• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Коліна сталеві попередньо-ізольовані, Нерухомі опори попередньо-ізольовані, Комплект теплоізоляції з’єднань стиків , Рукав кінцевий за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби , обсадні труби , тюбінги та супутні вироби

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2021 17:11 - 19.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації

Номер: f0b27ae981474b0c8d1f2d1c74c31fe7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-27-003580-c.c1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації
Вимога:
Тендерному комітету МКП «Хмельницьктеплокомуненерго» ВИМОГА Рішенням уповноваженої особи МКП «Хмельницьктеплокомуненерго» (надалі-Замовник) Протокол № 143від 31 березня 2021 р. затверджено тендерну документацію (надалі-ТД). Ознайомившись з ТД вважаємо що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимога в п. 13 та п. 7 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета …» є дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. Пункт 7 Додатку 2, а саме щодо надання титульної сторінки документу згідно якого виготовляються муфти (ТУ) Документ «Технічні умови» (ТУ) розробляється у випадку, якщо вимоги до продукції, що виготовляється, не регламентовані в нормативних документах загального характеру (ДСТУ, галузевого стандарту або технічному регламенті тощо). В Україні існують галузеві стандарти ГСТУ 34:016-2000 та ГСТУ 34.204-888-002-98, які встановлюють вимоги до виготовлення продукції «Термоусадкові муфти». Крім, того право власності на ТУ належить тим суб'єктам господарювання, на кошти яких їх створено або яким це право передано порядком, установленим законодавством. За згодою власника ТУ дозволено використовувати іншим суб'єктам господарювання. Таким чином, вимога щодо надання копій технічних умов виробника товару, який вимагається до постачання, позбавляє участі у торгах потенційних Учасників торгів (у тому числі наше підприємство), яке виробляє муфти на основі галузевих стандартів ГСТУ 34:016-2000 та ГСТУ 34.204-888-002-98, але не співпрацюють безпосередньо з виробниками і не мають можливості взяти копії ТУ у виробника. Вимога щодо надання ТУ значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками та не залежить від волевиявлення та бажання учасників, адже кожен виробник розробляє свої ТУ. Також повідомляємо, що у виробників продукції може взагалі не бути ТУ на вироблений ними товар, оскільки цей товар може виготовлятися відповідно до вимог державних або галузевих стандартів, які знаходяться в загальному доступі. Аналогічне питання щодо надання копії ТУ неодноразово було предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, яка в свою чергу визнавала цю вимогу дискримінаційної і зобов'язувала Замовників торгів внести відповідні зміни до Документації: http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/127736, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/112817, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/113510, http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/94465. Тому, Замовнику необхідно внести зміни до ТД, усунувши дискримінаційну вимогу щодо надання титульної сторінки ТУ. Щодо п.13 Додатку2 ТД Вимога Замовника стосовно надання учасниками документального підтвердження закупки заводом-виробником систем компонентів на основі піноутворювача у 2020-2021 р., не повинна бути пов’язана з певним періодом часу, оскільки вона є дискримінацією по відношенню до інших підприємств – Учасників, а саме: - до учасників які закупили компоненти в 2018, 2019 або ще й раніше але які придатні до використання. Прописуючи дану вимогу Замовник суттєво обмежує коло учасників, крім, того вона є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, що прямо суперечить ч.1 п.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Щодо надання копії сертифікатів Компоненти піноутворювача (з циклопентаном), як правило виготовляються за межами України, відповідно виробники видають документи про якість за власними стандартами. Замовнику необхідно надати можливість підтвердити якість іншими документами., оскільки вимога щодо надання тільки сертифікатів є дискримінаційною до учасників та ставить учасників у залежність від суб’єктивного бажання або ж не бажання третіх осіб) надавати певні документи, що в свою чергу призводить до обмеження кола учасників та дає змогу взяти участь лише тим, які можуть отримати від виробника саме сертифікат якості. Крім того документи вимагаються саме від суб'єктів господарювання приватної форми власності, а не від будь-яких державних органів.  Таким чином значна кількість постачальників не можуть запропонувати свою продукцію. Ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи зазначене керуючись ст. 23 Закону, просимо внести зміни до п. 13 та п. 7 Додатку №2 ТД.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Замовник встановлюючи в тендерній документації п. 13 та п. 7 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» такі вимоги спирається на свій попередній досвід проведення відкритих торгів, щодо такого роду предмету закупівлі, тим самим захищаючи себе від наявності в пропозиціях учасників неякісної продукції, що не відповідає Технічним умовам визначених у Тендерній документації, та призводить до тяжких економічних та технічних наслідків для Замовника. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; Щодо наведених рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, хочемо зазначити, що наведені Вами рішення жодним чином не стосуються Оголошення про проведення відкритих торгів за №UA-2021-03-27-003580-c «Коліна сталеві попередньо-ізольовані, Нерухомі опори попередньо-ізольовані, Комплект теплоізоляції з’єднань стиків , Рукав кінцевий за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби , обсадні труби , тюбінги та супутні вироби» та відповідно до чинного законодавства України не носять обов’язкового характеру для Замовника. Вважаємо, що встановлені Замовником вимоги в п. 7 та п. 13 Додатку 2 до Тендерної документації, ніяким чином не дискримінують жодного учасника відкритих торгів, ніяк не обмежують коло таких учасників та повністю відповідають чинному законодавству України.
Статус вимоги: Відхилено