначених підстав як таких, що порушують Закон та норми наказів Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року №574, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №410/34693 та №1440 від 02 листопада 2017 року зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07 травня 2020р. за №55/31507 та роз’ясненнями Міністерства освіти і науки України, що надані листом від 14.08.2020 №1/9-441, викладені у Додатку №4.
Просимо Вас усунути порушення, що викладені у Додатку №4, шляхом внесення змін в тендерну документацію та викласти вказані вище пункти технічних вимог без дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. В разі незадоволення цієї Вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 08.04.2021 17:03
- Лист МОН ІМЗО.PDF 08.04.2021 17:03
- Щодо неухильного дотримання законодавства.pdf 08.04.2021 17:04
Дата подачі:
08.04.2021 17:05
Вирішення:
Шановний учаснику:
1) Позиція 3 Додатку 4 ТД «Мікроскоп шкільний (з дзеркальною під світкою)» - 1 шт. – Замовником здійснюється тестова закупівля для навчального закладу, таким чином замовник не має потреби у зазначеній Вами кількості товару на даний момент, оскільки в майбутньому плануються інші закупівлі з більшою кількістю вказаного обладнання.
2) Позиція 11 Додатку № 4 «Барельєфна модель "Будова спинного мозку людини» -1 шт, зг. Наказу МОН № 574 від 29.04.2020р., вказані вимоги та складові даної моделі : Всі моделі з глибиною рельєфу від 0,1 до 3см, а їх розміри повинні дозволяти розрізняти елементи моделей з відстані не менше 5 метрів. Забарвлені в природні кольори. - Вказані замовником розміри даної моделі не порушують норм Типового переліку, додаткові вимоги внесені згідно права замовника передбаченого ч.3 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.»
3) Позиція №15 «інтерактивна дошка» таблиці «Комплект обладнання для кабінету біології», та позиції№5 «інтерактивна дошка» таблиці «Комплект обладнання для Кабінету української мови та літератури» Додатку №4 Замовник висунув наступну вимогу: «Для підтвердження якості і походження товару надати наступні документи у складі пропозиції: Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане уповноваженим органом Міністерства освіти і науки України».
- Оскільки закупівля здійснюється для закладу освіти, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства у сфері освіти, оскільки не можна допустити ситуацію коли діти будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію. Саме для підтвердження безпеки і відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам законодавства Замовником встановлено відповідні вимоги згідно чинного законодавства. Зокрема надання Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане уповноваженим органом Міністерства освіти і науки України – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрафактної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції.
Замовником проаналізовано ринок постачальників та виробників товару та встановлено, що зазначений документ є у зареєстрованих в Україні виробників інтерактивних дошок ePresenter, New Line, Impression ImBoard, ActivBoard згідно переліку обладнання на сайті ІМЗО. Таким чином зазначені вимоги не є дискримінаційними.
4) Позиція №17 «Парта шкільна (навчальні класи)» , позиція № 7 «Стіл вчительський», позиція №14 «Парта шкільна» Замовник зазначив наступну вимогу:
«Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в термін 5-ти робочих днів безкоштовно надати зразки товарів, які планують постачатись, про що у складі пропозиції надається підтвердження. У разі не відповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
- Відповідно до формулювання Замовником передбачена можливість надання зразків. Вимога не є обов’язковою і залишається на розгляд Замовника.
5) Відповідно до вимог Додатку 4 тендерної документації Замовник витребує від учасників відповідно до позицій:
«Тренажер серцево-легеневої реанімації (Реанімаційний торс дорослого/дитини, 2-х режимний Мікроскоп шкільний), (з дзеркальною під світкою), Мікроскоп біологічний, Багатофункціональний пристрій, Скелет людини 170см., на п'яти роликовій підставці, Модель "Органоїди клітини" (набір), Моделі "Квітки представників різних родин (яблуня, пшениця, картопля, горох)", Модель "Схема мітозу і мейозу" (набір), Модель "Структура ДНК", Барельєфна модель "Будова спинного мозку людини", Камера для мікроскопу (2,0MP), стінка для кабінету біології, Персональний комп’ютер форм фактор ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, парта шкільна (навчальні класи), цифрова лабораторія вчительська, Персональний комп’ютер форм фактор ноутбук, багатофункціональний пристрій, документ-камера, мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, інтерактивна дошка,…» Надати в складі тендерної пропозиції:
«Авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва в Україні, що підтверджує партнерський статус учасника із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника)» - В тендерній документації встановлено вимогу надання Авторизаційного листа від виробника для запобігання ризиків постачання контрафактної продукції (ввезеної на територію України незаконним шляхом), а також запобіганню постачання неякісної продукції. Ствердження, що вимога надання авторизаційного листа від виробника чи офіційного представника виробника на території України є дискримінаційна, не відповідає дійсності, оскільки виробники чи їх офіційні представники на території України не обмежують потенційних учасників, які мають наміри реалізовувати їх продукцію, та надають їм відповідні листи за запитом. Тобто ніяких проблем в отриманні авторизаційного листа від виробника не існує для того Учасника, який постачає продукцію, що відповідає всім характеристикам згідно чинного законодавства і вимог тендерної документації. Для Замовника важливо бути впевненим у якості та законності предмету закупівлі і таким чином, Замовник має можливість переконатись, що запропонована учасником продукція буде якісною, офіційно ввезеною на територію України та з діючими гарантійними зобов’язаннями не тільки від учасника, а також і від виробника обладнання.
Оскільки закупівля здійснюється для бюджетної організації, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію використання неякісної, контрафактної або іншим чином невідповідної до законодавства України продукцію. Саме для підтвердження безпеки і відповідності предмету закупівлі встановленим вимогам законодавства Замовник повинен встановити відповідні вимоги згідно чинного законодавства. Зокрема надання Авторизаційного листа від виробника – це важливе свідчення надійності виробника з екологічних і санітарно-епідеміологічних норм, запобігання ризиків постачання контрафактної продукції, що ввезеної на територію України незаконним шляхом, а також запобігання постачання неякісної продукції. Також цей документи підтверджує, що всі компоненти, які використовуються при виробництві не несуть шкоди для екології, довкілля та безпосередньо користувачам в освітніх закладах.
Авторизаційний лист від виробника надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшує рівень ризику поставки неякісних, фальсифікованих чи контрабандних товарів (адже виробник або імпортер надаючи такого авторизаційного/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, яке він виробляє або завозить). Таким чином Замовник буде впевнений, що постачальник поставить продукцію, яка відповідає нормам чинного законодавства України.
6) Позиції 5 та 15 (Інтерактивна дошка), викладених у Додатку№4 до тендерної документації Замовником вимагається наступне:
«Замовник повинен мати можливість завантаження пробної версії ПЗ для ознайомлення з функціоналом. Термін дії пробної версії – не менше 60 днів. Надати посилання на веб-сайт виробника для завантаження пробної версії у складі пропозиції.
- Наявність у вільному он-лайн доступі бібліотеки готових уроків (не менше 40000 готових уроків), створених за допомогою програмного забезпечення, що постачається в комплекті з панелю. Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на таку бібліотеку.
Наявність у вільному он-лайн доступі хмарного сервісу для дистанційної роботи з класом: швидкий доступ до початку роботи з головної сторінки сервіса: інтерактивна дошка; створення швидкого опитування; створення уроку; створення ігрового завдання; створення опитування чи тестування, наявність бібліотеки об’єктів (малюнки, відео, 3D об’єкти) та уроків для можливості їх сумісного використання в класі та вчителями. можливість створення класу для дистанційного підключення вчителя та учнів можливість реєстрації за допомогою облікових записів Google, Microsoft, окремої електронної пошти;
- інтегрований доступ до хмарних сервісів Dropbox, Google Drive, OneDrive, OneDrive для бізнесу; можливість створення інтерактивного опитування учнів з різними типами завдань: так чи ні / вибір з багатьох / вибір декількох варіантів відповідей / своя думка / коротка відповідь та інші; Можливість додавання зображень до запитання; для відповідей на питання учні можуть використовувати свої персональні мобільні пристрої (смартфони, планшетні ПК, ноутбуки);
Учасник у складі пропозиції повинен надати посилання на такий сервіс.» - Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Вважаємо, що зазначена вимога не суперечить чинному законодавству.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.04.2021 00:00