• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з технічного огляду та випробувань підйомно-транспортного устаткування

Торги відмінено

248 448.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 484.48 UAH
Період оскарження: 30.03.2021 11:36 - 05.04.2021 11:40
Вимога
Є відповідь

Щодо усунення технічної описки в тендерній документації

Номер: 4f9838ca924b4a87b6ce56db17446d5f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-003305-c.b2
Назва: Щодо усунення технічної описки в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовник! П. 1.3. Розділу 1 Додатку 2 До тендерної документації передбачено, що Початок надання послуг: 2020 рік після відправлення письмової заявки Замовника про готовність кранів для надання послуг. Просимо виправити допущену описку з 2020 року на 2021.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Внесено зміни до Технічної специфікації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 3a9dd41f866740028725333193e1931c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-30-003305-c.b1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовник. За результатом ознайомлення зі змістом кваліфікаційних вимог до Учасників, викладених в Додатку 2 тендерної документації, Учасником виявлено низку дискримінаційних умов тендерної документації, які безпідставно обмежують коло учасників, які мають право прийати участь в закупівлі. По-перше, з приводу вимоги щодо підтвердження статусу Уповноваженої організації Чинним законодавством України не передбачений порядок призначення уповноважених організацій на проведення технічного огляду та експертного обстеження устаткування. Так, статус уповноваженої організації присвоювався на підставі «Порядку визначення уповноважених організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687», затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 17.05.2005 р. № 87. Разом з тим, відповідний Наказ був скасований наказом Мінсоцполітики України від 05.09.2016 р. № 981 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15.05.2005 № 87». Таким чином, починаючи з 05.09.2016 р. відсутній порядок та юридична можливість отримання статусу Уповноваженої організації. Разом з тим, жодних змін до Постанови КМУ № 687 внесено не було. Зазначена обставина свідчить, що на поточний момент існує нормативна колізія, яка дає змогу встановлювати дискримінаційні обмеження для участі суб’єктів господарювання у публічних закупівлях. Відповідно до ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" принципом публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Разом з тим висунута вимога передбачає дискримінаційні та протиправні обмеження щодо кола учасників закупівлі, які можуть бути допущені до електронних торгів. По-друге, з приводу вимоги щодо надання сертифікату акредитації органу з інспектування згідно з ISO 17020. Чинним Законодавством, що регулює порядок проведення експертних обстеженнь та технічного діагностування, а також висуває вимоги до експертних організацій, не передбачено вимоги щодо наявності акредитації відповідно до ISO 17020. Зазначена вимога штучно та безпідставно обмежує коло учасників та визначає дискримінаційні умови тендерної документації. Замовником жодним чином не обгрунтовано необхідність надання сертифікату саме ISO 17020 та не обгрунтовано причин за яких учасник не може надати будь-які інші сертифікати ISО. По-третє, Замовником визначено необгрунтовано жорсткі вимоги до наявності в учасників досвіду виконання аналогічних договорів. Так, встановлення обмеження щодо досвіду виконання експертних обстеженнь портальних кранів, які відпрацювали саме 36 років і більше, а також обов'язкового проведення вимірювання електроустаткування та геодезичної перевірки відхилень рейкової колії мостового крану Замовником нічим не обгрунтовується. Не зрозуміло яка різниця у проведенні обстежень портальних кранів які відпрацювали більше 36 років від кранів, що відпрацювали меньше 36 років. Зазначені вимоги необгрунтовано обмежують наявність у учасників досвіду виконання аналогічних договорів та викликає сумніви щодо неупередженості ЗАмовника. По-четверте. Замовником жодним чином не обгрунтовано неможливість залучення для виконання робіт суубпідрядників. Разом з тим, Законодавтсовм про публічні закупівлі взагалі не передбачено право Замовника обмежувати Учасників в можливості залучення субпідрядників для надання послуг за предметом закупівлі. ТАким чином, зазначені вимога також є дискримінаційною та суперечить Заонодавству про публічні закупівлі. Враховуючи викладене, просимо усунути дискримінаційні умови тендерної документації, а саме: 1. Видалити вимогу щодо необхідності підтвердження Учасником статусу Уповноважної організації. 2. Видалити вимогу щодо необхідності надання сертифікату ISO 17020 та підтвердження статусу органу з інспектування. 3. Видалити вимоги щодо необхідності надання досвіду виконання аналогічних договорів у вигляді обстеження поратльних кранів, які відпрацювали більше 36 років з обов'язкоим проведенням вимірювання електроустаткування та геодезичної перевірки відхилень рейкової колії мостового крану. 4. Передбачити можливість залучення Учасниками субпідрядників для надання послуг за предметом закупівлі. Звертаємо увагу, що у випадку необгрунтованого відхилення вимог Учасника або ігнорування таких вимог, Учасник вмушений буде оскаржити умови тендерної документації до АМКУ та суду.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо усунення дискримінаційних умов документації, повідомляємо наступне. Ст. 21 Закону України «Про охорону праці» (далі - Закон N 2694) визначено, що реєстрація, огляди, випробування тощо виробничих об'єктів та інше, провадяться у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. На виконання ст.ст. 21 та 39 Закону N 2694 постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 р. N 687 «Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» уповноважені організації визначаються Держпраці з метою підтримки державного нагляду за господарською діяльністю у сфері виробництва і праці, зокрема щодо проведення під час інспектування необхідних контрольних випробувань та огляду устатковання і матеріалів, досліджень шкідливих і небезпечних факторів виробничого середовища тощо, та з метою належного забезпечення діяльності Держпраці з питань виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства відповідно до завдань інспекційної служби, тобто здійснення державного нагляду (контролю). На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 р. №687 «Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» з метою встановлення механізму та процедури реалізації призначення та діяльності уповноважених організацій Наказом Держнаглядохоронпраці України від 17.05.2005 р. №87 був затверджений «Порядок визначення уповноважених організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №687». З урахуванням високої відповідальності за результати досліджень уповноважених організацій у Порядку встановлювалися відповідні вимоги щодо кількості фахівців, їх кваліфікації та якості здійснення науково-технічної підтримки з питань безпеки охорони праці у таких організаціях та досвід роботи в галузі. На підставі Наказу Міністерства соціальної політики N 981 ( z1286-16 ) від 05.09.2016 р. Наказ Держнаглядохоронпраці України від 17.05.2005 р. N 87 втратив чинність. При цьому, залишається чинною Постанова КМУ від 26 травня 2004 р. N 687 «Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», яким передбачено, що уповноважена організація - визначений Держпраці суб'єкт господарювання. Втрата чинності зазначеного Наказу, на даний час, на нашу думку, спричиняє негативні наслідки у сфері здійснення державного нагляду (контролю) з питань виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, що в свою чергу негативно впливає на промислову безпеку. Ст. 113 Конституції України передбачено, що Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Відповідно до ст.21 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України спрямовує і координує роботу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики у відповідних сферах суспільного і державного життя, виконання Конституції та законів України, актів Президента України, додержання прав і свобод людини та громадянина. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідальні перед Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні йому. Ст.49 цього ж Закону передбачено, що Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Із норм Закона України «Про центральні органи виконавчої влади» вбачається, що накази, видані ними в межах своїх повноважень, видаються на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України. Тобто, з огляду на ієрархію нормативно правових актів. нормативно-правові акти органів виконавчої влади вищого рівня, в данному випадку КМУ, мають вищу юридичну силу щодо нормативно-правових актів органів виконавчої влади нижчого рівня. Таким чином, втрата чинності Наказу Держнаглядохоронпраці України від 17.05.2005 N 87 жодним чином не скасовує обов´язковість виконання положень Постанови КМУ від 26 травня 2004 р. N 687 «Про затвердження Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», яким передбачена, необхідність визначення Держпраці суб'єкта господарювання уповноваженою особою, з метою виконання ними певних функцій. Як вбачається, із втратою чинності Порядку визначення уповноважених організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687, залишилось неврегульованим питання отримання суб´єктами господарювання статусу уповноважених організацій після 2016 року. Тож, на даний час, до врегулювання цього питання державою, єдиним законним підтвердженням того факту, що певний суб´єкт господарювання є уповноваженою організацією, якій можуть бути доручені на виконання певні функції, є документ саме про визначення такого суб´єкта уповноваженою організацією відповідно до вимог Постанови КМУ від 26 травня 2004 р. N 687. На нашу думку, жодний інший документ (дозвіл, декларація), наданий суб´єктом господарювання, в якому хоча і зазначені права на виконання певних видів робіт, в тому числі і ті, що може виконувати уповноважена організація, – не може вважатися підтвердженням наявності у останнього статусу уповноваженої організації. Визначення уповноважених організацій повинно здійснюватися відповідно до передбаченої законодавством процедури та відповідати принципам державної регуляторної політики, оскільки вирішує існуючу проблему з експлуатації застарілого обладнання, забезпечує досягнення максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів, завдяки чому досягається баланс інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави під час забезпечення безпеки обладнання. З врахуванням вищезазначеного, вважаємо за необхідне зазначити, що вимога Замовника, передбачена документацією про надання Виконавцем «документу про визначення Держпраці уповноваженої організації з правом проведення позачергового технічного огляду устаткування у разі закінчення граничного строку експлуатації у відповідності до Постанови КМУ від 26.05.2004 р. № 687» на підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, є обов´язковою для виконання та не є дискримінаційною. Вимоги щодо наявності у експертної організації органу з інспектування визначені у наступних документах: Постанова КМУ від 26.10.2011 року №1107 зі змінами від 07.02.2018 року, а саме п.3 «експертні організації - експертно-технічні центри, що належать до сфери управління Держпраці, або незалежні експертні організації, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці та мають підтверджену компетенцію для інспекційної діяльності у сфері охорони праці відповідно до законодавства». Наказ Мінсоцполітики від 12.04.2018 №507, зареєстрований в Мінюсті 07.05.2018 за №569/32021, «Про затвердження Вимог до експертних організацій, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва», а саме п.1, розділу ІІ «Експертна організація повинна бути акредитованою Національним агентством з акредитації України як орган з інспектування, що здійснює інспектування як третя сторона» Наказ Мінекономрозвитку від 30.12.2014 № 1494 «Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні», а саме прийнято як національний стандарт методом «підтвердження» за позначенням ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014 (EN ISO/IEC 17020:2012, IDT) Оцінка відповідності. Вимоги до роботи різних типів органів з інспектування. Отже, вважаючи на вищенаведене та на особливість роботи нашого підприємства в умовах безперервної дії (необхідність відсутності простоїв суден, залізничних вагонів та іншого транспорту, яке веде за собою накладання штрафів на підприємство), ми не в змозі проводити тендери «Обстеження і діагностування портових кранів» по декілька разів на рік, які кожен раз ведуть за собою простої кранів. Тому на підставі п.3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вважаємо за необхідне вимагати від учасника саме Атестат акредитації органу з інспектування, який буде підтверджувати спроможність виконавця виконувати послуги у разі прийняття вищезазначених Змін, та у будь-якому іншому разі. Згідно з Переліком органів з інспектування (сайт Національного агентства з акредитації України), акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2014 (ISO/IEC 17020:2012), умовам, зазначеним у Тендерній документації відповідають більше десяти організацій, які можуть приймати участь у нашій закупівлі. Тому вимоги тендерної документації не є антиконкурентними та дискримінаційними. Вимоги щодо необхідності надання досвіду виконання аналогічних договорів у вигляді обстеження поратльних кранів, які відпрацювали більше 36 років з обов'язкоим проведенням вимірювання електроустаткування та геодезичної перевірки відхилень рейкової колії мостового крану - принципово важливе, у зв'язку з тим що значна кількість техники має вік більше 36 років, та відповідно нормативним документам КНД 31.4.002-96 «Правила технічної експлуатації підйомно-транспортного устаткування морських портів», НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання». Вимога щодо неможливості залучення для виконання робіт субпідрядників - вилучена з документації.
Статус вимоги: Задоволено