• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі збирання та вивезення сміття

Торги відмінено

105 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 600.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2021 12:34 - 14.04.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Замовником не визначено об'єм закупівлі та встановлено дискримінаційну вимогу про зобов'язання учасника здійснити перед подачею пропозиції виїзд до замовника

Номер: 0e107288d1f64a2bac642e8cb0787a11
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-001358-b.b3
Назва: Замовником не визначено об'єм закупівлі та встановлено дискримінаційну вимогу про зобов'язання учасника здійснити перед подачею пропозиції виїзд до замовника
Скарга:
Ретельно проаналізувавши розміщену на веб порталі тендерну документацію, нами виявлено дискримінаційні положення документації, які суперечать чинному законодавству щодо публічних закупівель та порушують принципи та норми визначені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» виявлено два порушення: 1.Замовником не визначено в тендерній документації кількість товару та місце його поставки. 2.Замвоником встановлену вимогу передбачену п. 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду об'єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.». По першому порушенню зазначаємо наступне. Замовником не визначено в тендерній документації кількість товару та місце його поставки. Згідно п. 4.4 п. 4 «Інформація про предмет закупівлі» Розділу 1 «Загальні положення» Тендерної документації - строк виконання робіт: до 23.06.2021 року. Згідно Дислокації об’єктів Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області до Додатку 3 до тендерної документації – встановлено, що вивезення відходів з об’єктів Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області здійснюється щовівторка. Замовником не визначено Тендерною документацією з якої дати необхідно надавати послуги, таким чином всі учасники в тому числі і ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» обмежені в можливості визначити цінову пропозицію, оскільки є невідомою дата з якої необхідно надавати послуги з вивезення відходів з об’єктів Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області та невідомий об’єм послуг (об’єм відходів чи кількість спорожнень), а отже є неможливим здійснення прорахунку кількості спорожнень контейнерів з відходами. Також згідно Дислокації об’єктів Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області Додатку 3 до тендерної документації – передбачено подворовий вивіз твердих побутових відходів на території села Фонтанка, що здійснюється з місць розміщення сміттєвих контейнерів згідно з укладеними договорами із споживачами. Проте Замовником не зазначено в тендерній документації інформації про кількість споживачів, об’єм відходів, адреси надання послуг, інформації про кількість сміттєвих контейнерів та об’єм вказаних контейнерів, що уможливлює визначити цінову пропозицію для надання послуг з подворового вивозу твердих побутових відходів на території села Фонтанка, що здійснюється з місць розміщення сміттєвих контейнерів згідно з укладеними договорами із споживачами. По другому порушенню зазначаємо наступне. Замовником встановлена вимога передбачена п. 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду об'єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.». Вимога встановлена Замовником порушує права ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне. Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника. Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі. Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після здійснення відвідування та огляду об'єктів Замовника і оформлення акту - представнику Замовника стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону. Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовником порушено принципи відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, оскільки встановлена ним вимога передбачає, що частину інформації про закупівлю, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника. Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. В даному випадку порушено право ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» та інших потенційних учасників на вільний доступ до інформації про закупівлю. Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено законний спосіб отримання інформації про закупівлю, а саме зазначення її в тендерній документації. З метою захисту порушених прав та у відповідності до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» враховуючи вищезазначене, ПРОСИМО: 1)Прийняти Скаргу до розгляду; 2)Призупинити Процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за Скаргою; 3)Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної Документації шляхом вилучення з неї дискримінаційних умов, шляхом виключення з тендерної документації вимоги перебаченої п. 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду об'єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.». 4)Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність з врахуванням вимог п. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом включення до тендерної документації інформації про кількість товару та місце його поставки. 5)Визнати дії Замовника такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2021 16:53
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.05.2021 16:44
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.05.2021 16:44
Автор: ТОВ "ЧАСТЮЛЯ", Олександр Лис +380487591443 chastyulya@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Відсутність інформації про обсяг закупівлі

Номер: 65a36a93acdd418f9ad7ebef8f7440d5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-001358-b.b2
Назва: Відсутність інформації про обсяг закупівлі
Вимога:
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно п. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: кількість товару та місце його поставки. Відповідно п. 6 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Замовником не визначений загальний обсяг закупівлі в метрах кубічних відходів, чи в будь яких інших одиницях виміру, що є порушенням ч. 3 ст. 5 та пп. 5-6 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, згідно Дислокації об’єктів Комунального підприємства «НАДІЯ» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області до тендерної документації Додатку 3 до тендерної документації – передбачено подворовий вивіз твердих побутових відходів на території села Фонтанка, також встановлено подворовий вивіз твердих побутових відходів на території села Фонтанка здійснюється з місць розміщення сміттєвих контейнерів згідно з укладеними договорами із споживачами. Проте тендерна документація не містить інформації про адреси споживачів, графік вивезення відходів та об’єм відходів, що також є порушенням ч. 3 ст. 5 та пп. 5-6 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Також відсутність вище вказаної інформації обмежує можливість потенційних учасників визначити ціну пропозиції, оскільки є неможливим провести розрахунки без відомостей про об’єм послуг, які необхідно надавати та відповідно до якого графіку? На виконання ч. 3 ст. 5 та пп. 5-6 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: - Визначити обсяг послуг, які необхідно надати відповідно до оголошеної закупівлі в метрах кубічних відходів, чи в будь яких інших одиницях виміру. - Вказати адреси споживачів у яких буде здійснюватися подворовий вивіз твердих побутових відходів. - Вказати графік здійснення подворового вивозу твердих побутових відходів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, дякуємо за Ваше звернення, та надаємо відповіді на ваші вимоги: - На момент орпилюднення оголошення відкритих торгів на "Послуги зі збирання та вивезенння сміття" на території села Фонтанка Одеського району Одеської області підписаня договорів, з місцевими мешканцяти, на вивезення сміття тільки роспочалось, тому це унеможливлює підрахувати кількість домоволодінь, вказати їхні адеси та об'єми сміття, передбачається, що це буде вся територія села Фонтанка - Графік вивезення вказаний в тендерній документації, це раз на тиждень Хочемо зазначити, що для оцінки об'ємів наданої послуги та території села Фонтанка в тендерній документації прописаний пункт 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2021 16:45
Вимога
Залишено без розгляду

Встановлення вимоги про здійснення виїзду до Замовника перед поданням пропозиції. Відсутність публікації всієї інформації про необхідні характеристики предмета закупівлі

Номер: 98dd0ab1a513410fab0f1a39ea52eb69
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-001358-b.b1
Назва: Встановлення вимоги про здійснення виїзду до Замовника перед поданням пропозиції. Відсутність публікації всієї інформації про необхідні характеристики предмета закупівлі
Вимога:
Згідно п. 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду об'єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.». Замовником не обгрунтована необхідність встановлення вказаної вимоги, встановленням вказаної вимоги Замовником обмежено конкуренцію і порушено норми і принципи Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовником не виконано вище вказані норми Закону України «Про публічні закупівлі». Строк подачі пропозицій становить 17 діб. В даному випадку потенційні учасники закупівлі перебувають в нерівних і дискримінаційних умовах, оскільки потенційні учасники закупівлі, які знаходяться на меншій відстані до Замовника отримають перевагу при здійсненні виїзду і огляду, особливо є актуальним встановлена дискримінаційна вимога для нерезидентів. В даному випадку Замовником фактично обмежено потенційне коло учасників закупівлі, оскільки участь в закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які отримають від замовника акт відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаний уповноваженим представником Замовника. Відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведення закупівлі корупційні ризики, оскільки після здійснення відвідування та огляду об'єктів і оформлення акту представнику Замовника стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі. Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно п. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: кількість товару та місце його поставки. Відповідно п. 6 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Відповідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено законний спосіб визначення всієї необхідної інформації, яку замовник вважає за потрібне додати до тендерної документації. Факт встановлення в тендерній документації оскаржуваної вимоги, підтверджує, що Замовником свідомо не опублікована вся інформація необхідна для участі в закупівлі, враховуючи зазначено, Замовником порушено вище перелічені норми Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником порушено принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Замовником не виконано вимоги ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та обмежено вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю. Враховуючи вище зазначене, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу встановлено п. 8 п. 3 «Інша інформація» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації – «Учасник зобов’язаний перед подачею тендерної пропозиції відвідати та оглянути об'єкт де передбачається надання послуг згідно технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначених в тендерній документації. Для підтвердження відвідування та огляду об'єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об'єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою.».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога про обов'язковий виїзд для ознайомлення учасників з об'єктом в період уточнень обумовлена необхідністю для кожного з учасників до подачі своєї тендерної пропозиції отримати необхідну деталізовану інформацію про об'єкт, самостійного визначення обсягу, виду і етапів робіт та впорядкування процесу такого ознайомлення. Така вимога поширюється на всіх учасників процедури закупівлі, та не надає жодному з них будь-яких переваг. З огляду на зазначене, порушення положень Закону України «Про публічні закупівлі» та ознаки дискримінаційної вимоги в рамках тендерної документації, відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2021 16:45