-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
716 134.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
26.03.2021 15:21 - 08.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога на дії Замовника щодо упередженого рішення та зверхнього вивчення документів, що увійшли до пропозиції Учасника, при винесенні рішення про визначення переможця.
Номер:
972a4e31a2994f6683261e87f27c9a7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-26-003770-b.b1
Назва:
Вимога на дії Замовника щодо упередженого рішення та зверхнього вивчення документів, що увійшли до пропозиції Учасника, при винесенні рішення про визначення переможця.
Вимога:
У Додатку 2 до Тендерної документації Замовника визначені кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі-Закон), а саме в п. 3 «Підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, шляхом надання виконаних договорів за аналогічним Предметом закупівлі (згідно Додатку 6 до Тендерної документації) за останні 2 роки. Звертаємо Вашу увагу, що Аналогічним договором вважається такий договір, який відповідає запропонованому Проєкту договору, викладеному в Тендерній документації, за видом та за предметом, в незалежності від того, зазначено це Замовником в Тендерній документації чи ні, а зважаючи на те, що Замовник є розпорядником бюджетних коштів, копії договорів, наданих у складі Тендерної пропозиції Учасника не є аналогічними оскільки укладені без застосування публічних закупівель.
Варто зазначити, що відповідно наданій копії договорів учасником – переможцем неможливо визначити відповідність за кодом ДК Єдиного закупівельного словника у зв’язку із відсутністю його у тексті договорів, таким чином предмет закупівлі не відповідає зазначеному, а договори не є аналогічними. Крім того у вимогах Тендерної документації чітко зазначено надання документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів щонайменше 2 договори за останні 2 роки, а договори датовані 2021 роком, тобто не виконані у повному обсязі, а зазначено лише місячний обсяг виконання, отже ці договори або достроково розірвані, або укладені на надто короткий термін. Таким чином, факт досвіду виконання аналогічних договорів є сумнівним, а такий ризик для бюджетної установи є неприпустимим. На ряду з вищезгаданим, дата зазначена у Додатку 2, до наданої у підтвердження виконання аналогічних договорів, сканованої копії Договору № ЕНП 01/21 від 22.02.2021 року зазначена 22 жовтня 2021 року, що ставить під сумнів договір в цілому.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації, всі довідки повинні бути складені на бланку підприємства-Учасника з обов’язковим зазначенням вихідного номера та дати, з підписом керівника підприємства та печаткою (у разі наявності), а копії документів належним чином завірені. Звертаємо Вашу увагу, що не всі копії документів засвідчено належним чином, а на проєкті Договору лише один підпис (засвідчена не кожна сторінка проєкту договору, а так є сумніви щодо згоди з умовами договору).
Черговим порушенням, на наш погляд ще є те, що згідно вимог Тендерної документації та на виконання ст. 41 Розділу VІІІ Закону Учасник закупівлі повинен надати відповідну інформацію або документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та право підписання договору про закупівлю. Учасником – переможцем надано у складі пропозиції наказ виданий ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КООПЕРАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ», що не є учасником закупівлі, тобто наказ про призначення директора або визначення уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції відсутній, що свідчить про не легітимність підпису.
На підставі вищевикладеного вимагаємо більш ретельного вивчення документів учасника ТОВ «ЕНЕРГО ПАРТНЕРС» на відповідність кваліфікаційним критеріям (зважаючи на зазначені порушення) та перегляду рішення щодо визначення переможця в закупівлі UA-2021-03-26-003770-b за предметом закупівлі «Електрична енергія», код ДК 021:2015 09310000-5.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.04.2021 13:34
Вирішення:
1) У Додатку 2 до Тендерної документації Замовника визначені кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі-Закон), а саме в п. 3 «Підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, шляхом надання виконаних договорів за аналогічним Предметом закупівлі (згідно Додатку 6 до Тендерної документації) за останні 2 роки. Звертаємо Вашу увагу, що Аналогічним договором вважається такий договір, який відповідає запропонованому Проєкту договору, викладеному в Тендерній документації, за видом та за предметом, в незалежності від того, зазначено це Замовником в Тендерній документації чи ні, а зважаючи на те, що Замовник є розпорядником бюджетних коштів, копії договорів, наданих у складі Тендерної пропозиції Учасника не є аналогічними оскільки укладені без застосування публічних закупівель.
**** Замовник у Додатку 2 до Тендерної документації виставляє наступні вимоги, щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів:
3.1. Учасник надає довідку за формою наданою у Додатку 6 щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (щонайменше 2 договори за останні 2 роки).
Ніяких вимог, щодо надання ВИКОНАНИХ договорів та їх відповідності ЗАПРОПОНОВАНОМУ ПРОЄКТУ ДОГОВОРУ та обов’язково укладених ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ТЕНДЕРНИХ ПРОЦЕДУР замовник не висуває.
За загальним правилом, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, в незалежності від того, зазначено це замовником в тендерній документації, чи ні. Всі інші вимоги щодо ціни, строку, контрагентів, та інші, можуть вважатися аналогічними лише у випадку якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення.
До того ж, вимога надання договорів укладених тільки за результатами тендерних процедур може вважатись дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які раніше не приймали участь у тендерах.
2) Варто зазначити, що відповідно наданій копії договорів учасником – переможцем неможливо визначити відповідність за кодом ДК Єдиного закупівельного словника у зв’язку із відсутністю його у тексті договорів, таким чином предмет закупівлі не відповідає зазначеному, а договори не є аналогічними.
**** Щодо предмету закупівлі, то в обох наданих договорах предмет закупівлі зазначено як електрична енергія (постачання електричної енергії). Національний класифікатор “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015 не передбачає іншого тлумачення цього предмету закупівлі і визначає його як 09310000-5 — Електрична енергія. Як раз за цим кодом предмета закупівлі і проводиться цей тендер.
Як зазначалося вище, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, в незалежності від того, зазначено це замовником в тендерній документації, чи ні.
3) Крім того у вимогах Тендерної документації чітко зазначено надання документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів щонайменше 2 договори за останні 2 роки, а договори датовані 2021 роком, тобто не виконані у повному обсязі, а зазначено лише місячний обсяг виконання, отже ці договори або достроково розірвані, або укладені на надто короткий термін. Таким чином, факт досвіду виконання аналогічних договорів є сумнівним, а такий ризик для бюджетної установи є неприпустимим.
**** Замовник вимагає надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів щонайменше 2 договори за останні 2 роки, тобто дата укладання договору не повинна бути не більше дворічної давнини.
Умови договору на постачання електричної енергії передбачають щомісячну оплату за отриманий товар (електричну енергію) , а не одноразова оплата наприкінці дії договору. Розрахунковий період складає один місяць (п.5.5 Договору). Факт оплати за розрахунковий період (акт наданих послуг) достатній для підтвердження належного виконання постачальником своїх обов’язків.
Вимагання, за таких умов оплати, надання виконання договорів в повному обсязі може вважатись дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають попереднього досвіду виконання договорів.
4) На ряду з вищезгаданим, дата зазначена у Додатку 2, до наданої у підтвердження виконання аналогічних договорів, сканованої копії Договору № ЕНП 01/21 від 22.02.2021 року зазначена 22 жовтня 2021 року, що ставить під сумнів договір в цілому.
**** Так, у додатку2 до Договору № ЕНП 01/21 від 22.02.2021 року дата підпису під додатком зазначена, як 22 жовтня 2021 року. Причому, ця дата стоїть як під підписом Постачальника так і під підписом Споживача. Це можна вважати формальною помилкою, так як така дата неможлива на час розгляду пропозиції та суперечить даті укладання договору яка зазначена у шапці цього додатку. До того ж, помилка міститься тільки у зазначенні місяця, а число та рік відповідають даті укладання договору.
Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації «Рішення про віднесення помилки до формальної приймається Замовником».
5) Додатково повідомляємо, що відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації, всі довідки повинні бути складені на бланку підприємства-Учасника з обов’язковим зазначенням вихідного номера та дати, з підписом керівника підприємства та печаткою (у разі наявності), а копії документів належним чином завірені. Звертаємо Вашу увагу, що не всі копії документів засвідчено належним чином, а на проєкті Договору лише один підпис (засвідчена не кожна сторінка проєкту договору, а так є сумніви щодо згоди з умовами договору).
**** Відповідно до Наказу МЕРТУ від 15 квітня 2020 року №710, формальною помилкою вважається:
- подання документа Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера;
- окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
Відповідно до п.1 розділу ІІІ Тендерної документації «Рішення про віднесення помилки до формальної приймається Замовником».
Згоду з істотними умовами договору Учасник дає подавши пропозицію за формою наведеною у додатку1, де у п.15 зазначена ця згода.
6) Черговим порушенням, на наш погляд ще є те, що згідно вимог Тендерної документації та на виконання ст. 41 Розділу VІІІ Закону Учасник закупівлі повинен надати відповідну інформацію або документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та право підписання договору про закупівлю. Учасником – переможцем надано у складі пропозиції наказ виданий ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КООПЕРАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ», що не є учасником закупівлі, тобто наказ про призначення директора або визначення уповноваженої особи на підписання тендерної пропозиції відсутній, що свідчить про не легітимність підпису.
****Так, дійсно, Учасником надано копію наказу про прийняття на посаду директора ТОВ "КООПЕРАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ" (42795553) Круковського Володимира Леонідовича. Але, 02.10.2020 назва підприємства була змінена на ТОВ «ЕНЕРГО ПАРТНЕРС». Слід зазначити, що ЄДРПОУ підприємства залишилось незмінним, тобто зміни юридичної особи зі зміною назви підприємства не відбулося. Відповідно до запису у Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «ЕНЕРГО ПАРТНЕРС» (42795553) Круковський Володимир Леонідович значиться як керівник і особа, яка має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Враховуючи вище викладене, та беручи до уваги принципи здійснення закупівель викладені у статті 5 Закону, а саме:
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі,
а також те, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, підстав, викладених у вимозі, для відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЕНЕРГО ПАРТНЕРС» недостатньо.
Статус вимоги:
Відхилено