• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт автомобілів Toyota Prius з гібридною установкою (ДК 021:2015 - 50110000-9 послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)

Місцезнаходження Замовника: проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000; Категорія Замовника: І (Органи державної влади та органи місцевого самоврядування); Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова

Торги не відбулися

274 238.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 371.19 UAH
Період оскарження: 26.03.2021 16:26 - 10.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: 24812a0ab0be46b9888dac1e8f6eff39
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-013895-c.b2
Назва: СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Головне управління Національної поліції в Чернігівській області (далі по тексту Замовник) на виконання вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі по тексту - Закон) оголосив про проведення процедури закупівлі - відкриті торги, опублікувавши оголошення № UA-2021-03-26-013895-c в електронній системі ProZorro. Я, Фізична особа-підприємець Мінін Олександр Олександрович, не погоджуюсь з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту Документація), та вважаю її такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі. Документація Замовника містить вимоги, що суперечать принципам здійснення закупівель, визначених ст.5, ст.22 Закону. Уважно вивчивши Документацію, вважаю її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав: ПІДСТАВА ПЕРША: встановлення замовником дискримінаційних умов п.1 частини ІІІ Документації та Додатком № 2 до Документації Згідно п.1 частини ІІІ Тендерної документації та Додатку № 2 до Документації: Переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації (для переможця) наряду з тендерною пропозицією за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленими з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. При цьому, згідно ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі": Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. У разі порушення строків, визначених в абзацах першому - третьому цієї частини, скарги автоматично не приймаються електронною системою закупівель. Тобто, з дня оголошення учасника переможцем, останній на законних підставах може викласти (або не викласти, або викласти документи, що не відповідають вимогам Документації) документи, що вимагаються від переможця в останню хвилину 10-го дня. Вважаємо, що ця вимога є такою, що порушує права Учасників та суперечить принципам здійснення публічних закупівель, за наступними підставами: Встановлюючи такий термін для подання документів учасником, якого визнано переможцем, який спливає водночас із терміном оскарження, Замовник незаконно позбавляє можливості інших Учасників на подання скарги, у випадку, якщо переможець не надав своєчасно остаточну цінову пропозицію, або його остаточна цінова пропозиція не відповідає за змістом його первинній ціновій пропозиції або вимогам Документації, або не надав інших документів, що вимагаються від переможця, або надав їх в неналежній формі поданій в складі тендерної пропозиції до початку торгів. З метою захисту наших прав, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до п.1 частини ІІІ Документації та Додатком № 2 до Документації в частині встановлення строку для подання інформації (документів) переможцем (документи, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації (для переможця) наряду з тендерною пропозицією за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленими з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, меншого за 10 днів. ПІДСТАВА ДРУГА: встановлення замовником дискримінаційних умов Додатком № 1 до Документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Замовника" П. 12 Ч. ІІІ. Додатка № для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації Учасник повинен надати в складі пропозиції копію дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника. Обов'язковою умовою проведення технічного обслуговування та поточного ремонту транспортних на СТО дилера офіційного виробника Є НАЯВНІСТЬ ГАРАНТІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ, згідно умов надання гарантії на автомобіль TOYOTA: "На автомобілі марки Toyota, придбані у офіційних дилерів Toyota в Україні, надається гарантія терміном на три роки або на 100 тис. Км пробігу (в залежності від того, що настане раніше). Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів проводиться тільки на станціях технічного обслуговування (СТО) офіційних дилерів Toyota в Україні." Тобто, єдиним законним обгрунтуванням необхідності проведення поточного ремонту та обслуговування автомобілів Toyota Prius на СТО дилера Toyota - діюча гарантія виробника на ці автомобілі. При цьому згідно Додатка № 7 документації: Перелік транспортних засобів, які планується залучити до поточного ремонту і технічного обслуговування № К-сть авто Рік виготовлення Об'єм двигуна Транс місія Кузов 1. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U605619498 2. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U305619717 3. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U705637718 4. Toyota Prius 2014 1798 авт JTDKN36U101839011 5. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U005611784 6. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U805619082 рік виготовлення всіх транспортні засоби, які планується залучити до поточного ремонту та технічного обслуговування - не пізніше, ніж 2014, тобто за роком виготовлення ці автомобілі жодним чином НЕ МОЖУТЬ ЗНАХОДИТИСЬ НА ГАРАНТІЙНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ. також маємо повідомити, що на поточний ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів згідно вищенаведеного переліку вже проводились закупівлі в 2020 році, наприклад: поз. 2 Toyota Prius JTDKN36U305619717 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-11-11-005561-b та закупівлі UA-2020-09-28-004835-c поз. 3 Toyota Prius JTDKN36U705637718 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-09-28-004835-c поз. 6 Toyota Prius JTDKN36U805619082 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-06-17-009007-c поз. 1 Toyota Prius JTDKN36U605619498 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-06-17-009007-c та в жодній з цих закупівель не було висунуто вимогу щодо наявності у СТО учасника дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника. Вважаємо, що вищевказана умова ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, НЕЗАКОННОЮ, НЕОБГРУТНОВАНОЮ ТА ВИПИСАНИМИ ЛИШЕ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА, оскільки в м. Чернігів існує лише один офіційний дилер автомобілів марки Toyota (згідно інформації з офіційного сайту Toyota: https://www.toyota.ua, Тойота Центр Чернігів АК «Сівер-Авто» - єдиний дилер в м.Чернігів та Чернігівській області), такою, що звужує коло потенційних учасників закупівлі до одного, та обмежує конкуренцію, що є порушення норм Закону. Також ця вимога створює умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів, позбавляє можливості нас та інших потенційних учасників подати свою пропозицію. Вважаємо, що тендерна документація порушує принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону: - добросовісну конкуренцію серед учасників - недискримінацію учасників та рівне ставлення до них - об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Також Замовником було порушено ч.4 ст.22 Закону, а саме: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників». Просимо зобов'язати Замовника вилучити з Додатка 1 до тендерної документації дискримінаційну вимогу, викладену в п.12 ч.ІІІ, а саме:" Учасник повинен надати в складі пропозиції копію дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника" Я, скаржник, фізична особа – підприємець Мінін О. О. вважаю, що можу зазнати збитків (не отримані доходи, упущена вигода), у зв'язку із тим, що моя пропозиція може бути неправомірно відхилена, внаслідок порушення Замовником вимог статей 5, 22 Закону за формальними ознаками, що може призвести до перевитрачання бюджетних коштів. Неправомірні дії замовника можуть свідчити про безвідповідальне та непрофесійне ставлення до проведення процедури закупівлі, про навмисне та свідоме порушення вимог чинного законодавства. Відповідно до ст.18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі ( у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбачені цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. З метою запобігання можливим зловживанням, приймаючи до уваги, що вищесказані порушення встановленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі, а також з метою захисту своїх прав та законних інтересів, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою. 3. Визнати дії замовника такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 4. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення з неї дискримінаційних умов та вимог.
Дата розгляду скарги: 22.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.04.2021 10:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.04.2021 20:21
Дата виконання рішення Замовником: 29.04.2021 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано
Автор: ФОП Мінін Олександр Олександрович, Мінін Олександр Олександрович +380931229006 minin.cars@gmail.com
Скарга
Скасована

СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: c6b48ae8404944d1ba45299fa1f0d036
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-013895-c.c1
Назва: СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Головне управління Національної поліції в Чернігівській області (далі по тексту Замовник) на виконання вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі по тексту - Закон) оголосив про проведення процедури закупівлі - відкриті торги, опублікувавши оголошення № UA-2021-03-26-013895-c в електронній системі ProZorro. Я, Фізична особа-підприємець Мінін Олександр Олександрович, не погоджуюсь з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту Документація), та вважаю її такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі. Документація Замовника містить вимоги, що суперечать принципам здійснення закупівель, визначених ст.5, ст.22 Закону. Уважно вивчивши Документацію, вважаю її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав: ПІДСТАВА ПЕРША: встановлення замовником дискримінаційних умов п.1 частини ІІІ Документації та Додатком № 2 до Документації Згідно п.1 частини ІІІ Тендерної документації та Додатку № 2 до Документації: Переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації (для переможця) наряду з тендерною пропозицією за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленими з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. При цьому, згідно ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі": Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. У разі порушення строків, визначених в абзацах першому - третьому цієї частини, скарги автоматично не приймаються електронною системою закупівель. Тобто, з дня оголошення учасника переможцем, останній на законних підставах може викласти (або не викласти, або викласти документи, що не відповідають вимогам Документації) документи, що вимагаються від переможця в останню хвилину 10-го дня. Вважаємо, що ця вимога є такою, що порушує права Учасників та суперечить принципам здійснення публічних закупівель, за наступними підставами: Встановлюючи такий термін для подання документів учасником, якого визнано переможцем, який спливає водночас із терміном оскарження, Замовник незаконно позбавляє можливості інших Учасників на подання скарги, у випадку, якщо переможець не надав своєчасно остаточну цінову пропозицію, або його остаточна цінова пропозиція не відповідає за змістом його первинній ціновій пропозиції або вимогам Документації, або не надав інших документів, що вимагаються від переможця, або надав їх в неналежній формі поданій в складі тендерної пропозиції до початку торгів. З метою захисту наших прав, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до п.1 частини ІІІ Документації та Додатком № 2 до Документації в частині встановлення строку для подання інформації (документів) переможцем (документи, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації (для переможця) наряду з тендерною пропозицією за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленими з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, меншого за 10 днів. ПІДСТАВА ДРУГА: встановлення замовником дискримінаційних умов Додатком № 1 до Документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Замовника" П. 12 Ч. ІІІ. Додатка № для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації Учасник повинен надати в складі пропозиції копію дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника. Обов'язковою умовою проведення технічного обслуговування та поточного ремонту транспортних на СТО дилера офіційного виробника Є НАЯВНІСТЬ ГАРАНТІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ, згідно умов надання гарантії на автомобіль TOYOTA: "На автомобілі марки Toyota, придбані у офіційних дилерів Toyota в Україні, надається гарантія терміном на три роки або на 100 тис. Км пробігу (в залежності від того, що настане раніше). Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів проводиться тільки на станціях технічного обслуговування (СТО) офіційних дилерів Toyota в Україні." Тобто, єдиним законним обгрунтуванням необхідності проведення поточного ремонту та обслуговування автомобілів Toyota Prius на СТО дилера Toyota - діюча гарантія виробника на ці автомобілі. При цьому згідно Додатка № 7 документації: Перелік транспортних засобів, які планується залучити до поточного ремонту і технічного обслуговування № К-сть авто Рік виготовлення Об'єм двигуна Транс місія Кузов 1. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U605619498 2. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U305619717 3. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U705637718 4. Toyota Prius 2014 1798 авт JTDKN36U101839011 5. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U005611784 6. Toyota Prius 2013 1798 авт JTDKN36U805619082 рік виготовлення всіх транспортні засоби, які планується залучити до поточного ремонту та технічного обслуговування - не пізніше, ніж 2014, тобто за роком виготовлення ці автомобілі жодним чином НЕ МОЖУТЬ ЗНАХОДИТИСЬ НА ГАРАНТІЙНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ. також маємо повідомити, що на поточний ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів згідно вищенаведеного переліку вже проводились закупівлі в 2020 році, наприклад: поз. 2 Toyota Prius JTDKN36U305619717 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-11-11-005561-b та закупівлі UA-2020-09-28-004835-c поз. 3 Toyota Prius JTDKN36U705637718 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-09-28-004835-c поз. 6 Toyota Prius JTDKN36U805619082 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-06-17-009007-c поз. 1 Toyota Prius JTDKN36U605619498 - входила до складу транспортних засобів, на поточний ремонт яких було оголошено та проведено процедуру закупівлі UA-2020-06-17-009007-c та в жодній з цих закупівель не було висунуто вимогу щодо наявності у СТО учасника дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника. Вважаємо, що вищевказана умова ТД Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, НЕЗАКОННОЮ, НЕОБГРУТНОВАНОЮ ТА ВИПИСАНИМИ ЛИШЕ ПІД ОДНОГО УЧАСНИКА, оскільки в м. Чернігів існує лише один офіційний дилер автомобілів марки Toyota (згідно інформації з офіційного сайту Toyota: https://www.toyota.ua, Тойота Центр Чернігів АК «Сівер-Авто» - єдиний дилер в м.Чернігів та Чернігівській області), такою, що звужує коло потенційних учасників закупівлі до одного, та обмежує конкуренцію, що є порушення норм Закону. Також ця вимога створює умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів, позбавляє можливості нас та інших потенційних учасників подати свою пропозицію. Вважаємо, що тендерна документація порушує принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону: - добросовісну конкуренцію серед учасників - недискримінацію учасників та рівне ставлення до них - об’єктивне та неупереджене визначення переможця. Також Замовником було порушено ч.4 ст.22 Закону, а саме: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників». Просимо зобов'язати Замовника вилучити з Додатка 1 до тендерної документації дискримінаційну вимогу, викладену в п.12 ч.ІІІ, а саме:" Учасник повинен надати в складі пропозиції копію дилерського договору, дійсного на момент подання пропозиції з офіційним виробником зазначених марок авто, який підтверджує статус офіційного дилера Учасника" Я, скаржник, фізична особа – підприємець Мінін О. О. вважаю, що можу зазнати збитків (не отримані доходи, упущена вигода), у зв'язку із тим, що моя пропозиція може бути неправомірно відхилена, внаслідок порушення Замовником вимог статей 5, 22 Закону за формальними ознаками, що може призвести до перевитрачання бюджетних коштів. Неправомірні дії замовника можуть свідчити про безвідповідальне та непрофесійне ставлення до проведення процедури закупівлі, про навмисне та свідоме порушення вимог чинного законодавства. Відповідно до ст.18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі ( у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбачені цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. З метою запобігання можливим зловживанням, приймаючи до уваги, що вищесказані порушення встановленого порядку проведення процедури закупівлі впливають на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі, а також з метою захисту своїх прав та законних інтересів, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою. 3. Визнати дії замовника такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 4. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення з неї дискримінаційних умов та вимог.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 09.04.2021 16:16
Автор: ФОП Мінін Олександр Олександрович, Мінін Олександр Олександрович +380931229006 minin.cars@gmail.com