-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Навігаційні прилади (трекери)
Торги не відбулися
90 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 450.00 UAH
Період оскарження:
25.03.2021 12:28 - 31.03.2021 12:33
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень
Номер:
00ba829067ec411c818f8d6e1f7febe3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-25-004442-a.c1
Назва:
Вимога про усунення порушень
Вимога:
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» державою задекларовано та гарантовано, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Проаналізувавши тендерну документацію, було виявлено що Замовник встановив завідомо дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, які дають перевагу окремим субєктам господарської діяльності, а інших – позбавляють можливості прийняти участь у процедурі закупівлі.
У п.4 ч. 1 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) предбачено право Замовника відхиляти пропозицію Учасника якщо «тендерна пропозиція не відповідає
умовам тендерної документації.»
У тендерному завданні, технічні вимоги до предмету закупівлі виписані занадто детально, що свідчить про те, що вони розраховані під конкретну марку обладнання. Зазначені вимоги предмета закупівлі, без зазначення детального обгрунтування значно звужують конкуренцію.
Як потенційний учасник та постачальник різноманітного обладнання, ми ноголошуємо на те, що вказані Вами технічні особливості характерні виключно для моделі обладнання BI910TREK, а отже, всупереч Закону, є антиконкурентними та дискримінаційними для учасників, які мають намір надати пропозиції з використанням обладнання інших виробників. Це не відповідає принципам здійснення закупівель та меті Закону.
Крім того, в тендерній документації наявна дискримінаційна вимога до учасників – «підтвердження наявності сервісного центру Учасника у м. Суми». Учасники з інших міст України не можуть подати свої пропозиції, бо зрештою, автоматично будуть дискваліфіковані., згідно п.4 ч. 1 ст.30 Закону. За практикою Антимонопольного комітету, яка підтверджується багатьма позовами, вимога наявності сервісного центру є диксримінаційною, та такою, що потребує усунення.
Але, зрештою, якщо ця вимога необхідна для належного гарантійного обслугогування техніки, то раціональніше викласти вимоги щодо строків усунення несправності, гарантійних витрат учасника тощо.
Будь-ласка, приведіть тендерну документацію у відповідність нормам Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.03.2021 11:00
Вирішення:
Шановний Учаснику! КНП СОР !СОЦЕМД та МК» (далі – Центр) уважно розглянуто Вашу вимогу від 29.03.2021, ID: UA-2021-03-25-004442-A.C1. Повідомляємо:
У Вашій вимозі посилання на норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зазначені в редакції Закону, яка на сьогодні втратила чинність.
Тому, Ваша вимога не є обґрунтованою та підлягає відхиленню.
Проте, з метою забезпечення виконання чинних норм Закону, детально та всебічно надаємо відповідь щодо Вашої вимоги по суті.
Частина 4 статті 14 Закону зазначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Конструкція «замовник може вказати» говорить про диспозитивну норму Закону, яку замовник може використовувати у власній діяльності. Тобто це право, а не обов’язок замовника, відповідно замовники мають право конкретно вказати назву предмета закупівлі.
Аналогічний висновок простежується і в Таблиці 2 до листа Мінекономіки від 05.05.2020 р. № 3304-04/28729-06 в описі етапу «Оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі».
Виходячи зі специфіки предмета закупівлі «Трекери» та нагальних потреб, Центром самостійно встановлено запитувану інформацію до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, зокрема визначено певні «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» (Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі), що не суперечать забезпеченню головних принципів здійснення публічних закупівель таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм мають можливість брати участь у спрощеній закупівлі на рівних умовах.
Отже, в спрощеній закупівлі Центр має право закуповувати конкретний предмет закупівлі, відсутній обов’язок закуповувати те, що не влаштовує нашу потребу.
Також, звертаємо Вашу увагу, що дискримінацією учасників вважається, якщо тільки один учасник (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм, який має можливість поставити предмет закупівлі «трекери» із відповідними встановленими характеристиками, проте таких «учасників» в Україні існує безліч.
Щодо надання довідки у довільній формі учасником про наявність сервісного (-их) центру (-ів), представництва, або ж представника в м. Суми (згідно пункт 7 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ») інформуємо.
Вищевказана вимога вкрай важлива та необхідна для забезпечення безперервного та нормального функціонування Центру. Як показав досвід роботи Центру в частині пересилання поштою товару, який вийшов з ладу під час гарантійного періоду, це є вкрай незручно та потребує додаткових витрат.
Щодо Ваших пропозицій про встановлення вимог щодо строків усунення несправності, гарантійних витрат учасника повідомляємо.
Дана інформація знаходиться в Додатку 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ», зокрема у частині 8 ГАРАНТІЇ. Крім того визначено, що Сторонами можуть обговорюватися та корегуватися пункти договору для досягнення згоди. Пункти, за якими досягнуто домовленість та які змінені у опублікованому проєкті договору, будуть внесені до договору про закупівлю, крім зміни істотних умов договору та норм, які мають бути відповідно до Закону у договорі про закупівлю.
Дякуємо!
Статус вимоги:
Відхилено