• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів

Завершена

198 950.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 994.75 UAH
Період оскарження: 29.03.2021 18:43 - 02.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено

вимога щодо усунення порушень у спрощенній закупівлі

Номер: b9af497621c04e8b88c87bece54a0226
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-29-006973-b.a2
Назва: вимога щодо усунення порушень у спрощенній закупівлі
Вимога:
Сумський національний аграрний університет Уповноваженій особі Щодо усунення порушень у спрощеній закупівлі ДК 021:2015:98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів, Індикатор закупівлі UA-2021-03-29-006973-b Закон України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон) закріплює право учасника процедури закупівлі звернутись через електронну систему закупівель з вимогою до замовника закупівлі щодо усунення порушення під час проведення. Закон закріплює основні принципи здійснення закупівель, серед яких: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Під час проведення закупівель замовники мають дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Але замовник торгів прийняв рішення про визначення переможцем торгів учасника, який підлягає відхиленню ФОП Бятов Ю.І., а також незаконно відхилив учасника закупівлі ФОП Оскаленко Т.В.. Звертаємо особливу увагу, що п.6 ст.11 Закону зобов’язує, що «Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.»; та, згідно п.10 ст.11 Закону Уповноважена особа «4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі». Замовником у зазначеній закупівлі порушено, щонайменше, принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Підставами даного твердження ФОП Оскаленко Т.В. вважає дії замовника щодо визначення протоколом від 22.04.2021 № 82 переможцем спрощеної закупівлі учасника ФОП Бятов Ю.І. при наявності підстав для відхилення його пропозиції. Оголошенням закупівлі (Оголошення послуги з прання білизни.docx) у пункті 5 Додатку 2 встановлено вимогу: надати учаснику закупівлі документи, що підтверджують наявність працівників з відповідною кваліфікацією для надання вищезазначених послуг із зазначенням чисельності персоналу, посад, ПІП, досвіду роботи (накази про прийняття на роботу, документи, що підтверджують їх кваліфікацію та особові медичні книжки). ФОП Бятов Ю.І. не надано у повному обсязі необхідних документів, а саме відсутні документи, що підтверджують кваліфікацію Ткаченка О.М, Ромась Р.О., Савенко В.М., а також відсутні копії медичних книжок Супрун С.О. та Савенка Р.О. Замовником оголошенням не встановлено виключень щодо посад, за якими такі документи можуть не надаватися. Зі змісту вимоги, встановленої у оголошенні описані документи на підтвердження відповідності необхідно надати по всім працівникам, а не по залученим до надання послуг, що є предметом закупівлі. Також документ на підтвердження кваліфікації працівника Супрун С.О. має нечітке зображення. Саме нечітке зображення полюса автоцивільної відповідальності на автотранспортний засіб, з пояснень/відповіді замовника по першій вимозі поданій ФОП Оскаленко Т.В. 19.04.2021, стало однією з підстав відхилення пропозиції. Зазначене свідчить про упереджене визначення переможця та дискримінацію учасників. При цьому звертаємо увагу, що частиною першою статті 44 Закону встановлено, що за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України. Прошу скасувати рішення від 22.04.2021 № 82 про визначення переможцем ФОП Бятов Ю.І. через невідповідність його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. ФОП Оскаленко Т.В. 24.04.2021
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідно до ч. 20 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника. ФОП Оскаленко Т. В. було зазначено, що ФОП Бятов Ю.І. не надав всі необхідні документи, що підтверджують наявність працівників, що мають відповідну кваліфікацію та медичні книжки для надання послуг з прання та сухого хімічного чищення. Відповідно до довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації ФОП Бятов Ю.І. зазначив відомості про всіх працівників. Згідно п. 5 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної процедури учасник повинен надати документи, що підтверджують наявність працівників з відповідною кваліфікацією для надання вищезазначених послуг (тобто саме тих працівників, що безпосередньо залучені до надання послуг з прання та чищення). Із переліку, наданого ФОП Бятов Ю.І., такими особами є Ткаченко О. М. (оператор пральних машин – прасувальник) та Ромась Р.О. (оператор пральних машин – прасувальник). В свою чергу ФОП Оскаленко Т.В. надала довідку про наявність працівників, де було зазначено виключно її як керівника. Згідно Національного класифікатора України класифікатор професій ДК 003:2010 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затвердженого та наданого чинності наказом Держспоживстандарту України 28.07.2010 року № 327,структурно класифікатор професій (КП) складається із кодів та назв класифікаційних угруповань (розділів, підрозділів, класів, підкласів та груп професій). Так, Розділом 4.9. даного класифікатора «Найпростіші професії» передбачено, що для виконання професійних завдань пов'язаних з пранням та прасуванням досить базової загальної середньої освіти або початкової загальної освіти та мінімальної професійної підготовки на виробництві чи інструктажу. Тобто оператор пральних машин-прасувальник є робітничою спеціальністю та не потребує спеціальної освіти. Згідно п. 15 Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, затвердженому Постановою КМ У № 559 від 23 травня 2001 року «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок», передбачено, що у пральнях, приймальних пунктах білизни, хімчистки медичні книжки повинні мати приймальники та прасувальники. Учасником були надані медичні книжки Ткаченка О.М. та Ромась Р.О. Слюсар-сантехнік та електрик-енергетик безпосередньо не надають послуги з прання та сухого хімічного чищення, тому немає необхідності вимагати документи, що підтверджують їх кваліфікацію та медичні книжки. Тому посилання на нечітке посвідчення кваліфікації Супрун С.О. є недоречним, оскільки він є електриком-енергетиком. Таким чином під час проведення спрощеної процедури закупівлі за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення» (послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-29-006973-b, було дотримано всіх принципів здійснення публічних закупівель та недопущено порушення принципу недискримінації учасників. Отже, підстави для задоволення вимоги ФОП Оскаленко Т.В. від 24.04.2021 р. та скасування рішення Уповноваженої особи з публічних закупівель СНАУ №82 від 22.04.2021 р. про визначення переможцем ФОП Бятов Ю.І. – відсутні.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

оскарження

Номер: 51501fee21234b769d4313ada27a7702
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-29-006973-b.a1
Назва: оскарження
Вимога:
Уповноваженій особі Сумського національного аграрного університету Вимога усунути порушення, а саме відкликати/визнати недійсним протокол уповноваженої особи від 15.04.2021 № 74 за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – 98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення»(послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-29-006973-b (далі протокол УО) та повернути пропозицію ФОП "ОСКАЛЕНКО ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА" на кваліфікацію. Протокол уповноваженою особою оприлюднено в електронній системі закупівель 15.04.2021 об 22:17. Обґрунтування вимоги. Пунктом 1.1 протоколу УО встановлено: «оголошенням про закупівлю, а саме додатком 1, п. 4 передбачено надання гарантійного листа, щодо обов'язків Виконавця в частині: виконання комплексного обслуговування по пранню постільної білизни;виконання комплексного обслуговування по пранню ковдр;виконання комплексного обслуговування по сухому хімічному чищенню штор, тюль, одягу. ФОП Оскаленко Т.В. надала гарантійний лист, щодо обов'язків Виконавця, тільки в частині виконання комплексного обслуговування по сухому хімічному чищенню штор, тюль, одягу, чим не виконала вимоги оголошення.», що не відповідає дійсності. Додатком 1, п 4 оголошення спрощеної закупівлі (файл під назвою - Оголошення послуги з прання білизни.docx, що відображається в електронній системі закупівель) передбачено: 4. Обов’язки Виконавця: 4.1. Виконавець зобов’язаний виконати комплексне обслуговування по пранню постільної білизни: - білизна має бути якісно випрана і відбілена (у разі необхідності), підкрохмалена, з запахом притаманним свіжій випраній білизні; - без плям і бруду різного походження; - білизна не повинна містити залишків мийних та дезінфікуючих сполук; - ретельно виполоскана та добре випрасувана, без підпалин, інших дефектів, не мати перекосів, зім’ятих місць; - рівномірно підсушеною, вологість не повинна бути більшою 12 %. - випрана та випрасувана постільна білизна упаковуються в поліетиленові пакети, які мають забезпечити цілісність та чистоту під час транспортування та передавання Замовнику. - потоки чистої та брудної білизни під час обробки та прання не повинні перехрещуватись. 4.2. Виконавець зобов’язаний виконати комплексне обслуговування по пранню ковдр: - ковдри мають бути якісно випрані з запахом притаманним свіжій випраній білизні; - без плям і бруду різного походження; - ковдри не повинні містити залишків мийних та дезінфікуючих сполук; - ретельно виполоскана та добре випрасувана, без підпалин, інших дефектів; - рівномірно підсушеною, вологість не повинна бути більшою 12 %. - випрані та випрасувані ковдри упаковуються в поліетиленові пакети, які мають забезпечити цілісність та чистоту під час транспортування та передавання Замовнику. 4.3. Виконавець зобов’язаний виконати комплексне обслуговування по сухому хімічному чищенню штор, тюль, одягу: - речі після сухого хімічного чищення мають бути якісно вичищені з запахом притаманним чистим свіжим речам, без різкого хімічного запаху від хімічної рідини, що використовується для чищення; - без плям і бруду різного походження; - речі не повинна містити залишків хімічної рідини, що використовується для чищення; - ретельно вичищена та добре просушена і вивітрена, рівно складена без пошкоджень, інших дефектів, не мати перекосів, зім’ятих місць; - при виконанні послуги хімічні препарати та види обробки повинні відповідати зазначеним символам та вимогам догляду за виробом; - вичищені речі упаковуються в поліетиленові пакети, які мають забезпечити цілісність та чистоту під час транспортування та передавання Замовнику. (Учасник зобов’язаний надати відповідний гарантійний лист). З чого слід розуміти необхідність у наданні гарантійного листа виключно до підпункту 4.3 Додатку 1 Оголошення спрощеної закупівлі, так як у підпунктах 4.1 та 4.2 така вимога відсутня, а також, Замовником не конкретизовано до яких саме підпунктів потребується гарантійний лист. До того ж, мною, ФОП Оскаленко Т.В., надано у своїй пропозиції документ «Гарантії дотримання умов закупівлі» стор 3-4 СНАУ.pdf Щодо підстав відхилення, визначених пунктом 1.2 протоколу УО визначено наступне: «відповідно до пункту 4,5 додатку 2 до документації щодо проведення спрощеної процедури подані не всі документи, а саме: - не надано в переліку МТБ документів, що підтверджують наявність та право власності чи користування відповідного обладнання для сухого хімічного чищення (машини для сухого хімічного чищення). Також не надано документів, що підтверджують право власності або право користування автомобілем на який є посилання в довідці; - відсутні документи, що підтверджують кваліфікацію працівників для надання вищезазначених послуг;» ФОП Оскаленко Т.В. інформує замовника, що машини для сухого хімічного чищення документацією спрощеної закупівлі «Оголошення послуги з прання білизни.docx», не передбачено. Пунктом 4 Додатку 2 встановлено необхідність надання Довідки у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг (автомобіля, приміщення, пральних машин, сушильних барабанів, гладильних катків, машин для хімічного чищення) (до довідки додаються документи, що підтверджують наявність та право власності чи користування МТБ). На сторінці 27 СНАУ.pdf (пропозиції) подано довідку у довільній формі на вимогу замовника, яка містить все необхідне запитуване обладнання та/чи законодавче роз’яснення користування транспортним засобом. Також замовник зазначає у протоколі УО щодо відсутності документів, що підтверджують кваліфікацію працівників для надання вищезазначених послуг. Звертаю увагу замовника, що на сторінці 38 СНАУ.pdf (пропозиції) містяться всі необхідні дані. До того ж закликаю замовника дотримуватись законодавства України, оскільки фізичній особі-підприємцю, яка здійснює діяльність самостійно законодавством не передбачено обов’язку мати відповідну кваліфікацію, а медична довідка та інші документи на вимогу замовника додані. Відхилення по п.1.3 містить повну невідповідність наданій у пропозиції документації, а саме, що відповідно до пункту 9 додатку 2 до документації щодо проведення спрощеної процедури подані копії декларації відповідності мийного засобу вимогам Технічного регламенту не відповідають копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідні засоби мийні та чистильні. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідні засоби мийні та чистильні надано на Об'єкт експертизи Професійний безфосфатний пральний 3aci6:Tppwash Professional; Професійний безфосфатний пральний засіб: Sapton Blue: Низькотемпературний концентрат для відбілювання : Oxvbrile Perfekt. (стор. 9 СНАУ.pdf (пропозиції)), а відповідності мийного засобу вимогам Технічного регламенту на наступні засоби STAI.XBLASTER MULTI PURPOSE; Softenit Perfect; TOPWASH PROFESSIONAL, так у чому міститься невідповідність, яку встановив замовник? Вважаю, що уповноваженою особою прийнято рішення про відхилення моєї пропозиції безпідставним та необґрунтованим, у зв’язку з чим прошу протокол від 15.04.2021 № 71 скасувати/відкликати.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Рішенням Уповноваженої особи Сумського національного аграрного університету, а саме протоколом від 15.04.2021 № 74 за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – 98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення» (послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-29-006973-b (далі протокол УО) було відхилено пропозицію ФОП "ОСКАЛЕНКО ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА" на підставі п.1 ч.13 ст 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дане рішення було прийнято, виходячи з наступного: 1) Відповідно до п. 4 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної процедури Учасник повинен надати гарантійний лист щодо обов’язків Виконавця в частині виконання комплексного обслуговування по пранню постільної білизни; виконання комплексного обслуговування по пранню ковдр; виконання комплексного обслуговування з хімічного сухого чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів. Зі змісту поданої пропозиції, а саме гарантійного листа (стор. 6) та Звернення вбачається, що Учасник неправильно зрозумів, а тому не повністю виконав вимоги оголошення про закупівлю в даній частині. Згідно оголошення вимога про надання відповідного гарантійного листа містилась після п. 4 «Обов'язки виконавця» і стосувалась надання відповідного Гарантійного листа не лише до пп. 4.3., як виконав Учасник, а і до пп. 4.1. та пп. 4.2., таким чином до всього п. 4. Учасником Гарантійний лист подано лише до пп. 4.3., що не відповідає умовам визначеним в оголошенні про закупівлю. 2) Пунктом 4 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено необхідність надання Довідки у довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг (автомобіля, приміщення, пральних машин, сушильних барабанів, гладильних катків, машин для хімічного чищення) (до довідки додаються документи, що підтверджують наявність та право власності чи користування МТБ). Оголошенням про закупівлю передбачається в тому числі надання послуги із Сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів. Сухе хімічне чищення процес очищення речей, який проводиться із застосуванням спеціальних хімічних рідин – розчинників, без застосування води, та з використанням спеціальних технічних засобів – машин для сухого хімічного чищення. Замовником в оголошенні запитувалось, в тому числі, надання інформації про наявність машин для надання послуги з Сухого хімічного чищення. З поданих до вищевказаної довідки документів, що підтверджують наявність та право власності чи користування МТБ не вбачається наявність в учасника ФОП Оскаленко Т.В. відповідного обладнання для сухого хімічного чищення. Учасник у вимозі про скасування рішення Уповноваженої особи зазначає, що машини для сухого хімічного чищення документацією спрощеної закупівлі, не передбачено, що не відповідає дійсності. Що стосується автомобіля, то ФОП Оскаленко Т.В. в документах наданих у складі пропозиції зазначала, що відповідно до чинного законодавства України користування транспортним засобом дозволяється за свідоцтвом про реєстрацію ТЗ (технічним паспортом) без зміни власника, шляхом передачі ключів та техпаспорту користувачу без оформлення довіреності в письмовому вигляді. При цьому користувач автомобіля повинен мати не тільки водійське посвідчення, ключі від ТЗ та технічний паспорт, а також поліс автоцивільної відповідальності, який оформлюється користувачем ТЗ. Відповідно до загальних вимог Оголошення про проведення спрощеної процедури всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів №АР/9924736 є розмитим та нечітким, прочитання його пунктів є неможливим. Таким чином, Замовник не може прийняти даний документ як належний. Враховуючи вищезазначене, в Учасника наявні не всі документи, що підтверджують право користування автомобілем відповідно до чинного законодавства України. 3) Оголошенням про закупівлю, а саме п. 5 Додатку 2 передбачено надання документів, що підтверджують наявність працівників з відповідною кваліфікацією для надання вищезазначених послуг із зазначенням чисельності персоналу, посад, ПІП, досвіду роботи (накази про прийняття на роботу, документи, що підтверджують їх кваліфікацію та особові медичні книжки). Учасником ФОП Оскаленко Т.В. у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації не вказано жодного найманого працівника, також не надано документів, що підтверджують їх наявність, чим не виконала вимоги оголошення. Окрім, того в довідці зазначено, що ФОП Оскаленко Т. В. враховуючи карантинні заходи з березня 2020 року, затверджених постановами КМУ вимушена проводити діяльність самостійно. По-перше, на підтвердження відповідної кваліфікації у самої Оскаленко Т.В., як вимагав Замовник, не надано документів. По-друге, є незрозумілим на які конкретні положення постанов КМУ учасник посилається, як на підставу для вимушеного надання послуг самостійно. 4) Оголошенням про закупівлю, а саме п. 5 Додатку 1 та п.9 Додатку 2 передбачено: «Учасник зобов’язаний надати належні копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідні засоби мийні та чистильні, а також декларації відповідності мийного засобу вимогам Технічного регламенту». Учасник ФОП Оскаленко Т.В. надала Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20-3/7909 від 11.04.2019 року, де об'єктом експертизи є: Професійний безфосфатний пральний засіб TopwashProfessional, Професійний безфосфатний пральний засіб SaptonBlue, Низькотемпературний концентрат для відбілювання OxybritePerfekt. Відвовідно до Декларації про відповідність Технічному регламенту мийних засобів, що подані разом з Висновком державної СЕЕ, подані на іншу продукцію, а не на ту, що вказано у висновку, а саме подано: Декларацію на Засіб для миття та чищення Stainblastermultipurpose,; Декларацію на Засіб мийний для пом'якшення та споліскування всіх типів текстильних виробів SoftenitPerfect,; Декларацію на Засіб для прання TopwashProfessional. Згідно до умов Замовника на кожен засіб, що буде використовуватися для прання або хімічного чищення має бути надано і висновок державної СЕЕ і декларацію відповідності. В даному випадку в зазначених документах назви засобів для прання не співпадають, а саме: - на засіб для миття та чищення Stainblastermultipurpose відсутній висновок державної СЕЕ; - на засіб мийний для пом'якшення та споліскування всіх типів текстильних виробів SoftenitPerfect відсутній висновок державної СЕЕ; - на низькотемпературний концентрат для відбілювання OxybritePerfekt не надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту мийних засобів ; - на професійний безфосфатний пральний засіб SaptonBlue не надано Декларацію про відповідність Технічному регламенту мийних засобів. Таким чином, на основі вищезазначеного можна зробити висновок, що підстави для відкликання/визнання недійсним рішення Уповноваженої особи Сумського національного аграрного університету, а саме протокол від 15.04.2021 № 74 за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – 98310000-9 – «Послуги з прання і сухого чищення»(послуги з прання постільної білизни; прання ковдр; сухого хімічного чищення штор, тюль, одягу, скатертин, килимів) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-03-29-006973-b (далі протокол УО) про відхилення пропозиції ФОП «ОСКАЛЕНКО ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА» відсутні.
Статус вимоги: Відхилено