-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
"Будівництво резервуара для зберігання питної води на території інфраструктури водопровідно-каналізаційного господарства "Майданчик № 10" за адресою: вул.Мечникова, 89-А м. Першотравенськ Дніпропетровської області" (Правила визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45240000-1-Будівництво гідротехнічних об’єктів)
Клас наслідків (відповідальності) - СС2 будівництво
Завершена
8 250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 41 250.00 UAH
Період оскарження:
30.03.2021 14:17 - 17.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо визнання Переможця
Номер:
c9ca1c049db44dbfadd977bebf2f34f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-30-002406-a.c1
Назва:
Щодо визнання Переможця
Вимога:
ВИМОГА
ШАНОВНИЙ ЗАМОВНИК!
ТОВ "ІНВЕСТ-МОНТАЖБУД" (ЄДРПОУ 41291061) є учасником закупівлі "Будівництво резервуара для зберігання питної води на території інфраструктури водопровідно-каналізаційного господарства "Майданчик № 10" за адресою: вул.Мечникова, 89-А м. Першотравенськ Дніпропетровської області" (Правила визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45240000-1-Будівництво гідротехнічних об’єктів).
27 квітня 2021 р. було оприлюднено рішення Замовника, оформлене протоколом засідання тендерного комітету №14 від 27.04.2021 р., яким визначено переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі "Будівництво резервуара для зберігання питної води на території інфраструктури водопровідно-каналізаційного господарства "Майданчик № 10" за адресою: вул.Мечникова, 89-А м. Першотравенськ Дніпропетровської області" – код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45240000-1-Будівництво гідротехнічних об’єктів учасника торгів – ТОВ «БК «ГІДРОБУД» (далі - переможець).
Прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем та надіслати на адресу переможця повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Даною вимогою повідомляємо, що рішення тендерного комітету Замовника є незаконним та таким, що суперечить умовам тендерної документації та порушує норми Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки тендерна пропозиція переможця ТОВ «БК «ГІДРОБУД» не відповідає кваліфікаційним критеріям та вимогам Тендерної документації:
1. Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен був надати у складі своєї тендерної пропозиції розрахунок кошторисної заробітної плати.
За нормами п. 5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого Наказом Мінрегіону від 20.10.2016 р. № 281 (зі змінами від 27.07.2018 р. № 196) встановлено, що визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
Проте, даний розрахунок кошторисної заробітної плати у складі пропозиції переможця ТОВ «БК «ГІДРОБУД» відсутній, що є прямим порушенням Тендерної документації.
Фактично, відсутність вищезазначеного розрахунку виключає можливість визначити правильність та обгрунтованість відображення переможцем заробітної плати, закладеної в даних договірної ціни та кошторисної документації.
Замовник, вочевидь, ігнорує вимоги у тендерній документації (оскільки не звертає уваги на відсутність одного з ключових документів прямо зазначених в тексті Тендерної документації), або свідомо допускає неперевірену інформацію в розрахунках, що фінансуються з місцевого бюджету, та порушує захищені законом норми соціальних гарантій.
Так, згідно постанови КМУ від 29 липня 2020 р. №671 схвалено Прогноз економічного і соціального розвитку України, серед яких прогнозний індекс споживчих цін на 2021 рік становить 108,1 відсотків. За вказаними положеннями розмір кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва у 2021 р. має бути не нижче, ніж 10628,39 грн.
2. Згідно п. 8 Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації учасник має надати документи дозвільного характеру.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «БК «ГІДРОБУД» надало Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, в якій зазначені конкретні адреси місць виконання робіт підвищеної небезпеки: 63332, Харківсько обл.., Красноградський район, с. Піщанка; 51291, Дніпропетровська обл.., Новомосковський район, с. Новтроїцьке, вул.. Герасименка, 94; 52100, Дніпропетровська обл , смт. П’ятихатки; 52441, Дніпропетровська обл.., Солонянський район, с. Котлярівка; 51635, Дніпропетровська обл.., Верхньодніпровський р-н, с. Андріївка; 51633, Дніпропетровська обл ., Верхньодніпровський р-н, с Діденкове, 52552, Дніпропетровська обл ., Синельниковський район, с. Павлівка; 52504, Дніпропетровська обл.., Синельниковський р-н, с. Дубове; 51260, Дніпропетровська обл., Новомосковський р-н, с. Вільне; 52173, Дніпропетровська обл.., П’ятихатський р-н, с. Саксагань; 52118, Дніпропетровська обл.., П’ятихатський р-н, с. Грушуватка.
В наданій переможцем Декларації відсутній дозвіл на проведення робіт підвищеної небезпеки за місцем запланованих Замовником робіт "Майданчик № 10" за адресою: вул.Мечникова, 89-А м. Першотравенськ Дніпропетровської області", тому виконання робіт переможцем за наданою декларацією буде суперечити п. 21 Постанови КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. та порушувати законодавчо встановлені норми з охорони праці.
Далі, оскільки 03.02.2021 р. до Постанови КМУ №1107 від 26.10.2011 р. були внесені зміни, за якими частково види робіт за даним предметом закупівлі віднесені до Групи А Додатку 2, то переможець вже не зможе внести адресу Замовника до існуючої «Декларації», а має надати «Дозвіл»:
«п. 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77;
{Абзац другий пункту 6 в редакції Постанови КМ № 77 від 03.02.2021}»
Відповідно до п.3. постанови КМУ №1107 від 26.10.2011 року для отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, та декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2 необхідно отримати висновок експертизи - документ, який складається експертною організацією за результатами проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання (аудит).
Аудит проводиться відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону праці” та містить інформацію про відповідність (невідповідність) об'єкта експертизи вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки і на підставі якого приймається рішення щодо видачі дозволу або декларації.
Заздалегідь експертній організації потрібен час на отримання документів від Замовника, що підтверджують кваліфікацію працівників, вивчення їх нормативної бази та ознайомлення зі станом обладнання, що використовується при роботах підвищеної небезпеки.
І тільки після отримання позитивного висновку від експертної організації, що не може бути гарантовано у разі виявлення будь-якої невідповідності під час аудиту стану охорони праці, замовник надсилає висновок поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг через Єдиний державний веб-портал електронних послуг.
Фактично, визнаючи ТОВ «БК «ГІДРОБУД» переможцем з браком дозвільних документів (без дозволу та декларації), Замовник навмисно грубо порушує законодавство про процедуру публічних закупівель та охорони праці.
3. Відповідно до п.п. 3 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен подати докази виконання не менше одного аналогічного договору на виконання робіт, завантаживши документи відповідно Додатку № 6 в систему.
Наданий переможцем ТОВ «БК «ГІДРОБУД» договір №70 від 18.06.2019 р. не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Замовником.
За загальними нормами чинного законодавства підрядні договори на будівництво мають містити певні істотні умови, в т.ч. предмет договору (найменування, адреса, потужність, площа, об’єм, склад та обсяги робіт, передбачені проектною документацією, а також інші показники, що характеризують предмет), договірну ціну, визначену на підставі кошторисної документації, проектну та кошторисну документацію.
Наданий ТОВ «БК «Гідробуд» договір №70 від 18.06.2019 р. вищезазначені істотні умови не містить, на їх підтвердження копії документів не надані. За вказаним об’єктом учасник приймав участь лише в якості субпідрядника та лише в частині збирання металоконструкцій, в той час як Замовник визначив аналогічним «договір на будівництво нових об’єктів, або резервуарів та роботи відносяться до класу наслідків (відповідальності) СС2 або СС3 відповідно до
ДБН В.2.5 -74:2013 Водопостачання зовнішні мережі та споруди;
ДБН В.2.4-3:2010 Гідротехнічні споруди. Основні положення;
ДСТУ 8855:2019».
Тобто, аналогічним договором учасник має підтвердити здатність виконати у повному обсязі зобов’язання з нового будівництва з досвідом повної та належної організації робіт, виконання робіт за затвердженою проектною документацією, контролем якості ресурсів та послуг, вчасного фінансування робіт (з наступною оплатою за умовами договору), виконання гарантійних зобов’язань, тощо.
Монтаж металоконструкцій (без проекту та кошторису) на суму 185 тис. грн. не є аналогічними роботами з повного комплексу робіт нового будівництва резервуара очікуваної вартості 8,5 млн. грн.
4. Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (зі змінами та доповненнями).
Однак переможець ТОВ «БК «ГІДРОБУД» долучив до «Договірної ціни» документи, які не відповідають вимогам вищезазначеного ДСТУ: в реквізитах документів не зазначені найменування «Замовника» та «Підрядника», відсутні прізвища, посади та підписи осіб, які склали та перевірили ці документи, а також відсутня дата проведеного розрахунку.
Згідно п. 5.1.6. ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 чітко визначено, що в інвесторській кошторисній документації зазначається дата, станом на яку приймаються поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси.
Відсутність дати є прямим порушенням вимоги державного стандарту та впливає на оцінку достовірності та аргументованості розробленого документу.
Прийнявши рішення про перемогу ТОВ «БК «ГІДРОБУД», Замовник погодився з ціновою пропозицією, яку не відомо хто для не відомо кого склав, не зазначив дату, на яку прийняті поточні ціни, за повною відсутністю прізвища, ініціалів, посади та підпису осіб, які їх розробили, перевірили та несуть відповідальність за достовірність використаних даних.
З урахуванням вищевикладеного, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО скасувати рішення тендерного комітету № 14 від 27.04.2021 року про визнання переможцем ТОВ «БК «ГІДРОБУД» процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі та перейти до розгляду пропозицій наступних учасників.
Якщо дана вимога не буде виконана, учасник буде змушений звернутися зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також поставити питання про притягнення до відповідальності тендерного комітету Замовника за пряме порушення норм українського законодавства та спотворення відкритих торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 29.04.pdf 29.04.2021 09:58
- протокол№15.pdf 30.04.2021 16:51
Дата подачі:
29.04.2021 09:58
Вирішення:
По першому пункту вимоги учасника:
- відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен був надати у складі своєї тендерної пропозиції розрахунок кошторисної заробітної плати. Учасником була надана Пояснювальна записка до Договірної ціни (програмного комплексу АВК-5), де вказано, що середньомісячна заробітна плата на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 166,17 люд. год. та розряді робіт 3,8) становить 9954,78 грн., що повністю співпадає з проєктною документацією, яка пройшла експертну перевірку.
Наказ Мінрегіону від 20.10.2016 №281 (зі змінами від 27.07.2018 № 196) носить рекомендаційний характер, а постанова КМУ від 29 липня 2020 № 671 носить прогнозний характер, що не зобов’язують приймати заробітну плату при визначенні вартості будівництва у 2021 році не нижче, ніж 10628,39 грн. Учасником самостійно та свідомо прийнято рішення щодо встановлення зарплати 9954,78 грн., при середньому розряді робіт 3,2, яка є вищою від мінімальної заробітної плати та не порушує захищені законом норми соціальних гарантій.
Виходячи з вищевикладеного, замовником робіт контролюються всі дії, пов’язані з використанням коштів місцевого бюджету, а також, які можуть призвести до надмірних переплат.
По другому пункту вимоги учасника:
- згідно п. 8 Таблиці 2 Додатку 1 до Тендерної документації учасник має надати документи дозвільного характеру.
В пункті 8 Таблиці 2 Додатку 1 до Тендерної документації замовником було зазначено, що учасник повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, в якій зазначені дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. Учасником була надана чинна ліцензія.
Об’єкт будівництва не є об’єктом підвищеної небезпеки, тому дозвіл на проведення робіт підвищеної небезпеки за місцем запланованих робіт не вимагається.
По третьому пункту вимоги учасника:
- відповідно до п.п. 3 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник повинен подати докази виконання не менше одного аналогічного договору на виконання робіт, завантаживши документи відповідно Додатку № 6 в систему.
Учасником ТОВ «БК «ГІДРОБУД» надано договір від 18.06.2019 №70, яким він засвідчив свою участь в якості виконавця субпідрядних робіт у будівництві об’єкта, який по своїй суті та за класом наслідків (відповідальності) СС2 є аналогічним нашому предмету закупівлі.
Віднесення до аналогічних умов договору істотних чи неістотних умов АМКУ покладає виключно на замовника.
За загальним правилом, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом. Всі інші вимоги щодо ціни, строку, контрагентів, та інші, можуть вважатися аналогічними лише у випадку, якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення.
По четвертому пункту вимоги учасника щодо відсутності підписів, прізвищ та посад осіб, які склали та перевірили документи до Договірної ціни.
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293 (зі змінами та доповненнями) та підписання документів особами, які склали та перевірили документи до Договірної ціни не вимагалось.
Враховуючи вищевикладене, всі умови Тендерної документації учасником були виконані.
Зазначимо, що відповідно до ч.4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) учасник – скаржник не є учасником, якого не визнано переможцем процедури закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції, тобто він не перебував у статусі «розгляду» та «оцінки».
НАГОЛОШУЄМО! Згідно з умовами тендерної документації єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Критерії та методика оцінки визначаються відповідно до частини третьої статті 29 Закону. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів. Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "БК ГІДРОБУД" оформлена вірно, відповідає всім вимогам тендерної документації та є найбільш економічно вигідною пропозицією, що дозволяє заощадити бюджетні кошти в розмірі 1 353 646,42 грн. Ця економія — різниця між сумою коштів, яку замовник планував витратити на закупівлю, і сумою-переможця.
Статус вимоги:
Відхилено