• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – код ДК 021:2015:33600000-6 Фармацевтична продукція (антибіотики)

Категорія замовника згідно з п.3 частини 1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі”.Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування.

Торги відмінено

2 032 851.90 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 164.26 UAH
Період оскарження: 26.03.2021 14:18 - 08.04.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Документація

Номер: f694e41de30e452782bd8a6ccb2c22b7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-010614-c.c1
Назва: Документація
Вимога:
Ознайомившись із тендерною документацією нами було виявлено умови, що порушують чинне законодавство України з питань публічних закупівель. Так, предмет закупівлі визначено без розподілення на окремі частини (лоти). Отже, учасники мають право запропонувати лише увесь перелік товарів в цілому. Проте, позиція №5 (левофлоксацин у комбінації з орнідазолом) є ексклюзивною позицією, що виробляється лише ТОВ "Юрія-Фарм". З урахуванням умови щодо надання гарантійного листа від виробника, участь у закупівлі зможе прийняти лише обмежене коло суб*єктів господарювання. Просимо внести зміни до тендерної документації та відокремити позицію №5 - левофлоксацин у комбінації з орнідазолом в окрему частину предмета закупівлі (лот). У разі залишення цієї вимоги без задоволення нами буде подана скарга до Антимонопольного комітету України у порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: При всебічному розгляді тексту вимоги потенційного Учасника, тендерний комітет ДУ «Інститут урології НАМН України» дійшов висновку, що відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 № 708 (із змінами) «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів». Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. З метою проведення закупівлі антибіотиків одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником торгів не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти). На думку тендерного комітету Закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за бюджетні кошти, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Ризики відміни торгів, враховуючи соціальну важливість саме антибіотиків під час пандемії коронавірусної хвороби (COVID-19), можуть призвести до напруженої ситуації при наданні медичної допомоги пацієнтам. Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В нашому випадку, поділ предмета закупівлі не передбачений. Згідно п.6. пп. 5 тендерної документації у складі пропозиції учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, з наданням копії документу, який підтверджує такі повноваження з підтвердженням можливості постачання товару необхідної кількості та належної якості та у строки передбачені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер процедури закупівлі в системі електронних закупівель, а також назву предмета закупівлі та назву замовника. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. Доцільно зауважити, що тендерному комітету не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні гарантійного листа учаснику торгів.
Статус вимоги: Відхилено