1. Найменування замовника*. Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця». 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника*. 41022900; 3. Місцезнаходження замовника*. вулиця Симона Петлюри, 21а, місто Київ, 01032/ вулиця Уманська 8, м. Київ, 03049; 4. Категорія замовника: юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; 5. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): 44440000-6 Вальниці (Підшипники); 5.1. Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: відповідно до додатку 1 тендерної документації, код ДК 021:2015: 44440000-6; 6. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до умов Додатку №1 тендерної документації.; 7. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Україна, відповідно Додатку №1 тендерної документації; 8. Очікувана вартість предмета закупівлі: 6 657 120,00 грн. (Шість мільйонів шістсот п’ятдесят сім тисяч сто двадцять грн. 00 коп.) з ПДВ; 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Протягом 2021 року (до 31.12.2021 р.); 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 26.04.2021 18:00; 11. Умови оплати: Протягом 45-ти банківських днів відповідно до умов Договору.; 12. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська відповідно до умов тендерної документації; 13. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 199 710,00 (сто дев’яностодев’ять тисяч сімсот десять гривень 00 коп.); 14. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): гарантія, а саме: – банківська гарантія або страхова гарантія, умови – відповідно до тендерної документації; 15. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до ч. 3 ст. 10 ЗУ «про публічні закупівлі»: 26.04.2021 18:00 16. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 66 570,00 грн. (шістдесят шість тисяч п’ятсот сімдесят гривень 00 коп.); 17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування)- не застосовується; 18. Інша інформація: інші умови відповідно тендерної документації. Вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень, - відкриті торги; Застосовані критерії оцінки - ціна.
Торги не відбулися
6 657 120.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 66 570.00 UAH
Період оскарження:25.03.2021 15:14 - 22.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Номер:7f5458fe184541a9a3336c1a10c847a2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-03-25-007065-c.b1
Назва:Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Замовнику закупівлі: ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"
Код ЄДРПОУ: 41022900
Місцезнаходження проспект: 01032, Україна, Київська область, Київ, ВУЛИЦЯ СИМОНА ПЕТЛЮРИ, будинок 21 А
Закупівля: UA-2021-03-25-007065-c
В И М О Г А
Регіональною філією "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" опублікована закупівля UA-2021-03-25-007065-c по предмету закупівлі 44440000-6 Вальниці (Підшипники).
Закупівля сформована одним лотом.
Вважаємо, що Тендерна документація сформована з порушеннями основоположних принципів здійснення державних закупівель та містить дискримінаційні умови з огляду на наступне:
1. В Тендерній документації встановлені дискримінаційні вимоги в частині оплати поставленого Товару.
Так відповідно до умов Додатку 3 Оплата: здійснюється протягом – 45 банківських днів відповідно до умов Договору.
Проектом договору (Додаток №5 до ТД), п. 7.2. У разі, якщо Постачальник є платником ПДВ, Замовник здійснює оплату за поставлений Товар за умови наявності належним чином оформлених документів, передбачених умовами Договору (акт приймання-передачі, видаткова накладна, рахунок фактура тощо), що підтверджують отримання Товару, протягом 45 (сорока п’яти) банківських днів з дати реєстрації Постачальником податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Встановлення на стільки тривалої відстрочки платежу ставить у край негативне фінансове становище виробників Товару, який є предметом закупівлі. Для придбання необхідних матеріалів, як то метал, ущільнення тощо виробник здійснює попередню оплату за вказані матеріали. Крім того, на виробника покладаються усі супутні виробничі витрати які здійснюються по попередній оплаті (електроенергія, комунальні послуги тощо) та накладні виробничі витрати. Таким чином, виробник у цей складний, з точки зору економічної ситуації, час змушений поряд з пошуком фінансування для покриття поточних витрат ще й відволікати обігові кошти на покриття фінансових збитків пов’язаних з тривалою відстрочкою платежів. Окрім того, часто трапляються випадки значного прострочення платежів від Покупців Товару.
Вважаємо, що АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" як основний споживач підшипників для залізнодорожнього транспорту зловживає своїм монопольним становищем на ринку встановлюючи відтермінування платежів на рівні 45 (сорока п’яти) банківських днів з дати реєстрації Постачальником податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Окрім того, залежність від формулювання пункту 7.2. ставить в нерівне становище потенційних учасників платників ПДВ порівняно з неплатниками ПДВ. Для контрагентів неплатників ПДВ є окреме формулювання зазначене в п. 7.3., а саме: «7.3. Контрагентам, які не є платниками ПДВ Замовник здійснює оплату за поставлений Товар протягом 45 (сорок п’яти) банківських днів від дати отримання Товару за умови наявності належним чином оформлених документів, передбачених умовами Договору (акт приймання-передачі, видаткова накладна, рахунок-фактура тощо).»
Таким чином, строк для оплати для різних суб’єктів платників податків є відмінними, що є дискримінаційною умовою.
На підставі зазначеного, Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та скоротити строк оплати за поставлений товар до 10 календарних днів від дати отримання Товару за умови наявності належним чином оформлених документів, передбачених умовами Договору (акт приймання-передачі, видаткова накладна, рахунок-фактура тощо).
2. В Тендерній документації встановлені дискримінаційні вимоги в частині відповідальності сторін встановленої в проекті договору.
Відповідно до умов Додатку 5 до ТД (Проект договору), на постачальника покладається наспіврозмірна відповідальність, а саме:
9.3. У разі порушення строку поставки Товару, зазначеного в п. 4.2 Договору, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,1% від ціни товару, строк поставки якого порушено, за кожний день прострочення.
Пеня нараховується протягом строку порушення виконання зобов’язань за Договором, включаючи день виконання такого зобов’язання. За порушення строку поставки товару понад 30-ти календарних днів, додатково сплачується штраф у розмірі 7% від вартості Товару, не поставленого в строк.
При постачанні Товару невідповідної якості (некомплектності) Постачальник у погоджений строк, але не більше, ніж протягом 10 календарних днів з моменту складання відповідного Акту, проводить заміну неякісного Товару або усуває виявлені недоліки за власний рахунок. Крім того, Постачальник на вимогу Замовника сплачує штраф у розмірі 20% ціни неякісного (некомплектного) Товару.
9.5. У разі порушення строків заміни неякісного Товару або усунення недоліків, що були виявлені під час Гарантійних строків, Постачальник сплачує Замовнику штраф у розмірі 5 (п’ять) % від вартості неякісного Товару.
9.6. За відмову від поставки товару частково або повністю, Постачальник зобов’язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі 25% від загальної вартості Договору з ПДВ, зазначеної в п. 6.1 цього Договору.
9.7. У випадку невиконання або неналежного виконання Постачальником своїх обов’язків, він зобов’язаний компенсувати збитки Замовника, що виникнуть у зв’язку з цим. Розмір збитків визначається у відповідності до чинного законодавства України.
1.1. В той же час, за прострочу оплати Товару відповідно до п.9.2.. Додатку 5 до ТД (Проект договору) встановлена наступна відповідальність Замовника: «Сторони відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України встановили, що розмір відповідальності Замовника за прострочення виконання грошового зобов'язання за цим Договором становить 0,1 % (нуль цілих одна десята відсотка ) річних від простроченої суми грошових зобов’язань за цим Договором.»
1.2.
Зазначені умови є дискримінаційними та не паритетними.
Так, відповідно до приписів ст.. 3 ЦК України: Загальними засадами цивільного законодавства є: справедливість, добросовісність та розумність.
Стаття 6. ГК України встановлює, що Загальними принципами господарювання в Україні є: забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб’єктів господарювання; захист національного товаровиробника.
У рішенні 15-рп/2004 від 02.11.2004р. Конституційного Суду України визначено, що справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Зазвичай справедливість розглядають як властивість права, виражену, зокрема, в рівному юридичному масштабі поведінки й у пропорційності юридичної відповідальності вчиненому правопорушенню. У сфері реалізації права справедливість проявляється, зокрема, у рівності всіх перед законом і засобах, що обираються для їх досягнення.
На підставі зазначеного, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації та встановити пропорційну відповідальність сторін Договору, виклавши п. 9.3.. проекту Договору в наступній редакції: «9.3. У разі затримки поставки товару, або поставки товару не в повному обсязі, заявленому Покупцем, відповідно до п.5.2 Договору, Постачальник сплачує штраф у розмірі 0,1% від суми вартості Товару, поставка якого прострочена за кожний день прострочення, але не більше однієї облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня.»
Відповідно пункти 9.4. – 9.7. виключити з додатку 5 до ТД (Проект договору)
Пункт 9.2. викласти в наступній редакції «9.2. Сторони відповідно встановили, що розмір відповідальності Замовника у вигляді пені за прострочення виконання грошового зобов'язання за цим Договором становить 0,1 % (нуль цілих одна десята відсотка ) за кожен день прострочення від простроченої суми грошових зобов’язань за цим Договором.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:15.04.2021 11:36
Вирішення:Розглянувши уважно Вашувимогу, повідомляємо:
Для запобігання корупційним ризикам та фінансовим втратам при здійсненні публічних закупівель та з метою підвищення ліквідності та уникнення касових розривів в АТ «Укрзалізниця» при підготовці проектів договорів на закупівлю Замовник керується Законом України «Про публічні закупівлі» та внутрішніми розпорядчими документами АТ «Укрзалізниця», які визначають тривалість відстрочки платежу та розмір відповідальності за непоставку або несвоєчасну поставку товару.
Враховуючи зазначене вище, внесення змін до тендерної документації є недоцільним.
Дякуємо за звернення.