• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки «А», Гіпохлорит натрію марки «Б»)

Торги не відбулися

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження: 31.03.2021 15:27 - 12.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: c6f9d35078654b6c943ebaaa108a9854
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-31-002160-b.b3
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів 31.03.2021 р, ідентифікатор № UA-2021-03-31-002160-b (далі – Закупівля), Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Код ДК 021:2015 - 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки "А", Гіпохлорит натрію марки "Б"). 26.05.2021 року Замовником було оприлюднене рішення, оформлене протоколом розгляду електронних пропозицій UA-2021-03-31-002160-b (далі також – Рішення), яким Замовник визнав переможцем торгів учасника Закупівлі АТ "ДНІПРОАЗОТ", а також цією ж датою в електронній системі закупівель було оприлюднене повідомлення про намір укласти з АТ "ДНІПРОАЗОТ" договір закупівлі. Учасниками Закупівлі є: - ТОВ "ЕКСТРАГРУП"; - АТ "ДНІПРОАЗОТ"; - ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ"; - ТОВ "МАРІЛАЙФ". Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" (далі – також Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про визнання АТ "ДНІПРОАЗОТ" переможцем, оскільки вважає, тендерна пропозиція АТ "ДНІПРОАЗОТ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (далі – ТД) Замовника, що вбачається з наступного. Підстави подання скарги та посилання на порушення процедури закупівлі. 1. В підпункті 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" зазначено, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, в тому числі довідку про наявність власного або на підставі договору про надання послуг спеціалізованого транспорту для перевезення гіпохлориту натрію, з наступними документами: копія свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтво про реєстрацію транспортного, копія транспортної ліцензії на перевезення небезпечного вантажу. В пункті 4 Додатку 3 Технічна специфікація на закупівлю гіпохлориту натрію марки «А», гіпохлориту натрію марки «Б» до Тендерної документації зазначено, що до складу тендерної документації учасник повинен надати, в тому числі: - довідка про наявність власного або на підставі договору про надання послуг спеціалізованого транспорту для перевезення гіпохлориту натрію, з наступними документами: копія свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, свідоцтво про реєстрацію транспортного, копія транспортної ліцензії на перевезення небезпечного вантажу. У складі тендерної пропозиції АТ "ДНІПРОАЗОТ" надані наступні Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів: - Свідоцтво від 05.06.2020 р. серія С № 040477 на допущення транспортного засобу МАЗ, реєстраційний номер АЕ8624МХ; - Свідоцтво від 05.06.2020 р. серія С № 040476 на допущення транспортного засобу МАЗ, реєстраційний номер АЕ8623МХ. В пункті 12 Свідоцтв зазначено, що вищезазначені свідоцтва дійсні до 27.11.2020 року. В пункті 13 Свідоцтв зазначено, що термін їх дії продовжений до 20.05.2021 року. Таким чином, на дату розгляду тендерної пропозиції – 26.05.2021 року – строк дії наданих учасником Свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів закінчився і Свідоцтва втратили свою чинність. Тобто, на дату розгляду тендерної пропозиції АТ "ДНІПРОАЗОТ" зазначений учасник не відповідав кваліфікаційним критеріям, встановленим пп. 5.2 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, а його тендерна пропозиція не відповідала умовам технічної специфікації, встановленим п. 4 Додатку 3 до ТД. За таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію АТ "ДНІПРОАЗОТ", але в порушення вимог Закону прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір закупівлі. 2. В пункті 3 Додатку 3 Технічна специфікація на закупівлю гіпохлориту натрію марки «А», гіпохлориту натрію марки «Б» до Тендерної документації зазначено, що якість товару, в тому числі, повинна підтверджуватись наявністю документації: - копія висновку Державної санітарно - епідеміологічної експертизи для використання у знезараженні в системі питного водопостачання/ у системі водовідведення стічних вод, виданого на Учасника. У складі тендерної пропозиції АТ "ДНІПРОАЗОТ" наданий Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.09.2019 року № 12.2-18-1/20415 (далі – виновок СЕС), в якому зазначено, що сферою застосування та реалізації об'єкта експертизи є: Промислове використання, водопідготовка, сировина для виготовлення продукції згідно з вимогами нормативних документів, оптова торгівля. Таким чином, у Висновку СЕС не зазначено, що запропонований АТ "ДНІПРОАЗОТ" гіпохлорит натрію марки «А» та гіпохлорит натрію марки «Б» проходив експертизу саме для використання у знезараженні в системі питного водопостачання / у системі водовідведення стічних вод. Оскільки гіпохлорит натрію, що є предметом даної Закупівлі, буде використовуватись в процесі водопідготовки для знезараження саме в системі питного водопостачання та саме у системі водовідведення стічних вод, то і у висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи у розділі “Сфера застосування” відповідно до вимог Тендерної документації має бути зазначено для використання у знезараженні в системі питного водопостачання/ у системі водовідведення стічних вод. Тобто, у Висновку СЕС не передбачена можливість використання пропонованого АТ "ДНІПРОАЗОТ" предмету закупівлі для використання у знезараженні в системі саме питного водопостачання та в системі водовідведення стічних вод, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим умовам Тендерної документації. Така ж позиція щодо наданого АТ "ДНІПРОАЗОТ" Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.09.2019 року № 12.2-18-1/20415 висловлена Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України в Рішенні від 04.02.2021 р. № 1993-р/пк-пз. За таких обставин, керуючись вимогами ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник був зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію АТ "ДНІПРОАЗОТ", але в порушення вимог Закону прийняв рішення про визнання вищезазначеного учасника переможцем торгів та оприлюднив повідомлення про намір укласти з ним договір закупівлі. 3. Як вбачається із завантажених АТ "ДНІПРОАЗОТ" в електронну систему закупівель документів, зазначеним учасником Закупівлі надано дві цінові пропозиції. Перша цінова пропозиція від 15.04.2021 р № 50/04 (файл "Додаток 5.PDF") була завантажена 16.042021 р. (14:24), друга цінова пропозиція від 01.04.2021 р. № 4/04 (у складі файлу "Квалифик 1.pdf, арк. 1-2) була завантажена 28.05.2021 р. (09:36). Вважаємо, що надані учасником документи не відповідають умовам Тендерної документації. Зокрема, в Тендерній документації відсутня форма "ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ". Так, Додатком 5 до Тендерної документації встановлена форма "Тендерна пропозиція", яка в наданих АТ "ДНІПРОАЗОТ" документах відсутня. Крім того, зазначені в наданій АТ "ДНІПРОАЗОТ" ціновій пропозиції від 01.04.2021 р. № 4/04 відомості не відповідають умовам Закупівлі, які зазначені в оголошенні про проведення Закупівлі та в Тендерній документації, та не відповідають результатам електронного аукціону. В ціновій пропозиції від 01.04.2021 р. № 4/04 учасник пропонує поставити тільки гіпохлорит натрію марки "А", в той час, як вимогами Тендерної документації встановлена поставка гіпохлориту натрію марки "А" та гіпохлориту натрію марки "Б". В ціновій пропозиції від 01.04.2021 р. № 4/04 учасник пропонує поставити гіпохлорит натрію марки "А" в кількості 300 т, в той час, як вимогами Тендерної документації встановлена поставка гіпохлориту натрію марки "А" в кількості 54,6 т. В ціновій пропозиції від 01.04.2021 р. № 4/04 учасником зазначена її вартість (вартість товару), за яку учасник погоджується поставити предмет закупівлі, в розмірі 2 786 400,00 грн., в той час, як за результатами аукціону АТ "ДНІПРОАЗОТ" запропонував поставити товар всього за 771 154,20 грн. Крім того, відповідно до п.п. 1.2 п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації кожен учасник має право подати тільки одну тендерну (в тому числі цінову) пропозицію, в той час як АТ "ДНІПРОАЗОТ" подав дві кардинально різні цінові пропозиції. Таким, чином тендерна пропозиція АТ "ДНІПРОАЗОТ" підлягає відхиленню, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета Закупівлі Тендерної документації Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника. Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме: - ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі": принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах; - ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі": замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, прийнявши рішення про визнання АТ "ДНІПРОАЗОТ" переможцем та про намір при невідповідності тендерної пропозиції цього учасника вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги Закону, а також права та інтереси ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог Закону і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених Законом підстав). Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання переможцем АТ "ДНІПРОАЗОТ", тендерна пропозиції якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України "Про публічні закупівлі". ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання скасувати рішення про визнання переможцем торгів АТ "ДНІПРОАЗОТ", оформлене протоколом розгляду електронних пропозицій UA-2021-03-31-002160-b, та відповідно до ч. 11 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі" розглянути наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої. Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 29, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2021-03-31-002160-b. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ" скасувати рішення, оформлене протоколом розгляду електронних пропозицій UA-2021-03-31-002160-b, про визнання переможцем торгів АТ "ДНІПРОАЗОТ" та розглянути наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої. Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292): Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299 Додатки: Протокол розгляду електронних пропозицій UA-2021-03-31-002160-b. Копія Свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів від 05.06.2020 р. серія С №№ 040477, 040476. Копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.09.2019 року № 12.2-18-1/20415. Копія ТУ У 20.1-05761620-001:2019 "Гіпохлорит натрію. Технічні умови"
Дата розгляду скарги: 17.06.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2021 13:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.06.2021 17:57
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 5c201c68c7604c97ad4030c95d393d36
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-31-002160-b.c2
Назва: про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Дата розгляду скарги: 17.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2021 12:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.06.2021 19:01
Дата виконання рішення Замовником: 24.06.2021 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛОМ UA-2021-03-31-002160-b-2 розгляду електронних пропозицій від 24.06.2021р. Замовником прийнято рішення: відхилити тендерну пропозицію АТ "ДНІПРОАЗОТ" згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Автор: ТОВ "ЕКСТРАГРУП", Кармазіна Анна Сергіївна 380684027396 EXTRAGROUP.LLC.UKRAINE@GMAIL.COM https://extragroup.prom.ua/g54626713-dezinfitsiruyuschie-sredstva
Вимога
Відхилено

ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі

Номер: 7e3ab9a933c34363bf22b23520ee233c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-31-002160-b.a1
Назва: ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 31.03.2021 р., ідентифікатор № UA-2021-03-31-002160-b (далі – Закупівля), Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 - код 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки "А", Гіпохлорит натрію марки "Б"). Згідно з приписами частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наше підприємство має намір брати участь у закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників та які зазначені нижче. 1. В п. 3 Додатку 3 до ТД зазначено, що якість товару повинна підтверджуватись наявністю документації, до довідки, в тому числі: - копія висновку Державної санітарно - епідеміологічної експертизи для використання у знезараженні в системі питного водопостачання/ у системі водовідведення стічних вод, виданого на Учасника. Вважаємо, що дана умова ТД є дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників, які самостійно, як наше підпиємство, не замовляють проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а користуються чинними висновками, виданими на виробника продукції. Відповідно до ст. 1 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення” об'єктами державної санітарно-епідеміологічної експертизи є будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини. Тому, оскільки в даній Закупівлі предметом закупки є продукція, а не діяльність потенційних учасників, то і об'єктом державної санітарно-епідеміологічної експертизи є саме продукція, незалежно від того, хто є замовником проведення експертизи та на кого виданий висновок. За таких обставин вважаємо що умова ТД про надання діючого (чинного) висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки «Б» та на сульфат заліза, який виданий саме на учасника закупівлі є дискримінаційною по відношенню до тих потенційних учасників, які мають відповідний висновок, виданий на виробника продукції, з якою учасник має намір взяти участь у Закупівлі. Тому вимагаємо викласти вищезазначену умову ТД в наступній або аналогічній редакції: "- копія висновку Державної санітарно - епідеміологічної експертизи для використання у знезараженні в системі питного водопостачання/ у системі водовідведення стічних вод, виданого на Учасника або на виробника предмету закупівлі". 2. В п. 4 Додатку 3 до ТД зазначено, що до складу тендерної документації учасник повинен надати: - підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України); - підтвердження наявності в Учасника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення водія) Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними, тобто такими, що обмежують (звужують) коло потенційних учасників Закупівлі, оскільки роблять неможливою участь у Закупівлі тих учасників, які перевезення (поставку) товарів здійснюють не самостійно, а із залученням на договірних підставах сторонніх перевізників, що мають відповідні дозволи та ліцензії. Тобто, зазначені умови включені до ТД в інтересах певних потенційних учасників, які мають власний (або орендований) спеціалізований автотранспорт. Щодо підтвердження наявності в Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів та водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів. Встановлені Замовником в ТД кваліфікаційні вимоги (п. 5 Розділу ІІІ) надають учасниками право при здійсненні поставок товарів у Закупівлі залучати до перевезення на підставі договору про надання послуг третіх осіб (перевізників). Наше підприємство залучає для перевезення небезпечних вантажів саме таких виконавців послуг з перевезення, які мають спеціалізований транспорт та відповідні дозволи для перевезення небезпечних вантажів, в том учислі уповноважених з безпеки перевезень та спеціально навчених водіїв. В той же час вищезазначені умови ТД вимагають від учасника надання документів, що підтверджують наявність саме у Учасника уповноваженого з перевезень небезпечних вантажів та водіїв. Таким чином, Замовник вимагає від учасника надання документів, які може мати виключно той учасник, який самостійно (без залучення третіх осіб) здійснює поставку (перевезення) товарів власним (або орендованим) транспортом. Тобто такі умови ТД, по-перше, суперечать іншим умовам ТД, які дозволяють потенційним учасникам не мати власного транспорту та пов’язаних із здійсненням перевезень небезпечних вантажів персоналу і дозвільних документів, а по-друге фактично позбавляють учасників права залучати спеціалізованих перевізників на договірних підставах. За таких обставин вважаємо що ТД в зазначеній вище частині носить дискримінаційний характер по відношенню до тих учасників, які залучають до перевезення предмету Закупівлі третіх осіб (перевізників) на підставі договору про надання послуг та не мають власного спеціалізованого транспорту і документів, що вимагаються Замовником. Враховуючи викладене вище, вимагаємо виключити вимогу ТД про надання підтвердження наявності виключно у Учасника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів та наявності в Учасника водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів, та викласти вищезазначені умови ТД в наступній або аналогічній редакції: - підтвердження наявності в Учасника або у залученого на підставі договору про надання послуг перевізника уповноваженого з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів (скан-копія з оригіналу наказу про призначення, скан-копія з оригіналу свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, виданий територіальним підрозділом МВС України); - підтвердження наявності в Учасника або у залученого на підставі договору про надання послуг перевізника, водія, який має право здійснювати перевезення небезпечних вантажів (копія свідоцтва ДОПНВ про підготовку водіїв, що перевозять небезпечні вантажі та підтвердження проходження підготовки з правил охорони праці на автомобільному транспорті (скан-копія з оригіналу посвідчення водія) В разі незадоволення даної вимоги (звернення) наше підприємство буде змушене звернутися до органу оскарження з відповідною скаргою про усунення порушень процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: КП ПОР «Полтававодоканал» здійснює закупівлю керуючись Законом України «Про публічні закупівлі». Умови тендерної документації, визначені на підставі наявної потреби, відповідають вимогам діючих нормативних документів.
Статус вимоги: Відхилено