-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Інші завершальні будівельні роботи» код 45450000-6 за ЄЗС ДК 021:2015 (Капітальний ремонт приміщень ( виробничої сантехнічної майстерні ))
Завершена
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
25.03.2021 12:44 - 08.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Кваліфікаційні вимоги, сертифікати якості на матеріали
Номер:
fd8a50c860b84f7bbdab4572213b878d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-25-004812-a.a1
Назва:
Кваліфікаційні вимоги, сертифікати якості на матеріали
Вимога:
Доброго дня! Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Вимогу тендерного комітету, викладену в Тендерній документації, а саме: Додаток 1 до тендерної документації, Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі, п. 2.1 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – «Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою*, про наявність в штаті підприємства працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. В довідці має бути зазначено інформацію про наявність наступних працівників: головний інженер (з вищою технічною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки); виконроб (з вищою технічною освітою або середньою спеціальною технічною освітою та досвідом роботи не менше 2 роки); електрика з 4 групою допуску до та понад 1000В; електрогазозварювальника з 4 групою допуску до та понад 1000В та допуском до виконання робіт в газовому господарстві, пожежної безпеки». Вимога, щодо наявності електрогазозварювальника з 4 групою допуску до та понад 1000В та допуском до виконання робіт в газовому господарстві у складі працівників є неправомірною, так як Технічні вимоги (Додаток 2 до тендерної документації) не містять робіт, які потрибуть наявність працівника в відповідною кваліфікацію.
Відповідно до Національного класифікатора професій ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327 містить такі найменування професій: «Газозварник» з кодом 7212 та «Електрогазозварник» (Електрогазозварювальник) - з’єднує (зварює) елементи металоконструкцій, трубопроводи, деталі машин і механізмів за допомогою зварювального апарату. Збирає заготовки (вузли) конструкцій, здійснює їхнє транспортування в межах робочого місця, налагоджує зварювальне устаткування, встановлює необхідний режим зварки, здійснює зоровий контроль швів. Технічні вимоги (Додаток 2 до тендерної документації) не містять у своєму складі даних видів робіт.
Щодо наявність у електрогазозварювальника допуска до виконання робіт в газовому господарстві, то відповідно до Наказу від 15.05.2015р. №285 «Про затвердження Правил безпеки систем газопостачання» газове господарство – це газопроводи та споруди на них, засоби захисту від електрохімічної корозії, газорегуляторний пункт, шафовий газорегуляторний пункт, газорегуляторна установка, системи телемеханіки та автоматизованої системи управління технологічним процесом, промислові, побутові та комунально-побутові газоспоживаючі об’єкти, газове обладнання громадських, адміністративних та житлових будинків незалежно від відомчої належності та форм власності; газонебезпечні роботи — це роботи, під час виконання яких є або може бути виділення в робочу зону вибухо- і пожежонебезпечної або шкідливої пари, газів та інших речовин, здатних викликати вибух, загорання, в кількостях, що перевищують граничнодопустиму концентрацію, а також роботи при недостатньому вмісті кисню (об’ємна частка нижче ніж 20% у повітрі).
До газонебезпечних робіт в газовому господарстві підприємств у відповідності до НПАОП 0.00-1.76-15 «Правила безпеки систем газопостачання» належать:
• підключення новозбудованих газопроводів до діючої системи газопостачання;
• пуск газу в системи газопостачання об’єктів при введенні в експлуатацію, після ремонту чи реконструкції, виконання пусконалагоджувальних робіт;
• уведення в експлуатацію ГРП, ШГРП;
• технічне обслуговування і ремонт діючих зовнішніх і внутрішніх газопроводів, споруд систем газопостачання, комбінованих будинкових регуляторів тиску, газообладнання ГРП, ШГРП, ГРУ, газовикористовуючих установок, обладнання насосно-компресорних і наповнювальних відділень, а також вибухозахищеного електрообладнання;
• робота на байпасі ГРП, ШГРП і ГРУ;
• усунення закупорювань, установлення і зняття заглушок на діючих газопроводах, а також від’єднання від газопроводів агрегатів, обладнання і окремих вузлів;
• відключення від діючих газопроводів, консервація і реконструкція газопроводів і газовикористовуючого обладнання сезонної дії об’єктів систем газопостачання;
• ремонт і огляд колодязів, видалення води і конденсату із газопроводів і конденсатозбірників;
• розкриття ґрунту в місцях витоку газу для їх усунення;
• технічне обслуговування і ремонт побутових газовикористовуючих приладів і апаратів;
• роботи у технологічних апаратах, резервуарах, цистернах, колекторах, колодязях, тунелях, приямках тощо.
Роботи, виконання яких наведено в Технічних вимогах (Додаток 2 до тендерної документації) ніяким чином не відносяться до газонебезпечних робіт, а об’єкт будівництва не відноситься до газового господарства.
Отже, виходячи з вищевикладеного, просимо усунити вимогу, щодо наявності серед працівників Електрогазозварювальника з 4 групою допуску до та понад 1000В та допуском до виконання робіт в газовому господарстві.
Щодо Вимоги тендерного комітету, викладеної в Тендерній документації, а саме: Додаток 1 до тендерної документації, Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі п. 2.2. «Надати кольорові скан-копії документів, що підтверджують наявність у працівників ІТП відповідної освіти та кваліфікації, кольорові скан-копії посвідчень та витяги з протоколу засідання кваліфікаційної атестаційної комісії перевірки знань з охорони праці (курс з ОП, НПАОП 0.00-5.11-85,)». Як вже вище зазначалося, до газонебезпечних (г/н) робіт відносяться роботи, які пов’язані із оглядом, ремонтом, очищенням, розгерметизацією технологічного обладнання, комунікацій, установок, у тому числі і роботи в ємкостях (апарати, резервуари, цистерни, сепаратори, пилоуловлювачі та інше обладнання, а також колектори, колодязі, тунелі-трубопроводи, приямки тощо), при виконанні яких є в наявності або не виключена можливість виділення в робочу зону, що визначається згідно з державним стандартом, вибухо- і вибухо-пожежонебезпечних речовин або шкідливої пари, газів та інших речовин, здатних викликати вибух, загоряння, шкідливо вплинути на організм людини, а також роботи при недостатньому вмісту кисню (об’ємна частка нижче 20%). Роботи, виконання яких наведено в Технічних вимогах (Додаток 2 до тендерної документації) ніяким чином не відносяться до газонебезпечних робіт, а отже вимога: «Надати кольорові скан-копії документів, що підтверджують наявність у працівників ІТП відповідної освіти та кваліфікації, кольорові скан-копії посвідчень та витяги з протоколу засідання кваліфікаційної атестаційної комісії перевірки знань з охорони праці (курс з ОП, НПАОП 0.00-5.11-85)» є не правомірною. Просимо усунути дану вимогу.
Вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу Додатку 2 до тендерної документації про надання копій сертифікатів якості на матеріальні ресурси та зазначення сертифікату якості матеріальних ресурсів у підсумковій відомості ресурсів до локального кошторисного розрахунку з обгрунтуванням та посиланням на постачальника, у зв"язку з тим, що сертифікатів якості надаються виробником або постачальником на відвантажену партію матеріалів і їх фізично не можливо надати на дату подання тендерної пропозиції, тому що матеріали лише будуть закупатися після підписання договору з Переможцем торгів. Копії сертифікатів якості можливо надати тільки на етапі підписання акту-приймання виконаних робіт Додатково повідомляємо, що наявність сертифікатів якості на матеріальні ресурси у Учасника підтверджує факт закупівлі матеріалів під дану закупівлю та факт того, що Учасник заздалегідь знає про технічні вимоги і може засвідчити змову із Замовником до подачі пропозиції.
З 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», у зв’язку з скасуванням дії вказаного нормативно-правового акту. Також, наказом Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 № 93, зареєстрованого в Мін’юсті України 16 лютого 2018 р. за № 194/31646 визнаються такими, що втратили чинність низка наказів якими визначалася обов’язкова сертифікація продукції, зокрема: наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04 травня 2005 року за № 466/10746 (із змінами); наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 10 квітня 1997 року № 191 «Про затвердження Правил обов’язкової сертифікації технічних засобів охоронної та охоронно-пожежної сигналізації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 серпня 1997 року за № 298/2102 (із змінами); наказ Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27 червня 1997 року № 374 «Про затвердження Правил обов’язкової сертифікації продукції протипожежного призначення», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 вересня 1997 року за № 407/2211 (із змінами). Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» об’єднано норми законів «Про підтвердження відповідності», «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» та декрету Кабінету міністрів від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію». Врегульовано порядок видачі, відмови у видачі, переоформлення рішення про призначення органу з сертифікації в державній системі сертифікації, розширення сфери призначення та анулювання рішення про таке призначення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері технічного регулювання. Станом на сьогодні в Україні відсутня система обов’язкової сертифікації продукції, а отже, виробники можуть звертатися до органів, уповноважених на здійснення сертифікації за власним бажанням на добровільних засадах. Жоден із виробників на сьогодні законодавчо не зобов’язаний сертифікувати свою продукцію, а лише за бажанням. Вимога Замовника суттєво звузить коло будівельних матеріалів, які можуть бути застосовані під час складання кошторису та виконання робіт та суттєво звузить коло потенційних учасників закупівлі. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого Замовники мають можливість вибирати між кількома Підрядниками. Даною вимогою Ви встановлюєте заборону на прийняття участі в торгах у зв’язку з відсутністю сертифічкатів відповідності, а також обмежуєте коло можливих учасників. Тим самим, можливість здійснення підприємницької діяльності шляхом прийняття участі в зазначених торгах ставиться Замовником у залежність від наявних сертифікатів відповідності, тоді як сертифікація не є обов’язковою нормою, тобто є дискримінацією. Вказана вимога штучно звужує коло потенційних учасників торгів, зокрема, призводить до недопущення участі у даних торгах учасників, які не мають сертифікатів відповідності або якості, і, як наслідок, порушує один з основних принципів державних закупівель закріплених у статті 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель" – недискримінація учасників. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації», але лише таку інформацію, яка передбачена Законом України, а як зазначалося вище з 1 січня 2018 року скасовулася обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету (та власне втрачає чинність сам Декрет). Це означає, що з указаної дати вся продукція, яка наразі сертифікувалася та входила до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягає обов’язковій сертифікації. Просимо внести зміни до тендерної документації та скасувати дискримінаційні вимоги про надання копій сертифікатів якості на матеріальні ресурси та зазначення сертифікату якості матеріальних ресурсів у підсумковій відомості ресурсів до локального кошторисного розрахунку з обгрунтуванням та посиланням на постачальника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога сантехнічна майстерня_30.03.doc 30.03.2021 16:41
Дата подачі:
30.03.2021 16:41
Вирішення:
На Вашу Вимогу повідомляю наступне:
1. Пунктом 46 Специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачено виконання робіт із «Під'єднання нових ділянок трубопроводу до існуючих мереж водопостачання чи опалення діаметром 32 мм». Виконання зазначеної роботи потребуватиме з’єднання елементів металоконструкції із застосуванням електрогазозварювального обладнання, що у свою чергу зумовило необхідність включення відповідних кваліфікаційних вимог до Тендерної документації.
2. Підпунктом 2.3. пункту 2 додатку 2 до тендерної документації передбачається розроблення та подання у складі Пропозиції кошторисної документації в якій Учасник зобов’язаний визначити ціни та матеріали, які планує застосовувати під час виконання ремонтних робіт в приміщеннях Замовника. Тому, Ваше твердження про те, що Учасник начебто заздалегідь знає про технічні вимоги може засвідчити про змову із Замовником до подачі пропозиції є некоректною.
Завдання Замовника забезпечити використання якісних та безпечних матеріалів, що відповідають санітарним, екологічним нормам та гарантує подальшу безпеку експлуатацію відремонтованих приміщень.
Статус вимоги:
Відхилено