• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розроблення та погодження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), внесення відомостей до Державного земельного кадастру та отримання витягів)»

Завершена

791 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 15 820.00 UAH
Період оскарження: 23.03.2021 17:19 - 05.04.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на не правомірні дії Замовника

Номер: 74ddf8f68826496f9e879f91420d8c0c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-23-006537-a.c2
Назва: Скарга на не правомірні дії Замовника
Скарга:
Скарга на не правомірні дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ДЗК ПЛЮС"
Дата розгляду скарги: 30.04.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2021 12:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2021 20:40
Дата виконання рішення Замовником: 12.05.2021 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Антимонопольного комітету України
Автор: ТОВ "ДЗК ПЛЮС", ТОВ ДЗК ПЛЮС ТОВ ДЗК ПЛЮС +380462610530 dzkplus@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Про виключення з тендерної документації умов, які є дискримінаційними та обмежують вільну конкуренцію серед учасників

Номер: a087f7fb78e64725832f18e8d2eeb02a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-23-006537-a.a1
Назва: Про виключення з тендерної документації умов, які є дискримінаційними та обмежують вільну конкуренцію серед учасників
Вимога:
Шановний Замовнику! Ознайомившись із тендерною документацією по закупівлі ID: 0d7b6b12746c4d70bb31334782f0999e, нами виявлено дискримінаційні вимоги, які не відповідають чинному законодавству про публічні закупівлі та обмежують вільну конкуренцію серед учасників, а саме: Суть вимоги: 1. Вимагаємо виключити з тендерної документації умову, передбачену у п.п. 2.1 розділу 2 додатку №2 до тендерної документації а саме: «наявність у штаті сертифікованого інженера геодезиста (не менше 1-ох), який працює за основним місцем робот», а також виключити словосполучення “та інженера геодезиста“ з наступного речення п.п. 2.1 розділу 2 додатку №2 до тендерної документації “на підтвердження надати кваліфікаційні сертифікати інженерів-землевпорядників та інженера геодезиста”. Обґрунтування вимоги: Відповідно до статті 25 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) являється документацією із землеустрою. Згідно з ст.26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Статтею 66 Закону України «Про землеустрій» визначено, що відповідальними особами за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники. Сертифікованими інженерами-землевпорядниками є особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань землеустрою, мають стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склали кваліфікаційний іспит, одержали сертифікат та зареєстровані в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників. Інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою. Відповідно до вищезазначеного, умова щодо наявність у штаті сертифікованого інженера геодезиста, є необгрунтованою, дискримінаційною, та такою не відповідає вимогам чинного законодавства. Суть вимоги: 2. Також є необхідність включити до тендерної документації, а саме до кваліфікаційних вимог учасника, наявність сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» стосовно діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, так як наявність даного сертифікату свідчить про впровадження в учасника сертифікованої системи управління якістю яка відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015. Обґрунтування вимоги: Наявність сертифікату гарантує надання учасником послуг необхідної якості відповідно до предмету закупівлі: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розроблення та погодження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), внесення відомостей до Державного земельного кадастру та отримання витягів)». Суть вимоги: 3. Згідно з ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації або звуженню прав учасників. Аналізуючи умови договору викладеного у додатку №5 до тендерної документації, можна дійти висновку, що вони, по-перше, порушують принцип добросовісності (пункт 6 частини першої статті 3, частина третя статті 509 ЦК України); по-друге, призводять до істотного дисбалансу договірних прав та обов’язків сторін; по-третє, можуть значно ускладнити сам процес надання послуг розроблення та погодження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), внесення відомостей до Державного земельного кадастру та отримання витягів. Тому вимагаємо виключити або викласти у інші редакції наступні пункти додатку №5 «Проект договору», а саме: - «2.8. ВИКОНАВЕЦЬ зобов’язується здійснювати виїзд на об’єкт тільки із представником ЗАМОВНИКА, а також попередньо погоджувати із суміжними власниками та землекористувачами технічні документації в періоді розроблення, а саме після проведення кадастрової зйомки.» - даний пункт порушує права Виконавця, щодо виконання умов договору, так як Виконавець не має можливості оперативно у разі необхідності здійснити виїзд на об’єкт самостійно. - «5.1 Строк (термін) надання послуг: до шести місяців з моменту укладення договору, але не пізніше 31 жовтня 2021 року» - строк виконання послуг, є таким, що не дозволить Виконавцю якісно надати послуги з розробки технічної документації, так як площа земельних ділянок щодо яких необхідно розробити та погодити технічну документацію є досить великою, тому строк надання послуг, враховуючи зазначені зауваження, необхідно визначити розумні строки надання послуг, а саме продовжити строк надання послуг до 31.12.2021. - «6.1. Цей Договір набирає чинності з дня його підписання Сторонами і діє до 31 жовтня 2021 року» - відповідно зауважень які викладені до пункту 5.1.Договору, цей пункт необхідно викласти в новій редакції, враховуючи необхідність встановлення розумного строку надання послуг. - «9.2.1. Відсутності у ЗАМОВНИКА коштів для фінансування робіт» - враховуючи, що при підписанні даного договору Виконавець бере на себе зобов’язання, щодо надання послуг Замовнику, а Замовник зобов’язується своєчасно здійснювати оплату послуг (пункт 4.2 Договору), тому даний пункт порушує права Виконавця щодо отримання оплати за надані послуги. Тому враховуючи зазначене даний пункт необхідно виключити, враховуючи, що Замовник зобов’язаний здійснити оплату за фактично надані послуги. біль того, звертаємо Вашу увагу, що Верховний суд України в черговий раз зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення Замовника від відповідальності за порушення зобов'язання (ВС КГС, справа № 916/1345/18, 07.11.19) - «9.2.2. Виявлення недоцільності або неможливості фінансування робіт, в тому числі на підставі рішень контролюючих органів.» - даний пункт необхідно викласти в новій редакції, включивши умову, що Замовник зобов’язаний здійснити оплату за фактично надані послуги. - включити пункт у наступні редакції для гарантування права Виконавця на отримання необхідний документів для надання якісних послуг Замовнику «Для повного, всебічного та своєчасного надання послуг з розроблення та погодження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), внесення відомостей до Державного земельного кадастру та отримання витягів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розроблення та погодження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), внесення відомостей до Державного земельного кадастру та отримання витягів)») відповідно до умов даного Договору Замовник зобов’язується до початку виконання робіт і досліджень Виконавцем надати йому повну і достовірну інформацію про плановану діяльність, враховуючи (але не виключно) наступні вихідні дані та документи: - матеріали лісовпорядкування у паперовій та електронній формі; - відомості з Державного земельного кадастру у паперовій та електронній формі; - планово – картографічні матеріали у паперовій та електронній формі; - документи, що посвідчують права на земельні ділянки (відповідно до ст. 55 Закону України «Про землеустрій»).» Суть вимоги: 4. Вимагаємо виключити з тендерної документації умову, передбачену у додатку №4 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» розділ “Вимоги щодо предмету закупівлі:” пункту 3 «Сформувати та погодити із суміжними власниками та землекористувачами технічні документації відповідно до діючих норм та правил, в. т. електронні обмінні файли» . Обґрунтування вимоги: даний пункт не відповідає положенням статті 198 Земельного кодексу України, якою передбачено, що кадастрова зйомка передбачає погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, отже з власниками та землекористувачами не погоджується технічна документація. Відповідно до пункту "б" статті 198 ЗК України погодження меж із суміжними власниками та землекористувачами здійснюється при проведенні кадастрових зйомок, зазвичай для відновлення меж земельних ділянок, що вже перебувають у користуванні особи. Порядок погодження меж при проведенні кадастрових зйомок законодавчо не визначений. Відповідно до зазначеного, даний пункт необхідно викласти в новій редакції з урахуванням положень статті 198 Земельного кодексу України. У випадку відмови та не приведення Документації тендерних закупівель у відповідність до норм чинного законодавства України, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Частково задоволено Доброго дня У відповідь на вимогу від 29/03/2021 10:43:34. 1. ЗУ про топографо-геодезичну і картографічну діяльність стаття 5 Суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є: (юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер- геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.) 2. Щодо вимоги про включення до тендерної документації надання сертифікатів ISO.Тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто необхідні умови, передбачені ч. 2 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерної документації замовник включив, а додаткові умови замовник включає на свій власний розсуд. Наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників 3. Щодо «Проекту договору», а саме: - «2.8. ВИКОНАВЕЦЬ зобов’язується здійснювати виїзд на об’єкт тільки із представником ЗАМОВНИКА, а також попередньо погоджувати із суміжними власниками та землекористувачами технічні документації в періоді розроблення, а саме після проведення кадастрової зйомки. Дана умова встановлена з метою надання якісних та своєчасних послуг, оскільки тільки представник замовника володіє інформацією про особливості конфігурації земельних ділянок в натурі на місцевості, інформацією щодо суміжних власників та землекористувачів. 4. У відповідь на вимогу до пункту 5.1 Строк (термін) надання послуг: до шести місяців з моменту укладення договору, але не пізніше 31 жовтня 2021 року» , керуючись ЗУ Про землеустрій стаття 28 пункт г) виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. 5. Задовільнити вимогу до пункту договору «9.2.1. Відсутності у ЗАМОВНИКА коштів для фінансування робіт» та виключити цей пункт з проекту договору та викласти в новій редакції. 6. Задовільнити вимогу до пункту договору «9.2.2. Виявлення недоцільності або неможливості фінансування робіт, в тому числі на підставі рішень контролюючих органів. та викласти в новій редакції, (Виявлення недоцільності або неможливості оплати за фактично надані Виконавцем неналежної якості та не у встановлені терміни послуги). 7. Замовник, при потребі, надасть переможцю процедури закупівлі наявні у нього документи, інформацію та планово-картографічні матеріали, які будуть необхідні для якісної підготовки технічних документацій із землеустрою. 8. Щодо вимоги додатку №4 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» ця умова передбачена так як сам предмет закупівлі передбачає (РОЗРОБЛЕННЯ ТА ПОГОДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ДОКУМЕНТАЦІЙ ІЗ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ (ВІДНОВЛЕННЯ) МЕЖ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК В НАТУРІ (НА МІСЦЕВОСТІ), ВНЕСЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ ДО ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ ТА ОТРИМАННЯ ВИТЯГІВ)» Відповідно до пункту "б" статті 198 ЗК України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.04.2021 00:01