• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Медична рентгенівська плівка за ДК 021:2015 код CPV 32350000-1 Частини до аудіо- та відеообладнання

Завершена

194 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 970.00 UAH
Період оскарження: 24.03.2021 11:29 - 30.03.2021 09:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі

Номер: 5d0996ddd0b4437f994fdc84433e1b40
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-24-003150-c.c1
Назва: Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель Замовником вказано про те, що «Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торговельну марку, та не передбачати аналоги та/або еквіваленти», разом з тим Змовником зазначено найменування плівки Кровлекс-ОРГ з детальними технічними вимогами, що в свою чергу вказує на те, що Замовник порушує принципи здійснення державних закупівель (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-24-003150-c). Оскільки закупівля оголошена Замовником є спрощеною, тож вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури спрощених закупівель, де однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву плівки без можливості подання еквівалентів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, Вимагаємо внести відповідні зміни в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-03-24-003150-c), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів плівки для створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель. Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі .
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Запитуваче! Дана Закупівля є спрощеною закупівлею згідно п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та регулюється окремо положеннями ст. 14 цього Закону. Згідно ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, зазначається, серед іншого інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. З огляду на зазначене вище, з одного боку, Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права замовника спрощеної закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які замовник вважає за необхідні, в т.ч. з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності. А з іншого боку, - в спрощених закупівлях передбачено саме право, а не обов’язок замовника передбачити можливість надання еквівалентів або аналогів до визначеного предмету закупівлі. Таким чином, замовник в кожному конкретному випадку вільний у своєму виборі або реалізувати це право, або ж утриматися від його реалізації, що і розкриває сутність поняття «може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Оголошення про проведення спрощеної закупівлі складено у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», серед іншого, в Додатку 1 до Оголошення (Технічна специфікація) зазначена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (медико-технічні вимоги), згідно яких вбачається, що замовник має намір придбати відповідну медичну рентгенівську плівку. При цьому наш заклад закуповує визначене в Оголошенні та Технічній специфікації найменування товару, оскільки у результаті багатьох випробувань плівок, хімічних реактивів різних марок та виробників на існуючому у нашому закладі рентгенографічному обладнані було встановлено, що при використані зазначеної плівки при мінімальних дозах випромінювання отримуються найкращі рентгенівські знімки, що, відповідно, з одного боку, сприяє найякіснішому рентгенографічному діагностуванню, а з іншого боку - збереженню здоров'я пацієнтів та медичного персоналу, зважаючи на значну кількість рентгенографічних досліджень на даний час. В той же час, нашим закладом в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються норми законодавства та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю, надана можливість взяти участь в закупівлі будь-яким постачальникам необхідного підприємству товару, тощо. Враховуючи викладене вище, нашим закладом в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, не встановлено вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а відтак відсутні підстави для задоволення вимоги. Дякуємо за небайдужість до нашої закупівлі. З повагою уповноважена особа Надія Яремчук Крім того, окремо завантажено файл з відповіддю
Статус вимоги: Відхилено