-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду)
Завершена
820 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 100.00 UAH
Період оскарження:
30.03.2021 11:03 - 11.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Номер:
dbacbee987134bbf800f54c1222502d2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-30-002472-c.c1
Назва:
ВИМОГА ЗАМОВНИКУ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Вимога:
В И М О Г А
до закупівлі № UA-2021-03-30-002472-c «Проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду)»
1. Відповідно до п.2 додатку 2 тендерної документації даної закупівлі від Учасника вимагається «Наявність сформованих мобільних бригад за графіком 24/7, для забезпечення своєчасного та оперативного відбору зразків в різних місцях Дніпропетровської області, з обов’язковим включенням в кожну бригаду окремого лікаря ветеринарної медицини. Кількість сформованих бригад повинна бути не менше 8».
Нормативними актами не передбачена наявність в мобільних бригадах для відбору зразків ветеринарного лікаря. У пункті 5 Порядку відбору зразків та їх перевезення (пересилання) до уповноважених лабораторій для цілей державного контролю, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 490 від 11.10.2018р., яким врегульовано процедуру відбору зразків, встановлено, що відбір зразків проводиться державними ветеринарними інспекторами (державними інспекторами) Держпродспоживслужби, тобто посадовими особами Замовника. Жодних вимог щодо наявності ветеринарного лікаря при процедурі відбору зразків даним нормативним актом не передбачено.
За останні 4 роки у тендерній документації аналогічних закупівель, у тому числі закупівлі №UA-2021-02-05-007215-а «Проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду)», були відсутні вимоги щодо режиму роботи мобільних бригад 24/7, а також щодо обов’язкового включення в кожну бригаду окремого лікаря ветеринарної медицини.
За таких обставин включення до тендерної документації умов щодо обов’язкової наявності у складі мобільних бригад ветеринарного лікаря, які не обумовлені чинним законодавством, штучно створює переваги для учасників тендеру, які мають в штаті ветеринарних лікарів, та носить дискримінаційний характер щодо інших учасників тендеру.
Крім того, відповідно до п.4 додатку 4 до тендерної документації у власності виконавця повинно бути не менше чотирьох одиниць спеціалізованих транспортних засобів, а відповідно до п.2 додатку 2 вимагається наявність восьми мобільних бригад для відбору зразків.
Відповідно до технічної специфікації очікувана кількість досліджень – 2015 послуг. Термін виконання послуг до 31 грудня 2021 року. Відповідно до розрахунків середня кількість послуг на місяць становить 252. Враховуючи такий факт, що в кожному разі зразок буде досліджуватись за кількома показниками, кількість зразків на місяць може бути приблизно 100.
Якщо всі чотири автомобілі і чотири бригади будуть задіяні кожного робочого дня, то вони будуть відбирати по 1.2 зразку на кожну бригаду 1 раз на день.
Вважаємо це неефективним використанням людських і матеріальних ресурсів.
Зазначені вимоги щодо наявності у мобільних бригадах ветеринарного лікаря та зазначення інформації щодо нього мають бути виключені з тендерної документації (п.2 додатку 2 тендерної документації), а кількість мобільних бригад має бути зменшена до раціонального показника для ефективного використання державних коштів та приведена до кількості спеціалізованих транспортних засобів із розрахунку 1 транспортний засіб – 1 мобільна бригада (п.4 додатку 4 до тендерної документації).
2. Відповідно до п.5 додатку 4 «При відборі зразків продукції для випробувань повинен бути присутній сертифікований спеціаліст, що має відповідний сертифікат/свідоцтво, або спеціаліст, що має відповідну кваліфікацію та пройшов відповідне навчання. Зазначені працівники повинні бути штатними працівниками виконавця».
В якості документа, що підтверджує відповідність технічним вимогам вимагається надати копію сертифіката/свідоцтва про підвищення кваліфікації, наказ про проходження навчання.
Наша лабораторія акредитована на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 і в сфері акредитації якої є відбір проб, має спеціалістів компетентних щодо методів відбору проб. Це підтверджується самим фактом акредитації, а також документами системи якості, а саме - уповноваженнями даних спеціалістів.
Просимо пояснити які саме сертифікати/свідоцтва повинні бути надані нами в тендерній пропозиції та відповідно уточнити умови тендерної документації, оскільки наявна редакція тендерних умов носить неконкретний характер.
3. Відповідно до додатку 7 тендерної документації одним з критеріїв оцінки тендерних пропозицій є наявність профільних спеціалістів (лікарів ветеринарної медицини) в штатному розписі учасника більше 60% від заявленої чисельності спеціалістів. Дана вимога пояснюється соціальною важливістю результатів лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду). Однак, відповідно до умов закупівлі, дані випробування повинні проводитись лабораторією, яка має уповноваження Держпродспоживслужби на здійснення лабораторних досліджень (випробувань) для цілей державного контролю. Таким чином, єдиним об’єктивним критерієм відповідності учасника умовам тендерної документації є наявність у учасника тендеру уповноваження Держпродспоживслужби на здійснення лабораторних досліджень (випробувань) для цілей державного контролю.
В критеріях уповноваження, які затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 10 січня 2010р. №10 «Про затвердження Порядку та критеріїв уповноваження акредитованих лабораторій, у тому числі референс-лабораторій, та Порядку перевірки дотримання уповноваженими лабораторіями, у тому числі референс-лабораторіями, критеріїв уповноваження та позбавлення такого уповноваження» відсутні вимоги мати у штаті уповноваженої лабораторії лікарів ветеринарної медицини, тим більш у будь-якому відсотковому значенні щодо загальної кількості працівників. Вимога, яка встановлює питому вагу критерієв оцінки в 30% в залежності від наявності в штаті учасника тендеру не менш ніж 60% ветеринарних лікарів від загальної штатної чисельності працівників не базується на вимогах законодавства, штучне створює переваги одних учасників тендеру над іншими, є дискримінаційною та обмежує право лабораторій, які знаходяться в «Переліку уповноважених акредитованих лабораторій, референс-лабораторій» (за виключенням лабораторій Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, які мають в своєму штатному розписі лікарів ветеринарної медицини) проводити випробування для цілей державного контролю. Фахівці лабораторії, акредитованої на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 та уповноваженої Держпродспоживслужбою мають належну кваліфікацію для проведення випробувань для цілей державного контролю.
Вважаємо вимогу стосовно наявності в штаті лабораторії учасника лікарів ветеринарної медицини дискримінаційною та вимагаємо її видалити та як наслідок видалити весь додаток № 7.
Заступник генерального директора
з питань підтвердження відповідності
ДП «Дніпростандартметрологія» Н.М. Лех
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА ЗАМОВНИКУ 01.04.2021 12:45
Дата подачі:
01.04.2021 12:46
Вирішення:
Виходячи з того, що площа Дніпропетровської області складає 31,9 тис. км². За площею Дніпропетровська область займає друге місце в Україні, а місто Дніпро фактично розділяє область на дві частини, площею майже 15,5 тис. км². Беручи до уваги складну епідеміологічну ситуацію, що є зараз та статистику зростання спалахів гострих кишкових інфекційних захворювань та харчових отруєнь, зокрема це школи та дитячі садки, тощо, які потребують негайного, миттєвого реагування (за статистикою 2020 року найбільшу кількість спалахів зареєстровано у Дніпропетровській області), а також збільшення числа скарг споживачів щодо якості харчових продуктів. Замовником прийнято рішення умовно розділити територію області на 4 сектори (звідси випливає вимога, щодо наявності чотирьох автомобілів), за якими закріпити по дві бригади (день/ніч). Тому Замовником встановлено вимогу «наявність сформованих мобільних бригад за графіком 24/7, для забезпечення своєчасного та оперативного відбору зразків в різних місцях Дніпропетровської області, з обов’язковим включенням в кожну бригаду окремого лікаря ветеринарної медицини. Кількість сформованих бригад повинна бути не менше 8». Ця вимога не суперечить законодавству, але гарантує Замовнику, що у разі гострої необхідності, Учасник виконає вимоги та часові нормативи, щодо відбору зразків та їх перевезення (пересилання) до уповноважених лабораторій для цілей державного контролю, згідно Порядку відбору зразків та їх перевезення (пересилання) до уповноважених лабораторій для цілей державного контролю затвердженого Наказом Мінагрополітики N 490 від 11.10.2018;
Оскільки предметом закупівлі є послуги з проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду), послуга включає також і відбір зразків, результати яких є соціально важливими, оскільки визначають відповідності законодавству про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів та є підставою для прийняття на їх основі рішень та вжиття заходів з метою підвищення рівня захисту здоров'я споживачів.
Тому важливим є вимоги до належної (профільної) кваліфікації спеціалістів, які приймають участь у випробуваннях, вимірюваннях, дослідженнях харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів, і сам Порядок відбору зразків та їх перевезення (пересилання) до уповноважених лабораторій для цілей державного контролю затвердженого Наказом Мінагрополітики N 490 від 11.10.2018 відповідно до законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» та «Про ветеринарну медицину», які прямо визначають лікарів ветеринарної медицини – головними профільними спеціалістами в цьому питанні. Лікар ветеринарної медицини – це профільний спеціаліст, який може при відборі, а також при проведені досліджень звернути увагу на деякі фактори, на які звичайні технологи можуть не звернути увагу, що дозволить більш кваліфіковано провести відбір зразків, провести дослідження, та виявити навіть побічні фактори, що забезпечать належний рівень захисту здоров’я людей.
Виходячи з вище викладеного Замовником було прийнято рішення про застосування нецінових критеріїв виходячи з того, що закупівля має складний характер лабораторних досліджень саме в галузі дослідження харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів, тому наявність кваліфікованих профільних спеціалістів є перевагою, для учасника, який виявить бажання прийняти участь у закупівлі. Тому вважаємо, що дана вимога не носить дискримінаційного характеру, а навпаки стимулює учасників залучати до роботи профільних спеціалістів відповідної галузі.
Замовником не було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» - надана обґрунтована вимога, щодо встановлення даного критерію, та методика розрахунку, а також перелік, документів, яким учасник може підтвердити відповідність даному критерію.
Послуги з проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду), результати яких є соціально важливими, оскільки визначають відповідності законодавству про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів та є підставою для прийняття на їх основі рішень та вжиття заходів з метою підвищення рівня захисту здоров'я споживачів, тому для замовника є важливим саме наявність у спеціаліста, що здійснює відбір, сертифікату/свідоцтва (наприклад - свідоцтва про підвищення кваліфікації виданого Державним науково-дослідним інститутом з лабораторної діагностики та ветеринарно -санітарної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів - згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2003 р. №1180 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними науковими установами» (п. 41 Переліку), Державний науково-дослідний інститут з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи організовує стажування спеціалістів, консультування та підвищення кваліфікації на замовлення юридичних та фізичних осіб. ), або має відповідну кваліфікацію та пройшов відповідне навчання, адже відбір здійснює саме спеціаліст а не Акредитована лабораторія.
Вимога, щодо обов’язкового включенням в кожну бригаду окремого лікаря ветеринарної медицини, обумовлено як уже сказано вище – наявністю кваліфікації в галузі, соціальною важливістю проведення даних лабораторних досліджень, а також задля уникнення в подальшому скарг та звернень до суду, щодо неправильності заборів, або упередженості, нажаль така практика на сьогодні існує (https://ips.ligazakon. net/document/C012997, https://zakononline.co
m.ua/courtdecisions/show/74750910). Дана вимога не суперечить законодавству, а навпаки стимулює учасника (виконавця) до залучення кваліфікованих кадрів та профільних спеціалістів.
Виходячи з вище викладеного, ми не погоджуємося з вимогами викладеними у скарзі, оскільки усі вимоги, що передбачені тендерною документацією не суперечать законодавству, зокрема і Закону України «Про публічні закупівлі», а враховуючи характер закупівлі, та аналіз норма законодавства, зокрема законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» та «Про ветеринарну медицину», у яких прямо не передбачено, що лікар ветеринарної медицини обов’язково повинен бути при заборі, проведені досліджень, тощо, але профільним спеціалістом, що має достатню кваліфікацію в цьому питанні є саме лікар ветеринарної медицини. Вимога, щодо наявності сертифікату/свідоцтва також обумовлена специфікою предмету закупівлі та його соціальним значенням для здоров’я населення.
Стосовно наявності мобільних бригад та кількості автомобілів, ми вважаємо, що це є важливим кваліфікаційним критерієм, оскільки враховуючи межі території, де повинні надаватися послуги, та регламентовані часові строки, щодо відбору зразків і проведення досліджень.
Ми вважаємо що вимога до закупівлі № UA-2021-03-30-002472-c «Проведення лабораторних випробувань, вимірювань, досліджень харчових продуктів за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, на вміст токсичних елементів і окремих забруднювачів під час здійснення державного контролю (нагляду)», що надійшла від ДП «Дніпростандартметрологія» є безпідставною і навіть носить дискримінаційний характер щодо замовника закупівлі, адже враховуючи особливість предмету закупівлі та соціальне значення, замовником були висунуті вимоги, що не суперечать законодавству, але в свою чергу забезпечать швидке, якісне та кваліфіковане надання послуг.
Вважаємо, що вимога стосовно видалення додатку № 7, є безпідставною, адже ця вимога забезпечує додаткову гарантію якості наданих послуг, від результатів яких залежить здоров’я населення та епідеміологічна ситуація в області.
Статус вимоги:
Відхилено