• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Персональні комп’ютери

Завершена

337 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 687.50 UAH
Період оскарження: 30.03.2021 15:03 - 11.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо дискваліфікації учасника

Номер: fc3cc746c2d64c17a2e5056a34656ead
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-002658-b.b5
Назва: Вимога щодо дискваліфікації учасника
Вимога:
Шановний Замовник! Розглянувши пропозицію ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" у закупівлі згідно ідентифікатора UA-2021-03-30-002658-b, звертаємо Вашу увагу, що пропозиція Учасника не відповідає вимогам Тендерної документації в частині Додаток 1 «Технічна специфікація», а саме: Замовником висунута вимога до зовнішніх інтерфейсів дискретної відеокарти – «не менше ніж 1 (один) порт DVI (для дискретної відеокарти); не менше ніж 1 (один) порт HDMI (для дискретної відеокарти)». У своїй пропозиції у файлах «Відповідність технічним вимогам.pdf» та «порівняльна таблиця.pdf» Учасник ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" надає загальний опис технічних характеристик персонального комп’ютера не надаючи точні моделі та артикули компонентів, що не дає змоги визначити повну відповідність заявленим Замовником вимогам до Товару. Адже до терміну «Відеокарта - Дискретна GeForce GT 1030» можна підібрати декілька моделей відеокарт і найдешевші з них не мають одночасно двох (або більше) портів – 1 порт DVI та 1 порт HDMI. До того ж, в описі характеристик запропонованого системного блоку не вказана модель жорсткого диску. Лише вказано: «1TB HDD». Є ймовірність що тут Учасник ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" може запропонувати Замовнику не новий товар, адже зараз на ринку багато пропозицій відновлених жорстких дисків, які вже раніше використовувались. Враховуючи наведене вище, просимо ретельно розглянути пропозицію ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" та дискваліфікувати, як таку що не відповідає вимогам закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Згідно з п. 6 Розділу IIІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно з Додатком 1 до тендерної документації). У Додатку №1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, Замовником визначено для заповнення дві колонки із зазначенням: «Найменування показника» та «Характеристики». У ході розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Систематика Україна» встановлено, що Учасником у повному обсязі надано інформацію щодо технічних характеристик товару. У складі тендерної документації ТОВ «СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА» надо Лист авторизації Вих.№ 1/1204 від 12 квітня 2021р. файл «Авторизаційний _Приватум СУ.pdf» в якому виробник обладнання, ТОВ «ПРИВАТУМ», засвідчує «…що запропоновані Учасником товари, мають оригінальні коди та маркування, є новими, виготовленими з використанням досягнень сучасних технологій, а також є товарами належної якості, що відповідають міжнародним ( в т.ч. європейським) стандартам та мають встановлену операційну систему Windows 10 Professional х64Ukrainian.», що відповідає технічним вимогам. Звертаємо Вашу увагу, що Замовником не було встановлено окремих вимог щодо необхідності зазначення моделі, артикулу компонентів. Отже, у зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо дискваліфікації учасника

Номер: 581d419770bb45fd8fd34484dc2c1dd3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-002658-b.a4
Назва: Вимога щодо дискваліфікації учасника
Вимога:
Ретельно розглянувши пропозицію ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" у закупівлі згідно ідентифікатора UA-2021-03-30-002658-b, звертаємо вашу увагу, що пропозиція не відповідає вимогам: Замовником у додатку № 3 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ОБОВ’ЯЗКОВО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» вимагалось «У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання». Однак, ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" у своїй тендерній пропозиції не надав Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні, натомість було надано лише Лист авторизації від ТОВ «ПРИВАТУМ» як офіційного партнера Microsoft на системні блоки, але не на ліцензійну операційну систему Windows 10 Pro 64bit, що не відповідає вимогам замовника. Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є: - ТОВ «МТІ» (MTI LLC) - ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI" - Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC). Враховуючи наведене вище, просимо ретельно розглянути пропозицію ТОВ "СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА" та дискваліфікувати, як таку що не відповідає вимогам закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Замовником було розглянуто Вашу вимогу. У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне: Відповідно до п. 9 Ст. 29 Закону Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до оголошення № UA-2021-03-30-002658-b від 30.03.2021р., яке було розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Законом, Замовником у Додатку 3 до тендерної документації вимагалося наступне: «16. У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання» На підтвердження вищезазначеної вимоги ТОВ «СИСТЕМАТИКА УКРАЇНА» у складі пропозиції надає Лист авторизації Вих.№ 1/1204 від 12 квітня 2021р. файл «Авторизаційний _Приватум СУ.pdf» в якому виробник обладнання, ТОВ «ПРИВАТУМ», підтверджує факт встановлення програмного забезпечення при виробництві обладнання «…що запропоновані Учасником товари, мають оригінальні коди та маркування, є новими, виготовленими з використанням досягнень сучасних технологій, а також є товарами належної якості, що відповідають міжнародним ( в т.ч. європейським) стандартам та мають встановлену операційну систему Windows 10 Professional х64Ukrainian.», що відповідає встановленій вимоги в частині: «…..або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.» Отже, у зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 004197726a3d44efa86b40a5a27b0fdb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-002658-b.c3
Назва: 1
Вимога:
Тендерної документація містить наступну дискримінаційну вимогу: про наявність у Продавця власного сервісного центру або довідка про наявність договорів з авторизованими сервісними центрами на обслуговування запропонованого Товару. Чимало постачальників, що знаходяться в інших регіонах, здійснюють свою діяльність в межах всієї України, при цьому не володіючи сервісними центрами в кожному місті країні. Звичайна практика, коли розміщені в одному місті постачальники співпрацюють з розміщеними у іншому місті компаніями, що надають супутні послуги. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційним по відношенню до інших учасників Процедури закупівлі, які можуть запропонувати нижчу ціну, виконати умови поставки та забезпечити відповідне обслуговування в межах Донецької області, проте не мають власного або сервісного центру на договірних засадах. Умови закупівлі є лояльними виключно до постачальників, що зареєстровані, знаходяться та здійснюють свою діяльність маючи власний або сервісний центр на договорних основах. Таким чином ви дискримінуєте учасників за ознакою наявність сервісного центру, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимогаи суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Хочемо також зазначити, що гарантійний ремонт товару, що є предметом закупівлі мають право здійснювати виключно авторизовані сервісні центри виробника, а не сервісні центри учасника, в інакшому випадку офіційна гарантія від виробника буде втрачена. Тому дана вимога є штучною та такою, що може бути прописана під конкретного учасника. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі тим учасникам, які наддадуть інформацію про авторизований сервісний центр виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Згідно п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 506 Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів « Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов'язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі-введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно. Виробник (продавець, виконавець) забезпечує нормальну роботу (застосування, використання) товару, у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну.» Тобто виходячи зі змісту положень нормативних актів гарантійне обслуговування може проводити не тільки виробник, а й продавець або виконавець. Тому в тендерній документації зазначено про необхідність надати довідку, складену у довільній формі, про наявність у Продавця власного сервісного центру або довідку про наявність договорів з авторизованими сервісними центрами на обслуговування запропонованого Товару, крім того Замовник не встановлює вимоги щодо визначення місця розташування такого сервісного центру. У зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.04.2021 00:02
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 6ad6bba341e64331a51f142423ea3aa4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-002658-b.c2
Назва: 1
Вимога:
На вимогу листа від виробника (авторизаційного листа) На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі комп’ютерне обладнання за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Разом з тим, «ПРЕДСТАВНИЦТВО» - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, повідомляємо, що юридична особа або фізична особа підприємець, яка веде підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом, реалізує та рекламує продукцію, згідно своїх повноважень, виступає представником виробника. Крім того у Замовника відсутні правові механізми встановлювати, стверджувати або заперечувати те, що учасник являється або не є представником виробника. Тобто авторизаційний лист – це документ, який не має жодної юридичною сили та не несе ніякої гарантії, адже не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляю наступне: Відповідно до умов тендерної документації учасник повинен надати авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб'ютера в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро. Відповідно до практики Антимонопольного комітету України (далі-АМКУ) у разі, якщо замовником вимагається надання авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора в Україні, то учасник має надати саме авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора. Окрім того, вказана вимога не є дискримінаційною, адже за допомогою вказаного авторизаційного листа учасник підтверджує ліцензійність запропонованого товару. Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". У зв’язку з вище наведеною інформацією підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.04.2021 00:02
Вимога
Вирішена

Внесення змін до тендерної документації

Номер: c0e803cbbaae40be977c4423fa72741c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-002658-b.a1
Назва: Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції: «У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання." Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції. Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є: • ТОВ «МТІ» (MTI LLC) • ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI" • Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC) Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа. Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ). 1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ). 2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..". Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання. Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має. Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано. Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).. Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення. Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Вирішення: Доброго дня! Тендерний комітет Замовника розглянув Вашу вимогу та повідомляє що, Замовником було прийнято рішення внести зміни до Додатку 1 тендерної документації Технічна специфікація на стр.19 та викласти в новій редакції: Попередньо встановлена ліцензійна ОС Windows 10 Pro 64bit з україномовним інтерфейсом. На момент поставки замовнику кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. Операційна система без відповідних ліцензій замовником не приймається. У разі постачання за програмою ліцензування Microsoft Open License: на кожний персональний комп’ютер постачається наклейка сертифікату автентичності (СОА), яка повинна бути прикріплена до корпусу системного блока персонального комп’ютера, та завірена печаткою та підписом Постачальника копія ліцензії Microsoft Open License. Оригінал ліцензії Microsoft Open License на всю партію поставки надається окремо замовнику. У ліцензії Microsoft Open License, що підтверджує правомірність використання програмного забезпечення, вказується на яку кількість персональних комп’ютерів можливо його встановлення. У разі постачання з ОЕМ (або DОЕМ) ліцензією: на кожний персональний комп’ютер постачається наклейка сертифікату автентичності (СОА) (або наклейка GML), яка повинна бути прикріплена до корпусу системного блока персонального комп’ютера. Та до Додатку 3 до тендерної документації ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ОБОВ’ЯЗКОВО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ на стр.23 доповнено п.16 У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Статус вимоги: Задоволено