-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Багатофункціональний пристрій (БФП) у складі принтера, сканера, копіра за кодом ДК 021:2015 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання
Завершена
2 012 868.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 064.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 064.34 UAH
Період оскарження:
25.03.2021 15:42 - 28.07.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог та невиконання рішення АМКУ
Номер:
cda22c6a3c794e92804ab9e49bad6b37
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-25-005735-b.a3
Назва:
Скарга щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог та невиконання рішення АМКУ
Скарга:
Скаржник, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідних конкурсних торгах не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 08.06.2021 13:00
- Скарга 08.06.2021 13:00
- Пояснення 17.06.2021 11:46
- Пояснення 17.06.2021 11:46
- рішення від 10.06.2021 №13110 +лист Замовнику.pdf 11.06.2021 09:23
- інформація про перенесення розгляду скарги від 18.06.2021 № 11659.pdf 22.06.2021 11:02
- інформація про перенесення розгляду скарги від 02.07.2021 № 12887.pdf 03.07.2021 00:21
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.07.2021 № 15192.pdf 07.07.2021 14:08
- рішення від 06.07.2021 №15192.pdf 09.07.2021 18:03
- Додаток 2.2 Інформація з офіційного сайту виробника Epson.pdf 16.06.2021 11:52
- Додаток 1 до пояснення.doc 16.06.2021 11:52
- Додаток 1.2 Інформація з офіційного сайту виробника Canon.pdf 16.06.2021 11:52
- Додаток 2.1 Інформація з офіційного сайту виробника Epson.pdf 16.06.2021 11:52
- Відповідь.doc 16.06.2021 11:52
- Додаток 2 до пояснення.doc 16.06.2021 11:52
- Відповідь.pdf 16.06.2021 11:52
- Додаток 1.1 Інформація з офіційного сайту виробника Canon.pdf 16.06.2021 11:52
- Лист пояснення бфп.pdf 18.06.2021 09:58
- Додаток 1 Інформація з офіційного сайту виробника Canon PIXMA G7040..pdf 18.06.2021 09:58
- Протокол затвердження змін №87 від 23.07.2021.pdf 23.07.2021 15:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.06.2021 14:17
Дата розгляду скарги:
18.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.06.2021 09:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2021 18:03
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2021 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Доброго дня! на виконання рішення АМКУ від 06.07.2021 № 15191-р/пк-пз внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Багатофункціональний пристрій (БФП) у складі принтера, сканера, копіра за кодом ДК 021:2015 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-03-25-005735-b, з метою усунення порушень.
Скарга
Виконана замовником
Щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Номер:
578140b7571f43119bee3dc07a45dce9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-25-005735-b.b2
Назва:
Щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог
Скарга:
Скаржник, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідних конкурсних торгах не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоги тендерної документації встановлені Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 16.04.2021 13:31
- Скарга 16.04.2021 13:31
- Пояснення 28.04.2021 22:59
- Пояснення 28.04.2021 22:59
- рішення від 20.04.2021 №8463+лист замовнику +лист скаржнику.pdf 21.04.2021 18:14
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 29.04.2021 №7374.pdf 30.04.2021 20:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2021 №10617.pdf 17.05.2021 15:29
- рішення від 14.05.2021 №10617.pdf 19.05.2021 22:00
- Пояснення по суті скарги (БФП).pdf 26.04.2021 19:13
- Протокол затвердження змін до ТД.pdf 04.06.2021 13:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2021 14:18
Дата розгляду скарги:
29.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.04.2021 18:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.05.2021 22:00
Дата виконання рішення Замовником:
04.06.2021 13:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконане рішення АМКУ та внесені відповідні зміни до закупівлі.
Вимога
Відхилено
1
Номер:
979d2595acee49da866fed201b62d500
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-25-005735-b.c1
Назва:
1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Також, предмет закупівлі комп’ютерне обладнання за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Разом з тим, «ПРЕДСТАВНИЦТВО» - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на
підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи,
змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником
вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом
вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ВИЩЕВИКЛАДЕНЕ, повідомляємо, що юридична особа або фізична особа підприємець, яка веде підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом, реалізує та рекламує продукцію, згідно своїх повноважень, виступає представником виробника. Крім того у Замовника відсутні правові механізми встановлювати, стверджувати або заперечувати те, що учасник являється або не є представником виробника. Тобто авторизаційний лист – це документ, який не має жодної юридичною сили та не несе ніякої гарантії, адже не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
31.03.2021 12:27
Вирішення:
Шановний учаснику!
Ваша вимога не містить жодного факту порушень Замовником вимог закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація складена з дотриманням норм Закону, зокрема, з врахуванням норм статтей 5,22-23. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Будь-які дискримінаційні вимоги при цьому відсутні, оскільки норми документації стосуються всіх, без виключення, учасників процедури закупівлі.
Заявляючи своє бажання брати участь у закупівлі, учасник не позбавлений права звернутись до виробника або офіційного представника виробника в Україні із відповідним запитом щодо надання йому будь-яких документів щодо якості та/або сертифікації продукції, яку він має намір реалізувати, підтвердженням чого і є відповідний лист та відповідь на нього. Тому саме ця умова унеможливлює придбання неякісної та не сертифікованої продукції, також інформуємо, що авторизований лист потрібен для запобігання закупівлі нелегальної продукції для належного захисту інтересів Замовника, щодо авторизованого джерела постачання товару, як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі, контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використані, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника.
У вимозі взагалі не зазначено жодного факту та/або доказу про неможливість виконання Учасником даної норми тендерної документації.
З огляду на вищевикладене, повідомляємо Вам про відсутність підстав для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено