• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Персональний комп'ютер - моноблок (ДК 021:2015- 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))

Місцезнаходження замовника: 38702, Україна, Полтавська область, Полтавський район, с. Новоселівка, провулок Підлісний, будинок 6. Категорія Замовника – відповідно до ст.2, ч.4, п.3- підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська.

Завершена

484 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 840.00 UAH
Період оскарження: 26.03.2021 09:21 - 08.04.2021 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

Скарга

Номер: 0504484bf01442d9b389b5fd97911cb9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-004291-c.c3
Назва: Скарга
Вимога:
Шановний Замовнику! Надайте будь-ласка чітку відповідь,з посиланнями на статтю ,нормативні акти де зазначено про обов'язкову наявність сертифікатів ISO 9001 та ISO 14001. Дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер Вважаємо, що Замовником навмисне встановлено такі вимоги для обмеження конкуренції та не допущення інших Учасників для участі в тендері. Враховуючи вище зазначене, ці вимоги мають бути зміненими, або виключеними з Тендерної документації. Наявність порушення прав обґрунтовується тим фактом, що інші Учасники бажають взяти участь у Тендерній закупівлі та реально претендують на укладання договору із Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмета закупівлі, Учасники не можуть прийняти участь у даній закупівлі. Виходячи з вищезазначеного просимо Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність з вимогами законодавства. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного Комітету України та Державної Аудиторської Служби України, громадських організацій та опублікуємо інформацію стосовно даної закупівлі засобах масової інформації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Помилково подана
Дата скасування: 01.04.2021 22:43
Вимога
Залишено без розгляду

Умови

Номер: 601f119a872443a6b575a2b50fdb9f11
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-004291-c.a2
Назва: Умови
Вимога:
Відповідно до Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Проте наявна вимога: «Системні блоки повинні бути від одного виробника для уніфікації та спрощення сервісного обслуговування. ». Це значно обмежує вибір обладнання та ще більше звужує коло потенційних учасників, що є також вітчизняними виробниками. Оскільки якісні та економічно вигідні системні блоки виготовляє чимало українських виробників на відміну від моніторів, які дійсно самостійно виготовляє лише єдиний виробник, що відповідно впливає на відчутне здорожчення пропозиції в силу монополії та дискримінує вітчизняних виробників. Крім цього,саме постачальник бере на себе зобов'язання щодо централізованого сервісного обслуговування всіх складових персонального комп’ютера в конкретному сервісному центрі. Навіть у разі, якщо складові вироблені різними компаніями, обслуговування та ремонт відбуватиметься в тому самому сервісному центрі за рахунок постачальника. Тому незрозуміло, які незручності можуть виникнути у Замовника, у порівнянні із тим випадком, коли всі складові будуь від одного виробника? В даному випадку Замовник об’єктивно не довів та не підтвердив документально необхідність встановлення у тендерній документації такої вимоги. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог встановлених до учасників. У випадку відмови просимо Замовника обґрунтувати своє рішення аргументовано. Дякуємо!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, на ринку України є більше 20 виробників моноблоків, з котрих, як мінімум 5 є вітчизняними виробниками. Монітори, взагалі пропонують більше 30, тому ми ніяким разом не звужуємо конкуренцію. Що до сервісного в гарантійний період, то ми згодні, що не буде ніяких незручностей, але обладнання буде і в післягарантійний період, коли постачальник вже не несе ніякої відповідальності, і тоді можуть виникнути незручності у обслуговуванні та ремонті обладнання. Також монітор та системний блок від одного виробника гарантує більшу сумісність та стабільність у роботі, так як вони вже перевірені заводом-виробником.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.04.2021 09:03
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 378b64f20caf4268a2ea6f96a03cc52a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-26-004291-c.c1
Назва: 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі комп’ютерне обладнання за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Разом з тим, «ПРЕДСТАВНИЦТВО» - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, повідомляємо, що юридична особа або фізична особа підприємець, яка веде підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом, реалізує та рекламує продукцію, згідно своїх повноважень, виступає представником виробника. Крім того у Замовника відсутні правові механізми встановлювати, стверджувати або заперечувати те, що учасник являється або не є представником виробника. Тобто авторизаційний лист – це документ, який не має жодної юридичною сили та не несе ніякої гарантії, адже не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, на ринку України є більше 20 виробників, з котрих. як мінімум 5 є вітчизняними виробниками. Виходячи з цього, лист авторизації від виробника, або його уповноваженого представника ніяким разом не звужую конкуренцію, навпаки захищає Замовника від виробів сумнівного походження. Лист авторизація від виробника обладнання або його уповноваженого представника вимагається для підтвердження співпраці Учасника тендерної процедури з виробником обладнання. Він є загально прийнятим документом (в міжнародних тендерах він є обов’язковим), яким завод виробник підтверджує співпрацю з Учасником тендерної процедури. Приймати участь у тендерній процедурі можуть всі бажаючи, та пропонувати обладнання різних виробників. Учасником може бути офіційне представництво, представник або дилер, які мають можливість постачати обладнання в Україну. На стадії проведення тендерної процедури і визначення переможця, Замовник, без наявності листа-авторизації від заводу виробника обладнання не може чітко визначити статус фірми учасника та мати підтвердження співпраці з виробником обладнання. Це, в свою чергу, може становити потенційні ризики для Замовника в майбутньому. Наявність листа-авторизації дозволяє Замовнику звертатися безпосередньо до виробника обладнання з будь- яких питань, що можуть виникнути під час постачання обладнання. Авторизаційний лист на обладнання, яке є предметом тендера, підтверджує оригінальність та офіційність його придбання, тому всі авторизаційні листи являються обов’язковим для подання в складі пропозиції
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.04.2021 09:03