• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Електродвигуни

Завершена

1 928 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 640.00 UAH
Період оскарження: 29.03.2021 10:08 - 10.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо скасування Протокольного рішення № 385/21 від 19.04.2021, надання можливості усунення невідповідностей та розгляду пропозиції з урахуванням виправлень

Номер: bdd1c1607c5c49d2a384654bd22ece5b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-29-000919-a.b1
Назва: Вимога щодо скасування Протокольного рішення № 385/21 від 19.04.2021, надання можливості усунення невідповідностей та розгляду пропозиції з урахуванням виправлень
Вимога:
Керівнику КП "ВОДОКАНАЛ" ММРЗО Код ЄДРПОУ: 03327090. Місцезнаходження: 72312, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Покровська, буд. 100. Немченко Сергію Миколайовичу Директора Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОРЕСУРС» Код ЄДРПОУ: 24112229 Місцезнаходження: 74900, Херсонська обл., м. Нова Каховка, вул. Індустріальна, буд. 7. Ткаченка Андрія Олексійовича Вимога щодо скасування Протокольного рішення № 385/21 від 19.04.2021, надання можливості усунення невідповідностей та розгляду пропозиції з урахуванням виправлень Комунальне підприємство "ВОДОКАНАЛ" Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі № 10353749, що проводиться у формі відкритих торгів, з предметом закупівлі ДК 021:2015:31110000-0 Електродвигуни, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури UA-2021-03-29-000919-a. Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі через систему було оприлюднено тендерну документацію, затверджену рішенням Замовника № 342/21 від 29.03.2021 (далі - Тендерна документація). Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОРЕСУРС» (далі – Товариство) відповідно до виду своєї господарської діяльності та досвіду виробництва й поставки товарів, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель у межах встановленого строку. Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Аукціон проведено 15.04.2021. Таким чином, розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось в цей ж день. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме: - ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» з остаточною ціновою пропозицією 1 642 092,00 грн; - ТОВ «ЕКВІВЕС» з остаточною ціновою пропозицією 1 912 000,00 грн. Тендерна пропозиція ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» визначена найбільш економічно вигідною. Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № 385/21 від 19.04.2021 (далі – Рішення), оприлюдненим в електронній системі закупівель в цей ж день, тендерна пропозиція ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» була відхилена на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону. Так, у своєму Рішенні Замовник зазначає, що у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, щодо предмета закупівлі (технічне завдання)» ТД передбачено надання учасниками у складі тендерних пропозицій документів, зокрема: - Гарантійного листа, що запропоновані технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають усі заходи із захисту довкілля; - Гарантійного листа, що учасник зобов’язується поставляти товар саме тих виробників, щодо яких надана технічна документація у відповідності до переліку, наведеній в тендерній документації. Також зазначено, що ТД повинна включати такі документи в електронному вигляді: - Сертифікат на систему екологічного управління IS0 14001:2015. - Сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці IS0 45001:2018. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «Дніпроресурс» була визначена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, через неподання вищезазначених документів. Товариство вважає рішення про відхилення своєї тендерної пропозиції безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступне. Щодо посилання на ненадання ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» гарантійного листа про те, що учасник зобов’язується поставляти товар саме тих виробників, щодо яких надана технічна документація. Зміст тендерної пропозиції прямо свідчить про те, що виробником предмету закупівлі є безпосередньо ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС». У складі тендерної пропозиції нами було подано Довідку № 260310 від 26.03.2021, якою ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» гарантує, що не буде залучати субпідрядні організації для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Таким чином, ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» прямо гарантує, що поставлятиме лише товар власного виробництва – який і є, у свою чергу. тим товаром, щодо якого надана тендерна пропозиція. Отже, висновок про те, що Товариством не надано гарантії поставляти товар саме тих виробників, щодо яких надана технічна документація, суперечить фактичним обставинам. Щодо посилання на ненадання ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» гарантійного листа про те, що запропоновані технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають усі заходи із захисту довкілля. У складі тендерної пропозиції Товариство надало: - Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, термін дії 28.09.2023; - Свідоцтво про технічну компетентність № РЧ-029/2018, термін дії до 25.10.2021, а також - Сертифікат відповідності № UA.PN.060.0638-20, термін дії до 27.07.2022, та - Декларацію про відповідність від 28.07.2020, в яких перелічено вимоги ДСТУ, яким відповідають відповідні електродвигуни (серії АИР, мм 56-400, код ДКПП 27.11). Передбачення в процесі виробництва всіх заходів із захисту довкілля є невід’ємною вимогою, відповідність якій перевіряється при посвідченні відповідності та видачі вищеперелічених документів. Відповідно, Товариству було б відмовлено у підтвердженні відповідності у разі наявності у процесах порушень із захисту довкілля. Таким чином, гарантія передбачення Товариством всіх заходів із захисту довкілля випливає безпосередньо зі змісту тендерної пропозиції ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС». Проте оскільки Замовник вважає необхідною наявність окремого посвідчення відповідності вимогам захисту довкілля, Товариство вважає доречним скористатися своїм правом на усунення невідповідностей, гарантованим йому ч. 16 ст. 29 та ч. 9 ст. 26 Закону. Так, відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Таким чином, виправлення подібних невідповідностей прямо передбачено нормами ч. 9 ст. 26 та ч. 16 ст. 29 Закону. Проте у Рішенні не зазначено про можливість усунення невідповідностей, відповідно, Замовником порушено зазначену норму ч. 16 ст. 29 Закону, в результаті чого Товариство позбавлене можливості реалізувати своє право та виправити невідповідності, які є на думку Замовника. Враховуючи викладене, розгляд та кваліфікація тендерної пропозиції Товариства повинні проводитися після виправлення зазначених невідповідностей, а тому тендерна пропозиція Товариства не підлягає відхиленню. Щодо посилання на ненадання ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» сертифікату на систему екологічного управління IS0 14001:2015 та сертифікату на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці IS0 45001:2018. Вважаємо зазначення відсутності сертифікатів як обґрунтування дискваліфікації Товариства недоречним із сукупності наступних підстав:  Діяльність ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».  Відповідно до чинного законодавства України положення щодо отримання зазначених сертифікатів в обов’язковому порядку відсутнє. Наразі діє принцип добровільної сертифікації.  Сутність того, що підтверджується даними сертифікатами, жодним чином не стосується предмета закупівлі. Відповідно до ст. 5 Закону принципами здійснення публічних закупівель є, серед іншого, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. 21.04.2021 Вами було прийнято рішення про визнання переможцем процедури закупівлі № 10353749 ТОВ «ЕКВІВЕС» та про намір укласти з ним договір. Проте, враховуючи викладене у даній Вимозі та керуючись принципами здійснення публічних закупівель, розгляд та кваліфікація тендерної пропозиції ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» повинні проводитися після реалізації останнім права на виправлення невідповідностей, а тому прийняті рішення підлягають скасуванню, а пропозиції – розгляду після усунення невідповідностей. Керуючись вищезазначеним, ст. 5, ч. 9 ст. 26, ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Скасувати Протокольне рішення № 385/21 від 19.04.2021 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС». 2. Надати ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» можливість скористатися правом учасника на виправлення невідповідностей, для чого розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою усунення невідповідностей. 3. Здійснити кваліфікацію ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» з урахуванням виправлень відповідно до абз. 2 ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянув Вашу вимогу залишаємо її без задоволення, з огляду на наступне: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон), тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна зокрема містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16, вимоги, встановлені ст. 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч.3 ст. 22 Закону). В своїй Вимозі ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» просить від Замовника надати можливість скористатися правом учасника на виправлення невідповідностей, для чого розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою усунення невідповідностей. Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено умови, коли Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. В Протокольному рішенні № 385/21 від 19.04.2021 вказано які документи відсутні у тендерній пропозиції. Перелік цей не підпадає під дію ч.16 ст. 29 Закону. Щодо посилання на ненадання ТОВ «ДНІПРОРЕСУРС» сертифікату на систему екологічного управління IS0 14001:2015 та сертифікату на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці IS0 45001:2018. Згідно Стаття 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Через електронну систему закупівель до замовника не було звернень щодо за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або вимог щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Виходячи з цього відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. А також: можливість отримання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 і ISO 45001:2018 передбачена законодавством для юридичних та фізичних осіб – підприємців, тому ці документи мають подаватися ними у складі тендерної пропозиції. Повідомляємо, що скасована на території України обов’язкова сертифікація, та наразі вона є добровільною. Будь-який суб’єкт господарювання за власною ініціативою може пройти сертифікацію, це не заборонено та є можливим. Сертифікати відповідності вимогам ISO 9001, 14001 та 45001 передбачені чинним законодавством, і будь який учасник, продукція якого відповідає стандартам, має можливість надати сертифікати відповідності вимогам ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 і ISO 45001:2018, виконавши вимоги тендерної документації. Отже, це не є дискримінаційною вимогою, адже будь-який суб’єкт господарювання у разі його відповідності міжнародним стандартам, імплементованим в норми чинного законодавства України, може отримати затребувані сертифікати вимогам, і цим самим довести його відповідність системі управління якістю, системі екологічного управління та системі управління охороною здоров'я та безпекою праці на виробництво. Ці стандарти сприяють прийняттю процесного підходу під час розробляння, запроваджування та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог, а також регулюють дотримання екологічності виробництва і відповідністю дотримання вимог охорони і безпеки праці. Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною умовою, тому цілком відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Не задоволено