-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо
Категорія Замовника: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 частини 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі") та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з ознак передбачених в п.3 ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі". Місцезнаходження Замовника: вул. Оріхівське шосе, буд. 10-А, Комунарський район, м. Запоріжжя, Запорізька область, Україна, 69050; Ідентифікаційний код Замовника 05498909; мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова.
Торги відмінено
1 967 980.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 233.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 233.50 UAH
Період оскарження:
26.03.2021 12:55 - 07.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
139456ec04394fa7b5966d877dd7b666
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-26-008992-c.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Обласний клінічний заклад з надання психіатричної допомоги» Запорізької обласної ради (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги щодо закупівлі «Тверде паливо» за кодом ДК 021:2015 - 09110000-3 (ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу – UA-2021-03-26-008992-c) згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Аукціон за цією процедурою закупівлі в електронній системі закупівель відбувся 12.04.2021, при цьому, тендерна пропозиція приватного підприємства «ЛІДЕР АКТИВ» (далі – ПП «ЛІДЕР АКТИВ», яке є учасником відповідного тендеру, визначена як найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.
Однак, наші сподівання на неупереджений розгляд нашої тендерної пропозиції на умовах недискримінації і рівного ставлення до всіх учасників були марними – Замовник відмінив процедуру закупівлі. Згідно з рішенням Замовника – протокол тендерного комітету від 19.04.2021 №22 (далі – Протокол) (додається до скарги), оприлюдненому в електронній системі закупівель 20.04.2021, тендер відмінений на підставі п.2 частини першої статті 32 Закону через «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути». Замовник в Протоколі зазначив причиною відміни процедури закупівлі неповністю заповнені електронні поля щодо підтвердження учасниками відсутності підстав згідно зі статтею 17 Закону. При цьому, в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив декілька інший коментар до підстави відміни тендеру – «не повністю заповнені в оголошені про проведення відкритих торгів по даній процедурі закупівлі електронні поля щодо підтвердження Учасником відсутності підстав передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначені Замовником підстави відміни процедури закупівлі ПП «ЛІДЕР АКТИВ» вважає необґрунтованими з огляду на наступне:
В тендерній документації Замовника, затвердженої протоколом тендерного комітету №15 від 29.03.2021, і оприлюдненої в електронній системі закупівель в редакції від 30.03.2021 (далі – Документація), згідно з п.5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлена вимога стосовно статті 17 Закону: «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника (у т.ч. переможця) вимогам, визначеним у статті 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.».
Якщо звернутися до Додатку №2 до Документації, то можна побачити, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі інформацію в довільній формі (як спосіб підтвердження – довідка в довільній формі) щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12, 13 частини першої статті 17 Закону і частиною другою статті 17 Закону. З огляду на те, що норми частини п’ятої статті 17 Закону забороняють замовникам вимагати документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, встановлені вимоги Замовника в Документації по статті 17 Закону можна вважати правомірними, такими, що не суперечать нормам Закону, оскільки вся інша інформація по пунктам 2, 3, 4, 8, 9, 11 частини першої статті 17 Закону оприлюднена або у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Документи по пунктам 1 та 7 частини першої відповідно до частини четвертої статті 17 Закону замовники взагалі не вимагають, а документи по п.10 частини першої статті 17 Закону – вимагаються за умови вартості закупівлі (чи лоту) 20 мільйонів гривень і більше. Вартість цього тендеру – 1 967 980 грн., тобто менша, ніж 20 мільйонів гривень.
Замовник зазначає в Протоколі, що електронні поля щодо підтвердження учасниками відсутності підстав згідно зі статтею 17 Закону є неповністю заповненими. Якщо подивитися на так звану сформовану Замовником електронізацію тендерної документації, пов’язану із заповненням електронних полів по статті 17 Закону, можна побачити, що заповнені Замовником електронні поля повністю відображають положення його Документації. В зазначеному тендері ВСІ електронні поля по статті 17 Закону Замовником заповнені і вимагається від учасників «документ» - «довідка в довільній формі» по пунктам 5, 6, 12, 13 частини першої статті 17 Закону (скопійована інформація з електронної системи закупівель і додається до скарги). Частина друга статті 17 Закону в рамках електронізації тендерної документації стосовно статті 17 Закону адміністратором електронної системи закупівель – ДП «Прозоро» не передбачена. Тобто, електронні поля по статті 17 Закону є повністю заповненими Замовником та їх вимоги не протирічать вимогам Документації. До речі, ПП «ЛІДЕР АКТИВ» повністю виконав зазначені вимоги Замовника, заповнивши електронні поля по статті 17 Закону і надавши відповідні документи.
Що стосується згадки Замовника в коментарі в електронній системі закупівель по підставі відміни тендеру – оголошення про проведення відкритих торгів, то формою оголошення про проведення відкритих торгів згідно з частиною другою статті 21 Закону вимоги по статті 17 Закону не передбачені і, відповідно в сформованому в цьому тендері оголошенні про проведення відкритих торгів (додається до скарги) такі вимоги взагалі не зазначені.
ПП «ЛІДЕР АКТИВ» вважає, що Замовник з надуманих безпідставних причин відміняє тендер. Вважаємо, що рішення і дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також норми статті 32 Закону в частині необґрунтованої відміни процедури закупівлі.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є учасником відповідної процедури закупівлі, претендує на неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, яка за результатами аукціону визначена найбільш економічно вигідною, об’єктивне визначення переможця та укладення договору з Замовником, оскільки є реальним та добросовісним учасником ринку постачання вугільної продукції. Метою здійснення господарської діяльності ПП «ЛІДЕР АКТИВ» є, зокрема, отримання прибутку в наслідок задоволення законним шляхом інтересів та потреб фізичних та юридичних осіб. Приймаючи рішення щодо відміни процедури закупівлі з порушенням норм Закону, Замовник своїми діями порушив наші законні інтереси щодо отримання такого прибутку.
Пов'язані документи:
Замовник
- прот.24.pdf 01.06.2021 19:07
- Пояснення.FR12.pdf 05.05.2021 16:19
- Скарга.pdf 26.04.2021 11:44
- Скарга.docx 26.04.2021 11:44
- рішення від 25.05.2021 № 11487.pdf 28.05.2021 17:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.05.2021 № 11487.pdf 26.05.2021 17:38
- інформація про перенесення від 13.05.2021 № 8365.pdf 14.05.2021 13:51
- рішення від 28.04.2021 № 9312 + литс Замовнику.pdf 29.04.2021 10:41
- рішення від 28.04.2021 № 9312 + литс Замовнику.pdf 29.04.2021 10:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.04.2021 12:21
Дата розгляду скарги:
13.05.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.04.2021 10:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.05.2021 18:03
Дата виконання рішення Замовником:
01.06.2021 19:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасування рішення про відміну процедури закупівлі на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України