• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщення управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області по вулиці Шкільна, 2, м.Попасна (заміна вікон на металопластикові)

Завершена

295 848.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 479.24 UAH
Період оскарження: 26.03.2021 15:51 - 01.04.2021 15:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення під час визначення переможця

Номер: 12709ddc69934d3eb3d275c366df8c1a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-013000-c.a1
Назва: Порушення під час визначення переможця
Вимога:
Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області 93302, Україна, Луганська область, Попасна, вул. Шкільна, 2 ВИМОГА про усунення порушень під час оцінки цінових пропозицій та визначення переможця спрощеної закупівлі Згідно з протоколом №1 від 13.04.2021 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол) переможцем спрощеної закупівлі: «Капітальний ремонт приміщення управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області по вулиці Шкільна, 2, м.Попасна (заміна вікон на металопластикові)» (номер закупівлі у системі «Prozorro» - UA-2021-03-26-013000-c), - визначено МПП «МЕРКУРІЙ». Учасник торгів – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЦЕНТРА-БУД» вважає, що уповноваженою особою Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області оцінка цінової пропозиції МПП «МЕРКУРІЙ» та визначення його переможцем закупівлі відбулася з порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі та умов оголошення про закупівлю. Така позиція Товариства обґрунтовується наступними обставинами: 1. Документи цінової пропозиції, складені учасником (пропозиція, довідки, листи, кошторисний розрахунок договірної ціни) містять накладення малюнку печатки та підпису уповноваженої особи. Отже, надані учасником документи не є саме скан-копіями з оригіналів, оскільки документи не сканувалися, а створювалися шляхом накладення малюнку на файл. Уповноважена особа учасника, що визначений переможцем, власноруч не розписувалася на ціновій пропозиції та на доданих до неї документах. Відтак, цінова пропозиція від імені даного учасника подана невідомою особою. 2. Пунктом 37 Додатку №1 до оголошення «Перелік скан-копій документів у форматі pdf., що надаються учасником у складі цінової пропозиції на електронні торги» передбачено: «37. Огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, що підтверджується копією документа з відміткою Замовника. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті не беруться до уваги та не розглядаються.». МПП «МЕРКУРІЙ» надано «Акт виїзд спеціалістів для огляду об’єкта з метою визначення об’ємів робіт». Даний документ від імені Замовника підписаний Н.Остановською, яка не є уповноваженою особою замовника у даній закупівлі. Натомість, уповноваженою особою Замовника, визначеною Оголошенням про закупівлю, а саме Костровою Н.В. зазначений акт не підписаний. Отже, вимога п.37 Додатку №1 до Оголошення щодо наявності відмітки Замовника учасником, який визначений переможцем, не дотримано. Також ТОВ «ЦЕНТРА-БУД» зазначає, що на акті відсутні відмітки про участь в огляді об’єкту будівництва спеціаліста-кошторисника, а також про надання Замовникові кошторисної документації від даного учасника. Виходячи із документів, наданих учасником (зокрема, довідка про наявність працівників за вих. №93 від 05.04.2021), проведення огляду було доручено водію організації учасника). Натомість, по відношенню до ТОВ «ЦЕНТРА-БУД» такі вимоги з боку замовника висувалися, що відображено у поясненнях за вих. №282 від 02 квітня 2021 року (файл «37. Пояснення акт огляду.pdf»). Зазначені дії замовника є свідченням дискримінації учасників закупівлі, яка виражається у наданні переваги одному, заздалегідь визначеному учаснику, при одночасному створенні штучних перешкод в участі іншим учасникам закупівлі. Крім того, зазначене свідчить про наявність попередніх переговорів між замовником та одним із учасників закупівлі, що є неприпустимим і є безумовною підставою для відхилення пропозиції учасника на підставі ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Згідно із п. 35 Додатку №1 до Оголошення учасник має підтвердити наявність у нього досвіду договору(ів) (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації. На підтвердження наявності у нього такого досвіду МПП «МЕРКУРІЙ» надано договір №42 від 10.10.2016 року (далі – «Договір №42», «Аналогічний договір»). Зазначений договір не може бути належним підтвердженням наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору, з огляду на наступне: 3.1. Предметом Договору №42 є «Реконструкція утеплення огороджувальних конструкцій Попаснянської багатопрофільної гімназії №25 Попаснянської районної ради Луганської області». В той же час, предметом закупівлі за номером у системі «Prozorro» - UA-2021-03-26-013000-c є «Капітальний ремонт приміщення управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області по вулиці Шкільна, 2, м.Попасна (заміна вікон на металопластикові)». Аналогічний договір, в тому числі й документи, надані на підтвердження виконання робіт (акти за формою №КБ-2в), не містять робіт, аналогічних предмету закупівлі. 3.2. Договір №42 наданий учасником, що визначений переможцем, без додатків, які, по-перше, є невід’ємною частиною Договору, по-друге, давали б можливість з’ясувати види робіт, що передбачалося виконувати за аналогічним договором, і наскільки вони відповідають фактичному виконанню, зазначеному в а актах за формою КБ-2в. При цьому Оголошення про закупівлю передбачає надання учасником саме договору, а не окремих його частин, як це зроблено даним учасником. За таких обставин, учасником не надано копію аналогічного договору, як це вимагається п. 35 Додатку №1 Оголошення. 3.3. Згідно із Додатком №2 до Договору №42 «Календарний план робіт» МПП «МЕРКУРІЙ» був зобов’язаний завершити виконання робіт до 25 грудня 2016 року. В той же час, учасником на підтвердження виконання даного договору надано акти за формою №КБ-2в за жовтень 2017 р. (2 акти), листопад 2017 р. (2 акти) та грудень 2017 року (1 акт). Зазначене свідчить про несвоєчасне виконання робіт за Договором №42 підрядником, а відтак і про порушення даним учасником зобов’язань. Зазначене свідчить про відсутність позитивного досвіду виконання аналогічних договорів учасником, а навпаки, демонструє істотне порушення даним учасником договірних зобов’язань – роботи, які за договором підрядник був зобов’язаний виконати за 2 місяці, фактично виконані за 14 місяців. Враховуючи викладене вище, пропозиція МПП «МЕРКУРІЙ» не відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність досвіду виконання аналогічного договору» і має бути відхилена. 4. Згідно із п. 16 Додатку №1 до Оголошення учасник має надати довідку про наявність в штаті підприємства працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасником, що визначений переможцем, надано довідку за вих. №93 від 05.04.2021 р. «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Зазначених у даній довідці працівників недостатньо для виконання робіт, що становлять предмет закупівлі. Документи, які б свідчили про наявність у штаті учасника працівників, кваліфікація і досвід яких дозволяють виконання робіт із заміни вікон на металопластикові, учасником не надано. Таким чином, цінова пропозиція МПП «МЕРКУРІЙ» не відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність працівників, які мають необхідні кваліфікацію та досвід», що є підставою для відхилення пропозиції. 5. Пунктом 25 Додатку №1 до Оголошення передбачено надання учасником копії кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера-проектувальника. А згідно з п. 26 вказаний інженер-проектувальник зобов’язаний підписати кошторисну документацію та поставити власну печатку. Учасником, що визначений переможцем закупівлі, надано копію кваліфікаційного сертифікату Серія АР №012285, який виданий Блохіній Н.Б. Зазначена особа відсутня у переліку працівників учасника. Наданий учасником кошторисний розрахунок містить накладення малюнку у вигляді сканованого підпису з печаткою не тільки керівника, а й інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Зазначене свідчить про відсутність в учасника працівника, який складає кошторисну документацію, а також про те, що розрахунок договірної ціни (кошторис) не підписаний сертифікованим інженером-проектувальником та уповноваженою особою учасника, як того вимагає п. 26 Додатку №1 до Оголошення. 6. Згідно із п. 17 Додатку №1 до Оголошення учасник має підтвердити наявність діючого посвідчення, що підтверджує відповідні знання з охорони праці, у інженера з охорони праці та у не менше 2-х осіб персоналу. Надані учасником посвідчення видані у 2016 році і на дату подання цінової пропозиції не є чинними. Строк дії посвідчення про навчання з охорони праці, виданого інженерно-технічному працівнику, становить 3 (три) роки. Тобто, надані учасником посвідчення є нечинними вже 2 роки. Зазначене свідчить не тільки про невиконання вимоги п. 17 Додатку №1 до Оголошення, але й ставить під сумнів здатність учасника виконати роботи з дотриманням вимог законодавства щодо охорони праці. У свою чергу, наслідком визнання переможцем такого учасника є створення загрози безпеці виконання робіт. Таким чином, уповноваженою особою замовника під час оцінки пропозиції МПП «МЕРКУРІЙ» не взято до уваги порушення норм законодавства та вимог оголошення про закупівлю, встановлені самим же замовником закупівлі, про які зазначено вище. Також, цінова пропозиція даного учасника містить порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі», які уповноваженою особою проігноровані. Зміст цих порушень свідчить про невідповідність цінової пропозиції даного учасника кваліфікаційним критеріям закупівлі та вимогам оголошення. Ігнорування цих порушень створює дискримінаційні умови для інших учасників, порушує права ТОВ «ЦЕНТРА-БУД», як учасника закупівлі, пропозиція якого залишилася нерозглянутою. Враховуючи викладене вище, ТОВ «ЦЕНТРА-БУД» вимагає: 1. Скасувати протоколом №1 від 13.04.2021 р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким переможцем цієї закупівлі визначено МПП «МЕРКУРІЙ», оскільки пропозиція цього учасника не відповідає вимогам оголошення про закупівлю та кваліфікаційним критеріям. 2. Повернутися до розгляду цінових пропозицій учасників закупівлі, керуючись при цьому нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогами оголошення про закупівлю. ТОВ «ЦЕНТРА-БУД» залишає за собою право використати інші способи захисту власних порушених прав у цій закупівлі, включаючи (але не обмежуючись цим) звернення до Держаудитслужби, органів Національної поліції України тощо. Директор ТОВ «ЦЕНТРА-БУД» Г. В. Калашнікова
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області Код ЄДРПОУ: 21792608 Місцезнаходження: 93302, Україна , Луганська обл., Попасна, вул. Шкільна, 2 Контактна особа:Кострова Наталія Володимирівна Тел.:+380674733701. E-mail - nkostrova@email.ua. Номер вимоги: UA-2021-03-26-013000-c.a1 Учасник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТРА-БУД", Код ЄДРПОУ:41941762, Дата подання: 15 квітня 2021 09:53 Відповідно до пункту другого статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі- Закон) Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області під час здійснення публічних закупівель є органом соціального страхування. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж п’ять робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Оскільки ні Законом, ні наказом Мінекономрозвитку України «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» № 490 від 22.03.2016 року не передбачено документальну форму оприлюднення такого роз’яснення інформуємо, що відповідь від імені Замовника закупівлі надається у електронній формі заповнення відповідного рядка на електронному майданчику в системі електронних закупівель «Prozorro». Управлінням Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області (далі – Замовник) було оголошено спрощену закупівлю по предмету: ДК 021:2015: 45420000-7 — Столярні та теслярні роботи (Капітальний ремонт приміщення управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області по вулиці Шкільна, 2, м.Попасна (заміна вікон на металопластикові)) (ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2021-03-26-013000-c) за адресою www.prozorro.gov.ua. При здійсненні розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі уповноважена особа керувалась принципами здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Тобто, законодавцем сформульовано орієнтир для усіх замовників та учасників закупівлі, що процедури публічних закупівель покликані максимально створити конкурентний ринок при використанні публічних коштів та інформація про використання таких коштів, повинна бути максимально відкритою. Саме це і є сенсом роботи системи електронних публічних закупівель «Prozorro». Варто зауважити, що публічність та відкритість при процедурах публічних закупівель є не лише обов’язком замовника закупівлі, а і учасника, суб’єкта господарювання, що прийняв рішення в забезпеченні потреб держави та територіальної громади необхідними товарами, роботами та послугами. Разом з цим, Замовником приймались рішення щодо встановлення виключно суттєвих істотних обставин в частині виконання чи невиконання учасниками закупівлі, вимог, що передбачені умовами документації. 13.04.2021 року згідно з протоколом комітету №1 переможцем закупівлі визначено учасника ПП "Меркурий". Оскільки, з позиції вимог документації учасник закупівлі: ПП "Меркурий", надав свою пропозицію, у вигляді, що відповідає умовам документації з точки зору подання належної кількості документів та інформації, Замовник торгів зобов’язаний був прийняти відповідне рішення про визначення його переможцем закупівлі. Відповідь на ваші питання: 1. Перелік скан-копій документів у форматі pdf., що надаються учасником у складі цінової пропозиції на електронні торги викладено в Додатку1. Усі документи, крім документів виданих іншими організаціями, установами тощо, що надаються учасником, мають бути завірені належним чином: засвідчені підписом уповноваженої особи учасника, скріпленим офіційною мастичною печаткою учасника. Учасник самостійно відповідає за достовірність наданої у складі пропозиції інформації, що додатково оформлюється відповідним підтвердженням учасника. 2. Згідно із п.37. Додатку1 Огляд об’єкту Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, що підтверджується копією документа з відміткою Замовника. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті не беруться до уваги та не розглядаються. МПП «МЕРКУРІЙ» надано документ «Акт огляду обєкта Замовника», який підписано зі сторони Замовника начальником управління Н.Остановською. Відповідно п.2.8 Положення про Уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення спрощених закупівель, уповноважена особа планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечує рівні умови для всіх учасників; забезпечує складання, зберігання відповідних документів с питання публічних закупівель; здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. 3. Згідно із п. 35. Додатку1 Документально підтверджена інформаційна довідка про укладання договору(-ів). Інформацією про виконання договору(ів) (не менше одного договору) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації. В складі тендерної пропозиції учасник також надає копію Договору з додатками та Актів виконаних робіт, зазначеного в листі. Копію позитивного листа-відгука від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі. На підтвердження наявності відповідних документів у МПП «МЕРКУРІЙ» надано договір «Довідка аналогічний договір»; «Аналогічний Договір та відгук» з додатками; «Аналогічний Договір 42». Інформацією про виконання договору з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації достатньо вистачає для виконання будь-яких робіт. Враховуючи викладене вище, пропозиція МПП «МЕРКУРІЙ» відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність досвіду виконання аналогічного договору» і має бути відхилена. 4. Згідно із п. 16. Додатку1 Довідка про наявність в штаті підприємства працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (завірена належним чином копія штатного розпису підприємства). Учасником, що визначений переможцем, надано довідку «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Зазначених у даній довідці працівників достатньо для виконання робіт, що становлять предмет закупівлі. Таким чином, цінова пропозиція МПП «МЕРКУРІЙ» відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність працівників, які мають необхідні кваліфікацію та досвід», що є підставою для відхилення пропозиції. 5. Пунктом 25 Додатку №1 до Оголошення передбачено надання учасником копії кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера-проектувальника. На підтвердження наявності відповідних документів у МПП «МЕРКУРІЙ» надано договір «Наказ головного інженера»; «Кваліфікаційний сертифікат». 6. Згідно із п. 17 Додатку №1 до Оголошення учасник має надати для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають відповідні знання та досвід Учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні надати документи, що підтверджують освіту наступних працівників: - інженер з охорони праці (наявність діючого посвідчення, що підтверджує відповідні знання з охорони праці); - не менше 2-ох осіб персоналу з наявністю діючого посвідчення, що підтверджує відповідні знання з охорони праці. На підтвердження наявності відповідних документів у МПП «МЕРКУРІЙ» надано договір «Посвідчення»; «Посвідчення охор.праці»; «Витяг з протоколу». Наголошуємо що Замовник робить оцінку документів Учасника на дотримання вимог зазначених у документації та додатків до неї. Відсутні підстави для задоволення вашої вимоги. Крім того Замовник, в особі уповноваженої особи є юридичною особою, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009р. зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та Законом України "Про публічні закупівлі", в тому числі. Таким чином, учасник повністю погодився на виконання робіт на зазначену інформації в Додатку 2, та надав підтвердження. Додатково хочемо Вас повідомити що Закон України від 06.09.2012 № 5207-VI «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» встановлює визначення поняттю «дискримінація», що являє собою ситуацію, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 69,70,72,76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Окрім цього, зважаючи на однозначність та законність підстав для законного визначення переможцем ПП "Меркурий", уповноважена особа вбачає в діях Скаржника ТОВ «ЦЕНТРА-БУД», Код ЄДРПОУ: 41941762», умисел в спотворенні результатів процедури, що характеризується діями, які спрямовані на затягування процедури закупівлі в часі, а також, необґрунтоване вишукування підстав для створення собі переваги перед іншими учасниками та схиляння уповноважену особу до відміни процедури закупівлі. Такі дії прямо порушують принципи здійснення закупівлі, що передбачені статтею 3 Закону, а саме: «добросовісна конкуренція серед учасників». Наголошуємо, що Процедура закупівлі реалізується Замовником торгів із неухильним дотриманням Закону, відповідає принципам закупівель згідно статті 3 Закону та іншим вимогам діючого законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.04.2021 15:55