«Послуги з технічного огляду та випробовувань» за кодом ДК 021-2015: 71630000-3 (Проведення експертизи для отримання дозволів Держпраці на проведення робіт підвищеної небезпеки, експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки)
«Послуги з технічного огляду та випробовувань» за кодом ДК 021-2015: 71630000-3 (Проведення експертизи для отримання дозволів Держпраці на проведення робіт підвищеної небезпеки, експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки) Документи, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Вірність перекладу цих документів/ справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Визначальним є документ/текст, викладений українською мовою. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не застосовується.
Торги не відбулися
168 410.00UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 684.10 UAH
Вирішення:«Тендерним комітетом уважно розглянуто Вашу вимогу.
Замовником в тендерній документації на закупівлю послуг чітко визначено порядок підтвердження учасником закупівлі інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, учасник процедури закупівлі подає в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме:
- опис предмета закупівлі (надається у формі пояснювальної записки про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих учасником послуг, що підтверджує відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації).
Також, на розсуд учасника, можливі коментарі та пропозиції щодо технічних вимог/характеристик та надання будь-якої додаткової інформації або документів.
Вимоги замовника щодо необхідності застосування учасником заходів із захисту довкілля:
Учасником надається довідка в довільній формі, про дотримання норм чинного законодавства із захисту довкілля, основних вимог державної політики України в галузі захисту довкілля та вимог чинного природоохоронного законодавства України, під час надання послуг, що є предметом закупівлі.
У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник в Додатку 2 до тендерної дркументації зазначив, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Учасником у складі тендерної пропозиції на підтвердження тендерної пропозиції вимогам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог до предмета закупівлі надано документ «Довідка про відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі» від 20.04.2021 р. №489-4-ЕТЦ, який містить вираз «Якість наданих послуг повинна відповідати вимогам наступних нормативних документів: Постанова КМУ від 26.10.2011 року № 1107 (зі змінами) «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.80-18), «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» (НПАОП 0.00-1.62-12), «Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів» (НПАОП 0.00-1.83-18), «Правила будови та безпечної експлуатації ескалаторів» (НПАОП 0.00-1.06-77), «Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів» (НПАОП 0.00-6.01-10)», таким чином, за наданим учасником документом з вказаною аргументацією неможливо встановити відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації в частині технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог, та відповідності вимогам чинного законодавства послуг що надаватимуться.
Також документ «Довідка про відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі» від 20.04.2021 р. №489-4-ЕТЦ, містить вираз «Під час виконання послуг, що є предметом закупівлі, Виконавець повинен вживати заходи для захисту довкілля від забруднення.», таким чином, за наданим учасником документом з вказаною аргументацією неможливо встановити відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації в частині технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог, та відповідності вимогам чинного законодавства послуг що надаватимуться.
Також, розглянувши вимогу п.6 розділу ІІІ ТД «опис предмета закупівлі надається у формі пояснювальної записки про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованих учасником послуг, що підтверджує відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі, викладеним у Додатку 2 до тендерної документації» вбачається, що інформація зазначена Замовником у Додатку 2 до ТД є безпосередньо вимогою до учасника, проте учасник в свою чергу лише скопіював текст з Додатку 2 до ТД та відобразив його у документі «Довідка про відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі» від 20.04.2021 р. №489-4-ЕТЦ. Так вимоги «Якість наданих послуг повинна відповідати вимогам наступних нормативних документів: Постанова КМУ від 26.10.2011 року № 1107 (зі змінами) «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.80-18), «Правила охорони праці на автомобільному транспорті» (НПАОП 0.00-1.62-12), «Правила охорони праці під час експлуатації навантажувачів» (НПАОП 0.00-1.83-18), «Правила будови та безпечної експлуатації ескалаторів» (НПАОП 0.00-1.06-77), «Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів» (НПАОП 0.00-6.01-10)» та «Під час виконання послуг, що є предметом закупівлі, Виконавець повинен вживати заходи для захисту довкілля від забруднення» залишились не підтвердженими.
Твердження Учасника, що Замовником не зазначено жодних вимог вносити зміни/перефразовувати текст технічних вимог не є дійсними, адже Замовником вимагалось підтвердження учасником технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог до предмета закупівлі, через що замовник звертає увагу, що у відповідності до Академічного тлумачного словника – «підтвердження, підтвердити – визнавати, засвідчувати правильність, достовірність; «відповідати - бути відповідним чому-небудь, бути у відповідності з чимсь» (Словник української мови: в 11 томах. — Том 6, 1975. — Стор. 513.; http://sum.in.ua/p/6/513/1 Том 1, Стор. 620); твердження: думка, положення або вислів, що доводить (підтверджує) щось, лежить в основі чогось та у мовленні відображається у формі стверджувального речення (https://uk.wikipedia.org/wiki/Твердження)».
Також, звертаємо увагу на те, що у разі виникнення питань, необхідності отримання певних роз’яснень відносно змісту тендерної документації, згідно частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації» Учасник, в свою чергу, не скористався таким правом.
Таким чином, зі змісту наданого Учасником документу «Довідка про відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі» від 20.04.2021 р. №489-4-ЕТЦ, з вказаною аргументацією неможливо встановити відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації в частині технічних, якісних, кількісних характеристик та інших вимог, та відповідності вимогам чинного законодавства послуг що надаватимуться.
Відповідно до вимог ч.4 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Укладення договору закупівлі послуг, які не будуть відповідати тендерній пропозиції учасника, призведе до недійсності договору.
Водночас, у відповідності до вимог ч.1 ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог ч.4 ст.41 цього Закону.
Замовником зазначено в пункті 6 розділу ІІІ ТД: «Також, на розсуд Учасника, можливі коментарі та пропозиції щодо технічних вимог/характеристик та надання будь-якої додаткової інформації або документів», що дає можливість учасникам надати уточнюючі характеристики послуги або необхідні на думку учасника роз’яснення.
Замовником, з урахуванням практики розгляду аналогічних питань Антимонопольним комітетом (рішення №5507-р/пк-пз від 06.05.2019) було вирішено що «Довідка про відповідність запропонованих учасником послуг вимогам замовника до предмету закупівлі» від 20.04.2021 р. надана Учасником не підтверджує відповідність запропонованих учасником послуг вимогам Замовника до предмету закупівлі, викладеним у додатку 2 до ТД, що не відповідає умовам документації в цій частині. Зазначена практика регламентує законність та правомірність прийнятого рішення Замовника.
Учасником в наданій вимозі не обґрунтовано та не підтверджено належними доказами відповідність його пропозиції вимогам тендерної документації, через що Замовником у чіткій відповідності до норм чинного законодавства прийнято правомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Виходячи з вищевикладеного, замовником правомірно відхилено тендерну пропозицію ДП «Придніпровський ЕТЦ» на підставі діючого законодавства, практики розгляду подібних справ Антимонопольним комітетом (рішення №5507-р/пк-пз від 06.05.2019 ) на підставі пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»