-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція ( АДВАГРАФ 0,5 мг капсули пролонгованої дії №50 (Tacrolimus), АДВАГРАФ 1 мг капсули пролонгованої дії №50 (Tacrolimus))
Завершена
1 275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
Період оскарження:
31.03.2021 10:11 - 13.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
щодо надання гарантійного листа від виробника
Номер:
a4e2ef665710497293ea83e4bebd4aaa
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-31-000618-c.a1
Назва:
щодо надання гарантійного листа від виробника
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 5 медико-технічних вимог до предмета закупівлі, викладених у Додатку №3 до тендерної документації, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати оригінал гарантійного листа від виробника товару або уповноваженого представника (представництва, філії) виробника в Україні, яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципомнедискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлюватидискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінаціїучасників.
З урахуванням даного, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог успосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертоїстатті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законніінтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципинедискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель,передбачені статтею 3 Закону, оскільки за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єктигосподарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що єдискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Зокрема,звертаємо Вашу увагу на те, що вимога щодо надання гарантійного листа від виробника була визнана дискримінаційною Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України зрозгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№9702-р/пк-пз від 19.09.2018 року.
До того, Міністерством охорони здоров'я спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було підготовлено низку рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які викладені у спільному листі N 01.7/33810 від 19.12.2018 (http://moz.gov.ua/uploads/1/9246-moz_mert.pdf).Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів. До розробки рекомендацій були залучені відповідні департаменти МЕРТ і МОЗ, які мають значний досвід в організації публічних закупівель, а також ГО «Центр протидії корупції», «Трансперенсі Інтернешнл».
У відповідності з пунктом 8 даних рекомендацій вимогу щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки визнано такою, що не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників процедури закупівлі.
З урахуванням вищенаведеного, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з Додатку №3 до тендерної документації вимогу, відповідно до якої учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати «оригінал гарантійного листа від виробника товару або уповноваженого представника (представництва, філії) виробника в Україні, яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі».
Або,задля сприяння розвитку здорової конкуренції, доповнити дану вимогу можливістю надання учасниками альтернативних гарантій на кшталт: «або учасник повинен підтвердити наявність можливості поставки товару, що є предметом закупівлі шляхом надання гарантійного листа, яким підтверджують можливість поставки даного товару з технічними характеристика та в терміни, визначені замовником торгів».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 05.04.2021 15:59
- Відповідь на вимогу адваграф.pdf 08.04.2021 11:56
Дата подачі:
05.04.2021 15:59
Вирішення:
Доброго дня! На Вашу вимогу про внесення змін до тендерної документації по закупівлі
UA-2021-03-31-000618-с код ДК 021:2015 - 33600000-6 «Фармацевтична продукція» АДВАГРАФ 0,5 мг капсули пролонгованої дії №50 (Tacrolimus), АДВАГРАФ 1 мг капсули пролонгованої дії №50 (Tacrolimus), яка полягає у виключенні з Додатку №3 до тендерної документації вимогу, відповідно до якої учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати «оригінал гарантійного листа від виробника товару або уповноваженого представника (представництва, філії) виробника в Україні, яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі», тендерний комітет КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР УРОЛОГІЇ І НЕФРОЛОГІЇ ІМ.В.І. ШАПОВАЛА» повідомляє наступне.
Наявність гарантійного листа від виробника є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки, з огляду на специфіку захворювань, в цілях лікування яких здійснюється закупівля, Замовника турбує своєчасність поставок лікарських засобів та їх якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування хворих, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Вказана вимога документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання в неповному обсязі та є гарантією вчасної поставки продукції. Зазначена вимога не являється дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог до такого гарантійного листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких гарантійних листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, це на нашу думку, може свідчити про те, що виробник або представник виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель та не створює перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації. Крім того, надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок, нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником, як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
Посилання на рекомендації, зазначені у спільному листі виданому Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством охорони здоров’я України № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів» не вказує на те, що вимога замовника в тендерній документації щодо надання учасниками гарантійного листа від виробника є неправомірною або дискримінаційною. Крім того, даний лист не містить норм права та не є обов’язковим для виконання. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, отже, дана вимога не суперечить чинному законодавству України.
Таким чином, Замовник вважає, що не порушив чинне законодавство в частині дискримінації учасників, а тендерна документація закупівлі відповідає вимогам ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, за якими не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та не направлена на обмеження кола потенційних учасників.
З повагою, тендерний комітет КНП ХОР «ОМКЦУН ІМ.В.І.ШАПОВАЛА»
Статус вимоги:
Відхилено