-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Папір газетний, папір для гофрування
відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015 - 22991000-3 «Газетний папір»; 22993400-1 «Гофровані папір або картон»
Торги не відбулися
534 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 340.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 340.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2021 15:14 - 12.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
17905c3395584e2f9953c2bf63b93846
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-31-001836-b.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник!
Прошу звернути Вашу увагу на факт наявності в Тендерній документації дискримінаційних вимог до учасників, якими порушуються норми чинного законодавства України, а також права та інтереси потенційних учасників закупівлі.
Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, в Додатку 4 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТІВ ЗАКУПІВЛІ» зазначені вимоги наступного змісту:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:
сертифікат якості (паспорт або посвідчення якості), виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом або виробником;
сертифікат відповідності, виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом;
висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом;
договір про співпрацю з виробником;»
1. Щодо вимоги про надання сертифіката якості (паспорта або посвідчення якості) та сертифіката відповідності, повідомляємо наступне:
Вивчивши вищезазначену вимогу наголошуємо на тому, що на сьогоднішній день, у зв’язку з втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 за № 28, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за № 466/10746, продукція, а саме – паперова продукція, канцелярські, господарські та інші товари, обов’язковій сертифікації в Україні не підлягає, а також не підлягають оцінці відповідності вимогам технічних регламентів, що діють в Україні.
За таких обставин, вимога Замовника надати сертифікати якості та сертифікати відповідності є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України.
Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі вищезазначених сертифікатів.
Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які не можуть надати відповідні сертифікати.
Крім того, позбавлення учасників можливості виконати таку вимогу фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати дану вимогу, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною.
Виконання учасниками процедури закупівлі такої умови не підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям або здатність поставки Учасником якісного товару, адже предмет закупівлі на сьогоднішній день не підлягає обов’язковій сертифікації. А отже, така умова є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в Додатку 4 до Тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій сертифікат якості (паспорт або посвідчення якості), виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом або виробником; сертифікат відповідності, виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також не відповідає нормам чинного законодавства України. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі.
Наявність такої умови в Тендерній документації фактично позбавляє Скаржника можливості прийняти участь в закупівлі, не будучи при цьому відхиленим через відсутність в складі пропозиції вищезазначених сертифікатів. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено дискримінаційною умовою Тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, вимога Замовника про надання в складі тендерних пропозицій сертифіката якості (паспорт або посвідчення якості), виданого не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом або виробником; сертифіката відповідності, виданого не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом підлягає виключенню з умов Тендерної документації.
2. Щодо вимоги про надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом, повідомляємо наступне:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі – Висновок ДСЕЕ) видається на певний строк. Даний строк зазначається у самому Висновку ДСЕЕ. За таких обставин, істотним є не рік, в якому видано Висновок ДСЕЕ, а період, протягом якого Висновок ДСЕЕ є чинним. Висновок ДСЕЕ може бути видано і ДО 2020 року, однак його дія може поширюватися на весь період поставки товару, передбаченого даним тендером.
За таких обставин, вимога про надання Висновку ДСЕЕ, виданого не пізніше 2020 року, є невиправданою, недоцільною, неправомірною, такою, що не відповідає нормам чинного законодавства України.
Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі Висновку ДСЕЕ, виданого саме не пізніше 2020 року.
Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які не можуть надати Висновок ДСЕЕ, виданий саме не пізніше 2020 року.
Крім того, позбавлення учасників можливості виконати таку вимогу фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати дану вимогу, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною.
Виконання учасниками процедури закупівлі такої умови не підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям або здатність поставки Учасником більш якісного товару, адже Висновок ДСЕЕ, який виданий ДО 2020 року, жодним чином не поступається Висновку ДСЕЕ, виданому не пізніше 2020 року. А отже, умова про надання Висновку ДСЕЕ, виданого не пізніше 2020 року є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в Додатку 4 до Тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий не пізніше 2020 року є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також не відповідає нормам чинного законодавства України. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі.
Наявність такої умови в Тендерній документації фактично позбавляє Скаржника можливості прийняти участь в закупівлі, не будучи при цьому відхиленим через відсутність в складі пропозиції Висновку ДСЕЕ, виданого не пізніше 2020 року. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено дискримінаційною умовою Тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, вимога Замовника про надання в складі тендерних пропозицій висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого не пізніше 2020 року підлягає коригуванню.
3. Щодо вимоги про надання договору про співпрацю з виробником, повідомляємо наступне:
Необхідність подання учасником у складі тендерної пропозиції укладеного з виробником договору про співпрацю значно звужує коло учасників, які можуть прийняти участь у тендері. Така умова є недоцільною та невиправданою, адже значна кількість учасників здійснюють свою діяльність у сфері поставки предмета закупівлі не маючи при цьому укладеного з виробником договору про співпрацю.
Замовник жодним чином не довів та не обґрунтував необхідність надання учасниками процедури закупівлі договору про співпрацю з виробником.
Вищевказана умова обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляє можливості участі в закупівлі тих учасників, які не можуть надати договір про співпрацю з виробником.
Крім того, позбавлення учасників можливості виконати таку вимогу фактично порушує такий принцип здійснення закупівель, як принцип максимальної економії та ефективності. Адже суттєве обмеження кола учасників, які можуть виконати дану вимогу, в свою чергу суттєво обмежує можливість отримання Замовником пропозиції з найвигіднішою ціною.
Виконання учасниками процедури закупівлі такої умови не підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям або здатність поставки Учасником більш якісного товару. А отже, умова про надання договору про співпрацю з виробником є необґрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вищенаведені пояснення, зазначена в Додатку 4 до Тендерної документації вимога Замовника надати в складі тендерних пропозицій договір про співпрацю з виробником є необгрунтованою, неправомірною, дискримінаційною, такою, що обмежує конкуренцію, а отже суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також не відповідає нормам чинного законодавства України. Дана умова порушує права та законні інтереси Скаржника та інших учасників процедури закупівлі.
Наявність такої умови в Тендерній документації фактично позбавляє Скаржника можливості прийняти участь в закупівлі, не будучи при цьому відхиленим через відсутність в складі пропозиції договору про співпрацю з виробником. А отже у Скаржника існує охоронюваний законом прямий інтерес, який порушено дискримінаційною умовою Тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, вимога Замовника про надання в складі тендерних пропозицій договору про співпрацю з виробником підлягає виключенню з умов Тендерної документації.
Зазначені в даній Вимозі умови Тендерної документації суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, так як такими умовами обмежується конкуренція серед учасників, порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а також порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Виключити з умов Тендерної документації зазначений в Додатку 4 наступний текст: «сертифікат якості (паспорт або посвідчення якості), виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом або виробником;
сертифікат відповідності, виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом;».
2. Викласти умову Тендерної документації, зазначену в Додатку 4 «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий не пізніше 2020 року відповідним акредитованим органом» в наступній редакції:
«висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий відповідним акредитованим органом, діючий протягом всього строку поставки товару, передбаченого даною закупівлею».
3. Виключити з умов Тендерної документації зазначений в Додатку 4 наступний текст: «договір про співпрацю з виробником;».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.04.2021 11:22
Вирішення:
Доброго дня! Ваша зауваження було враховано та Замовником будуть внесені зміни до Тендерної документації щодо технічної специфікації з урахуванням зазначеної вимоги та об’єктивних потреб Замовника щодо якості предмету закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено