-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку Послуги дитячих оздоровчих закладів санаторного типу, надання комплексу медичних послуг, спрямованих на поліпшення стану здоров’я та запобіганню захворювань, організації оздоровлення дітей (дитячі путівки) в Одеській області на узбережжі Чорного моря
Завершена
5 460 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 300.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2021 13:15 - 29.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
1f8b444cc14d4bb68ce763f11722cd50
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-31-002093-c.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовник, штучне обмеження кола потенційних учасників за територіальним принципом є дискримінацією. Це питання неоднорозово було предметом дослідження згідно із скаргами Колегією АМКУ. В електронній системі закупівель оприлюднено безліч рішень з цього питання. Умовою документації про місцезнаходження ДЗСТ в Одеській області ви дискримінуєте учасників, які знаходяться на узбережжі Чорного моря в інших областях, зокрема і заявника. Просимо вилучити вказану дискримінаційну умову та привести свою документацію у відповідність до вимог Закону України "Про публічні закупівлі". У випадку невжиття належних заходів будемо змушені звернутися до органу оскарження для встановлення факту порушень та органів ДАСУ для притягнення винних осіб до відповідальності.
Заздалегідь вдячні за розуміння
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.04.2021 13:44
Вирішення:
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників торгів, зокрема:
1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Крім того, згідно з ч. 4 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» можна зробити висновок, що дискримінацією є обмеження прав вітчизняних або іноземних учасників, обмеження учасників в доступі до інформації з питань закупівель або встановлення Замовником вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Водночас, що з боку Замовником торгів не було допущено жодного порушення принципів закупівель (в тому числі недискримінації учасників), оскільки вся необхідна інформація стосовно процедури закупівлі (оголошення, річний план, тендерна документація) є загальнодоступною для кожної особи, яка зацікавлена в участі в торгах. Крім того, відповідно до умов, що визначені в Тендерній документації передбачено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.
Вимога щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей на узбережжі Чорного моря (Одеська область) є обґрунтованою, враховуючи попередній досвід надання послуг, кліматичні умови, ефективність оздоровлення та багато інших чинників.
Крім того, з метою підвищення конкуренції серед потенційних учасників, Замовником було оголошено про проведення відкритих торгів одразу в чотирьох регіонах України, зокрема:
- ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - (дитячі путівки )в Херсонській області на узбережжі Чорного моря (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-03-31-002096-c)
- ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - дитячі путівки) (ЛОТ 1 ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - дитячі путівки на території Київської області; ЛОТ 2 ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - дитячі путівки на території міста Києва) (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-03-31-002095-c);
- ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих таборів - послуги дитячих закладів з організації оздоровлення та відпочинку - дитячі путівки на території Закарпатської області (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-03-31-002094-c);
- ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку Послуги дитячих оздоровчих закладів санаторного типу, надання комплексу медичних послуг, спрямованих на поліпшення стану здоров’я та запобіганню захворювань, організації оздоровлення дітей (дитячі путівки) в Одеській області на узбережжі Чорного моря (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-03-31-002093-c).
Також, рішення про встановлення місця надання послуг з оздоровлення було прийнято На виконання завдань визначених Територіальною Угодою між КМДА та ОПОП у м. Києві «Київською міською радою профспілок» зазначених в розділ 7 п.3, та Постанови президії- колегіального органу ОПОП у м. Києві «Київської міської ради профспілок» № П-9-1від 04.03. 2021 р. Таким чином, тендерний комітет Замовника не має права відступати від рішення Постанови презиції ОПОП у м. Києві «Київської міської ради профспілок».
Зазначена вимога не є вибірковою для певних учасників, а є загальною для всіх учасників.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900 дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених ст.3 Закону №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Згідно Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) ч. 2 ст. 21 "В оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг"; п.5 ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що "Тендерна документація повинна містити: - місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;".
Крім того, статтею 22 Закону передбачено, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
Тендерний комітет визначаючи вимогу щодо місця оздоровлення та відпочинку дітей на узбережжі Чорного моря (Одеська область) посилався на властивості кліматичних та інших умов Чорного моря саме на території Одеської області.
Слід також зазначити, що встановлення Замовником місця надання послуг на території Одеської області не дискримінаційною умовою, оскільки відповідно до інформації яка наведена в Державному реєстрі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, на території Одеської області зареєстровано закладів відповідного типу значно більше ніж два.
Статус вимоги:
Відхилено