• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атоменергомаш», ВП «Складське господарство», ВП «Управління справами», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування» ДП «НАЕК «Енергоатом»

Завершена

2 087 623.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 20 876.23 UAH
Період оскарження: 25.03.2021 15:46 - 22.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі - неправомірне визначення переможцем закупівлі АТ «СК «Країна»

Номер: 9a2913490f4e456283f77a3283116207
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-25-007829-a.c3
Назва: Скарга щодо порушень, допущених Замовником під час проведення процедури закупівлі - неправомірне визначення переможцем закупівлі АТ «СК «Країна»
Скарга:
Тендерна пропозиція АТ «СК «Країна», не відповідає вимогам, встановленим абзацем 25 (передостаннього) пункту 4 Додатку 4 до Тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги»: «Розрахунок страхового платежу на закупівлю послуги обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів має бути виконаний відповідно до чинного законодавства.». Чинним законодавством імперативно встановлено порядок розрахунку страхового платежу для обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; чітко визначені мінімально допустимі коригуючі коефіцієнти для визначення мінімально можливого розміру страхових платежів. Із застосуванням мінімальних коефіцієнтів загальний страховий платіж за усіма полісами в закупівлі №UA-2021-03-25-007829-a складає 1 494 781,45 грн. Отже, розрахунки загального страхового платежу у сумі меншій ніж 1 494 781,45 грн. - є порушенням законодавства України та вимог Замовника тендеру згідно умов Тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 27.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.05.2021 19:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.06.2021 20:12
Автор: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ВУСО", Ростислав Калініченко +380994811146 kalinichenko.r@vuso.ua https://vuso.ua/ua/
Вимога
Відхилено

ВИМОГА про усунення порушень законодавства

Номер: e2a4f2822ec144b285fbf34d14fdc4b5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-25-007829-a.b2
Назва: ВИМОГА про усунення порушень законодавства
Вимога:
ПрАТ «СК «Євроінс Україна» ознайомилося з Тендерною документацією, затвердженою рішенням тендерного комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» від 25.03.2021 року та звертає увагу на вимоги, які є дискримінаційними для компаній, які планують брати участь в даній закупівлі, в тому числі і для Товариства. Частиною ІІ розділом «А» встановлено перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції. Так, учасники зобов’язані надати документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, в тому числі довідку (в довільній формі), яка підтверджує, що учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності). Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 27 жовтня 2016 року Антимонопольний комітет України надав дозвіл на узгодження дії у вигляді укладання МТСБУ і страховиками-членами Бюро угоди про пряме врегулювання збитків. Пряме врегулювання в Україні розпочате в добровільному порядку та можливе при дотриманні наступних умов: - дорожньо-транспортна пригода сталася за участю виключно двох транспортних засобів, та є контактним (наявне зіткнення) незалежно від наявності або відсутності потерпілих, яким нанесено шкоду життю та здоров’ю; - обидва водії мали дійсні на момент дорожньо-транспортну пригоди поліси ОСЦПВ, видані страховими компаніями, які є учасниками системи прямого врегулювання. У відповідності до Списку страхових компаній-учасників угоди про пряме врегулювання збитків, адміністратором якого є МТСБУ, до системи про пряме врегулювання збитків долучилося 15 страховиків. ПрАТ «СК «Євроінс Україна» розуміє Замовника та розділяє максимальну економію, ефективність та пропорційність у проведенні закупівлі. Проте, дана вимога (пряме врегулювання) порушує принцип добросовісної конкуренції між учасниками та неупередженого вибору переможця Замовником, автоматично відсіює пропозиції інших учасників закупівлі і надає пріоритет лише 15 страховим компаніям, які здійснюють діяльність на страховому ринку. Даними діями встановлюється монополія 15 страхових компаній у наданні послуг в даній закупівлі. Пряме врегулювання не підтверджує повну надійність, фінансову платоспроможність страховика та швидкість врегулювання подій по договорам обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Звертаємо увагу на те, що у відповідності до Порядку моніторингу діяльності страховиків – членів МТСБУ (зі змінами, внесеним протоколом Загальних зборів членів МТСБУ від 28.04.2020 №58/2020) затвердженим протоколом Загальних зборів членів МТСБУ №57/2019 від 08.10.2019 року, МТСБУ здійснює збір інформації, аналіз показників діяльності страхових компаній. Інформація про результати аналізу показників (за сумою страхових премій; за сумою страхових виплат; за швидкістю врегулювання страхових подій) формуються та оприлюднюються на веб-сайті МТСБУ щоквартально та відображаються в графічному інформері «світлофор». Інформер є відкритим для всіх користувачів на сайті МТСБУ. Крім того, з 01 липня 2020 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг», повноваження НАЦКОМФІНПОСЛУГ як ринку фінансових послуг перейшло до Національного банку України. Так, Національний банк України здійснює контроль за дотриманням мінімальних вимог та якістю звітності небанківських фінустанов. За результатами діяльності небанківські установи (небанківські фінансові установи та оператори поштового зв’язку) подають до Національного банку такі документи: • до 01 лютого – відомості про структуру власності станом на 01 січня поточного року; • до 01 червня – фінансову звітність, аудиторський звіт, інформацію суб’єкта аудиторської діяльності щодо суми прийнятних активів страхової компанії; • для страхових компаній – додатково щокварталу (не пізніше 01 лютого, 01 травня, 01 серпня, 01 листопада) фінансову звітність, інформацію щодо структури прийнятних активів. Крім того, страховиком надається до Національного банку України аудиторський звіт суб’єкта аудиторської діяльності про підтвердження достовірності й повноти поданої фінансової звітності. Інформацію суб’єкта аудиторської діяльності щодо суми прийнятних активів страхової компанії та підтвердження дотримання нею нормативу платоспроможності і достатності капіталу. Національний банк України є єдиним органом, який на основі аналізу фінансової звітності страховика організовує статистичну звітність та оцінку дотримання вимог та якість звітності небанківської фінансової установи. Реєстр звітних показників небанківських фінансових установ, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України з 01.07.2020 відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг” від 12.09.2019 № 79-IX, який включає описи показників та контролів до цих показників, довідники для формування показників із переліком метрик (вимірів), описом параметрів (можливих розрізів інформації), та некласифікованих реквізитів показників, а також xsd-схеми звітних файлів (послання на веб-сторінку https://bank.gov.ua/ua/statistic/nbureport/statreport-nonbanking). Звертаємо увагу на те, що єдиним запевненням, що прийнятні активи страховика відповідають вимогам, визначеним Положенням про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 07.06.2018 № 850 – довідка з Національного банку України. Враховуючи зазначене, включення вимоги в кваліфікаційні вимоги щодо надання учасником довідки (в довільній формі), яка підтверджує, що учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності) – є порушенням принципів закупівлі визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлюються критерії процедури закупівлі, так замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи зазначене, ПрАТ «СК «Євроінс Україна» ВИМАГАЄ,- Внести зміни в тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» від 25.03.2021 року, а саме в частину ІІ розділом «А» перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції, шляхом виключення вимоги щодо надання учасником довідки (в довільній формі), яка підтверджує, що учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності). В іншому випадку Товариство буде змушене звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою та з позовною заявою до суду щодо оскарження протиправних дій Замовника.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідь підготовлено виконавчою дирекцією з правового забезпечення ДП "НАЕК "Енергоатом": Тендерна документація на закупівлю послуг: ДК 021:2015 66510000-8 Страхові послуги (Обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів ВП «Запорізька АЕС», ВП «Рівненська АЕС», ВП «Южно-Українська АЕС», ВП «Хмельницька АЕС», ВП «Атоменергомаш», ВП «Складське господарство», ВП «Управління справами», ВП «Аварійно-технічний центр», ВП «Атомремонтсервіс», ВП «Автоматика та машинобудування» ДП «НАЕК «Енергоатом») (надалі – ТД) (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-03-25-007829-a) в повній мірі відповідає законодавству України в сфері публічних закупівель, не містить дискримінаційних умов та не обмежує конкуренцію учасників у зв’язку з наступним. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (надалі – Закон) передбачено, що ТД може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. ДП «НАЕК «Енергоатом» (Компанія, Замовник) при закупівлі тих чи інших послуг та формуванні умов ТД в першу чергу враховує те, що кошти Компанії мають витрачатися виключно на ті послуги, отримання яких в повній мірі задовольнить вимоги Замовника, зокрема, Замовник має бути впевненим в тому, що при настанні страхового випадку він отримає страхове відшкодування в повному обсязі у відповідні строки. Законом України «Про страхування» визначено, що страхування – це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів. Керуючись законодавством України та забезпечуючи захист інтересів Замовника, ДП «НАЕК «Енергоатом» в ТД в пункті 4 «Документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» розділ А «Перелік документів, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції» частина ІІ передбачив, що учасник торгів у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку (в довільній формі), яка підтверджує, що учасник є членом Угоди про пряме врегулювання збитків з Моторно (транспортним) страховим бюро України (надалі - МТСБУ), за підписом керівника і скріплена печаткою учасника (за наявності). Зазначена вище умова дає можливість Страхувальнику (ДП «НАЕК «Енергоатом»), укладаючи договір ОСЦПВВНТЗ з страховою компанію, що входить до системи Прямого врегулювання збитків (надалі - ПВЗ), обрати не просто страхову компанію, яка буде не тільки компенсувати збитки, за які Страхувальник є відповідальним перед третіми особами, але таку страхову компанію, що компенсуватиме збитки, отримані Страхувальником в ДТП, відповідальним за які є водій іншого транспортного засобу. Тобто, Страхувальник в статусі «потерпілого» в ДТП внаслідок винних дій третьої особи не буде змушений звертатись до страхової компанії із невідомим йому рівнем сервісу та непрогнозованою платоспроможністю, а буде впевнений, що отримає належним чином розраховане та своєчасно сплачене відшкодування від страхової компанії, в якій він застрахований, та яка в подальшому вже без участі Страхувальника-«потерпілого» вирішить всі фінансові питання із Страховиком винного в ДТП. Враховуючи, що ОСЦПВВНТЗ є обов’язковим видом страхування, а тарифна політика у страхових компаній визначена законодавчо, відповідно й платежі мають бути однакові, а отже договір на ОСЦПВВНТЗ із страховою компанією, що входить до системи ПВЗ, є безкоштовним бонусом та значною сервісною перевагою при тій самій ціні полісу. Вимога щодо участі страхової компанії в ПВЗ не є дискримінаційною ще і тому, що в ній на даний час бере участь 15 страхових компаній, при цьому їх за обсягом залучених премій за 2020 рік становить 35 відсотків від загальної кількості укладених договорів ОСЦПВВНТЗ в Україні, що є значним показником. МТСБУ жодним чином не обмежує права страхових компаній, які бажають укласти договори на ПВЗ. Враховуючи викладене, вимога щодо участі страхової компанії у ПВЗ не суперечить чинному законодавству (ст. 5 Закону), є доцільною, такою, що гарантує отримання Замовником якісних послуг, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону. З викладеного випливає, що ТД відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а вимога ПрАТ «СК «Євроінс Україна» не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

Про застосування коефіцієнту К2

Номер: bf61424e15774194bab4c08440b14e51
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-25-007829-a.a1
Назва: Про застосування коефіцієнту К2
Вимога:
Доброго дня, просимо Вас надати роз’яснення щодо застосування коефіцієнта К2. Згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 538 від 09.04.2019 р коефіцієнт К2 визначається за місцем реєстрації (проживання) власника транспортного засобу (фізичної особи) або місцезнаходженням юридичної особи відповідно до документу про реєстрацію ТЗ (Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу). Просимо Вас надати роз’яснення щодо інформації вказаної Вами в Додатку 4 «Технічна специфікація до предмета закупівлі ДК 021:2015 66510000-8. Страхові послуги». Надана інформація не співпадає з місцезнаходженням юридичної особи. Просимо надати роз’яснення та внести зміни до Додатку 4 у відповідності до діючого законодавства
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідь підготовлено виконавчою дирекцією з правового забезпечення ДП "НАЕК "Енергоатом": Коефіцієнт К2 визначається за місцем реєстрації (проживання) власника транспортного засобу (фізичної особи) або місцезнаходженням юридичної особи (К2), а не за місцем знаходження структурного підрозділу юридичної особи. Місцезнаходження Страхувальника – ДП «НАЕК «Енергоатом», м. Київ, вул. Назарівська 3. Таким чином, розрахунок страхового платежу необхідно здійснювати за коефіцієнтом, який застосовується до місцезнаходження юридичної особи.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.04.2021 14:00