• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Засоби для догляду за малюками

підгузки для дітей та дорослих

Завершена

217 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 085.00 UAH
Період оскарження: 23.03.2021 17:31 - 06.04.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Не відповідність

Номер: 8f9533fbe594430eaf5c532369bd92ff
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-23-009926-c.b1
Назва: Не відповідність
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог За результатами розгляду оголошення закупівлі UA-2021-03-23-009926-c, оприлюдненого на веб-порталі prozorro.gov.ua, Комунальним некомерційним підприємством "КАНІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" Канівської міської ради Черкаської області, на закупівлю 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (підгузки для дітей та дорослих) в Тендерній документації, а саме Додаток 4 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, у вимогах до якості, обов’язковою вимогою встановлено еластична гумка в поясі спереду і ззаду. Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузків для дорослих серед виробників та торгових марок, провівши аналіз чинного законодавства України, щодо стандартів, було встановлено, що дані вимоги є дискримінаційними. Так як містять вимогу еластична гумка в поясі спереду, яка є виключно у одного виробника та обмежує конкуренцію. Варто зазначити, що дані характеристики підгузків, не є вирішальними при встановленні їх якості та призначенні підгузків. Одноразові підгузки працюють таким чином - рідина проходить через покривний шар і поглинається абсорбуючим матеріалом. При цьому рідина перетворюється на гель, що дозволяє їй утримуватися всередині підгузка, залишаючи поверхню сухою. Головне призначення підгузка – сухість та поглинальна здатність, а не еластична гумка в поясі спереду. На ринку України існує велика кількість «еквівалентів» підгузків для дорослих такої ж та кращої якості, у яких зазначено еластична гумка в поясі ззаду та які повною мірою задовольняють потреби пацієнтів, широко застосовуються в медичних закладах всієї країни. Встановлення еластичної гумки в поясі спереду, не має визначального відношення до основних характеристик підгузка. Враховуючи вище викладене, дана умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Голова ознака умов тендеру, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Відповідно п.4.ст.22. Закону України « Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Свої вимоги Замовник пояснює, тим що закуповує товари для фізичних осіб з інвалідністю з посиланням на Закон України «По реабілітацію осіб з інвалідністю», а саме індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю. Варто зазначити, що відповідно до статті 24 згаданого Закону, до видів Реабілітаційних заходів відноситься: заходи з реабілітації у сфері охорони здоров’я; психологічні; трудові; соціальні; психолого-педагогічні, які передбачають психологічну і педагогічну корекцію розвитку; фізкультурно-спортивні. Які ні яким чином не відносяться до технічних характеристик підгузків. Охарактеризувавши статтю 25 Закону України «По реабілітацію осіб з інвалідністю»: Основними формами реабілітаційних заходів є: надання реабілітаційних послуг; забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення; матеріальне забезпечення. Звертаю увагу, що підгузки не відносяться до виробів медичного призначення, та враховуючи вище викладене не входять до програми реабілітації осіб з інвалідністю. Встановлені характеристик підгузка в Додатку 4 Тендерної документації еластичної гумки в поясі спереду, не має визначального відношення до основних характеристик підгузка та не впливає на його основне призначення. Державні закупівлі здійснюються відповідно Закону України “Про публічні закупівлі”, згідно основним принципам, які визначені статтею 5, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; Дискримінація - негативне або упереджене ставлення до суб'єкта, або позбавлення його певних прав на підставі наявності якоїсь ознаки. У нашому випадку ознаки, яка позбавляє учасника права участі у закупівлі - наявність еластичної гумки в поясі з переду. Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Замовник - Комунальним некомерційним підприємством "КАНІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" Канівської міської ради Черкаської області порушуєте права учасників, бо суттєво зменшуєте можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположні принципи здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників, добросовісна конкуренція. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія та ефективність, що передбачений ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, Замовником порушено основний Закон України «Про публічні закупівлі» (ст.5, ст.22), Закон України «Про захист економічної конкуренції» (ст.6), шляхом встановлення вищевикладених технічних, якісних характеристик, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації. Враховуючи вище викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» ПРОШУ Внести зміни до Тендерної документації, Додаток 4 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі UA-2021-03-23-009926-c, на закупівлю 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками (підгузки для дітей та дорослих), та виключити, вимогу щодо якості предмету закупівлі, обмежуючу конкуренцію: - еластична гумка в поясі спереду і ззаду
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: м. Канів 30.03.2021 Шановний Учасник, Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними. Якщо Учасник не має в наявності всього переліку виробів медичного призначення по даній закупівлі, то йому нічого не заважає закупити їх на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Однією із вимог до технічних характеристик підгузків для дорослих являється «Еластична гумка в поясі з переду і ззаду (для забезпечення щільного прилягання до тіла)». Згідно ст.22 п.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля). Спеціалістами Замовника, визначена така вимога для зручності пацієнтів (інвалідів та важкохворих, лежачих) для яких саме і проводиться дана закупівля. Технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Досвід роботи із пацієнтами довів, що саме такі технічні характеристики підгузок (еластичність застібок сприяє багаторазовому відкриттю(перевірки) та закриттю, з метою економічного використання підгузків) мають найменші нарікання від людей, а саме для його ефективного використання та дотримання ергономічності тіла пацієнта. Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Наголошуємо, що ми зобов’язані забезпечити потреби своїх пацієнтів продукцією яка найбільш підходить для таких хворих. Підгузки покликані полегшити життя пацієнту. Підсумовуючи розгляд Вашої вимоги, на думку Замовника, не має потреби виключати вимогу щодо наявності «Еластична гумка в поясі з переді і ззаду (для забезпечення прилягань до тіла)», оскільки в Додатку 4 до тендерної документації, а саме в технічному завданні вказано: «Всі посилання згідно цього додатку та в тексті тендерної документації в цілому на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва., тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». Еквівалент товару або його складової частини – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частини, що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені Замовник згідно вимог цієї документації, але обов’язково не гірші. Крім того, під час виготовлення даного засобу повинні використовуватися якісні матеріали та наповнювачі, які гарно тримають вологу, не протікають, не потребують частої заміни та не розстібаються при носінні.» Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно Національного Класифікатору медичних виробів НК 024:2019 (ЗАМОВЛЕНО: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Міністерством охорони здоров’я України; РОЗРОБЛЕНО: вул. Івана Мазепи, 10, м. Київ, 01010, Державним українським об’єднанням «Політехмед»; ЗАТВЕРДЖЕНО: наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159; ЧИННИЙ З: 05.02.2019;) підгузки відносяться до виробів медичного призначення за кодом 11239 «Одноразова нижня білизна (підгузник або памперс) зі всмоктувального матеріалу, яку носять між ніг. Збирає сечу і фекальні маси дорослого пацієнта, який страждає нетриманням. Це разовий виріб.» Дякуємо за порозуміння.
Статус вимоги: Задоволено